- cosminm_80
- *
- 21 mesaje
- din 29 Mai 2011
- Agila 2002 z12xe
- Gorj
cosminm_80
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Gorj
- Masina: Agila 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2011
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Chestia cu "ulei Opel" am mai auzit-o si o iau ca pe o butada. Uleiul se percepe dupa cod de vascozitate si norme indiferent de marca de masina. Asa, ca sa fiu in ton, un "ulei Opel" poate fi de exemplu 0W30 sintetic, pe care il beau pana si motoarele mult mai sanatoase ca cel pe care il ai. Oricum, a fost doar o constatare care este irelevanta pentru asemenea uzuri.
dancuciureanu a scris:
Marturisesc ca este a treia vara de clateala cu Mobil Clean 10W40 semisintetic, dar culoarea alb argintiu de fabrica nu am atins-o. Cu uleiul asta mi se pare ca s-a curatat la argintiu motorul lui @codrin pe cand avea Opel si era cu noi
Dezamagirea pentru mine este ca il haleste si pe asta ca si pe 0W40 asta-iarna. Nu am incercat inca 5W50. As vrea sa-i mai lungesc boala sa se coaca poama ca nema pitule pe vreme de criza basesciana.
dancuciureanu a scris:
Un motor relativ curat arata ca un aluminiu eloxat (auriu), unul curat arata ca nou cum l-a facut fabrica.
Marturisesc ca este a treia vara de clateala cu Mobil Clean 10W40 semisintetic, dar culoarea alb argintiu de fabrica nu am atins-o. Cu uleiul asta mi se pare ca s-a curatat la argintiu motorul lui @codrin pe cand avea Opel si era cu noi
Dezamagirea pentru mine este ca il haleste si pe asta ca si pe 0W40 asta-iarna. Nu am incercat inca 5W50. As vrea sa-i mai lungesc boala sa se coaca poama ca nema pitule pe vreme de criza basesciana.
- stefan_10
- **
- 251 mesaje
- din 04 Aug 2007
- Corsa 2001 Z10XE
- Dolj
stefan_10
- Mesaje scrise: 251
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2007
- Mesaj Privat
Off-topic: D-le Petrecila,Agila dvs cati km are (cel putin cei declarati)? Care este consumul dvs de ulei?
Tot off-topic,pt colegul de la Gorj de data asta: incearca din rasputeri sa scrii romaneste,ca sa pricepem si noi(sau eu unul cel putin) ce vrei sa spui. Recunosc ca imi este greu sa te urmaresc!
On: in cazul tau incearca cu alt motor! Ai bagat deja destui bani aiurea in asta!
Tot off-topic,pt colegul de la Gorj de data asta: incearca din rasputeri sa scrii romaneste,ca sa pricepem si noi(sau eu unul cel putin) ce vrei sa spui. Recunosc ca imi este greu sa te urmaresc!
On: in cazul tau incearca cu alt motor! Ai bagat deja destui bani aiurea in asta!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Petre nu mai ai ce ulei sa incerci. Faci segmentare si gata.
Piese :
-garnitura distributie OEM
-garnitura chiulasa OEM
-garnitura pompa apa AM
-garnitura termostat AM
-garnitura galerie evacuare AM
-suruburi bilela OEM
-suruburi chiulasa OEM
-suruburi axe came OEM
-surub vibrochen OEM
-cateva piulite evacuare ca nu stii ce gasesti (alea galbene, am sa mai pun deoparte SH daca par bune)
-set segmenti Goetze
-simeringuri supape Victor Reinz (pacat sa nu le schimbi ca e cauciuc si nu tine la infinit)
-ghiduri supape OEM (hai ca au tinut destul si nu sunt scumpe)
Lista este valabila NUMAI pentru el ca stiu motorul. Te cam incadrezi in 7 mil piese.
