Sorry nu am prins ideia. Nu am desfacut acolo ci voi demonta admisia cu tot cu teava metalica tocmai pentru ca nu vreau sa mai cumpar inca o garnitura, am luat-o numai pe cea care etanseaza admisia la prinderea pe chiuloasa. Teava respectiva are un singur surub de prindere in lateral pe chiuloasa, acela l-am desfacut ieri tocmai ca sa pot da jos cu tot cu ea admisia.
- ahappyuser
- OP
- 6,737 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,737
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
andrei_sebi18 a scris:Din cate am citit mai sus asa am inteles ca ai desfacut acea teava de aia intrebam dar daca verifici nu ma supar.Bafta la desfacut maine
Sorry nu am prins ideia. Nu am desfacut acolo ci voi demonta admisia cu tot cu teava metalica tocmai pentru ca nu vreau sa mai cumpar inca o garnitura, am luat-o numai pe cea care etanseaza admisia la prinderea pe chiuloasa. Teava respectiva are un singur surub de prindere in lateral pe chiuloasa, acela l-am desfacut ieri tocmai ca sa pot da jos cu tot cu ea admisia.
- ahappyuser
- OP
- 6,737 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,737
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
andrei_sebi18 a scris:Cu ocazia asta mai cureti admisia, asi avea o intrebare, la teava de fier pe unde intra presiune in admisie din intercooler cea care este prinsa cu suruburi pe admisie si chiuloasa are vreo garnitura de etansare intre teava si admisie? la mine nare si nu se etanseaza prea bine. uite in poza cu sageata verde la acea imbinare ma refer.
Azi am desfacut admisia si am facut o gramada de poze.
Intre admisie si teava pe care vine aer racit (sub presiune) din intercooler este o garnitura de etansare, iar la modul general ... intre oricare doua imbinari cu flanse exista o garnitura. Eu nu am mai demontat acolo ci am dat jos cu totul tocmai ca sa nu mai fiu nevoit sa schimb si garnitura respectiva :
- ahappyuser
- OP
- 6,737 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,737
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ieri am reusit sa demontez galeria de admisie de pe chiuloasa. Cand m-am apucat de treaba am constatat ca tubulara de 8mm in 12 puncte pe care am cumparat-o nu-mi intra pe langa conductele de la injectoare astfel ca a trebuit sa o subtiez in partea conica pe un polizor ca sa pot sa intru pe suruburile de pe admisie (personal nu sunt adeptul metodei 'demontez tot ca oricum le pun la loc pe urma' si apropo e bine de stiut ca aceste motoare se reamorseaza foarte greu daca a intrat aer pe circuitul de motorina).
Galeria de admisie este prinsa pe chiuloasa in partea de sus cu 4 suruburi Triple Square de 8mm in 12 muchii in partea de sus si 1 surub Triple Square de 8mm in 12 muchii plus 2 piulite de 12mm la capete in partea de jos. Pe moment m-a luat groaza cand am vazut ca nu am acces de niciun fel la surubul nr. 2 din randul celor de jos si era sa spun niste cuvinte urate insa am constat cu usurare ca acolo nu a pus fabricantul surub (daca era acolo chiar nu aveam cum sa-l scot cu admisia in fata si pompa de injectie in spate, ar fi fost dezastru). Suruburile si piulitele de pe admisie au fost toate stranse cu 10Nm, mi-am notat aceasta valoare si le-am demontat complet. Atentie, surubul din randul de jos este mai scurt decat cele 4 din randul de sus. In continuare am scos furtunasul care face legatura intre admisia presurizata si compensatorul de debit motorina de pe pompa de injectie LDA (ce era prins cu un colier metalic) si am scos afara admisia de pe motor.
S-a facut o gramada de spatiu si am trecut la partea cu plonjerul de sub membrana LDA care nu-l mai puteam baga la loc. L-am tras complet in sus si m-am uitat pe gaura sa vad in ce directie este cuiul care culiseaza pe partea conica a acestuia. Am constatat ca cuiul este pe partea opusa conductelor de la iesirea pompei de injectie, cele care merg in injectoare (initial eu asa am banuit ca ar trebui sa fie) insa surpriza... cuiul avea o conicitate foarte mica si era mai gros decat am crezut eu initial, asa ca daca acesta ti-a scapat sub arbore nu mai ai ce face si va trebui obligatoriu demontata toata admisia.
In partea de jos se vede motorina care este rosie in cazul meu pentru ca eu merg cu un amestec de motorina + ulei 2T semisintetic JASO FC Liqui Molly de culoare rosie in amestec de 1:300 pentru a asigura ungerea intregului sistem de injectie uleiul 2T avand in compozitie suficient Sulf pentru a compensa lipsa acestuia si a imbunatati ungerea (motorina EURO5 nu mai are sulf decat intr-un procent foarte mic de 0.005 si nu mai unge, in plus are biodiesel in compozitie si acesta arde cu depuneri, iar biodiesel-ul romanesc e o mare porcarie). Mai departe cu o surubelnita dreapta curata am impins cuiul inapoi si surpriza, acesta a ramas tras in interior asa ca a fost foarte simplu sa bag membrana cu plonjerul la loc. Am scos din nou plonjerul ca sa inteleg ce s-a intamplat insa cuiul a ramas inauntru, am tras de acceleratie si iata cuiul scos complet inafara (!). M-am luminat imediat si mi-am amintit ca cu plonjerul scos afara, cand taiam de zor la inelul de naylon alb am vazut ca pe clapeta de acceleratie este montat de fabrica UN AMORTIZOR cu rolul de a tine motorul turat mai mult timp la decelerare (ajuta la confort ca sa nu te smuceasca motorul cand intra in frana de motor imediat dupa ce dai drumul brusc la acceleratie de la turatii mari, asa cum patesc eu mai mereu, si sa ramana accelerat motorul in caz ca trebuie dupa 2-3 secunde sa accelerezi din nou, deh... motorul are doar 82 cai si trebuie optimizat cumva la accelerari repetate ca sa se lanseze mai bine). Eu am tras de acceleratie sa vad ce scrie pe amortizor si sa-l comand daca are un pret rezonabil (al meu e curs, nu mai prea actioneaza decat la final de cursa) si dupa aceea m-am mirat de ce nu mai pot eu baga la loc plonjerul iar altii pe Internet nu s-au plans ca au ajuns in situatia mea.
