gyany23
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2010
- Mesaj Privat
astra motor 1,6 benzina cod z16xe din 2002 dau sa pornesc da sa porneasca sta insa foarte subturata uneori cateva secunde undeva pe la 400 500 ture dupa care se opreste incerc sa accelerez moare, am pus o pe tester o singura eroare si anume ca nu primeste semnal de la senzorul de turatie. l am scos l am curatat am urmarit firul sa nu fie intrerupt l am masurat are 2300 ohmi am masurat si firul care vine din calculator spre senzor si din schema ar trebui sa fie un curent de 0,8v nu vine nimik chiar si atunci cand dau la automat .pompa de benzina nu se aude cand pui contactul.am inteles de la mecanic ca la modelul asta pompa baga atunci cand incepi sa dai la automat nu si inainte.am scos si pompa am pus o la baterie corespunzator se aude un bazait .nu am tinut o mult fara lichid cateva secunde acolo.nu am mai stat sa o bag intr un recipient cu benzina sa probez daca si baga....
intr un final am ajuns la concluzie cu mecanicul ca ar fi calculatorul care vine in vecinatatea bateriei prins de chiulasa...din el nu da curent pe senzorul de turatie si de acolo sar trage toate,ca daca nu comunica si nu da semnal nu baga nici pompa.... acum intrebarea ar fi urmatoarea >se poate schimba doar calculatorul respectiv fara a mai trebui inlocuit cip din cheie cutie decodoare si tot pachetul? daca cineva stie s au a patit ceva asemanator il rog sa mi scrie si mie cateva randuri aici poate rezolv si eu problema am luat toata lista cu probleme la motaoarele pe benzina la rand si nimik sa fie la fel. [size=Font Size] [/size]
intr un final am ajuns la concluzie cu mecanicul ca ar fi calculatorul care vine in vecinatatea bateriei prins de chiulasa...din el nu da curent pe senzorul de turatie si de acolo sar trage toate,ca daca nu comunica si nu da semnal nu baga nici pompa.... acum intrebarea ar fi urmatoarea >se poate schimba doar calculatorul respectiv fara a mai trebui inlocuit cip din cheie cutie decodoare si tot pachetul? daca cineva stie s au a patit ceva asemanator il rog sa mi scrie si mie cateva randuri aici poate rezolv si eu problema am luat toata lista cu probleme la motaoarele pe benzina la rand si nimik sa fie la fel. [size=Font Size] [/size]
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Treaba e un pic mai complicata-cum ai masurat semnalul de la senzor? Daca ai masurat cu voltmetrul (multimetrul) pe DC este egal cu zero, pt. ca e un semnal modulat in frecventa-cel mai bine se vede pe osciloscop sau pe AC cu multimetrul dar atunci masuratoarea e mai mult orientativa (adica vezi daca ai semnal dar nu poti sti daca e bun). Eu zic sa incerci cu alt senzor iar daca e din calculator probabil ai o lipitura rece.
sfinx
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z22yh
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2008
- Mesaj Privat
Cel mai probabil e dus complet senzorul de turatie. Daca e dus, calculatorul nu receptioneaza ca motorul s-ar invarti, si atunci nu injecteaza benzina. Mie imi functiona cu intreruperi cel de pe crankshaft si abia pornea masina, dupa ce pornea statea la relanti, puteam sa o accelerez pana la max 4000 de ture dar avea sincope (adica se accelera in hopuri).
La tine, cele cateva secunde care sta motorul la relanti sunt probabil date de faptul ca se injecteaza ceva benzina cand dai la cheie (procedura initiala), si dupa aia nu mai injecteaza deloc pentru ca nu se prinde ca motorul se invarte. Senzorul ala nu e scump, pe mine m-a costat la erebus toata afacerea 250 RON, insa daca stii pe cineva poti verifica cu un senzor folosit sau de la dezmembrari. Daca ajungi la calculator e nasol.
La tine, cele cateva secunde care sta motorul la relanti sunt probabil date de faptul ca se injecteaza ceva benzina cand dai la cheie (procedura initiala), si dupa aia nu mai injecteaza deloc pentru ca nu se prinde ca motorul se invarte. Senzorul ala nu e scump, pe mine m-a costat la erebus toata afacerea 250 RON, insa daca stii pe cineva poti verifica cu un senzor folosit sau de la dezmembrari. Daca ajungi la calculator e nasol.
gyany23
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2010
- Mesaj Privat
am inteles...multumesc pentru sfaturi.o sa comand un senzor turatie nou ca nu am de la cine sa iau pt a face proba si o sa revin cu un raspuns.sper sa fie din el. in caz contrar altceva nu are ce sa fie decat calculatorul gandesc eu. nu am alt fel de eroare doar cea de senzor de turatie. se poate schimba doar calculatorul acela de sus de langa baterie s au trebuie schimbat impreuna cu imobilizator cip cheie cutie decodoare..? intreb ca sa ma pregatesc /informez pentru ce e mai rau.stima
gyany23
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2010
- Mesaj Privat