Manopera iti apartine, deja stii ce si cum pana la un punct. De la acel punct scoti galeria evacuare si admisie dupa care chiulasa si pistoanele. Pistoanele le numerotezi si nu incurci cuzinetii sau pozitia (pui suruburile cu mana sa nu le incurci). Speli putin chiulasa cu motorina dupa care poti scoate axe came, aici tot asa grija la cuzineti si pozitie. La pistoane vezi starea lor si daca segmentii singuri 'se umfla' dupa scoatere piston si pozitia fantelor, adica gripati sau in linie. Verifici cilindri la ochi, cu unghia si cu un segment ovalizarea si dimensiunea (vizualizezi fanta in diverse pozitii). Pui benzina la supape si vezi daca curge, exact ca la Dacie ca tot un motor este. Daca totul este bine apai de acum munca de chinez batran, cureti de inebunesti cu solutii puturoase, lemne, carpe, sfoara,totul sa arate ca nou.
Continui cand ma intorc.
Piese :
-garnitura distributie OEM
-garnitura chiulasa OEM
-garnitura pompa apa AM
-garnitura termostat AM
-garnitura galerie evacuare AM
-suruburi bilela OEM
-suruburi chiulasa OEM
-suruburi axe came OEM
-surub vibrochen OEM
-cateva piulite evacuare ca nu stii ce gasesti (alea galbene, am sa mai pun deoparte SH daca par bune)
-set segmenti Goetze
-simeringuri supape Victor Reinz (pacat sa nu le schimbi ca e cauciuc si nu tine la infinit)
-ghiduri supape OEM (hai ca au tinut destul si nu sunt scumpe)
Lista este valabila NUMAI pentru el ca stiu motorul. Te cam incadrezi in 7 mil piese.
Manopera iti apartine, deja stii ce si cum pana la un punct. De la acel punct scoti galeria evacuare si admisie dupa care chiulasa si pistoanele. Pistoanele le numerotezi si nu incurci cuzinetii sau pozitia (pui suruburile cu mana sa nu le incurci). Speli putin chiulasa cu motorina dupa care poti scoate axe came, aici tot asa grija la cuzineti si pozitie. La pistoane vezi starea lor si daca segmentii singuri 'se umfla' dupa scoatere piston si pozitia fantelor, adica gripati sau in linie. Verifici cilindri la ochi, cu unghia si cu un segment ovalizarea si dimensiunea (vizualizezi fanta in diverse pozitii). Pui benzina la supape si vezi daca curge, exact ca la Dacie ca tot un motor este. Daca totul este bine apai de acum munca de chinez batran, cureti de inebunesti cu solutii puturoase, lemne, carpe, sfoara,totul sa arate ca nou.
Continui cand ma intorc.
- cronny
- ***
- 528 mesaje
- din 29 Apr 2006
- Corsa 2003 z12xe
- Bucuresti
cronny
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2006
- Mesaj Privat
Am avut consum de aprox 700 g la 1000 cand am desfacut motorul cilindrii erau ok am schimbat doar segmentii, simeringurile, garnituri si alte suruburi care nu se refolosesc, curatat si planat chiulasa.Distractia m-a costat aprox 1700 ron dar sunt multumit, am facut vreo 15000 km si la schimb(10 000 km) a papat 300 g.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
@stefan_10, cand am luat-o in 2006 avea la bord 52000 Km (sanchi), acuma are pe odometru de atunci si pana acum, 162000 Km. Ca orice pacalit, cred ca la mine au fost stersi cel putin 100000 Km, nu cred ca mult mai mult. Spun asta ca atunci cand am fost la Dan sa schimb distributia (sunt doi ani), uzura era cam normala si nu exagerat de mare. Oricum tacanea bine. Ca la toti de altfel, aceasta problema cu intinzatorul de lant coroborata cu uzura la patine, lant si pinioane. Nici nu mai stiu, mi se pare ca la axe nu le-am schimbat ci doar pe cel de vibrochen. De atunci consumul de ulei a sarit usor peste 600ml/1000 km sau undeva pe aici.
