- 16V
- **
- 151 mesaje
- din 04 Apr 2006
- Astra 2000
- Arad
16V
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
@ovidium: vorbesti "din carti" si, fara nici o suparare, vorbesti in necunostinta de cauza. eu iti pot spune ca am vorbit cu persoane abilitate si stiu ce spun: NU se stie NIMIC in privinta TVA-ului. NU se stie NIMIC in privinta taxei de inmatriculare.
adevarul e ca noi, romanii, suntem niste oi. de la revolutie incoace, si inainte, dau astia pe noi ca pe hotii de cai si nu face nimeni nimic. trebuie sa vina europenii sa ii puna la colt. atunci lasati-i sa vina sa le rupa capul. cu parerea pot sa imi dau si eu si altii 100 ca de fapt nu facem nimic. ii doare undeva de parerea noastra.
adevarul e ca noi, romanii, suntem niste oi. de la revolutie incoace, si inainte, dau astia pe noi ca pe hotii de cai si nu face nimeni nimic. trebuie sa vina europenii sa ii puna la colt. atunci lasati-i sa vina sa le rupa capul. cu parerea pot sa imi dau si eu si altii 100 ca de fapt nu facem nimic. ii doare undeva de parerea noastra.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
orinoco a scris:Poate ii luati si pe "confratii" belgieni care au si ei o taxa de prima inmatriculare ...in belgia evident
"La taxe de mise en circulation auto"
http://www.mon-assurance-au...ion-belgique.html
...ca doar is in UE...membrii fondatori
"La taxe de mise en circulation auto"
http://www.mon-assurance-au...ion-belgique.html
...ca doar is in UE...membrii fondatori
*
Cand am spus ca e ilegal, a sarit lumea pe mine...
Taxa de prima inmatriculare se poate pune, si e lagala, la prima inmatriculare IN UE, masinile SH sunt DEJA inmatriculate...
Adica, mai simplu, este ca si cand ti s-ar cere taxa pentru o masina vanduta din Bucuresti in Iasi, ceea ce e evident, aberant...
Ministrul - bisnitar de masini, daca duce lipsa de bani, nu are deci decat sa ceara taxe cumparatorilor de masini NOI, da a are curaj, stiind ca esti liber sa cumperi si din alta tara (in FR masinile "spaniole" sau "luxemburgheze" sunt cu pana la 30% mai ieftine si perfect legale...) In plus firma-mama e OBLIGATA sa asigure garantia pe tot teritoriul UE...
- orinoco
- **
- 251 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Corsa 2004 Z13DT
orinoco
- Mesaje scrise: 251
- Locatie:
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
16V a scris:@ovidium: vorbesti "din carti" si, fara nici o suparare, vorbesti in necunostinta de cauza. eu iti pot spune ca am vorbit cu persoane abilitate si stiu ce spun: NU se stie NIMIC in privinta TVA-ului. NU se stie NIMIC in privinta taxei de inmatriculare.
adevarul e ca noi, romanii, suntem niste oi. de la revolutie incoace, si inainte, dau astia pe noi ca pe hotii de cai si nu face nimeni nimic. trebuie sa vina europenii sa ii puna la colt. atunci lasati-i sa vina sa le rupa capul. cu parerea pot sa imi dau si eu si altii 100 ca de fapt nu facem nimic. ii doare undeva de parerea noastra.
adevarul e ca noi, romanii, suntem niste oi. de la revolutie incoace, si inainte, dau astia pe noi ca pe hotii de cai si nu face nimeni nimic. trebuie sa vina europenii sa ii puna la colt. atunci lasati-i sa vina sa le rupa capul. cu parerea pot sa imi dau si eu si altii 100 ca de fapt nu facem nimic. ii doare undeva de parerea noastra.
Oi vorbi din carti, dar crede-ma ca sunt in cunostinta de cauza:
Cred ca faptul ca lucrez in directa relatie cu vama si am primit "asigurari" cat se poate de oficiale, imi da dreptul sa te contrazic.
TVA, acciza si taxa in vama NU o sa se mai plateasca in cazul unei masini second aduse din UE si care a fost anterior inmatriculata in UE!
Or fi guvernantii nostri de 2 lei, dar ce am zis eu mai sus deja se aplica pentru firme si, pe cale de consecinta, si pentru persoane fizice.
De taxa de inmatriculare intr-adevar, nu se stie. M-ar mira sa o scoata, totusi.
rastafarianul- Suspendat
- 511 mesaje
- din 07 Sep 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
rastafarianul- Mesaje scrise: 511
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2006
- Mesaj Privat
- 16V
- **
- 151 mesaje
- din 04 Apr 2006
- Astra 2000
- Arad
16V
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
@ovidium: sa dea Domnul sa ai dreptate. si eu am vbit cu persoane de la RAR si finante(trezorerie) si mi-au spus ca nu se stie nimic in privinta TVA-ului. pentru societati scrie clar in codul fiscal ca nu se mai aplica tva pt livrari si achizitii intracomunitare.
apropo, daca lucrezi cu vama, se va mai face tranzitul la intrarea masinii in tara? pt ca si asta am intrebat si la fel, nu se stie nimic. si asta mi se pare o aberatie.
p.s. imi cer scuze daca am fost putin mai vulcanic dar nu-i mai suport pe hotii astia. mai ales cand stau de aproape 2 luni fara masina si acum vroiam sa merg sa-mi iau de la chestii de astea iti vine sa-ti faci valiza si s-o tai afara sa nu mai auzi de romania. acum o sa vedem cate drepturi ne-au fost luate cu japca in timpul "democratiei" de dupa '89.
apropo, daca lucrezi cu vama, se va mai face tranzitul la intrarea masinii in tara? pt ca si asta am intrebat si la fel, nu se stie nimic. si asta mi se pare o aberatie.
p.s. imi cer scuze daca am fost putin mai vulcanic dar nu-i mai suport pe hotii astia. mai ales cand stau de aproape 2 luni fara masina si acum vroiam sa merg sa-mi iau de la chestii de astea iti vine sa-ti faci valiza si s-o tai afara sa nu mai auzi de romania. acum o sa vedem cate drepturi ne-au fost luate cu japca in timpul "democratiei" de dupa '89.
- razvanx
- **
- 167 mesaje
- din 30 Jun 2006
- Corsa 2015 a12xer
- Bucuresti
razvanx
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2006
- Mesaj Privat
http://www.jurnalul.ro/arti...ale_romaniei.html
Apropo, odata intrati in UE guvernantii nostri ne cred fraieri care nu prea stim cum satu lucrurile prin Europa, punandu-ne tot felu de taxe imposibile.
Taxa pe prima inmatriculare, nu mai avem voie cu masinile in Bucuresti(sau alta taxa), taxa de intrat si iesit din vama.
Sunt din Calafat si din cate stiu taxele sunt mai mari aici decat la Giurgiu ex: un tir trebuie sa plateasca in jur de 250 RON.Inafara de taxa de salubrizare perceputa de primarie mai este o taxa pt ca traversezi vama, adica platesti niste bani ca mergi in jur de 100-150 m.
In curand o sa avem taxa si pe aerul respirat.
Apropo, odata intrati in UE guvernantii nostri ne cred fraieri care nu prea stim cum satu lucrurile prin Europa, punandu-ne tot felu de taxe imposibile.
Taxa pe prima inmatriculare, nu mai avem voie cu masinile in Bucuresti(sau alta taxa), taxa de intrat si iesit din vama.
Sunt din Calafat si din cate stiu taxele sunt mai mari aici decat la Giurgiu ex: un tir trebuie sa plateasca in jur de 250 RON.Inafara de taxa de salubrizare perceputa de primarie mai este o taxa pt ca traversezi vama, adica platesti niste bani ca mergi in jur de 100-150 m.
In curand o sa avem taxa si pe aerul respirat.