Deci, daca nu intentionati sa demontati admisia pentru a scoate inelul alb de pe plonjerul compensatorului de debit de motorina (desi va fi mult mai greu pe urma sa demontati capacul de protectie de pe surubul de debit) odata ce ati umblat la membrana nu atingeti cablul de acceleratie sau clapeta de acceleratie pentru ca aceastea actioneaza direct asupra cuiului care culiseaza sus-jos pe conul de pe plonjerul de sub membrana neagra. Ok, am inteles acest amanunt si am pus la loc membrana dupa semnele initiale facute cu marker-ul, dar am verificat si sa se alinieze urma de uzura pe cuiul respectiv, s-au potrivit perfect (deci nu am rotit membrana la demonarea initiala cand nu dadusem inca admisia jos, asta este... am fost curios ce e cu amortizorul de pe clapeta de acceleratie si asta m-a costat).
Am pus cu grija capacul metalic peste membrana fara sa-l misc, l-am strans cu cele 4 suruburi de 8mm la valoarea de 8Nm fiecare (asa erau stranse inainte de demontare). Acum m-am gandit ca ar fi ideal cu atata spatiu de manevra la dispozitie sa fortam scoaterea capacului de protectie de culoarea aramei de pe surubul de debit. Acesta are niste rizuri care se opresc dupa montarea acestuia pe surub direct pe filet si se opun la scoaterea acestuia. Totul a durat 30min. initial am bagat o surubelnita dreapta intre el si corpul pompei de injectie si am rasucit iar rezultatul imediat a fost ca acesta s-a deplasat vre-o 3mm, apoi am tot tras de el doua persoane si am spus cuvinte urate pana l-am maltratat de tot si l-am scos.
Mai departe am trecut la partea de racaire a vechii garnituri care la mine era in stare buna si s-a rupt la demontare in doua (ramanand lipita de chiuloasa intr-un loc si pe galeria de admisie in trei locuri). Tot aici am constatat ca garnitura respectiva avea silicon pe ambele fete si era unul de calitate pentru ca ne-am chinuit o ora 2 persoane sa-l racaim cu lama, cutter, surubelnita, etc ca sa-l dam jos cu tot cu garnitura veche (siliconul era unul negru). Am spalat apoi galeria de admisie, chiuloasa, pompa de injectie, etc cu motorina si am sters bine de tot ulterior cu o carpa.
La final am luat pistolul de pe furtunul compresorului si am suflat bine de tot chiuloasa, gaurile filetate din chiuloasa, admisia, etc urmand ca Martea viitoare sa comand siliconul de etansare necesar montarii admisiei si sa trec la montarea acesteia. Toata operatia descrisa mai sus a durat aproximativ 4 ore pe ceas.
Galeria de admisie este prinsa pe chiuloasa in partea de sus cu 4 suruburi Triple Square de 8mm in 12 muchii in partea de sus si 1 surub Triple Square de 8mm in 12 muchii plus 2 piulite de 12mm la capete in partea de jos. Pe moment m-a luat groaza cand am vazut ca nu am acces de niciun fel la surubul nr. 2 din randul celor de jos si era sa spun niste cuvinte urate insa am constat cu usurare ca acolo nu a pus fabricantul surub (daca era acolo chiar nu aveam cum sa-l scot cu admisia in fata si pompa de injectie in spate, ar fi fost dezastru). Suruburile si piulitele de pe admisie au fost toate stranse cu 10Nm, mi-am notat aceasta valoare si le-am demontat complet. Atentie, surubul din randul de jos este mai scurt decat cele 4 din randul de sus. In continuare am scos furtunasul care face legatura intre admisia presurizata si compensatorul de debit motorina de pe pompa de injectie LDA (ce era prins cu un colier metalic) si am scos afara admisia de pe motor.
S-a facut o gramada de spatiu si am trecut la partea cu plonjerul de sub membrana LDA care nu-l mai puteam baga la loc. L-am tras complet in sus si m-am uitat pe gaura sa vad in ce directie este cuiul care culiseaza pe partea conica a acestuia. Am constatat ca cuiul este pe partea opusa conductelor de la iesirea pompei de injectie, cele care merg in injectoare (initial eu asa am banuit ca ar trebui sa fie) insa surpriza... cuiul avea o conicitate foarte mica si era mai gros decat am crezut eu initial, asa ca daca acesta ti-a scapat sub arbore nu mai ai ce face si va trebui obligatoriu demontata toata admisia.
