- bercyfirst
- OP
- 7 mesaje
- din 28 Jun 2009
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
bercyfirst
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2009
- Mesaj Privat
Salutare!
Masina este un Opel Astra H caravan.
An fabricatie 2005.
Astra H 1.7CDTI (1686cmc) , 16V, 74kW , 101cp - tip Z17DTH.
Astazi m-am dus sa imi fac ITP-ul.
Baiatul de acolo zice stati prost cu noxele mai dati-va la ea cand mergeti afara.
Zis si facut ma decid sa rezolva problema pana acasa.
Dupa ce o duc la 4000 RPM ma aleg cu un suerat de sirena de salvare la motor, de se uita lumea la mine ca la circ.
Am pus si un fim pe youtube ca sa fie mai clar.
http://www.youtube.com/watch?v=_3T-xehGILY
Am observat ca scoate si un fum cam alb si cam intepator la miros.
Este turbosuflanta dusa?
Cat de dusa este?
Trebuie schimbata cu totul sau merge reconditionata?
In ce consta reconditionarea ce trebuie schimbat la ea si cat de greu este?
Multumesc!
Masina este un Opel Astra H caravan.
An fabricatie 2005.
Astra H 1.7CDTI (1686cmc) , 16V, 74kW , 101cp - tip Z17DTH.
Astazi m-am dus sa imi fac ITP-ul.
Baiatul de acolo zice stati prost cu noxele mai dati-va la ea cand mergeti afara.
Zis si facut ma decid sa rezolva problema pana acasa.
Dupa ce o duc la 4000 RPM ma aleg cu un suerat de sirena de salvare la motor, de se uita lumea la mine ca la circ.
Am pus si un fim pe youtube ca sa fie mai clar.
http://www.youtube.com/watch?v=_3T-xehGILY
Am observat ca scoate si un fum cam alb si cam intepator la miros.
Este turbosuflanta dusa?
Cat de dusa este?
Trebuie schimbata cu totul sau merge reconditionata?
In ce consta reconditionarea ce trebuie schimbat la ea si cat de greu este?
Multumesc!
- clubfranc
- ***
- 687 mesaje
- din 08 Apr 2009
- Cluj
clubfranc
- Mesaje scrise: 687
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2009
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare!
Dupa cum se aude ti-a murit turbina. Se poate reconditiona si nu e foarte scump comparat cu una noua, de obicei la reconditionare se schimba cam tot mai putin carcasele (turbina daca e cazul, lagare/rulmenti, compresor etc), pretul e in jur de 1000 ron, reconditionarea o poti face si tu, se gasesc kit-uri de reconditionare, dar mai bine o faci intr-un service ca sa ai garantie la lucrare.
Nu risca sa mergi cu ea asa pentru ca poti sparge motorul, ori se rupe vreo pala si iti ajunge in motor, ori crapa vre-un lagar si iti baga tot uleiul in camera de ardere, ceea ce e foarte periculos pentru diesel-uri.
De curiozitate de cat timp ai masina si ce ulei ai folosit de cand o ai?
Adi G.
Dupa cum se aude ti-a murit turbina. Se poate reconditiona si nu e foarte scump comparat cu una noua, de obicei la reconditionare se schimba cam tot mai putin carcasele (turbina daca e cazul, lagare/rulmenti, compresor etc), pretul e in jur de 1000 ron, reconditionarea o poti face si tu, se gasesc kit-uri de reconditionare, dar mai bine o faci intr-un service ca sa ai garantie la lucrare.
Nu risca sa mergi cu ea asa pentru ca poti sparge motorul, ori se rupe vreo pala si iti ajunge in motor, ori crapa vre-un lagar si iti baga tot uleiul in camera de ardere, ceea ce e foarte periculos pentru diesel-uri.
De curiozitate de cat timp ai masina si ce ulei ai folosit de cand o ai?
Adi G.
- bercyfirst
- OP
- 7 mesaje
- din 28 Jun 2009
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
bercyfirst
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2009
- Mesaj Privat
cyberbob a scris:Salutare!
Dupa cum se aude ti-a murit turbina. Se poate reconditiona si nu e foarte scump comparat cu una noua, de obicei la reconditionare se schimba cam tot mai putin carcasele (turbina daca e cazul, lagare/rulmenti, compresor etc), pretul e in jur de 1000 ron, reconditionarea o poti face si tu, se gasesc kit-uri de reconditionare, dar mai bine o faci intr-un service ca sa ai garantie la lucrare.
Nu risca sa mergi cu ea asa pentru ca poti sparge motorul, ori se rupe vreo pala si iti ajunge in motor, ori crapa vre-un lagar si iti baga tot uleiul in camera de ardere, ceea ce e foarte periculos pentru diesel-uri.
De curiozitate de cat timp ai masina si ce ulei ai folosit de cand o ai?
Adi G.
Dupa cum se aude ti-a murit turbina. Se poate reconditiona si nu e foarte scump comparat cu una noua, de obicei la reconditionare se schimba cam tot mai putin carcasele (turbina daca e cazul, lagare/rulmenti, compresor etc), pretul e in jur de 1000 ron, reconditionarea o poti face si tu, se gasesc kit-uri de reconditionare, dar mai bine o faci intr-un service ca sa ai garantie la lucrare.
