- cosminm_80
- *
- 21 mesaje
- din 29 Mai 2011
- Agila 2002 z12xe
- Gorj
cosminm_80
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Gorj
- Masina: Agila 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2011
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,093 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,093
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:
Marturisesc ca este a treia vara de clateala cu Mobil Clean 10W40 semisintetic, dar culoarea alb argintiu de fabrica nu am atins-o. Cu uleiul asta mi se pare ca s-a curatat la argintiu motorul lui @codrin pe cand avea Opel si era cu noi 😉
Dezamagirea pentru mine este ca il haleste si pe asta ca si pe 0W40 asta-iarna. Nu am incercat inca 5W50. As vrea sa-i mai lungesc boala sa se coaca poama 😃 ca nema pitule pe vreme de criza basesciana.
- stefan_10
- **
- 250 mesaje
- din 04 Aug 2007
- Corsa 2001 Z10XE
- Dolj
stefan_10
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2007
- Mesaj Privat
Tot off-topic,pt colegul de la Gorj de data asta: incearca din rasputeri sa scrii romaneste,ca sa pricepem si noi(sau eu unul cel putin) ce vrei sa spui. Recunosc ca imi este greu sa te urmaresc!
On: in cazul tau incearca cu alt motor! Ai bagat deja destui bani aiurea in asta!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,456 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,456
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Piese :
-garnitura distributie OEM
-garnitura chiulasa OEM
-garnitura pompa apa AM
-garnitura termostat AM
-garnitura galerie evacuare AM
-suruburi bilela OEM
-suruburi chiulasa OEM
-suruburi axe came OEM
-surub vibrochen OEM
-cateva piulite evacuare ca nu stii ce gasesti (alea galbene, am sa mai pun deoparte SH daca par bune)
-set segmenti Goetze
-simeringuri supape Victor Reinz (pacat sa nu le schimbi ca e cauciuc si nu tine la infinit)
-ghiduri supape OEM (hai ca au tinut destul si nu sunt scumpe)
Lista este valabila NUMAI pentru el ca stiu motorul. Te cam incadrezi in 7 mil piese.
Manopera iti apartine, deja stii ce si cum pana la un punct. De la acel punct scoti galeria evacuare si admisie dupa care chiulasa si pistoanele. Pistoanele le numerotezi si nu incurci cuzinetii sau pozitia (pui suruburile cu mana sa nu le incurci). Speli putin chiulasa cu motorina dupa care poti scoate axe came, aici tot asa grija la cuzineti si pozitie. La pistoane vezi starea lor si daca segmentii singuri 'se umfla' dupa scoatere piston si pozitia fantelor, adica gripati sau in linie. Verifici cilindri la ochi, cu unghia si cu un segment ovalizarea si dimensiunea (vizualizezi fanta in diverse pozitii). Pui benzina la supape si vezi daca curge, exact ca la Dacie ca tot un motor este. Daca totul este bine apai de acum munca de chinez batran, cureti de inebunesti cu solutii puturoase, lemne, carpe, sfoara,totul sa arate ca nou.
Continui cand ma intorc.
- cronny
- ***
- 528 mesaje
- din 29 Apr 2006
- Corsa 2003 z12xe
- Bucuresti
cronny
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2006
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,093 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,093
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Dane, multumesc pentru raspunsul prompt insotit de o lista. Oricum, pentru Agila mea, luna august va fi hotaratoare: reinnoit tot (sau aproape tot) sistemul de franare-rulare (tamburi, discuri, kit rulmenti tamburi, prezoane 😠 , schimbat lichid de frana, saboti, placute, etc.), parbrizul bulit, cu doua dungi lungi de la "antiderapantul" romanesc imprastiat in stil profesionist. O parte am luat (tamburi si discuri doar), restul urmand sa completez din mers pana atunci. Avand in vedere acestea, ma voi gandi la costuri, deoarece avand concediu, este momentul ideal sa iau taurul de coarne in ceea ce o priveste pe 'mneaei. Mai ales ca in noiembrie, urmeaza ITP unde nu prea imi place sa clipesc cu ochiul (din mai multe motive). Deci, ma gandesc daca umblu si la motor in august si iti dau email. Te rog sa-l verifici mai des deoarece aici imi convine cel mai mult comunicarea. (Telefoanele fac creier pane, iar mess-ul nu-l mai pun de cand am fost atacat pe net.)
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,456 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,456
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Petre, la tine suruburile axe came au fost noi, nu pun niciodata vechituri nici sa ma rogi, le arunc ca dupa forma nu am unde sa le folosesc.
In august te poti apuca de treaba singur, indicatii prin tel.
cronny ai dreptate, foarte rar gasesti la aceste motoare uzura la cilindri, se schimba segmenti si alte cele.
La tine erau gripati segmentii sau in linie ? Uzati nu am gasit pana acum.
- stefan_10
- **
- 250 mesaje
- din 04 Aug 2007
- Corsa 2001 Z10XE
- Dolj
stefan_10
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2007
- Mesaj Privat
Si nu va spun ce hal de mizerie era in acele motoare! Taximetristii in cauza nu schimba uleiul,ci doar il completeaza cand li se aprinde becul in bord! Si folosesc un ulei ordinar pentru completare,desigur!
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 25 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2007
- Mesaj Privat
- cronny
- ***
- 528 mesaje
- din 29 Apr 2006
- Corsa 2003 z12xe
- Bucuresti
cronny
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,456 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,456
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Segmenti sparti am vazut si eu, ba mai mult erau crapate pistoanele dar blocul impecabil. Cauza a fost folosirea unui fel de benzina ca numai benzina nu era zeama aia, avea detonatii de spuneai ca se sparge motorul nu alta. A pus ieftineala de la ucrainieni ca a noastra era scumpa, a costat mai mult reparatia decat economia lui.