In partea de jos se vede motorina care este rosie in cazul meu pentru ca eu merg cu un amestec de motorina + ulei 2T semisintetic JASO FC Liqui Molly de culoare rosie in amestec de 1:300 pentru a asigura ungerea intregului sistem de injectie uleiul 2T avand in compozitie suficient Sulf pentru a compensa lipsa acestuia si a imbunatati ungerea (motorina EURO5 nu mai are sulf decat intr-un procent foarte mic de 0.005 si nu mai unge, in plus are biodiesel in compozitie si acesta arde cu depuneri, iar biodiesel-ul romanesc e o mare porcarie). Mai departe cu o surubelnita dreapta curata am impins cuiul inapoi si surpriza, acesta a ramas tras in interior asa ca a fost foarte simplu sa bag membrana cu plonjerul la loc. Am scos din nou plonjerul ca sa inteleg ce s-a intamplat insa cuiul a ramas inauntru, am tras de acceleratie si iata cuiul scos complet inafara (!). M-am luminat imediat si mi-am amintit ca cu plonjerul scos afara, cand taiam de zor la inelul de naylon alb am vazut ca pe clapeta de acceleratie este montat de fabrica UN AMORTIZOR cu rolul de a tine motorul turat mai mult timp la decelerare (ajuta la confort ca sa nu te smuceasca motorul cand intra in frana de motor imediat dupa ce dai drumul brusc la acceleratie de la turatii mari, asa cum patesc eu mai mereu, si sa ramana accelerat motorul in caz ca trebuie dupa 2-3 secunde sa accelerezi din nou, deh... motorul are doar 82 cai si trebuie optimizat cumva la accelerari repetate ca sa se lanseze mai bine). Eu am tras de acceleratie sa vad ce scrie pe amortizor si sa-l comand daca are un pret rezonabil (al meu e curs, nu mai prea actioneaza decat la final de cursa) si dupa aceea m-am mirat de ce nu mai pot eu baga la loc plonjerul iar altii pe Internet nu s-au plans ca au ajuns in situatia mea.
Deci, daca nu intentionati sa demontati admisia pentru a scoate inelul alb de pe plonjerul compensatorului de debit de motorina (desi va fi mult mai greu pe urma sa demontati capacul de protectie de pe surubul de debit) odata ce ati umblat la membrana nu atingeti cablul de acceleratie sau clapeta de acceleratie pentru ca aceastea actioneaza direct asupra cuiului care culiseaza sus-jos pe conul de pe plonjerul de sub membrana neagra. Ok, am inteles acest amanunt si am pus la loc membrana dupa semnele initiale facute cu marker-ul, dar am verificat si sa se alinieze urma de uzura pe cuiul respectiv, s-au potrivit perfect (deci nu am rotit membrana la demonarea initiala cand nu dadusem inca admisia jos, asta este... am fost curios ce e cu amortizorul de pe clapeta de acceleratie si asta m-a costat).
Am pus cu grija capacul metalic peste membrana fara sa-l misc, l-am strans cu cele 4 suruburi de 8mm la valoarea de 8Nm fiecare (asa erau stranse inainte de demontare). Acum m-am gandit ca ar fi ideal cu atata spatiu de manevra la dispozitie sa fortam scoaterea capacului de protectie de culoarea aramei de pe surubul de debit. Acesta are niste rizuri care se opresc dupa montarea acestuia pe surub direct pe filet si se opun la scoaterea acestuia. Totul a durat 30min. initial am bagat o surubelnita dreapta intre el si corpul pompei de injectie si am rasucit iar rezultatul imediat a fost ca acesta s-a deplasat vre-o 3mm, apoi am tot tras de el doua persoane si am spus cuvinte urate pana l-am maltratat de tot si l-am scos.
Mai departe am trecut la partea de racaire a vechii garnituri care la mine era in stare buna si s-a rupt la demontare in doua (ramanand lipita de chiuloasa intr-un loc si pe galeria de admisie in trei locuri). Tot aici am constatat ca garnitura respectiva avea silicon pe ambele fete si era unul de calitate pentru ca ne-am chinuit o ora 2 persoane sa-l racaim cu lama, cutter, surubelnita, etc ca sa-l dam jos cu tot cu garnitura veche (siliconul era unul negru). Am spalat apoi galeria de admisie, chiuloasa, pompa de injectie, etc cu motorina si am sters bine de tot ulterior cu o carpa.
La final am luat pistolul de pe furtunul compresorului si am suflat bine de tot chiuloasa, gaurile filetate din chiuloasa, admisia, etc urmand ca Martea viitoare sa comand siliconul de etansare necesar montarii admisiei si sa trec la montarea acesteia. Toata operatia descrisa mai sus a durat aproximativ 4 ore pe ceas.
- andrei_sebi18
- **
- 338 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 338
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,737 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,737
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Da, acel surub de pe care am scos capacul de protectie este cel din care cresti debitul de motorina unitar pe toata plaja de turatii, majoritatea care au facut operatia de tuning au rotit acel surub in sensul acelor de ceasornic cu minim 90 grade, unii au trebuit sa dea mai mult altii doar atat (depinde de gradul de uzura al motorului, daca s-a mai umblat initial acolo, etc).
