- MCL2k6
- OP
- 172 mesaje
- din 04 Jul 2006
- Insignia 2018 Z18XE
- Brasov
MCL2k6
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2018 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2006
- Mesaj Privat
Salut salut,
incep cu o poveste scurta, iarna asta mi-am spart catalizatorul trecand pe o ulita intunecata, si lovind podeaua masinii de o bucata mare de gheata aruncata afara dintr-o curte, de catre un "concetatean", ca "lasa' nah, masinile o vor sfarama oricum"
A trebuit sa demontez ce fusese catalizatorul, si sa scot din toba bucatile de ceramica, pentru ca, altfel, ajungeau in tobele de esapament, si ma trezeam cu ele infundate.
De atunci fuge mai bine la turatii mai mari... normal, ca totusi catalizatorul acela producea ceva reducere in diametrul efectiv de evacuare al motorului (esapamentului).
Tot de atunci, masina "pute" ca o Dacie veche
Intrebarea ar fi, se merita de cumparat un catalizator cu parametri de fabrica (~1500 lei), sau merge una "universala" (~200 lei) - macar cat sa trec ITPul?
Sau eventual, merita sa-l pun pe sudor, sa-mi bage o teava cu diametrul cat esapamentul normal, in toba veche de la catalizator, si sa-l folosesc pe cel universal cand ma duc la ITP? Nu de altceva, dar acum sistemul de esapament suna ca si cand as fi avut vreo toba sparta, sau ceva de genul. Este impresionant ce "rezonante" poate sa scoata toba aceea din fonta
Banuiesc, ca atata timp, cat masina pare ingrijita, Garcea nu o sa ma deranjeze cu lipsa catalizatorului. In 2 saptamani o duc la tinichigiu si vopsire exterioara completa, ca vreau s-o tin inca cativa ani buni, ca anul trecut ii facusem motorul, si acum va face 180 de mii de km, si imi place foarte foarte tare de ea.
incep cu o poveste scurta, iarna asta mi-am spart catalizatorul trecand pe o ulita intunecata, si lovind podeaua masinii de o bucata mare de gheata aruncata afara dintr-o curte, de catre un "concetatean", ca "lasa' nah, masinile o vor sfarama oricum"
A trebuit sa demontez ce fusese catalizatorul, si sa scot din toba bucatile de ceramica, pentru ca, altfel, ajungeau in tobele de esapament, si ma trezeam cu ele infundate.
De atunci fuge mai bine la turatii mai mari... normal, ca totusi catalizatorul acela producea ceva reducere in diametrul efectiv de evacuare al motorului (esapamentului).
Tot de atunci, masina "pute" ca o Dacie veche
Intrebarea ar fi, se merita de cumparat un catalizator cu parametri de fabrica (~1500 lei), sau merge una "universala" (~200 lei) - macar cat sa trec ITPul?
Sau eventual, merita sa-l pun pe sudor, sa-mi bage o teava cu diametrul cat esapamentul normal, in toba veche de la catalizator, si sa-l folosesc pe cel universal cand ma duc la ITP? Nu de altceva, dar acum sistemul de esapament suna ca si cand as fi avut vreo toba sparta, sau ceva de genul. Este impresionant ce "rezonante" poate sa scoata toba aceea din fonta
Banuiesc, ca atata timp, cat masina pare ingrijita, Garcea nu o sa ma deranjeze cu lipsa catalizatorului. In 2 saptamani o duc la tinichigiu si vopsire exterioara completa, ca vreau s-o tin inca cativa ani buni, ca anul trecut ii facusem motorul, si acum va face 180 de mii de km, si imi place foarte foarte tare de ea.
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- MCL2k6
- OP
- 172 mesaje
- din 04 Jul 2006
- Insignia 2018 Z18XE
- Brasov
MCL2k6
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2018 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2006
- Mesaj Privat
florinianc a scris:Ia una d-aia universala cat sa treci itp-ul. Fa modificarea sa poti monta catalizatorul ala ieftin doar cand ai drum la itp. Sau poti lua unul second, dar asa mergi la risc...
Catalizatorul universal te va tine maxin un an daca il lasi pe masina.
