Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • nislau

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Am o masinuta, Opel ASTRA G, 2003, 1.7CDTI, rulata in Germania pana in 2008 apoi in Romania si ma gandeam sa schimb urmatoarele:

BUCSA BARA STABILIZATOARE FATA, BIELETA ANTIRULIU FATA - ceva mai serioase ex.LEMFORDER
Amortizoare fata/spate, si RULMENTI FLANSA AMORTIZOR FATA

Are rost? A mai facut cineva o reparatie asa de mare si a vazut vreo schimbare?
Am vazut pareri ca masina se va comporta mai bine ca tinuta dar nu vreau doar pareri, ci a schimbat cineva si imi spune si mie ca a meritat, l-au tinut amortizoarele mai mult timp sau in conditiile din Romania iau picat dupa .... sa zicem 2 ani.
Va intreb toate acestea pentru ca un "nene" mi-a zis ca ar trebui sa le schimb pe toate eu avand doar batai la denivelari pe partea stanga care stiu ca sunt de la bielete si bucse bara stabilizatoare.
Astept raspunsuri!
Skip ads

  • victor_gl

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Ar trebui in primul rand sa faci un test de amortizoare specializat si dupa aia poti lua o decizie corecta
Intradevar masina o sa se comporte mai bine dar e si o operatie destul de costisitoare
Eu as schimba doar piesele care bat cu adevarat
  • nislau

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2009

  • Mesaj Privat
testul l-am facut la amortizoare l-am facut au iesit 50% bune dar nu cred ca e un rasouns concludent pentru ca eu am impresia ca bat pe fata doar bieletele si bara stabilizatoare. e posibil sa fie si amortizorul dreapta ca gropi sunt destule. totusi parca am o retinere in a schimba atatea pentru ca drumurile noastre sunt pline de gropi si cred ca in max. 2 ani ar trebui sa fac acelasi lucru. Stiu ca imi cam rasound singur dar vroiam sa aflu un raspuns de la cineva care a facut o lucrare de genul acesta la masina si a fost pe deplin multumit. Astept raspunsuri!
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Amortizorul nu bate...flansa din capul acestuia bate.La fel bucsele de la bara de stabilizare isi arata uzura printr-un scartait pe denivelari mari.
P.S. Schimba doar ce bate Cool cand o sa topaie pe denivelari( barca) schimba si amortizoarele Smile
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,219
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Daca la test au iesit 50% amortizoarele mai mergi cel putin un an cu ele.
  • nislau

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc baieti!
Cred ca incep sa pun bani deoparte cate putin si la anul schimb toate amortizoarele si ce mai trebuie. poate si mai devreme ca sunt cam plimbaret Smile si uzura isi spune cuvantul.
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salutare,

Sper ca nu gresesc daca resuscitez topicul asta.
Vreau sa schimb amortizoarele de pe fata (cu tot cu flanse si rulmenti), insa din ce am citit in instructiunile lor si in manualul ETZOLD se insita foarte mult pe folosirea de piulite autoblocante noi la urmatoarele pozitii:
- cele doua suruburi prin care se prinde amortizorul de fuzeta (aici se cer chiar si suruburi noi)
- piulita care vine peste flansa pe tija amortizorului
- piulita cu care se strange bieleta antiruliu

In manual se specifica inlouirea cu piulite noi chiar si daca se desfac cele de pe fuzeta pentru reglarea unghiului de cadere a rotilor.
Motivul se pare ca ar fi deformare acestor piulite atunci cand se desfac.

INTREBARI: Stie cineva unde as putea sa gasesc aceste piulite? E prima data cand ma lovesc de o astfel de conditie si nu prea stiu de unde
sa le iau. Stie cineva ce diametru au suruburile mentionate mai sus?

Aveti idee daca cei din reprezentante folosesc piulite noi? Mie mi-au schimbat un amortizor (fara flansa sau rulment) la Gold&Platin in urma unui accident, insa nu am vazut nici o piulita noua....
Cat despre cei de la service-urile de cartier, sunt sigur ca nu folosesc piulite noi.


Multumesc anticipat!


Ultima modificare făcută de shrincu la Joi 16 Jun, 2011 12:34 am
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,219
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Probabil acele piulite le poti comanda de la importatori pe baza codului, cod pe care il vei gasi in epc.
Mie nu mi-au schimbat nici o piulita cand am schimbat amortizoarele si de atunci a trecut mai bine de un an... fara nici o problema.
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
E o idee, desi ma indoiesc ca ar fi prin EPC. Cred ca s-ar gasi un magazin unde sa aiba si asa ceva (eu unul nu stiu pe unde ar fi in Bucuresti), insa nici nu stiu diametrele suruburilor....
Are idee cineva ce diametru au suruburile prin care se prinde amortizorul pe fuzeta, precum si cel care prinde bieleta antiruliu?

