- roxanica_gtc
- OP
- 38 mesaje
- din 21 Jun 2011
- Astra 2007
- Bucuresti
roxanica_gtc
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2011
- Mesaj Privat
Nu am gasit topic exact pe acest subiect si ma framanta.
De aproximativ o luna de cand am achitionat Astra mea diesel, nu-mi iau gandul de la afirmatia tatalui meu, ca voi distruge motorul masinii din cauza faptului ca eu folosesc masina numai pe distante ff scurte si anume:
-in fiecare zi L-V ptr mers la serviciu (distanta casa-serviciu: 7,5 km)..cam 3/4 din drumurile cu masina sunt ptr a ajunge la serviciu.
M-am uitat pe CB, sunt fix 7.5km dimineata la 9 si 7.5km parcursi seara.
-drumuri scurte in Bucuresti (acasa-sala, acasa-vizite pariniti, acasa(Dr Taberei)-centru)..deci distante de maxim 20km/drum.
Nu ma intelegeti gresit, nu iau masina ca sa iau o paine de la colt...
La sfarsitul lunii am in plan o excursie la Budapesta (cu masina proprie) si un drum pana la mare, dar astfel de iesiri sunt rare: 2-3/an.
Ce ziceti? Distrug masina cu astfel de drumuri? Sa incerc sa nu folosesc masina zilnic ptr a merge serviciu?
De aproximativ o luna de cand am achitionat Astra mea diesel, nu-mi iau gandul de la afirmatia tatalui meu, ca voi distruge motorul masinii din cauza faptului ca eu folosesc masina numai pe distante ff scurte si anume:
-in fiecare zi L-V ptr mers la serviciu (distanta casa-serviciu: 7,5 km)..cam 3/4 din drumurile cu masina sunt ptr a ajunge la serviciu.
M-am uitat pe CB, sunt fix 7.5km dimineata la 9 si 7.5km parcursi seara.
-drumuri scurte in Bucuresti (acasa-sala, acasa-vizite pariniti, acasa(Dr Taberei)-centru)..deci distante de maxim 20km/drum.
Nu ma intelegeti gresit, nu iau masina ca sa iau o paine de la colt...
La sfarsitul lunii am in plan o excursie la Budapesta (cu masina proprie) si un drum pana la mare, dar astfel de iesiri sunt rare: 2-3/an.
Ce ziceti? Distrug masina cu astfel de drumuri? Sa incerc sa nu folosesc masina zilnic ptr a merge serviciu?
- jE
- *******
- 8,415 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,415
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,411 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,411
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- ag10tit
- **
- 345 mesaje
- din 09 Feb 2007
- Astra 2005 Z19DTJ
- Bucuresti
ag10tit
- Mesaje scrise: 345
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2007
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,191 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,191
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
eu am astra diesel 2.0 dti si fac zilnic drumul la serviciu si inapoi (exact ca tine) cu deosebirea ca eu fac 4.5 x2 /zi, adica drum chiar mai scurt. In afara de depunerile cauzate de mersul la rece si la faptul ca toata iarna tremur in masina de frig, alt inconvenient nu am gasit. Aaaaaa, ar mai fi de reetinut consumul care este un pic mai sus tot datorita motorului rece.
fac asta de 5 ani........sau.......6?
fac asta de 5 ani........sau.......6?
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
Subscriu...
Am acelasi motor, Y20DTH, acum si remapat din decembrie. Am masina din 2008, e adevarat ca la inceput mergeam subturat, schimbam cateodata treptele si sub 2000 rpm. Wrong! Masina incepea sa traga mai greu, parca se infunda ceva...
Mi-am luat mersul, si dupa ce am vazut ca dupa drumuri lungi parcurse la turatii mari masina merge de zboara, acum schimb si in oras in 95% din cazuri intre 2500 si 3000 rpm, cateodata mai sus chiar. E medicament pentru motorul asta si pentru diesel in general.
Bafta!
Am acelasi motor, Y20DTH, acum si remapat din decembrie. Am masina din 2008, e adevarat ca la inceput mergeam subturat, schimbam cateodata treptele si sub 2000 rpm. Wrong! Masina incepea sa traga mai greu, parca se infunda ceva...