Dane, multumesc pentru raspunsul prompt insotit de o lista. Oricum, pentru Agila mea, luna august va fi hotaratoare: reinnoit tot (sau aproape tot) sistemul de franare-rulare (tamburi, discuri, kit rulmenti tamburi, prezoane , schimbat lichid de frana, saboti, placute, etc.), parbrizul bulit, cu doua dungi lungi de la "antiderapantul" romanesc imprastiat in stil profesionist. O parte am luat (tamburi si discuri doar), restul urmand sa completez din mers pana atunci. Avand in vedere acestea, ma voi gandi la costuri, deoarece avand concediu, este momentul ideal sa iau taurul de coarne in ceea ce o priveste pe 'mneaei. Mai ales ca in noiembrie, urmeaza ITP unde nu prea imi place sa clipesc cu ochiul (din mai multe motive). Deci, ma gandesc daca umblu si la motor in august si iti dau email. Te rog sa-l verifici mai des deoarece aici imi convine cel mai mult comunicarea. (Telefoanele fac creier pane, iar mess-ul nu-l mai pun de cand am fost atacat pe net.)
Dane, multumesc pentru raspunsul prompt insotit de o lista. Oricum, pentru Agila mea, luna august va fi hotaratoare: reinnoit tot (sau aproape tot) sistemul de franare-rulare (tamburi, discuri, kit rulmenti tamburi, prezoane , schimbat lichid de frana, saboti, placute, etc.), parbrizul bulit, cu doua dungi lungi de la "antiderapantul" romanesc imprastiat in stil profesionist. O parte am luat (tamburi si discuri doar), restul urmand sa completez din mers pana atunci. Avand in vedere acestea, ma voi gandi la costuri, deoarece avand concediu, este momentul ideal sa iau taurul de coarne in ceea ce o priveste pe 'mneaei. Mai ales ca in noiembrie, urmeaza ITP unde nu prea imi place sa clipesc cu ochiul (din mai multe motive). Deci, ma gandesc daca umblu si la motor in august si iti dau email. Te rog sa-l verifici mai des deoarece aici imi convine cel mai mult comunicarea. (Telefoanele fac creier pane, iar mess-ul nu-l mai pun de cand am fost atacat pe net.)
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
cronny a avansat o suma 1700lei ca total, eu una aproximativa de 700lei piese. Ganditi ca minim 100lei sunt solutii curatare si alte pensoane, ulei+filtru alti bani, ceva antigel de completare daca al vostru este la concentratie buna si curat, manopera. Toate piesele dupa curatere exemplara se pun in pungi sa nu bata praful pe ele sau sa faca pipi pisica ca alt loc nu gaseste. Nu gasiti multi mecanici care sa accepte o munca slinoasa tare si facuta perfect, cu scule si alte treburi neaparat necesare.
Petre, la tine suruburile axe came au fost noi, nu pun niciodata vechituri nici sa ma rogi, le arunc ca dupa forma nu am unde sa le folosesc.
In august te poti apuca de treaba singur, indicatii prin tel.
cronny ai dreptate, foarte rar gasesti la aceste motoare uzura la cilindri, se schimba segmenti si alte cele.
La tine erau gripati segmentii sau in linie ? Uzati nu am gasit pana acum.
Petre, la tine suruburile axe came au fost noi, nu pun niciodata vechituri nici sa ma rogi, le arunc ca dupa forma nu am unde sa le folosesc.
In august te poti apuca de treaba singur, indicatii prin tel.
cronny ai dreptate, foarte rar gasesti la aceste motoare uzura la cilindri, se schimba segmenti si alte cele.
La tine erau gripati segmentii sau in linie ? Uzati nu am gasit pana acum.