PS: mersi de raspuns! Daca nu gasesc, pana la urma le folosesc pe alea vechi..
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Ok, revin si cu niste rezultate....foarte proaste:

1. Am gasit piulite autoblocante, care insa au pasul filetului diferit. Asta am descoperit dupa ce filetul de pe tija amortizorului s-a stricat pe primii 5 mm.
2. Tija amortizorului SACHS are in capat gaura cu hexagon in care intra cheie imbus de 5mm. Scopul gaurii e sa blochezi tija in timp ce infiletezi sau desfaci piulita. In timp ce scoteam piulita de pe filet, cheia imbus s-a blocat si rupt in gaura. Nu era un imbus de 2 lei, ci unul scurt cu adaptor pentru cheie cricket, luat de la Hornbach cu vreo 20 lei. Problema e ca e dintr-un metal foarte dur, pe care burghiul nici macar nu il zgarie, deci nu se pune problema sa pot folosi un extractor.

Sunt foarte dezamagit de designul celor de la SACHS. Un imbus de 5mm mi se pare foarte subtire sa tii contra la o cheie de 18 sau 19 cu care strangi piulita. Conform manualului piulitele de pe tija se strang cu 55-60 Nm. Amortizorul vechi avea hexagon exterior pe tija in continuare filetului, pe care il prindeai mult mai bine cu o cheie fixa, tubulara sau inelara de 10.

Concluzia e ca in urmatoarea saptmana trebuie sa caut prin Buc. un atelier care sa poate da gaura in otelul de scule pentru a extrage imbusul rupt, si care sa poate reface si filetul de pe tija. Ar trebui sa aiba o masina de gaurit cu banc pe care sa se poata fixa amortizorul, burghiu special si o filiera de 12 cu care sa poata reface filetul.

Orice idee e binevenita....
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat


daca mergeai la un magazin de piese auto (care se respecta si stie sa umble in programele de piese dedicate anumitor marci), iti cumparai piulitele care-ti trebuiau ... acum ti-ai facut de treaba Smile ti-am pus pozele cu piulitele de care ziceai ... ai si coduri la ele ... vezi daca nu cumva te va costa mai mult repararea tijei amortizorului decat alt amortizor ...
(pozele sunt luate pe codul motorului ... posibil dupa VIN sa fie alt cod)
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Pai hai sa iti zic ceva misto: am fost la magazin auto dar se pot lua doar originale comandate din reteaua Opel. Timp de livrare 5 zile. La reprezentantele Opel din Bucuresti aceste piulite sunt disponibile doar pe comanda cu acelasi timp de livrare. Ei le folosesc pe cele vechi si erau foarte contrati cand le spuneam ca ar trebui schimbate.

Si acum serios, tu te-ai fi gandit ca filetul are alt pas?
Oricum greseala e evident a mea si imi asum toate injuraturile. A strica un filet e clar o prostie de incepator. Nu cred sa coste asa mult extragerea imbusului si refacerea filetului. Eu unul ma astept sa fie intre 50-100 RON. Mai greu cred ca va fi sa ii gasesc.

Mersi mult de raspuns, critica si ajutor cu pozele!
Va urma...
  • Ni3k

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2010

  • Mesaj Privat
si eu trebuie sa-mi schimb credca maine..flansele si rulmentii de la amortizor dar nu am acele piulite noi credca am sa le folosesc tot pe acelea care sunt acolo..Smile sper sa mearga bine treaba nam mai facut niciodata asa ceva..o sa va tin la curent cu ce am reusit sau nam reusit sa fac o schema mai complexa cine are de la amortizor cum vine arc si toate alea..in sus va multumesc sau un sfat ceva cine le-a mai schimbat...e greu ? va multumesc
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
@shrincu: cred ca marea greseala ai facut sa insisti cu infiletarea piulitei vazand ca nu se prea potriveste pasul filetului ... mult success in rezolvarea problemei ...
@ Ni3k: vezi pozele din postul meu de mai sus ... ai in prima schema cum vine amortizorul
  • Ni3k

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2010

  • Mesaj Privat
multumesc mult am inteles sper sa o rezolv maine
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Cipiotul a scris:@shrincu: cred ca marea greseala ai facut sa insisti cu infiletarea piulitei vazand ca nu se prea potriveste pasul filetului ... mult success in rezolvarea problemei ...