Catalizatorul universal te va tine maxin un an daca il lasi pe masina.
Multumesc de raspuns!
Cel universal de ce se uzeaza asa de repede?
Parametrii la emisie o sa-mi iasa la Euro 2 si cu treaba respectiva?
- nicusor_sef89
- **
- 268 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat
din cate am inteles dacse scoate ceramica aia din catalizator in urma evacuarii mai rapoida a gazelor se mai capata ceva caluti in plus nu prea multi doar asa de fatada
asa ca te sfatuiasc decat sa cumperi altul mai bine te duci la un tinichigiu sa iti faca operatia nu costa foaret mult si dai ceva la itp 50-80 lei si apoi te alegi si cu o masina mai vioaie si cu itp-ul rezolvat
asa ca te sfatuiasc decat sa cumperi altul mai bine te duci la un tinichigiu sa iti faca operatia nu costa foaret mult si dai ceva la itp 50-80 lei si apoi te alegi si cu o masina mai vioaie si cu itp-ul rezolvat
- MCL2k6
- OP
- 172 mesaje
- din 04 Jul 2006
- Insignia 2018 Z18XE
- Brasov
MCL2k6
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2018 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2006
- Mesaj Privat
nicusor_sef89 a scris:din cate am inteles dacse scoate ceramica aia din catalizator in urma evacuarii mai rapoida a gazelor se mai capata ceva caluti in plus nu prea multi doar asa de fatada
asa ca te sfatuiasc decat sa cumperi altul mai bine te duci la un tinichigiu sa iti faca operatia nu costa foaret mult si dai ceva la itp 50-80 lei si apoi te alegi si cu o masina mai vioaie si cu itp-ul rezolvat
asa ca te sfatuiasc decat sa cumperi altul mai bine te duci la un tinichigiu sa iti faca operatia nu costa foaret mult si dai ceva la itp 50-80 lei si apoi te alegi si cu o masina mai vioaie si cu itp-ul rezolvat
Salutare Nicusor,
multumesc pentru raspuns, dar problema este de cca acum un an. Intre timp am cumpara un catalizator nou, am mai cumparat si o sonda lambda noua, puse toate la loc, si masina merge de minune.
Cel de la ITP a facut de vreo 3-4 ori testul, ca nu-i venea a crede, ca o masina de 20 de ani poate fi in stare sa scoata asa noxele, cum erau (adica pe la nivelul Euro 3 chiar).
Acu, partea cu morala... treaba cu calutii in plus e mai mult asa, un efect placebo...
Iar sa dai pe la 50-80 de lei SPAGA la cel de la ITP nu mi se pare corect deloc, de aceea e tara asta unde e, ca ne-am obisnuit cu datul spagii, in loc sa rezolvam ceva bine odata, si pentru totdeauna.
Pus catalizator nou, sonda lambda noua, motorul e in parametrii de functionare de la fabrica, la ITP nu a avut de ce sa se lege. Scoate noxe mai bune decat multe dintre masinile de dupa 2000 si ceva. Totul pe curat.
- nicusor_sef89
- **
- 268 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat
- MCL2k6
- OP
- 172 mesaje
- din 04 Jul 2006
- Insignia 2018 Z18XE
- Brasov
MCL2k6
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2018 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2006
- Mesaj Privat
nicusor_sef89 a scris:
si cat este un catalizator njou sau l-ai luat sh caci la mine suna uneori cam sugrumat parca nu au log gazele sa iasa si ma gandesc ca s-ar putea sa fie catalizatorul
si cat este un catalizator njou sau l-ai luat sh caci la mine suna uneori cam sugrumat parca nu au log gazele sa iasa si ma gandesc ca s-ar putea sa fie catalizatorul
Pe la 250 lei a fost unul Bosal, nou nout, dar fara flanse! Asta inseamna ca a trebuit sa dau la sudor, sa-mi sudeze cele doua flanse de la CAT-ul vechi. Exista si cu flanse, dar mai scump asa cu 2-300 de lei. Cica se mai gaseste si ceramica de sine statatoare, dar aceea e mai greu de lipit in cutia originala.