- stefan_10
- **
- 251 mesaje
- din 04 Aug 2007
- Corsa 2001 Z10XE
- Dolj
stefan_10
- Mesaje scrise: 251
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2007
- Mesaj Privat
Subscriu la ce a spus dl Dan! Am vazut cateva motoare de Agila,Z 10 XE desfacute,toate folosite ca taxi in Craiova! Km...cam fara numar asa,odometrul indica peste 300000,dar naiba stie cati or fi fost in realitate?! La toate,uzura cilindrilor era aproape imperceptibila! In unele cazuri se mai vedea urma de la honuiala initiala!
Si nu va spun ce hal de mizerie era in acele motoare! Taximetristii in cauza nu schimba uleiul,ci doar il completeaza cand li se aprinde becul in bord! Si folosesc un ulei ordinar pentru completare,desigur!
Si nu va spun ce hal de mizerie era in acele motoare! Taximetristii in cauza nu schimba uleiul,ci doar il completeaza cand li se aprinde becul in bord! Si folosesc un ulei ordinar pentru completare,desigur!
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
- cronny
- ***
- 528 mesaje
- din 29 Apr 2006
- Corsa 2003 z12xe
- Bucuresti
cronny
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2006
- Mesaj Privat
@dancuciureanu la mine erau segmentii rupti la un piston si pe pistonul ala aveam ulei pe bujie.Acum dupa un drum lung unde merg maxim 130 adica 4000 rot/min toba se mentine curata luna cu mobil 1 0w40.Imi aduc aminte cand am fost sa vad masina si era demontat tot de pe motor era doar blocul, restul pieselor erau la curatat!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cu blocul impecabil nu sunt povesti, nu stiu ce material au pus dar rezista, poate si din acest motiv au dezvoltat din acest motor pe cel de 1,4 cu turbina.
Segmenti sparti am vazut si eu, ba mai mult erau crapate pistoanele dar blocul impecabil. Cauza a fost folosirea unui fel de benzina ca numai benzina nu era zeama aia, avea detonatii de spuneai ca se sparge motorul nu alta. A pus ieftineala de la ucrainieni ca a noastra era scumpa, a costat mai mult reparatia decat economia lui.
Cea mai intalnita cauza de gripare segmenti este uleiul. Care face numai drumuri scurte sau o calca sa schimbe uleiul cand este deja colorat chiar daca are doar 5,000km. O alta sursa de contaminare ulei este condensul (spuma galbena iarna), de asta e bine de schimbat primavara. Un factor romanesc este praful printre altele, am facut Iasi-Halkidiki-Iasi si ceva prin Grecia 3,000km si uleiul era curat, dupa 1,000km prin oras era maro. Oricat de bune ar fi filtrele de aer ceva tot trece.
Sa revenim la RK mai exact cazul Petre.
Nu este de speriat mai ales ca el a participat la inlocuire distributie deci acum stie bucata asta. De pus segmenti nu este greu, cu mana si scrisul in sus, se pun fantele la 120grd, evident ulei. Scula de comprimare segmenti pentru a introduce pistonul este fix pix, ori o tabla care o strangem cu un cleste (caz filaret ca daca stiam imprumutam) ori o scula dedicata de 30lei. Exista scule dedicate ieftine, evident ca sunt facute din mamaliga si tolerante mari dar macar te poti folosi de ele ocazional. De comprimat arcul supapei la inlocuire simering supapa iar trebuie o scula. La filaret am folosit o inventie ad-hoc facuta din teava pexal , de unde sa stiu ca mecanicul lui nu are si el la dacie pune cu mana... Scula de comprimat evident chinezarie este 100lei dar iti faci treaba si pe urma o poti arunca. Una de service este scumpa si nu merita pentru cineva care face DIY si la doi prieteni. De curatat canale segmenti tot asa exista cutite dar se poate si cu sfoara, aschii de lemn, lama cuter, ceva improvizat la polizor sau flex. De introdus simering supapa iar scula dar merge la mana sau o teava subtire de antena radio. Calare distributie in cazul lui Petre iar nu trebuie, facut semn la vibrochen, nu se umbla la suruburi came, pui cum ai gasit si gata. In lista lui nu apare surub patina intinzatoare, se da patina 'peste cap' si montezi garnitura noua, totusi la cat costa un surub ... la el e nou de asta spun ca nu merita, capul cheii intra in el doar 3mm si de multe ori il scoti cu dalta. Planare chiulasa nu este necesar decat daca gasim coroziune sau ea stramba, cazuri rare. De refacut scaun supape iar destul de rar si la el sper sa nu fie supape arse. De curatat admisie este subiect la Corsa, se spalat catalizator iar banal pe la cum sa...sau tutoriale numai sa nu uiti sa scoti lambda. Un compresor este cam necesar, din pacate asta nu il pot trimite ca e mare si cam jegos, restul ti le pot inchiria fara discutie o saptamana.