Cand mi-am dat seama ca e ceva gresit, era deja prea tarziu si filetul era deformat pe primii 5-7 mm. Cum am zis mai sus, am fost prost si am facut o greseala de incepator. Filetul se poate reface, nu ar fi asa grav. Marea problema e scoaterea imbusului din gaura lui. Burghiul meu de metale nu are nici un efect asupra lui. Aici e marea durere, si nu am sperante mari ca voi gasi un atelier capabil sa dea o gaura subtire in el.


Ni3k a scris:si eu trebuie sa-mi schimb credca maine..flansele si rulmentii de la amortizor dar nu am acele piulite noi credca am sa le folosesc tot pe acelea care sunt acolo..Smile sper sa mearga bine treaba nam mai facut niciodata asa ceva..o sa va tin la curent cu ce am reusit sau nam reusit sa fac o schema mai complexa cine are de la amortizor cum vine arc si toate alea..in sus va multumesc sau un sfat ceva cine le-a mai schimbat...e greu ? va multumesc


Salutare!
Nu e greu daca iti merg toate bine. Eu am gresit la partea cu filetul, si cei de la SACHS care s-au gandit ca poti tine contra cu imbus de 5 cand strangi piulita cu hexagon de 18 sau 19.
Daca nu ai citit deja printr-un manual, iti spun cateva chestii la care trebuie sa ai grija:
- hexagoanele piulitelor originale sunt de 18 cu filet M12. In mod normal piulita sau surub M12 are hexagon 19. Cheia de 18 nu e uzuala, dar o gasesti dupa ceva cautari. Ai nevoie de o inelara cu cot, altfel nu prea poti sa umbli la partea superioara a amortizorului unde se prinde in caroserie. Poti sa incerci si cu cele de 19, insa risti sa strici hexagonul.
- piulitele si suruburile care prind amortizorul de fuzeta trebuie asezate exact pe aceeasi pozitie (se marcheaza in prealabil). In caz contrar se modifica unghiul de cadere a rotilor si ar trebui refacuta geometria. Aceste piulite se strang cu 100Nm si sunt autoblocante, deci se vor deface destul de greu. Fiind desfacute foarte rar, se gripeaza si ruginesc. Ar fi bine de dai cu niste degripant cu 1-2 ore inainte.
- o alternativa la piulita autoblocanta e piulita normala cu pasta de blocare. Insa trebuie pusa cu grija pentru ca e foarte eficienta si iti intepeneste piulita bine de tot. Vor fi foarte greu de desfacut.
- atentie cand tensionezi si decomprimi arcul.

Cu rabdare si grija ar trebui sa iti ia cam 2 ore sa le schimbi. Mult succes!
  • Ni3k

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2010

  • Mesaj Privat
zis si facut astazi am schimbat pe partea stanga a masinii (partea cu volanul) rulmentul si flansa Smile a fost relativ simplu, maine o schimb si pe partea cealalta ca a venit noaptea..si credca trebuie sa o duc sa ii fac unghiul (bracajul) am facut o mica proba si trage putin dreapta..cu toate ca mi-am facut semne la suruburi sper sa o rezolv numai bine:)
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Hai ca vin si eu cu intrebari de genul "are rost?" Very Happy
Ma pun sa-mi schimb discuri + placute si amortizoare fata + planetara (stramba).
Discurile si placutele sunt sub orice critica, deci trebe schimbate.
Amortizorul dreapta l-am schimbat in martie. Am pus unul second, cel vechi era gol pe dinauntru, nu mai amortiza nimic. Ei, acum a inceput sa curga si acela pe care l-am pus asa ca am zis sa le schimb pe ambele cu unele noi.
Are rost sa schimb si rulmenti + flanse?
Se aude o troncaneala in partea dreapta cand trec peste denivelari. Amortizor sau ce poate sa bata acolo? Troncaneala nu s-a mai auzit asa tare dupa ce am schimbat amortizorul in martie... dar in timp a crescut iar in volum.
Amortizoarele oricum le schimb, dar nu stiu daca sa comand si flansele+rulmentii aferenti. Smile
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,219
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Daca dai amortizorul jos automat ar fi bine sa schimbi si flansa, deoarece aceasta s-a asezat intr-o anumita pozitie si daca o pui chiar si cu un grad altfel o sa ai joc.
Deci da, schimba si rulmenti + flanse.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Ok. Deci si rulmenti+flanse Smile
In martie am schimbat si bielete antiruliu. Sper sa nu-i mai trebuiasca prea multe anul asta Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR