Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • arroyo

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 1.7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Salut , am un astra g caravan cu motor de 1.7 dti si vreau sa stiu daca e normal ce mi se intampla . In momentul in care imi porneste ventilatorul ce raceste radiatorul de la aerul conditionat masina incepe sa tremure in asa hal incat imi tremura volanul in mana .Daca ies din masina si o privesc din fata nu iti da impresia ca tremura masina doar ca huruie foarte tare acel ventilator .
Skip ads

  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
La fel patesc si eu, desi nu cred ca e normal.
Verifica daca e prins ventilatorul cum trebuie.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cumva ati facut incarcari cu freon de curand la baietii cu butelii.Daca DA , atunci tind sa cred ca va bagat prea mult freon ...si atunci trebuie sa mergeti de urgenta sa va scoata freon afara.
Incercati pe viitor sa mergeti la firme specializate cu aparatuira speciala pt incarcat instalatia de AC si NU la baietii cu butelii.
  • arroyo

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 1.7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2007

  • Mesaj Privat
am incarcat la o statie specializata in asa ceva , cu aparat profesional , mi-au bagat exact 600 de grame freon +15 g ulei +substanta florescenta .Daca conteaza am fost la SC MAX ALARM SRL de pe soseaua giurgiului .
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Arunci incearca sa mergi la un mecanic sii povesteste i problema aparuta dupa incarcarea cu freon.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Aaaa... la mine e vorba de radiatorul celalalt. Cand porneste ventilatorul de pe AC, nu se simte nimic. Smile
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
incearca sa dai jos ventilatorul de pe masina, si sa il verifici. Posibil sa fie descentrat. Verifica sa nu aiba joc, eventual il alimentezi asa, dat jos de pe masina.
Am avut o experienta similara, aveam o paleta fisurata, si la un moment dat s-a spart. Tremura masina de ziceai ca-i diesel in 3 pistoane...
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
jE a scris:incearca sa dai jos ventilatorul de pe masina, si sa il verifici. Posibil sa fie descentrat. Verifica sa nu aiba joc, eventual il alimentezi asa, dat jos de pe masina.
Am avut o experienta similara, aveam o paleta fisurata, si la un moment dat s-a spart. Tremura masina de ziceai ca-i diesel in 3 pistoane...

Tremura masina doar in momentul in care porneste ventilatorul, si imi scade putin turatia la motor, apoi revine. Ar putea fi din alternator, sa "ingreuneze" mersul motorului cand trebe sa dea mai mult curent dintr-o data?
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
e posibil sa fie si alternatorul... I-ai facut vreo modificare care sa consume mult, gen subwofer? Sau poate e alternatorul pe duca.
incearca recomandarea lui JE, caci e mai simpla, daca nu masoara alternatorul si vezi daca e el.
dar cu capota deschisa nu poti observa daca tremura motorul sau tremura ventilatorul? ca ar trebui sa se observe daca e descentrat....
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
pai lamureste-ma, tremuratul persista si dupa ce motorul isi revine la turatia normala?
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
scorpio18 a scris:e posibil sa fie si alternatorul... I-ai facut vreo modificare care sa consume mult, gen subwofer? Sau poate e alternatorul pe duca.
incearca recomandarea lui JE, caci e mai simpla, daca nu masoara alternatorul si vezi daca e el.dar cu capota deschisa nu poti observa daca tremura motorul sau tremura ventilatorul? ca ar trebui sa se observe daca e descentrat....


Nu i-am facut nici o modificare. Totul e stock, pana si casetofonul cu caseta de acu 10 ani Smile
Poate maine seara cand ajung acasa si am motorul cald, ridic capota si urmaresc ce se intampla. Ventilatorul nu pare deloc descentrat, ca m-am uitat de multe ori la el cand invartea pe ultima treapta.

jE a scris:pai lamureste-ma, tremuratul persista si dupa ce motorul isi revine la turatia normala?


persista, dar intensitatea e muuuuuuuuuuuuuult mai mica, abia se simte.

Eu cred totusi ca e ceva de la alternator. Si cand fac maxim de volan stanga sau dreapta imi scade intensitatea la faruri.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
aia cu stanga dreapta nu e necesar sa fie alternatorul, dar foarte posibil.
atunci fa cum a zis jE, si da ventilatorul jos, nu e atat de greu... si il alimentezi tu pe direct...
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
nirolf, cand esti cu volanul bracat la maxim, pompa de sevo baga grupa mare. E absolut normal sa iti scada nitel intensitatea becurilor
De cati ani iti e bateria? In mod normal, cand ventilatorul porneste, ai un consumator (destul de serios, ca trebuie sa invarta ditai elicea care trage-impinge o bucata buna de aer) care va creste consumul in retea. Automat, alternatorul depune rezistenta mai mare, ca sa compenseze consumul... Insa ar trebui sa ajute si bateria, sa nu iti "pice" turatia...
La cate iti coboara turatia? Ca daca iti cade sub 700, nu ma mir ca tremura masina, pana intervine ECU ca sa o aduca la relanti...
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
jE a scris:De cati ani iti e bateria? In mod normal, cand ventilatorul porneste, ai un consumator (destul de serios, ca trebuie sa invarta ditai elicea care trage-impinge o bucata buna de aer) care va creste consumul in retea. Automat, alternatorul depune rezistenta mai mare, ca sa compenseze consumul... Insa ar trebui sa ajute si bateria, sa nu iti "pice" turatia...
La cate iti coboara turatia? Ca daca iti cade sub 700, nu ma mir ca tremura masina, pana intervine ECU ca sa o aduca la relanti...

Bateria e din 2008, originala GM. Turatia scade cam pana la 700.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
baterie e proaspata... adica ar trebui sa mai duca inca pe atat. mai e "verde"?
eu tot nu pot crede ca ventilatorul la cresterea unei trepte consuma cu mult mai mult incat sa se observe... caci el scade in trepte, probabil al 1/3 din putere, si automat sarcina este pusa treptat, fapt ce nu ar trebui sa influenteze atat de tare alternatorul si mai ales turatia motorului...
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Da, e verde. Bateria e buna!
Incarcarea am masurat-o "in trecere" acu vreo 2 luni. Era pe la 13,4 parca, insa fara consumatori prea multi cuplati. Mi se pare ca si farurile erau stinse. Cred ca e obosit alternatorul.
Mai citesc pe forumuri pe la nemti. Am vazut ca la multi dintre ei li se duce alternatorul (si il schimba) cam o data la 2 ani Very Happy
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,219
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Alternatorul nu se schimba, se reconditioneaza. Punte de diode si releu de incarcare noi si masina e buna de drum!
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
afara se schimba totul, crede-ma... cand i-am zis aluia la service ca vreau sa-mi curete egr-ul caci cred ca e blocat, se uita la mine Shocked apoi i-am zis ca s-ar putea sa fie injectoarele... nu-i bai, ca le schimbam, ii zic de reconditionat Shocked
daca ii injuram se uitau mai frumos...
si eu zic ca e alternatorul... altceva n-are ce sa fie, caci ventilatorul ala nu are atata putere cat sa suprasolicite alternatorul in halul ala...
dar e ciudat ce se intampla... caci nici carbunii nici puntea de diode nu ar trebui sa faca astfel de probleme doar la sarcina mai mare...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR