- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Am sa fac eu o avanpremiera, rog moderatorii sa nu se supere voi sterge in citeva zile totul ca sa nu umplem spatiul degeaba :
Salut,
Supapa EGR la vectra C Y20DTH este cu motor pas cu pas, normal inchis. Am gasit la dezembrari la Secuieni Ploiesti o valva EGR si am schimbat-o alaltaieri.
Nu era completa. Nu avea partea electronica dar partea mecanica (supapa + parghia semicirculara + rotorul motorasului) era buna. Am verificat supapa si nu avea joc de loc iar inchiderea se facea perfect. Deci la mine era clar uzata si din cauza ca nu inchidea se auzea si acel fasait, tragea aer fals si probabil asta si semnala ECU. In plus, din cauza jocurilor nici rotorul motorasului nu statea la punctul 0 si probabil si asta vedea ECU.
Am pus partea electronica de la mine si minunea s-a intamplat: s-a stins becul si masina merge bine. Am sa postez asta si pe forum ca sa ramana ca rezolvare. Cu toate ca e foarte greu sa dai de ceva util. Ar fi foarte bune ca tutorialele sa fie separat pe un fir read only. O sa-mi schimb termostatul si am sa pun si eu poze, ca daca tot umblu, de ce sa nu vada si altii ...
La turbo m-am hotarat sa fac o reconditionare ca am vazut ca am ulei pe furtunul care duce la intercooler (cu toate ca nu am observat consum de ulei). In plus am vazut ca la unii s-a spart, nu as vrea sa ajung in situatia asta.
Iti multumesc de ajutor si am sa incerc sa intru pe forum cat mai des imi permite timpul ca sa dau si eu mai departe. Am vazut ca unii moderatori ii critica pe cei care intra numai cand au nevoie. Dar eu cred ca asta e si unul din rosturile forumului, sa fie de ajutor la cei care au nevoie. Si apoi, sunt putini cei priceputi care pot sa dea un sfat competent iar ceilati mai bine sa se abtina. Deci formul e un fel de comunism: la fiecare dupa nevoi si de la fiecare dupa putere.
Multumesc,
Silviu.
Te rog sa dai cu reply ca sa avem filmul si datele problemei.
posibil sa fie cu motor valva
Trebuie sa inchida total, eu asa am vazut la toate pina acum. Sunt de doua tipuri, normal inchis si normal deschis. Cele mai noi au si un potentiometru ca sa stie ECU pozitia pistonasului
Pistonasul nu trebuie sa aiba joc ca intra gaze cu mizerie si il va bloca, in plus daca are joc se poate intepeni citeodata ca se propteste dea curmezisul. Ca sa-si revina trebuie sa primeasca comanda inversa. Deci tu o calci si ea se tot deschide, iei piciorul se propteste pistonul si nu mai vrea. Poti incerca asta pe loc, o turezi iei piciorul brusc ea trebuie sa revina, daca se blocheza motorasul calca din nou pe pedala si ii dai drumul usor posibil sa nu se mai blocheze. Deci jocul trebuie sa fie foarte mic. Incearca sa te joci cu ea in casa si sa vezi conditiile in care se blocheaza nemernica dar eu cred ca la schimbari bruste de sens.
Spui ca s-a aprins din nou beculetul. Trebuie citit din nou codul sa te asiguri ca este tot de EGR.
Becul ala se poate aprinde si din alte cauze.
Daca tu ai mers mult timp cu valva blocata pe inchis sonda de oxigen este compromisa, depuneri la greu pe ea si a lucrat cam fierbinte.
montata si cu motorul pornit se aude un fasait - trage aer Pe unde trage ? Ai garnitura ok ? Poate trage aer fals si de aici sa ai probleme.
La turbina putin joc trebuie sa fie, dar putin. Vezi ca pe acolo de obicei mai este si o valva care face si ea figuri.
Daca tot constati acum ce inseamna lipsa de intretinere te apuci si cureti si admisie, throttle, contacte....ca sa nu mai ai surprize neplacute pe viitor.
Mai tinem legatura.