Segmenti sparti am vazut si eu, ba mai mult erau crapate pistoanele dar blocul impecabil. Cauza a fost folosirea unui fel de benzina ca numai benzina nu era zeama aia, avea detonatii de spuneai ca se sparge motorul nu alta. A pus ieftineala de la ucrainieni ca a noastra era scumpa, a costat mai mult reparatia decat economia lui.
Cea mai intalnita cauza de gripare segmenti este uleiul. Care face numai drumuri scurte sau o calca sa schimbe uleiul cand este deja colorat chiar daca are doar 5,000km. O alta sursa de contaminare ulei este condensul (spuma galbena iarna), de asta e bine de schimbat primavara. Un factor romanesc este praful printre altele, am facut Iasi-Halkidiki-Iasi si ceva prin Grecia 3,000km si uleiul era curat, dupa 1,000km prin oras era maro. Oricat de bune ar fi filtrele de aer ceva tot trece.
Sa revenim la RK mai exact cazul Petre.
Nu este de speriat mai ales ca el a participat la inlocuire distributie deci acum stie bucata asta. De pus segmenti nu este greu, cu mana si scrisul in sus, se pun fantele la 120grd, evident ulei. Scula de comprimare segmenti pentru a introduce pistonul este fix pix, ori o tabla care o strangem cu un cleste (caz filaret ca daca stiam imprumutam) ori o scula dedicata de 30lei. Exista scule dedicate ieftine, evident ca sunt facute din mamaliga si tolerante mari dar macar te poti folosi de ele ocazional. De comprimat arcul supapei la inlocuire simering supapa iar trebuie o scula. La filaret am folosit o inventie ad-hoc facuta din teava pexal , de unde sa stiu ca mecanicul lui nu are si el la dacie pune cu mana... Scula de comprimat evident chinezarie este 100lei dar iti faci treaba si pe urma o poti arunca. Una de service este scumpa si nu merita pentru cineva care face DIY si la doi prieteni. De curatat canale segmenti tot asa exista cutite dar se poate si cu sfoara, aschii de lemn, lama cuter, ceva improvizat la polizor sau flex. De introdus simering supapa iar scula dar merge la mana sau o teava subtire de antena radio. Calare distributie in cazul lui Petre iar nu trebuie, facut semn la vibrochen, nu se umbla la suruburi came, pui cum ai gasit si gata. In lista lui nu apare surub patina intinzatoare, se da patina 'peste cap' si montezi garnitura noua, totusi la cat costa un surub ... la el e nou de asta spun ca nu merita, capul cheii intra in el doar 3mm si de multe ori il scoti cu dalta. Planare chiulasa nu este necesar decat daca gasim coroziune sau ea stramba, cazuri rare. De refacut scaun supape iar destul de rar si la el sper sa nu fie supape arse. De curatat admisie este subiect la Corsa, se spalat catalizator iar banal pe la cum sa...sau tutoriale numai sa nu uiti sa scoti lambda. Un compresor este cam necesar, din pacate asta nu il pot trimite ca e mare si cam jegos, restul ti le pot inchiria fara discutie o saptamana.