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
- 16V
- **
- 151 mesaje
- din 04 Apr 2006
- Astra 2000
- Arad
16V
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
pana acum era in felul urmator: daca o persoana juridica lua o masina din germania isi recupera tva-ul de acolo. platea tva-ul aici care si-l recupera ulterior printr-o rambursare de tva. in momentul in care o vindea la persoana fizica trebuia sa dea inapoi statului banii care i-a luat pt tva-ul din romania.
in concluzie ramanea cu tva-ul din germania recuperat si cu tva-ul platit in ro. dar si daca luai pe pers fizica, puteai recupera tva-ul din germania si plateai tva-ul in ro. tot acolo ajungi.
in concluzie ramanea cu tva-ul din germania recuperat si cu tva-ul platit in ro. dar si daca luai pe pers fizica, puteai recupera tva-ul din germania si plateai tva-ul in ro. tot acolo ajungi.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
bertone a scris:Pana la urma , daca eu sunt persd juridica si cumpar o masina de lata pers.juridica din germania , o inmatriculez in Romania si o vand unei pers fizice imi recuperez TVA-ul platit in Germania ?
Pana acum asa era.
Pana acum asa era.
*
Daca esti firma platesti in acest caz TVA-ul pe tranzactia din tara... Ce iei cu stanga, dai cu dreapta...
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
CE GRIJULII SUNT CEI DE LA APIA!!!
Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) a dat o replica oficiala la reactiile legate de noile taxele la autovehicule, din noul Cod Fiscal. Aceasta replica se regaseste in cadrul unui comunicat de presa publicat de APIA, organism care se numara printre initiatorii acestor taxe, comunicat pe care il redam mai jos, integral.
Comunicat
Este necesara o preocupare concertata pentru protectia mediului si a sigurantei in trafic in situatia unui aflux de autovehicule rulate. Consecventa cu pozitia exprimata de la bun inceput, APIA sustine intinerirea parcului national auto, acest fapt avand efecte benefice atat asupra mediului inconjurator cat si pentru siguranta in trafic.
In acest context, o politica fiscala de incurajare a achizitiei de autovehicule moderne, cat mai performante si mai putin poluante, dublata de derularea unui program de innoire a parcului auto (“prima de casare”) sunt instrumente de politica sectoriala care tin cont de realitatile europene dar si de existenta in Romania a unei industrii auto competitive, capabila sa produca autovehicule conform celor mai exigente standarde de poluare. Iar acest lucru trebuie incurajat.
Autovehiculele rulate (second-hand) de varsta inaintata sunt privite peste tot in Europa ca un pericol pentru viata cetatenilor, datorita poluarii aerului (un automobil Euro 4, este de cca. 5 ori mai putin poluant fata de unul Euro 1 si de 6-10 ori fata de unul non-Euro) si a periclitarii sigurantei traficului, iar mai nou, ca o povara pentru economie, datorita costurilor generate de reciclarea vehiculelor ce in scurt timp ajung sa fie scoase din uz.
Eforturile Comisiei Europene de adoptare cat mai rapida a standardelor de poluare Euro 5 (din 2009) si Euro 6 (din 2014) sunt un argument in acest sens, Comisia Europeana apreciind ca introducerea acestor norme vor duce la o crestere a beneficiilor legate de sanatate cu cifre cuprinse intre 60-90%, ca urmare a reducerii nivelului de noxe emise de catre autovehiculele echipate cu astfel de motoare.
Referitor la recentele pozitii impotriva unei astfel de politici, aparute in presa, credem ca ele slujesc unor interese particulare, fiind totusi de natura sa induca la diverse nivele de decizie politica si institutionala - prin referirile la actiunile in domeniu ale CE -, o perceptie gresita asupra situatiei reale si a obiectivelor urmarite. Incercam deci, in cele de urmeza, sa facem clarificarile necesare
1. In acest moment, la nivel european se pune un accent tot mai mare pe crearea unui sistem in care aspectele legate de mediu sa constituie elemente definitorii ale oricarei politici publice pe termen scurt si mediu, inclusiv prin folosirea unui sistem de taxe si impozite care sa favorizeze introducerea pe piata a unor autovehicule cat mai putin poluante si mai sigure din punct de vedere al
circulatiei in trafic. Pana la realizarea unui astfel de sistem unitar, mecanismele aflate in vigoare in diverse state ale UE aplica din plin principiul “cel care polueaza mai mult plateste mai mult”, pentru a acoperi costurile mai mari de depoluare.