In ceea ce priveste compensatorul de debit LDA acesta nu este plin cu motorina pentru ca s-ar deteriora membrana de pe plonjer daca ar fi asa. Ma mir si eu oarecum de ce in partea de jos la mine in poze se vede un pic de motorina in LDA si ieri chiar ma gandeam sa il mai desfac o data sa o trag afara cu o seringa insa avand in vedere ca este motorina rosie in el si eu merg cu ulei 2T numai de la ultimele 3 plinuri de motorina in mod sigur se va acumula din nou acolo, asa ca deocamdata am renuntat.
Am citit pe un forum de VW (care au pe motoarele TD pompe BOSCH nu ZEXEL cum avem noi) ca la ei se plangeau unii useri ca au gasit membrana stand in motorina si le-a raspuns cineva ca cuiul culisant are pe el un inel de etansare din cauciuc pentru a nu permite sa treaca motorina in LDA. Oamenii si-au cumparat garnitura si chiar si-au schimbat-o singuri urmand explicatiile din respectivul post de pe forum.
Mai jos sunt doua poze cu toate garniturile ce se gasesc pe LDA si in corpul principal al pompei de injectie ZEXEL VE (licenta BOSCH) ca sa-ti faci o ideie :
Piesa care culiseaza este in partea stanga-sus si are cifrele (1) si (2) incercuite la capat ((2) este inelul de etansare la interior si (1) este o garnitura de etansare din cupru la exterior sub surubul de fixare probabil) si in stanga-jos este surubul de debit general.
Voi vedea cand voi porni motorul daca s-a dezamorsat si atunci pot sa-ti spun la sigur cum sta treaba cu dezamorsarea.
In ceea ce priveste compensatorul de debit LDA acesta nu este plin cu motorina pentru ca s-ar deteriora membrana de pe plonjer daca ar fi asa. Ma mir si eu oarecum de ce in partea de jos la mine in poze se vede un pic de motorina in LDA si ieri chiar ma gandeam sa il mai desfac o data sa o trag afara cu o seringa insa avand in vedere ca este motorina rosie in el si eu merg cu ulei 2T numai de la ultimele 3 plinuri de motorina in mod sigur se va acumula din nou acolo, asa ca deocamdata am renuntat.
Am citit pe un forum de VW (care au pe motoarele TD pompe BOSCH nu ZEXEL cum avem noi) ca la ei se plangeau unii useri ca au gasit membrana stand in motorina si le-a raspuns cineva ca cuiul culisant are pe el un inel de etansare din cauciuc pentru a nu permite sa treaca motorina in LDA. Oamenii si-au cumparat garnitura si chiar si-au schimbat-o singuri urmand explicatiile din respectivul post de pe forum.
Mai jos sunt doua poze cu toate garniturile ce se gasesc pe LDA si in corpul principal al pompei de injectie ZEXEL VE (licenta BOSCH) ca sa-ti faci o ideie :
Piesa care culiseaza este in partea stanga-sus si are cifrele (1) si (2) incercuite la capat ((2) este inelul de etansare la interior si (1) este o garnitura de etansare din cupru la exterior sub surubul de fixare probabil) si in stanga-jos este surubul de debit general.
Voi vedea cand voi porni motorul daca s-a dezamorsat si atunci pot sa-ti spun la sigur cum sta treaba cu dezamorsarea.
- ahappyuser
- OP
- 6,737 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,737
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Azi am comandat amortizorul de pe pompa de injectie, se gaseste doar pe original si costa 305lei, cam cat un amortizor la roata de fata/spate (daca nu ma insel). Ce mai, o gramada de bani si in comparatie cu un amortizor de pompa BOSCH VE pentru AUDI B4 1.9TD 1995 care costa 207lei diferenta de bani probabil provine din faptul ca tot ce e pe motorul asta e 'made in Japan' si asta costa.
Amortizorul comandat azi ajunge la Sibiu peste 4 zile, asa ca vreau eu sau nu tot va trebui sa mai stau cu masina la garaj pana atunci. M-am decis sa il schimb pentru ca chiar ma deranjeaza modul cum intra masina in frana de motor atunci cand dau drumul complet la pedala de acceleratie.
Este vorba de acest amortizor, care este montat pe clapeta de acceleratie de pe pompa de injectie ZEXEL VE :
Amortizorul comandat azi ajunge la Sibiu peste 4 zile, asa ca vreau eu sau nu tot va trebui sa mai stau cu masina la garaj pana atunci. M-am decis sa il schimb pentru ca chiar ma deranjeaza modul cum intra masina in frana de motor atunci cand dau drumul complet la pedala de acceleratie.
Este vorba de acest amortizor, care este montat pe clapeta de acceleratie de pe pompa de injectie ZEXEL VE :
- andrei_sebi18
- **
- 338 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 338
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
M-am uitat si eu azi sa vad acel "telescop" cum functioneaza, ce-i drept e dus(dus inseamna ca merge destul de usor si in sus si in jos) dar nu ma deranjeaza asa tare avand in vedere ca e 300 lei.Am rezolvat si eu cu acea garnitura destul de romanesc zic eu, i-am facut eu dintr-un cauciuciuc mai tare, dar a-si vrea sa ii fac un test sa vad daca mai pierde presiune pe undeva incepand de la iesirea din turbo pana la admisie, ai vreo ideie mai ieftina decat ceasu tau de pe bord?