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Multumim de precizari dle Cuciureanu. Am revazut TIS dupa cum ti-am spus si de asemenea exista si poze la manualul de Corsa z10xe/z12xe, cel de la Haynes. Pentru mine, cred ca voi cumpara niste dispozitive, inclusiv trusa de cale de la cei care fac aici reclama pe clubopel. Unele repere inca nu le-au pus in romana si au ramas in maghiara. Nu e problema, i-am studiat si se pare ca pentru lucrarea mea ar cam avea de toate. Te rog sa-mi spui o lista cu materiale (silicoane pentru cordon garnitura, pasta de blocare, etc) pe PM daca nu direct aici. In special daca ai ceva secrete la curaratare mai rapida de jeg (lichide). Oi face eu pe chinezul batran dar nu prea mult ca ma dor salele . Ti-am spus, norc de baietii mei care stiu si le place(isi repara singuri vw-ul) deci ramane problema de bani si locatie. Locatia s-ar putea sa fie o fosta hala a unui vecin unde mai repara dacii si are si canalul, banc, menghine, etc. Compresor am, doar ti-am spus ca mi-am luat. Trebuie sa incep sa-mi fac curaj. Vorba cui stim noi: "trage aer in piept, numara pana la 5 si respira adanc..."
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Acum am vazut si eu pe cei cu reclama pe forum, stiam de ei de la altii mai demult...sculele sunt jalnice in mare parte. Sa nu ai baza in ele, cei cu care am discutat au rotunjit sau crapat cap de cheie, clichet facut tacanitoare, clesti siguranta care au tinut o tura..chinezarii infecte. Platesti putin -> ai putin. In cazul tau pentru segmenti si supape oricat de proaste ar fi macar iti faci treaba si le arunci. Trusa de cale este aproximativa si evident mamaliga, treaba e pe bune de am verificat eu cu a mea, a lui avea eroare P0340 si nu era prost omul, a pus de 3 ori calele si eu inca odata...suparat a aruncat-o in portbagaj si setul cu injuraturile de rigoare. Deci o pui de proba si daca intra chiar putin fortat asa lasi distributia la came, o reglezi numai din surub vibrochen.
- cosminm_80
- *
- 21 mesaje
- din 29 Mai 2011
- Agila 2002 z12xe
- Gorj
cosminm_80
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Gorj
- Masina: Agila 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
kraxx
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 y 17 dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2011
- Mesaj Privat
Domnu' Dan am si eu o problema cu astra mea, dupa ce am invartit-o pe la nu-s cati mecanici din cauza unei erori 1125 a dat-o pe consum ulei 1L /1000km. fum negru si o trepidatie la motor am ajuns la Victor care din doi timpi si trei miscari dupa ce a pus testeru pe ea si ia desfacut busonul de la ulei cu motoru pornit a vazut ca pufaie ca un tractor si a dat verdictul,pierde compresie - motorul dus ce ma sfatuiti sa fac sa-l repar pe asta sau sa caut altu? victor asa m-a sfatuit mi-e frica sa nu-l gasesc gata prajit si pe ala si sa dau banii de pomana
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- liviudiaconu
- **
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:[...] De la acel punct scoti galeria evacuare si admisie dupa care chiulasa si pistoanele. [...].
Din afirmatia asta deduc ca se pot schimba segmentii cu motorul pe masina, fara sa-l "rupi" de pe cutie?
Adica, concret, ansmblul piston-biela se poate scoate prin "camasa"-recte "bloc", spre chiulasa ca la dacia 1410? (la 1300 ies doar pe jos)..
In cazul asta n-ar trebui demontat arborele cotit, ca atare nici CV.
Cit ar costa ca piese o segmentare si o distributie? eventual si cu pistoane, am unul care bate la rece, tace la cald, se pare ca nr 3.
E vorba de Z10XE
- cosminm_80
- *
- 21 mesaje
- din 29 Mai 2011
- Agila 2002 z12xe
- Gorj
cosminm_80
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Gorj
- Masina: Agila 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Motorul ramane pe pozitie, suspendat evident, vibrochenul nu se scoate, pistoanele le impingi sus si le ai in mana.
Ca piese :
-distributie total daca nu a fost inlocuita, daca este relativ buna trebuie doar surub vibrochen, surub patina intinzatoare, suruburi axe came, garnitura distributie, garnitura pompa apa, garnitura termostat eventual garnitura catalizator si piulite
-garnitura evacuare, garnitura chiulasa, suruburi chiulasa, suruburi biela, simeringuri supape (prea ieftine sa nu le schimbi acum)
Abia dupa demontare si dupa constatare ar fi :
-segmenti (unii doar curata ca oricum vand masina)
-piston daca este uzat sau a lovit supapa in el
-supape si ghiduri daca au lovit sau sunt arse, rectificare scaun supape
Auxiliare deloc de neglijat la calcul financiar ar fi ulei+filtru, antigel, carbusolv, spray carburatoare, pensoane, carpe.
Trebuie avut in calcul ce e mai rau, adica rezerva financiara. La demontare mai putem gasi pompa apa pe duca, termostat care pierde, cuzineti uzati, culbutori gripati (rola), furtune care mai au putin si crapa, o curatare EGR deci 2 garnituri dar 18lei e nimica, capac distributie (pompa ulei) cu uzura etc.
Ca piese se cam aduna dar depinde de caz, o cifra e greu de avansat orbeste. Ca medie piese lejer 1500lei unele pe original altele pe producator (segmenti Goetze, simering supape Victor Reinz, etc.)
Exista cazuri chiar unul recent din B, mai bine un motor second pe la 500euro si din al tau mai vinzi ce este bun, financiar iesi mai bine. O manopera bine facuta ajunge la 1,000lei, aici intra si curatare admisie, egr, throttle, scaun supape, spalat tot si bla bla pe cand montat alt motor pe la 400lei dar numai montat.
Ca piese :
-distributie total daca nu a fost inlocuita, daca este relativ buna trebuie doar surub vibrochen, surub patina intinzatoare, suruburi axe came, garnitura distributie, garnitura pompa apa, garnitura termostat eventual garnitura catalizator si piulite
-garnitura evacuare, garnitura chiulasa, suruburi chiulasa, suruburi biela, simeringuri supape (prea ieftine sa nu le schimbi acum)
Abia dupa demontare si dupa constatare ar fi :
-segmenti (unii doar curata ca oricum vand masina)
-piston daca este uzat sau a lovit supapa in el
-supape si ghiduri daca au lovit sau sunt arse, rectificare scaun supape
Auxiliare deloc de neglijat la calcul financiar ar fi ulei+filtru, antigel, carbusolv, spray carburatoare, pensoane, carpe.
Trebuie avut in calcul ce e mai rau, adica rezerva financiara. La demontare mai putem gasi pompa apa pe duca, termostat care pierde, cuzineti uzati, culbutori gripati (rola), furtune care mai au putin si crapa, o curatare EGR deci 2 garnituri dar 18lei e nimica, capac distributie (pompa ulei) cu uzura etc.
Ca piese se cam aduna dar depinde de caz, o cifra e greu de avansat orbeste. Ca medie piese lejer 1500lei unele pe original altele pe producator (segmenti Goetze, simering supape Victor Reinz, etc.)
Exista cazuri chiar unul recent din B, mai bine un motor second pe la 500euro si din al tau mai vinzi ce este bun, financiar iesi mai bine. O manopera bine facuta ajunge la 1,000lei, aici intra si curatare admisie, egr, throttle, scaun supape, spalat tot si bla bla pe cand montat alt motor pe la 400lei dar numai montat.