Mi-am luat mersul, si dupa ce am vazut ca dupa drumuri lungi parcurse la turatii mari masina merge de zboara, acum schimb si in oras in 95% din cazuri intre 2500 si 3000 rpm, cateodata mai sus chiar. E medicament pentru motorul asta si pentru diesel in general.
Bafta!
- radu1966
- **
- 128 mesaje
- din 01 Mai 2010
- Vectra 1999 y20dth
- Bucuresti
radu1966
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1999 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2010
- Mesaj Privat
- roxanica_gtc
- OP
- 38 mesaje
- din 21 Jun 2011
- Astra 2007
- Bucuresti
roxanica_gtc
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2011
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Ai mare noroc ca nu ai DPF la motorul asta ca altfel iti spuneam sa o vinzi de acum si sa iei un benzinar. Nu se distruge motorul, insa pt. protejarea turbinei schimba vitezele in sus macar la 2500 rot/min, iar dupa ce ai mers in regim sustinut, inainte de a opri motorul mai lasa-l sa mearga la relanti cam 30 de secunde. Cine a fost responsabil de "consumer advise" in cumpararea masinii asteia pt. tine nu prea navigheaza in "meandrele concretului"...
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Buna!
Poti s-o folosesti in regimul asta linistita dar, doar trebuie sa fi un pic atenta la numite chestii: dupa ce o pornesti dimineata nu pleca instant dupa ce ai pornit motoru, mai asteapta 20-30 de secunde, la fel cand ajungi la destinatie. Incearca sa mergi cu el peste 2000rpm. Iarna, avand in vedere ca dieselul se incalzeste un pic mai greu iar tu mergi putin cu masina foloseste un ulei 0W.
Adi G.
Poti s-o folosesti in regimul asta linistita dar, doar trebuie sa fi un pic atenta la numite chestii: dupa ce o pornesti dimineata nu pleca instant dupa ce ai pornit motoru, mai asteapta 20-30 de secunde, la fel cand ajungi la destinatie. Incearca sa mergi cu el peste 2000rpm. Iarna, avand in vedere ca dieselul se incalzeste un pic mai greu iar tu mergi putin cu masina foloseste un ulei 0W.
Adi G.
- Viz
- ***
- 513 mesaje
- din 18 Nov 2007
- Astra 2008 z13dth
- Bucuresti
Viz
- Mesaje scrise: 513
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2007
- Mesaj Privat
Nu se strica nimic, doar consumul o sa fie putin mai mare pe distante scurte...
Ca o completare la ce spunea colegul cyberbob, as mai adauga:
- atunci cand motorul este rece, nu-l forta, nu-l tura mai mult de ~2500rpm. (in special dimineata sau dupa opriri mai lungi).
- in oras, incearca sa mergi mai mult in treapta a3a..60-70 km este ok, vit. a4a doar daca mergi constant pe distante mai lungi...
Uite, aici gasesti mai multe sfaturi care te ajuta: https://www.clubopel.com/vie...19253&start=0
O parere personala, in majoritatea cazurilor, problemele la motoarele diesel(dar si benzina) apar tot din cauza soferului (mers subturat, motorina proasta, ulei prost/ necorespunzator, accelerari puternice de la turatii mici, etc).
Ca o completare la ce spunea colegul cyberbob, as mai adauga:
- atunci cand motorul este rece, nu-l forta, nu-l tura mai mult de ~2500rpm. (in special dimineata sau dupa opriri mai lungi).
- in oras, incearca sa mergi mai mult in treapta a3a..60-70 km este ok, vit. a4a doar daca mergi constant pe distante mai lungi...
Uite, aici gasesti mai multe sfaturi care te ajuta: https://www.clubopel.com/vie...19253&start=0
O parere personala, in majoritatea cazurilor, problemele la motoarele diesel(dar si benzina) apar tot din cauza soferului (mers subturat, motorina proasta, ulei prost/ necorespunzator, accelerari puternice de la turatii mici, etc).
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ingineru are dreptate cu "consumer advise". E cel mai pacatos motor posibil la ce drumuri faci. Nu stiu daca el s-a uitat la poze...eu o vad pocnita fata si spate.
Vad ca lumea compara diesel Y20DTH, hai sa fim seriosi ca ala este rezistent si nu te freaca cu distributia, injectoare, regulator motorina, fulie alternator, admisie sau EGR sau...