Am eu o solutie dar nu cred ca functioneaza, daca ii scot acel furtunas (pe care ti-ai montat tu T-ul pentru ceasu de presiune din bord) din pompa de injectie motorul se mai poate tura? pentru ca doar acolo asi putea monta provizoriu un ceas cu care masor presiunea la roti, sunt foarte curios daca imi baga 0,70bar parca atat trebe. Mersi pentru raspunsuri si sper ca dupa ce termini tu sa ma apuc si eu sa invat din greselile tale
Inca o chestie mie prin chestia asta marcata cu rosu i-mi improasca cu ulei mai ales in turatii mari si tot uleiul ala se duce in turbina, intercooler etc.Stii cumva care e cauza sau ce rol are chestia aia si cum functioneaza?
Am eu o solutie dar nu cred ca functioneaza, daca ii scot acel furtunas (pe care ti-ai montat tu T-ul pentru ceasu de presiune din bord) din pompa de injectie motorul se mai poate tura? pentru ca doar acolo asi putea monta provizoriu un ceas cu care masor presiunea la roti, sunt foarte curios daca imi baga 0,70bar parca atat trebe. Mersi pentru raspunsuri si sper ca dupa ce termini tu sa ma apuc si eu sa invat din greselile tale
Inca o chestie mie prin chestia asta marcata cu rosu i-mi improasca cu ulei mai ales in turatii mari si tot uleiul ala se duce in turbina, intercooler etc.Stii cumva care e cauza sau ce rol are chestia aia si cum functioneaza?
- ahappyuser
- OP
- 6,737 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,737
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Poti sa probezi presiunea care o baga turbina montand acolo unde ai mentionat tu un manometru, teoretic ar trebui sa ajungi pana la 4.400rpm si fara sa te ajute compensatorul de debit doar ca probabil va scoate ceva fum negru la turatii mari in plaja de turatie 2.400-4.400rpm. Vezi sa fie nou manometrul de masurat presiunea in roti pentru ca cele de la vulcanizare sunt decalibrate toate (eu am un manometru cumparat special pentru a-mi masura presiunea corecta din roti si am vazut ca de regula manometrele de la Vulcanizare arata mai putin decat presiunea reala).
In ceea ce priveste garnitura care ai confectionat-o tu, cred ca una noua nu trecea de 10lei pentru ca eu am dat 34lei pe o garnitura de admisie Victor Reintz care constructiv e de patru ori mai mare decat cea de pe teava metalica dintre intercooler si admisie. Era mai bine daca iti faceai garnitura respectiva din carton cat mai gros (asa e si cea de la admisie cumparata de mine) dar trebuie neaparat sa pui si silicon de etansare acolo altfel nu va tine.
Chestia incercuita de tine este epuratorul si are rol de a separa uleiul de gazele din motor. Ceva ulei are si la mine pe conducta de cauciuc ce face legatura cu traseul admisiei dar nu am stat sa verific daca arunca cu ulei sau nu (opinia mea e ca nu arunca cu ulei pe acolo). Eu am schimbat capacul de pe motor ca era fisurat la un capat langa surubul de strangere si am vazut ce e dedesupt, cam greu sa ajunga sa arunce cu ulei pe acolo ca e un sistem de filtrare eficient montat inauntru imediat in partea superioara a capacului. Pot sa iti fac o poza acum ca sa-ti faci o ideie, daca dai jos capacul sa verifici sa tii cont ca va trebui sa schimbi garnitura de cauciuc de sub capac daca are silicon pe ea, daca nu are silicon atunci la montare va trebui sa pui tu silicon ca s-ar putea sa nu-ti mai etanseze dupa remontare.
Mie mi-a scos peri albi capacul de la motor si garnitura, garnitura am pus initial una noname care a curs imediat dupa montare in partea din fata-stanga privind din locul soferului, apoi am schimbat capacul ca era fisurat cu unul SH pe care abia l-am gasit si pe care am dat 200lei (unul nou e 970lei si e tot din plastic), apoi am luat o a doua garnitura noua Victor Reintz si am pus-o fara silicon, dar imi curgea foarte putin ulei si cu ea, asa ca acum am luat silicon de etansare Victor Reintz si azi am dat-o jos si am pus silicon pe toata garnitura apoi am strans. Daca curge si asa, renunt si o las asa ca chiar m-am saturat in privinta asta. De fiecare data am strans suruburile de la capac cu cheia dinamometrica la 8Nm asa cum scrie in manual.
Daca ai posibilitatea descarca de pe Internet Opel EPC 3 sau 4 si acolo iti arata in detaliu ce se mai gaseste sub capacul metalic din interiorul capacului de plastic de pe motor.
In ceea ce priveste garnitura care ai confectionat-o tu, cred ca una noua nu trecea de 10lei pentru ca eu am dat 34lei pe o garnitura de admisie Victor Reintz care constructiv e de patru ori mai mare decat cea de pe teava metalica dintre intercooler si admisie. Era mai bine daca iti faceai garnitura respectiva din carton cat mai gros (asa e si cea de la admisie cumparata de mine) dar trebuie neaparat sa pui si silicon de etansare acolo altfel nu va tine.
Chestia incercuita de tine este epuratorul si are rol de a separa uleiul de gazele din motor. Ceva ulei are si la mine pe conducta de cauciuc ce face legatura cu traseul admisiei dar nu am stat sa verific daca arunca cu ulei sau nu (opinia mea e ca nu arunca cu ulei pe acolo). Eu am schimbat capacul de pe motor ca era fisurat la un capat langa surubul de strangere si am vazut ce e dedesupt, cam greu sa ajunga sa arunce cu ulei pe acolo ca e un sistem de filtrare eficient montat inauntru imediat in partea superioara a capacului. Pot sa iti fac o poza acum ca sa-ti faci o ideie, daca dai jos capacul sa verifici sa tii cont ca va trebui sa schimbi garnitura de cauciuc de sub capac daca are silicon pe ea, daca nu are silicon atunci la montare va trebui sa pui tu silicon ca s-ar putea sa nu-ti mai etanseze dupa remontare.
Mie mi-a scos peri albi capacul de la motor si garnitura, garnitura am pus initial una noname care a curs imediat dupa montare in partea din fata-stanga privind din locul soferului, apoi am schimbat capacul ca era fisurat cu unul SH pe care abia l-am gasit si pe care am dat 200lei (unul nou e 970lei si e tot din plastic), apoi am luat o a doua garnitura noua Victor Reintz si am pus-o fara silicon, dar imi curgea foarte putin ulei si cu ea, asa ca acum am luat silicon de etansare Victor Reintz si azi am dat-o jos si am pus silicon pe toata garnitura apoi am strans. Daca curge si asa, renunt si o las asa ca chiar m-am saturat in privinta asta. De fiecare data am strans suruburile de la capac cu cheia dinamometrica la 8Nm asa cum scrie in manual.
Daca ai posibilitatea descarca de pe Internet Opel EPC 3 sau 4 si acolo iti arata in detaliu ce se mai gaseste sub capacul metalic din interiorul capacului de plastic de pe motor.
- andrei_sebi18
- **
- 338 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 338
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
Ai putea si tu sa masori presiunea, am vazut multe filmulete in care se verifica si chiar si cei care aveau furtune din silicon din acelea albastre aveau scurgeri de presiune care inseamna putere in minus, doar ca la tine i-ti arata pe ces am uitat.O sa desfac si eu acel capac sa vad care e treaba cu epuratorul e chiar enervant sa gasesc ulei in furtunele de la turbo si cred ca dauneaza si motorului.
Ppoblemele mele au fost un pic of topic da ms pentru ajutor.
Apropo ti-ai montat admisia?abea astept sa imi zici diferenta la modificarile aduse
Ppoblemele mele au fost un pic of topic da ms pentru ajutor.
Apropo ti-ai montat admisia?abea astept sa imi zici diferenta la modificarile aduse
- ahappyuser
- OP
- 6,737 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,737
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
La mine nu am pus furtun de silicon cand am vazut ca este crapat furtunul de la iesirea din intercooler spre admisie (cel in forma de S), eu am optat pentru un furtun original nou cu 50EUR iar apoi am strans de cel putin doua ori colierele ca sa fiu sigur ca nu scapa. Pe ceasul de turbo din habitaclu imi arata 0.72bar, deci nu pierd presiune. In ceea ce priveste modificarile facute, pe mine ma bucura cel mai mult schimbarea amortizorului de pe pompa de injectie pentru ca chiar m-am saturat sa ma tot smuceasca motorul cand intra in frana de motor de la turatii medii si mici. Sincer sper sa se 'inmoaie' si pedala de acceleratie putin ca este enervant de tare fata de tot ce am condus pana acum pe diesel (am vazut ca amortizorul demontat de pe acceleratie se deschide singur la maxim acum, deci s-ar putea sa am dreptate in privinta asta).
Admisia o remontez sambata asta, dar numai dupa ce o sa imi montez eleronul Irmscher pe care l-am cumparat de la un coleg din Piatra Neamt in februarie, i-a venit si lui randul acum sa-l pun sus ca deja stau de o saptamana cu masina la garaj. A fost crapat pe ambele laterale la prinderi, plin de rugina si cu un surub rupt in filet... dar s-au remediat toate problemele, apoi a trebuit vopsit la culoarea masinii, a trebuit sa imi gasesc documentatia exacta de montare, suruburi de arama sa nu rugineasca, saibe de cupru, etc ... ce mai o gramada de alergatura si bani dar chiar ca e superb asa cum a iesit la final.
Dupa remontarea admisiei voi verifica daca nu pierd presiune acum dupa schimbarea garniturii pe o perioada de cateva zile, abia apoi o sa trec la montarea boost controller-ului + reglarea lui ca acesta sa deschida la 1bar. Ulterior dupa ce voi fi absolut sigur ca l-am reglat corect o sa-l fixez cumva acolo definitiv si numai dupa aceea o sa trec la marirea debitului.
Va mai dura probabil 2 saptamani pana definitivez cu marirea de putere, apoi urmatorul pas va fi curatarea radiatorului principal si a circuitului de racire, apoi a intercooler-ului si verificarea functionarii corecte a termostatelor si comandarea prin relee a celor 3 ventilatoare (ieri le-am pus pe direct si se invart toate 3 deci sunt operationale din punct de vedere electric). O veste buna este faptul ca turbina montata pe masina mea, privita de sub masina, seamana bine cu turbina SH (stare foarte buna) pe care am cumparat-o luna trecuta din judetul Mures cu 300lei.