Salut Dan,
Ma scuzi ca te abordez pe mail dar pe forum sunt prea multe fire de discutie legate de EGR. Am postat pe unul dar mai mult ca sa raspund decat ca sa cer informatii.
Problema mea este ca am curatat valva EGR dar check engine-ul nu se stinge.
(motor Y20TDH 2.0 Vectra C, supapa electromagnetica - altii spuneau ca e motor pas cu pas - ma rog, asa o fi ca produce o miscare de rasucire nu de culisare ca la un solenoid)
Dupa curatare (era blocata zdravan) am constat:
- in pozitia inchis supapa nu obtureaza complet (ramane o fanta de 1mm)
- supapa are joc in ghidaj
- montata si cu motorul pornit se aude un fasait - trage aer
- pe tester au dat impulsuri si nu misca (dar eu am vazut ca se misca - odata a luat-o chiar in sens invers - poate nici asta nu e corect da am dat vina pe capac ca era scos)
Jocurile sunt normale sau e posibil ca din cauza lor sa-mi persiste eroarea? Mentionez ca daca dupa pornirea motorului o calc la blana ajung si la 160 fara sa se aprinda check engine-ul dar cum o las, gata, se aprinde si urmeaza consecintele:
- motorul nu mai trage
- la apasare mai tare pe pedala apar detonatii
M-ar ajuta raspunsul tau (daca vrei il pun si pe forum ca poate prinde bine si la altii) pentru ca am gasit la second o valva EGR (cam cat ar costa oare?) si n-as vrea sa o iau degeaba.
BTW, ai spus intr-un articol (cred ca tu, nu mai stiu excat ca de 2 zile citesc nonstop pe forumul asta si nu am reusit sa strabat nici 25% din subiectele cu EGR)de verificarea turbinei - joc + invartire usoara. Am verificat la a mea si se invarte usor dar are un joc destul de vizibil. Cam care e jocul permis? (cautare pe turbo inca nu am dat, cred ca abia la anu' o sa ajung la capitolul asta)
Multumesc,
Silviu Manole
- marius_1206
- *
- 7 mesaje
- din 02 Nov 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
marius_1206
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2006
- Mesaj Privat
qwertyus1
- Mesaje scrise: 49
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2006
- Mesaj Privat
- alexandrv_b
- **
- 189 mesaje
- din 26 Sep 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
- Aiud-Alba
alexandrv_b
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Aiud-Alba
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
Pana atunci mai da un ochi pe aici:
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr ori aici
https://www.clubopel.com/vie...sc&highlight= ori aici
https://www.clubopel.com/vie...ight=egr+curatare ori da o cautare cu EGR ori curatare egr. Era un topic perfect la subiect dar nu il gasesc dar daca nu esti deja lamurit insista putin cu cautarea si o sa vezi ca rezolvi multe asa. In subiectele de mai sus zice cineva ceva si de ceva solutii de curatare insa la mine a dat rezultate doar cum ti-am descris mai sus.
Bafta!!!
Later edit: Din poza ta daca nu ma insel nu ai descris bine care e valva EGR. Nu e foarte edificatoare acea "sageata". Daca ma insel imi cer scuze iar daca nu, deci daca am dreptate atunci valva EGR este cea indicata de mine pe fotografia ta.

Ultima modificare făcută de alexandrv_b la Dum 14 Jan, 2007 11:26 pm
- G.i.M.
- **
- 375 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 375
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
- alexandrv_b
- **
- 189 mesaje
- din 26 Sep 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
- Aiud-Alba
alexandrv_b
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Aiud-Alba
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
Revin tot eu ca sa te lamuresc "SIGUR". Pe poza urmatoare ti-am marcat suruburile si furtunele ce trebuiesc demontate. Furtunele cu mov 1 respectiv 2, iar suruburile cu rosu. Problema e ca doar surubul marcat cu 1 se vede in aceasta poza iar cel de al doilea este in spatele furtunului marcat cu 2 mov.

P.S: Daca citeai putin mai atent ai fi vazut ca ziceam ca am demontat si curatat personal valva deci nu aveam cum sa te indrum mai sigur de atat.