Nu risca sa mergi cu ea asa pentru ca poti sparge motorul, ori se rupe vreo pala si iti ajunge in motor, ori crapa vre-un lagar si iti baga tot uleiul in camera de ardere, ceea ce e foarte periculos pentru diesel-uri.
De curiozitate de cat timp ai masina si ce ulei ai folosit de cand o ai?
Adi G.
Salut!
Eu am masina de 2 ani.
Cand am luat-o "scria" pe bord 120.000km acum are 130K.
Este luata de la samsari din Bacau adusa din Belgia.
Cat despre ulei, o singura data am pus si atunci un Castrol 10W40.
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare!
Ce sa mai...ai avut ghinion, ai mers 10000km cu masina si ti-a picat turbina. Ia legatura cu colegul forumist maiandrei pentru service, parca imi amintesc sa-mi fi zis mai de mult la o intalnire ca reconditioneaza si turbine. Uite aici si topicul lui pentru mai multe detalii https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=60462
Acum ca o paranteza, sa luam de bun ce scrie in bord, deja la 130.000km turbina are o anumita uzura si trebuie sa fi mai atent in exploatarea motorului. Adica:
- nu-i dai talpa cu motorul rece
- incerca sa mergi cat mai mult sa mergi cu motorul in turatia de boost a turbinei pentru a evita fenomenul de surge (la mine Z19DTH turbina o simt ca incepe sa faca boost de pe la 1800rpm, probabil ca si la tine tot in jur de 2000rpm), in cazul in care vrei sa mergi "la consum" la o turatie sub cea de boost a turbinei, daca vrei sa accelerezi ori ii dai treapta inferioara, ori accelerezi cat mai progresiv.
- evita mersul la turatie mica adica sub 1500rpm, se depune calamina pe palele turbinei si se dezechilibreaza.
- dupa ce mergi cu masina mai in forta, inainte de oprirea motorului, mai stai 2-3 minute cu el la relanti ca sa racesti turbina
Cand i-ai dat blana s-o desfunzi era motorul cald? Cine ti-a recomandat sa pui 10w40? Intreb pentru ca, 10W40 cam gros pentru un motor turbo, si pana ajunge la temperatura normala, n-o sa unga suficient axul turbinei si de aici o uzura mai accentuata a axului pana se incalzeste uleiul, ca grad de vascozitate poti folosi 5w40 sau chiar 0w40, foloseste doar uleiuri full sintetice. Consumul de ulei e ceva normal pentru orice motor, problema e cand e peste consumul declarat de producator, la motoarele natural aspirate consumul de ulei se poate ameliora cu un ulei mai gros, pe cand la cele turbo aspirate nu, singurul remediu pentru consumul mare de ulei este RK-ul.
Sper sa nu te fi plictisit cu postul meu lung. )
PS. Vad ca esti din bucuresti, arunca un ochi si aici: https://www.clubopel.com/vie...40&start=5440
Adi G.
Ce sa mai...ai avut ghinion, ai mers 10000km cu masina si ti-a picat turbina. Ia legatura cu colegul forumist maiandrei pentru service, parca imi amintesc sa-mi fi zis mai de mult la o intalnire ca reconditioneaza si turbine. Uite aici si topicul lui pentru mai multe detalii https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=60462
Acum ca o paranteza, sa luam de bun ce scrie in bord, deja la 130.000km turbina are o anumita uzura si trebuie sa fi mai atent in exploatarea motorului. Adica:
- nu-i dai talpa cu motorul rece
- incerca sa mergi cat mai mult sa mergi cu motorul in turatia de boost a turbinei pentru a evita fenomenul de surge (la mine Z19DTH turbina o simt ca incepe sa faca boost de pe la 1800rpm, probabil ca si la tine tot in jur de 2000rpm), in cazul in care vrei sa mergi "la consum" la o turatie sub cea de boost a turbinei, daca vrei sa accelerezi ori ii dai treapta inferioara, ori accelerezi cat mai progresiv.
- evita mersul la turatie mica adica sub 1500rpm, se depune calamina pe palele turbinei si se dezechilibreaza.
- dupa ce mergi cu masina mai in forta, inainte de oprirea motorului, mai stai 2-3 minute cu el la relanti ca sa racesti turbina
Cand i-ai dat blana s-o desfunzi era motorul cald? Cine ti-a recomandat sa pui 10w40? Intreb pentru ca, 10W40 cam gros pentru un motor turbo, si pana ajunge la temperatura normala, n-o sa unga suficient axul turbinei si de aici o uzura mai accentuata a axului pana se incalzeste uleiul, ca grad de vascozitate poti folosi 5w40 sau chiar 0w40, foloseste doar uleiuri full sintetice. Consumul de ulei e ceva normal pentru orice motor, problema e cand e peste consumul declarat de producator, la motoarele natural aspirate consumul de ulei se poate ameliora cu un ulei mai gros, pe cand la cele turbo aspirate nu, singurul remediu pentru consumul mare de ulei este RK-ul.
Sper sa nu te fi plictisit cu postul meu lung. )
PS. Vad ca esti din bucuresti, arunca un ochi si aici: https://www.clubopel.com/vie...40&start=5440
Adi G.