Sfatul cu mers turat este bun DAR cand motorul este rece ? Dar la iarna ? Cand se incalzeste la ea motorul ? Vara hai ca 1km este suficient dar iarna nu-i ca vara.
De EGR nu scapi si de curatat e dracu' nu ca la dieselul de 2L unde ai 2 suruburi si dureaza 5 minute.
De distributie iar nu scapi ca nu tine nici aia 150,000km cat spune Opel sau Fiat. Povestea cu lantul care este pe viata nu tine la astea, face motorul poc si gata. La dezmembrari este lista de asteptare pentru asa motoare fara vrajeala ca nu am timp de prostii. Un benzinar mic tot pe lant macar te anunta cu zgomot de diesel. La Z13 trebuie ureche buna...intinzatorul macaronar se gripeaza si pa 500euro in cele mai multe cazuri...aaa, pune si manopera si RAR distractie nu gluma.
Nu te mai amarasc, citeste la Corsa ca aceste motoare cam acolo le gasesti, pe Astra mai rar ca e mic si prea tras de el.
Bujii, dupa bafta. Multi au vrut sa le schimbe si filetul a cedat de se invart in gol...hai ca nu sunt ei superspecialisti dar la 60,000km nu are voie asa ceva.
Vad ca lumea compara diesel Y20DTH, hai sa fim seriosi ca ala este rezistent si nu te freaca cu distributia, injectoare, regulator motorina, fulie alternator, admisie sau EGR sau...
Sfatul cu mers turat este bun DAR cand motorul este rece ? Dar la iarna ? Cand se incalzeste la ea motorul ? Vara hai ca 1km este suficient dar iarna nu-i ca vara.
De EGR nu scapi si de curatat e dracu' nu ca la dieselul de 2L unde ai 2 suruburi si dureaza 5 minute.
De distributie iar nu scapi ca nu tine nici aia 150,000km cat spune Opel sau Fiat. Povestea cu lantul care este pe viata nu tine la astea, face motorul poc si gata. La dezmembrari este lista de asteptare pentru asa motoare fara vrajeala ca nu am timp de prostii. Un benzinar mic tot pe lant macar te anunta cu zgomot de diesel. La Z13 trebuie ureche buna...intinzatorul macaronar se gripeaza si pa 500euro in cele mai multe cazuri...aaa, pune si manopera si RAR distractie nu gluma.
Nu te mai amarasc, citeste la Corsa ca aceste motoare cam acolo le gasesti, pe Astra mai rar ca e mic si prea tras de el.
Bujii, dupa bafta. Multi au vrut sa le schimbe si filetul a cedat de se invart in gol...hai ca nu sunt ei superspecialisti dar la 60,000km nu are voie asa ceva.
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Mda, uitasem de aspectul cu iarna ca la fiatul doblo de la servici 1 decembrie-1 martie este perioada cartonului (in fata la radiator). As mai adauga si faptul ca unii au avut surpriza sa nu poata scoate injectoarele din chiulasa nici normal nici cu presa din cauza formei acesteia (la Opel, la Fiat e un pic mai "friendly" treaba) dar ma opresc ca deja arata topicul asta ca scenariul la "Final destination"...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cam off topic dar salut (tarziu) revenirea pe forum a inginerului, o parere avizata conteaza pentru colegi, pentru calitatea forumului etc. De 'sfaturi' gen parcare mai bine lipsa.
Tot la sfat din parcare si Nea Vasile, un vecin a cumparat Astra H caravan Z17DTL...ieri ma suna ca nu porneste (am vazut eu specialistii pe la ea dar am tacut), ca trebuie injectoare si alte minuni...verificat si nu citea cip cheie, evident numai una ca de unde doua..., carpass lipsa, foi din caiet revizii lipsa, km reali 374,000 fata de 190,000, egr plin de funingine, releu bujii atarnand pe la far si alte mufe si fufe ca nu-i duce capul la mai mult.
roxanica_gtc daca tot ai pata pe diesel vinde si cumpara una cu Z17DTL, merge si remapare daca nu-ti ajung 80cp de o duci in 105 fara grija. Raman la parerea mea ca la ce drumuri faci o benzinara e mai indicata.
Tot la sfat din parcare si Nea Vasile, un vecin a cumparat Astra H caravan Z17DTL...ieri ma suna ca nu porneste (am vazut eu specialistii pe la ea dar am tacut), ca trebuie injectoare si alte minuni...verificat si nu citea cip cheie, evident numai una ca de unde doua..., carpass lipsa, foi din caiet revizii lipsa, km reali 374,000 fata de 190,000, egr plin de funingine, releu bujii atarnand pe la far si alte mufe si fufe ca nu-i duce capul la mai mult.
roxanica_gtc daca tot ai pata pe diesel vinde si cumpara una cu Z17DTL, merge si remapare daca nu-ti ajung 80cp de o duci in 105 fara grija. Raman la parerea mea ca la ce drumuri faci o benzinara e mai indicata.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
In cu totul alte conditii, eu m-asi gandi la o rabla pentru oras (gen Corsa A sau panda prima generatie) care m-ar costa 500E cu controlul OK pentru 2 ani (pierdere infima chiar daca o arunc dupa aceea) si asi pastra masina "buna" pentru week-end-concedii.
dar eu nu platesc biruri pe masina, poate ca sfatul nu e potrivit...
dar eu nu platesc biruri pe masina, poate ca sfatul nu e potrivit...
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
xnn
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 y 17 dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cel mai indicat e un diesel mai mare pentru extern (mare masina) plus o tigaie ieftina si benzinara pentru oras. Extern ai confort, loc de bagaje, consum bun. In oras ai o tigaie care nu face cu ochiul, o parchezi usor, se incalzeste repede si nu tremuri in ea iarna, piese ieftine. Cand spun piese ma refer si la tablarie ca toti idiotii au acum permis si o gasesti belita de jur-imprejur. Un element de vopsit este lejer 100euro, mai bine o cumperi SH la culoare si esti la jumatate de pret. Acum trebuie sa fim realisti, sunt dezmembrari care au preturi nerusinate, prost e ala care da. In Iasi (la intrare Letcani) e un parc care vinde second la pret putin sub nou sau mai mare, deci nou si original ! Ca e original ! Stai nene ca asta e pret de nou ! Da de unde iei dumneata acum, asta e sigur original... Mai toti sa-l bata nu alta dar clienti idioti tot are, asta este.
Unii spun ca masina trebuie sa-i reprezinte statul social chiar daca e vai de el si se scarpina de rate si altele. Jeffrey Franks avea papucii gauriti si nu-si facea probleme.
Unii spun ca masina trebuie sa-i reprezinte statul social chiar daca e vai de el si se scarpina de rate si altele. Jeffrey Franks avea papucii gauriti si nu-si facea probleme.
- deleted-18977
- ****
- 2,340 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,340
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
ar fi mai bine sa folosesti transportul in comun bucurestean pentru o distanta atat de scurta [15 km ,sa nu uitam Bucuresti]
exact asta imi spunea un coleg, [Buc], de pe aici ca face si bine face.
bine,acuma nu ai sa o pui in rama si pentru 2-3 iesiri pe an sa zici ca ai si tu masina.
problemele la un diesel frecat pe oras apar cu 60-80 la % mai repede ca unul ce merge 90-95% extraurban.si crede-ma eu pot sa ti-o confirm.
p.s . In RO e pacat sa ai masina mai scumpa de 5-7.000 e.[si aia e mult]
exact asta imi spunea un coleg, [Buc], de pe aici ca face si bine face.
bine,acuma nu ai sa o pui in rama si pentru 2-3 iesiri pe an sa zici ca ai si tu masina.
problemele la un diesel frecat pe oras apar cu 60-80 la % mai repede ca unul ce merge 90-95% extraurban.si crede-ma eu pot sa ti-o confirm.
p.s . In RO e pacat sa ai masina mai scumpa de 5-7.000 e.[si aia e mult]
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Cel mai indicat e un diesel mai mare pentru extern (mare masina) plus o tigaie ieftina si benzinara pentru oras.
*
Eu asi zice, o benzinara mare pentru afara si un Diesel "antic" pentru oras, din ala cu injectie indirecta si fara turbo
( nu sunt nici contra unui Diesel modern "pentru sosea", dar nu o sa-l rentabilizezi niciodata, ca simplu particular in vacante... )