Bafta!!!
- G.i.M.
- **
- 375 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 375
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
- alexandrv_b
- **
- 189 mesaje
- din 26 Sep 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
- Aiud-Alba
alexandrv_b
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Aiud-Alba
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Te apuci si o cureti dupa care faci un mic post, cu poze ca sa nu mai apara iarasi intrebari...eu am facut :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280
Altii au facut si ei :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10827
Ajuta si vei fi ajutat...
- alexandrv_b
- **
- 189 mesaje
- din 26 Sep 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
- Aiud-Alba
alexandrv_b
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Aiud-Alba
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
Bafta multa!!!
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Si in incheiere nu pot sa recunosc admiratia fata de tutorialele lui dancuciureanu, care cu mare placere l-as asista.
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11093
Am postat discutia mea cu Silviu in particular (mail) pentru ca era interesanta.
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Si luati o idee :
http://www.tomco-inc.com/Klean_Screen_9176.aspx
Stie careva cum sa avem si noi acces la asa ceva ?
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Mar 23 Jan, 2007 8:22 pm
- catalinmih
- *
- 6 mesaje
- din 22 Jan 2007
- Astra 2002 Y20DTH
- Constanta
catalinmih
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2007
- Mesaj Privat
Verificarea la reprezentantã care a durat 10-15 minute, a constatat inversarea furtunelor de vacuum. A urmat proba, am constatat ca masina ,,se infige,, si ca este altceva. A doua zi, dupa pornire, martorul s-a aprins iar (mentionez ca mesajul a fost sters din memorie la reprezentanta). Acum martorul se aprinde dupa o perioad de 2-5 minute de la pornire sau atunci cand motorul cald este la relanti. Chestiunea mã deranjeaza prin faptul ca atunci cand stau la stop sau vreau sa intru in trafic masina pleacã greoi si doar dupa ce este accelerata o perioada,,isi da drumul,,. Nu am probleme cand merg in treptele superioare de viteza (3,4,5).
La o verificare cu testerul (nu la reprezentanta) a aparut codul de erori P0400, care, dupa cate stiu, inseamnna problema cu valva de circulaþie a gazelor.
Astept pareri de la colegii de forum.
Cu multumiri !
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Acolo gasesti materiale pentru confectionat garnituri, mai mult sau mai putin conventionale. Pe mine m-au salvat de la ceva probleme cu ce au ei pe acolo dar nu in domeniul auto.
- marius_1206
- *
- 7 mesaje
- din 02 Nov 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
marius_1206
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2006
- Mesaj Privat
- Luciani67
- **
- 299 mesaje
- din 10 Aug 2005
- Astra 2001
- Bihor
Luciani67
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Acea "gheara" care ti-am indicat-o in poza....sta liber in pozitia in care o vezi cu motorul oprit. Daca pornesc motorul...o las la relanti..gheara se roteste maxim aproximativ 90 grade ...ceea ce inseama ca supapa din captul tijei este deschisa la maxim...ceea ce inseamna ca debitul de gaze arse recirculate este maxim( probabil ca motorul neavand nevoie de putere baga gaze arse mai multe)
daca motorul se tureaza, parerea mea, ar trebui ca supapa sa se miste spre inchis adica sa bage mai putin gaze arse si mai mult aer curat....sa ma corectezi daca gresesc....
am turat motorul la 2500 turatii....si supapa era in aceeasi pozitie adica deschisa maxim....
adica cand eu am nevoie de putere supapa baga aceeasi cantitate mare de gaze arse in detrimentul aerului curat...ceea ce ma duce la ideea ca pierde putere
la oprirea motorului gheara se roteste inapoi cu 90 grade si inchide complet supapa
este normal comportametul ei.?
sau motorasul care roteste gheara nu stie decat 2 pozitii inchis deschis?
http://i144.photobucket.com...nu/Picture002.jpg
- stefanb_80
- *
- 44 mesaje
- din 24 Jan 2006
- Zafira 2003 y20dth
- Hunedoara
stefanb_80
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2006
- Mesaj Privat