Admisia o remontez sambata asta, dar numai dupa ce o sa imi montez eleronul Irmscher pe care l-am cumparat de la un coleg din Piatra Neamt in februarie, i-a venit si lui randul acum sa-l pun sus ca deja stau de o saptamana cu masina la garaj. A fost crapat pe ambele laterale la prinderi, plin de rugina si cu un surub rupt in filet... dar s-au remediat toate problemele, apoi a trebuit vopsit la culoarea masinii, a trebuit sa imi gasesc documentatia exacta de montare, suruburi de arama sa nu rugineasca, saibe de cupru, etc ... ce mai o gramada de alergatura si bani dar chiar ca e superb asa cum a iesit la final.
Dupa remontarea admisiei voi verifica daca nu pierd presiune acum dupa schimbarea garniturii pe o perioada de cateva zile, abia apoi o sa trec la montarea boost controller-ului + reglarea lui ca acesta sa deschida la 1bar. Ulterior dupa ce voi fi absolut sigur ca l-am reglat corect o sa-l fixez cumva acolo definitiv si numai dupa aceea o sa trec la marirea debitului.
Va mai dura probabil 2 saptamani pana definitivez cu marirea de putere, apoi urmatorul pas va fi curatarea radiatorului principal si a circuitului de racire, apoi a intercooler-ului si verificarea functionarii corecte a termostatelor si comandarea prin relee a celor 3 ventilatoare (ieri le-am pus pe direct si se invart toate 3 deci sunt operationale din punct de vedere electric). O veste buna este faptul ca turbina montata pe masina mea, privita de sub masina, seamana bine cu turbina SH (stare foarte buna) pe care am cumparat-o luna trecuta din judetul Mures cu 300lei.
- andrei_sebi18
- **
- 338 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 338
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
Ca sa scoti radiatoru sa il cureti trebuie sa scoti si intercooleru Eu mi-am curatat radiatoru in care era mal in el ma mir ca mai circula antigelu prin el si intercooleru era plin de ulei.Azi am dat si eu jos capacul acela de la cubultori daca nu gresesc , l-am sters si l-am pus la loc nu stiu ce sa ii fac mai mult.
Pune o poza doua cu masina sau daca o ai prezentata in "ai un opel sa-l vedem"
Pune o poza doua cu masina sau daca o ai prezentata in "ai un opel sa-l vedem"
- ahappyuser
- OP
- 6,737 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,737
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
La mine e mai dificil cu demontatul radiatorului principal si al intercooler-ului ca am modelul cu A/C si intre motor si radiator efectiv nu poti sa bagi mâna, asa ca daca ma depaseste va trebui sa apelez la cineva mai competent. Mi-am cumparat 3l de detartrant 'Nufar' din Carrefour cu care am de gand sa-l umplu (dupa demontare) de doua ori si sa-l las asa 'sa fiarba' cate 20min odata.
Azi am fost la garaj sa incerc montarea galeriei de admisie fara amortizorul de pe pompa de injectie in ideea ca poate voi putea sa-l montez ulterior si asa castig ceva timp, insa m-am lamurit repede ca nu o sa mai pot monta amortizorul pe pompa de injectie dupa aceea pentru ca raman complet fara loc de manevra intre motor si pompa de injectie la prinderea de jos.
Am probat azi si cum e pedala... asa fara amortizor montat si am constatat cu placere ca pedala e mai moale, cam ca la orice masina cu pompa de injectie clasica cu arc sub clapeta de acceleratie. Poate merita sa iei in calcul demontarea capatului superior al amortizorului defect de pe clapeta de acceleratie, e o jumatate de sfera din plastic montata prin apasare pe o sfera din metal iar intre ele se gaseste ceva vaselina pentru a micsora frecarea si a preveni uzura. Daca nu-ti place cum se comporta masina asa, o poti monta la loc prin simpla presare pe clapeta de acceleratie.
Azi am fost la garaj sa incerc montarea galeriei de admisie fara amortizorul de pe pompa de injectie in ideea ca poate voi putea sa-l montez ulterior si asa castig ceva timp, insa m-am lamurit repede ca nu o sa mai pot monta amortizorul pe pompa de injectie dupa aceea pentru ca raman complet fara loc de manevra intre motor si pompa de injectie la prinderea de jos.
Am probat azi si cum e pedala... asa fara amortizor montat si am constatat cu placere ca pedala e mai moale, cam ca la orice masina cu pompa de injectie clasica cu arc sub clapeta de acceleratie. Poate merita sa iei in calcul demontarea capatului superior al amortizorului defect de pe clapeta de acceleratie, e o jumatate de sfera din plastic montata prin apasare pe o sfera din metal iar intre ele se gaseste ceva vaselina pentru a micsora frecarea si a preveni uzura. Daca nu-ti place cum se comporta masina asa, o poti monta la loc prin simpla presare pe clapeta de acceleratie.
- andrei_sebi18
- **
- 338 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 338
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
Oricum tre sa demontezi bara fata ca sa poti scoate suruburile de la ventilatoru din fata , m-am chinuit la a mea care nu are AC da eu zic ca se poate daca ai unde si cu ce.Eu a trebuit sa ii dau jos aman2 ventilatoarele ca sa pot sa il scot si indicat ar fi ca daca te apuci sa cureti instalatia de racire si daca tot e desfcauta admisia sa ii scoti toate furtunasele din sistemu de racire si sa le cureti pt ca sigur sunt pline de depuneri.Sincer daca ar fi dupa mine si sa am unde a-si desface tot motoru bucatele l-asi curata in toate coltuletele si atunci asi fi fericit.