Cea mai intalnita cauza de gripare segmenti este uleiul. Care face numai drumuri scurte sau o calca sa schimbe uleiul cand este deja colorat chiar daca are doar 5,000km. O alta sursa de contaminare ulei este condensul (spuma galbena iarna), de asta e bine de schimbat primavara. Un factor romanesc este praful printre altele, am facut Iasi-Halkidiki-Iasi si ceva prin Grecia 3,000km si uleiul era curat, dupa 1,000km prin oras era maro. Oricat de bune ar fi filtrele de aer ceva tot trece.
Sa revenim la RK mai exact cazul Petre.
Nu este de speriat mai ales ca el a participat la inlocuire distributie deci acum stie bucata asta. De pus segmenti nu este greu, cu mana si scrisul in sus, se pun fantele la 120grd, evident ulei. Scula de comprimare segmenti pentru a introduce pistonul este fix pix, ori o tabla care o strangem cu un cleste (caz filaret ca daca stiam imprumutam) ori o scula dedicata de 30lei. Exista scule dedicate ieftine, evident ca sunt facute din mamaliga si tolerante mari dar macar te poti folosi de ele ocazional. De comprimat arcul supapei la inlocuire simering supapa iar trebuie o scula. La filaret am folosit o inventie ad-hoc facuta din teava pexal 😂 , de unde sa stiu ca mecanicul lui nu are si el la dacie pune cu mana... Scula de comprimat evident chinezarie este 100lei dar iti faci treaba si pe urma o poti arunca. Una de service este scumpa si nu merita pentru cineva care face DIY si la doi prieteni. De curatat canale segmenti tot asa exista cutite dar se poate si cu sfoara, aschii de lemn, lama cuter, ceva improvizat la polizor sau flex. De introdus simering supapa iar scula dar merge la mana sau o teava subtire de antena radio. Calare distributie in cazul lui Petre iar nu trebuie, facut semn la vibrochen, nu se umbla la suruburi came, pui cum ai gasit si gata. In lista lui nu apare surub patina intinzatoare, se da patina 'peste cap' si montezi garnitura noua, totusi la cat costa un surub ... la el e nou de asta spun ca nu merita, capul cheii intra in el doar 3mm si de multe ori il scoti cu dalta. Planare chiulasa nu este necesar decat daca gasim coroziune sau ea stramba, cazuri rare. De refacut scaun supape iar destul de rar si la el sper sa nu fie supape arse. De curatat admisie este subiect la Corsa, se spalat catalizator iar banal pe la cum sa...sau tutoriale numai sa nu uiti sa scoti lambda. Un compresor este cam necesar, din pacate asta nu il pot trimite ca e mare si cam jegos, restul ti le pot inchiria 😉 fara discutie o saptamana.
- petrecila
- ****
- 1,093 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,093
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,456 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,456
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- cosminm_80
- *
- 21 mesaje
- din 29 Mai 2011
- Agila 2002 z12xe
- Gorj
cosminm_80
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Gorj
- Masina: Agila 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,456 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,456
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
kraxx
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 y 17 dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,456 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,456
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- liviudiaconu
- **
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Din afirmatia asta deduc ca se pot schimba segmentii cu motorul pe masina, fara sa-l "rupi" de pe cutie?
Adica, concret, ansmblul piston-biela se poate scoate prin "camasa"-recte "bloc", spre chiulasa ca la dacia 1410? (la 1300 ies doar pe jos)..
In cazul asta n-ar trebui demontat arborele cotit, ca atare nici CV.
Cit ar costa ca piese o segmentare si o distributie? eventual si cu pistoane, am unul care bate la rece, tace la cald, se pare ca nr 3.
E vorba de Z10XE
- cosminm_80
- *
- 21 mesaje
- din 29 Mai 2011
- Agila 2002 z12xe
- Gorj
cosminm_80
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Gorj
- Masina: Agila 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,456 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,456
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ca piese :
-distributie total daca nu a fost inlocuita, daca este relativ buna trebuie doar surub vibrochen, surub patina intinzatoare, suruburi axe came, garnitura distributie, garnitura pompa apa, garnitura termostat eventual garnitura catalizator si piulite
-garnitura evacuare, garnitura chiulasa, suruburi chiulasa, suruburi biela, simeringuri supape (prea ieftine sa nu le schimbi acum)
Abia dupa demontare si dupa constatare ar fi :
-segmenti (unii doar curata ca oricum vand masina)
-piston daca este uzat sau a lovit supapa in el
-supape si ghiduri daca au lovit sau sunt arse, rectificare scaun supape
Auxiliare deloc de neglijat la calcul financiar ar fi ulei+filtru, antigel, carbusolv, spray carburatoare, pensoane, carpe.
Trebuie avut in calcul ce e mai rau, adica rezerva financiara. La demontare mai putem gasi pompa apa pe duca, termostat care pierde, cuzineti uzati, culbutori gripati (rola), furtune care mai au putin si crapa, o curatare EGR deci 2 garnituri dar 18lei e nimica, capac distributie (pompa ulei) cu uzura etc.
Ca piese se cam aduna dar depinde de caz, o cifra e greu de avansat orbeste. Ca medie piese lejer 1500lei unele pe original altele pe producator (segmenti Goetze, simering supape Victor Reinz, etc.)
Exista cazuri chiar unul recent din B, mai bine un motor second pe la 500euro si din al tau mai vinzi ce este bun, financiar iesi mai bine. O manopera bine facuta ajunge la 1,000lei, aici intra si curatare admisie, egr, throttle, scaun supape, spalat tot si bla bla pe cand montat alt motor pe la 400lei dar numai montat.