Trebuie sa incerc si eu sa dau jos acel telescop,Buna ideea ta, daca nu i-mi place il pun la loc
Trebuie sa incerc si eu sa dau jos acel telescop,Buna ideea ta, daca nu i-mi place il pun la loc
- ahappyuser
- OP
- 6,737 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,737
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu pot sa ma bag chiar asa adanc in motor ca nu am unde si cu masina asta imi fac treaba la servici, deja faptul ca sta ma costa. Dupa curatarea radiatorului principal o sa bag si doua ture de sare de lamaie in circuitul de apa cu motorul pornit sa se mai inmoaie depunerile, apoi o sa clatesc. Pacat ca nu esti si tu din Sibiu, impreuna am fi curatat ca la carte ambele motoare cu siguranta, si mie imi place sa ma ocup personal de masina mea.
Dar poate cand ai o vacanta si ai si posibilitatea sa vii la Sibiu ne putem duce la mine la tara si le facem bucati acolo, le curatam si apoi le reasamblam, ma refer la sistemul de racire si cel de admisie. Putem sta cateva zile acolo fara probleme, e liber mereu si iti faci si tu rectificarea pastilelor de pe supape la chiuloasa cu aceasta ocazie, am lera, cheie dinamometrica, piesa necesara sa nu mai demontam arborele cu came, etc si vorbesc tot eu cu omul cu masina de rectificat plan.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Joi 16 Jun, 2011 11:13 pm, modificat de 2 ori în total
Dar poate cand ai o vacanta si ai si posibilitatea sa vii la Sibiu ne putem duce la mine la tara si le facem bucati acolo, le curatam si apoi le reasamblam, ma refer la sistemul de racire si cel de admisie. Putem sta cateva zile acolo fara probleme, e liber mereu si iti faci si tu rectificarea pastilelor de pe supape la chiuloasa cu aceasta ocazie, am lera, cheie dinamometrica, piesa necesara sa nu mai demontam arborele cu came, etc si vorbesc tot eu cu omul cu masina de rectificat plan.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Joi 16 Jun, 2011 11:13 pm, modificat de 2 ori în total
- andrei_sebi18
- **
- 338 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 338
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
Si mie la fel daca ma crezi sunt la a doua masina si inca nu stiu cum arata un service, azi mi-am dus prima oara masina la spalatorie, e premiera.De faza cu desfacutu mi-ar placea da nu se va intampla decat daca castig la loto, numa ca nu joc deci nu voi castiga.Era o treaba daca eram din sibiu dar cine stie daca o sa am drum pe acolo o sa te anunt poate termini cu masina pana atunci si ii fac si eu o proba
- gabonne
- ****
- 1,294 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,294
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,737 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,737
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nasoala treaba daca va trebui sa reincarc cu freon, chiar nu m-am gandit la acest aspect. In acest caz probabil voi incerca initial cateva spalari de radiator cu sare de lamaie si daca nu rezolv voi trece la demontarea completa a radiatoarelor.
Trebuie sa rezolv cumva ca nu imi convine deloc temperatura la care sta motorul pe timp de vara (92 grade C) si nu sunt genul de sofer care dupa ce motorul trece de o anumita turatie sta cu ochii infipti in acul de temperatura si cand se incalzeste opreste pe dreapta un pic si trage o tigara (nu fumez de felul meu ).
Trebuie sa rezolv cumva ca nu imi convine deloc temperatura la care sta motorul pe timp de vara (92 grade C) si nu sunt genul de sofer care dupa ce motorul trece de o anumita turatie sta cu ochii infipti in acul de temperatura si cand se incalzeste opreste pe dreapta un pic si trage o tigara (nu fumez de felul meu ).
- ahappyuser
- OP
- 6,737 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,737
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Traim in Romania, azi am fost informat cu regret ca tocmai s-a prelungit termenul de livrare pentru comanda de amortizor_clapeta_acceleratie la 8 zile (initial acesta a fost de 5 zile, livrabil pentru astazi). Cel vechi era 'made in Germany' asa ca am intrebat-o pe vanzatoare de unde naiba vine de dureaza atat ca uite ca nu vine din Japonia si mi-a zis ca vine de undeva de langa Augsburg si cica nu au masina, etc ... prostii tipic romanesti. Imi venea sa renunt la comanda si sa spun niste vorbe urate dar m-am resemnat, pentru ca pana la urma la ei a fost cel mai bun pret de achizitie si au fost chiar corecti ca mi l-au comandat fara sa dau un account initial de bani.
Singura veste buna este ca am reusit azi cu montarea spoilerului Irmscher care mi-a schimbat complet masina, privind dinspre partea din spate (chiar a meritat efortul financiar si asteptarea pana l-am vazut montat).
Singura veste buna este ca am reusit azi cu montarea spoilerului Irmscher care mi-a schimbat complet masina, privind dinspre partea din spate (chiar a meritat efortul financiar si asteptarea pana l-am vazut montat).
- andrei_sebi18
- **
- 338 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 338
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,737 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,737
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
De necrezut, magazinul de piese auto s-a inchis la ora 18 (ca de obicei) iar la ora 19 am fost sunat de la ei ca mi-a venit amortizorul si ca pot sa vin sa-l iau (?!). Evident nu aveam banii la mine si nici nu puteam pleca de unde eram, asa ca am multumit de informare si ramane sa-l ridic doar maine.