Iar acest principiu isi gaseste corespondenta in ceea ce priveste autovehiculele, in impozitarea superioara in functie de norma de poluare, capacitate cilindrica, stare tehnica etc.
2. Uniunea Europeana recunoaste dreptul fiecarui stat de a introduce sau majora nivelul taxelor de inmatriculare, atata timp cate ele se aplica in mod nediscriminatoriu la cele noi si cele rulate. Iar sistemul de taxe din Romania asa si este.
Daca pana acum, accizele aveau grile de valori diferite la autovehiculele noi si la cele rulate, fapt ce facea ca la acestea din urma acciza sa fie de 2-3 ori mai mare de cat la cele noi, in noul Cod Fiscal exista o singura schema care se aplica tuturor categoriilor de autovehicule, in mod transparent si nediscriminatoriu, indiferent daca acestea sunt noi sau rulate.
3. Referitor la recentele informatii aparute in presa pe tema actiunilor demarate de catre Comisia Europeana fata de state precum Luxemburg, Cehia, Polonia, Austria si Ungaria, subliniem ca acestea au avut la baza situatii care nu au stricta legatura cu sistemul fiscal al autovehiculelor din Romania anului 2007.
Astfel, CE a considerat ca in aceste tari este ingreunat importul autovehiculelor rulate fie datorita limitarii impuse fata de vechimea acestora (Austria, Cehia, Ungaria), fie unor grile diferite de impozitare intre autovehiculele noi si cele rulate (Polonia, Ungaria in 2005), fie prin solicitarea unor documente suplimentare (Luxemburg).
De asemenea, in sarcina Cehiei si Poloniei au fost retinute si controalele tehnice suplimentare cerute la importul acestora.
Din cele de mai sus, dar si din analiza diverselor sisteme fiscale si mecanisme de politica sectoriala pe care celelalte state ale UE le au in practica, trebuie remarcat faptul ca se incurajeaza reducerea poluarii si innoirea parcului auto, prin taxele de inmatriculare sau cele de utilizare, in functie de gradul de poluare si / sau vechime.
Chiar si tarile intrate inaintea noastra in UE (Cehia, Polonia, Slovacia si Ungaria) au adoptat la intrarea in UE astfel de masuri.
Fata de cele de mai sus prezentate, consideram ca, la randul sau, Romania, este in egala masura indreptatita sa faca eforturi pe linia innoirii parcului auto national si realizarea veniturilor bugetare, corelat cu o politica sectoriala adecvata potentialului si realitatilor industriei romanesti de autovehicule.
Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) a dat o replica oficiala la reactiile legate de noile taxele la autovehicule, din noul Cod Fiscal. Aceasta replica se regaseste in cadrul unui comunicat de presa publicat de APIA, organism care se numara printre initiatorii acestor taxe, comunicat pe care il redam mai jos, integral.
Comunicat
Este necesara o preocupare concertata pentru protectia mediului si a sigurantei in trafic in situatia unui aflux de autovehicule rulate. Consecventa cu pozitia exprimata de la bun inceput, APIA sustine intinerirea parcului national auto, acest fapt avand efecte benefice atat asupra mediului inconjurator cat si pentru siguranta in trafic.
In acest context, o politica fiscala de incurajare a achizitiei de autovehicule moderne, cat mai performante si mai putin poluante, dublata de derularea unui program de innoire a parcului auto (“prima de casare”) sunt instrumente de politica sectoriala care tin cont de realitatile europene dar si de existenta in Romania a unei industrii auto competitive, capabila sa produca autovehicule conform celor mai exigente standarde de poluare. Iar acest lucru trebuie incurajat.
Autovehiculele rulate (second-hand) de varsta inaintata sunt privite peste tot in Europa ca un pericol pentru viata cetatenilor, datorita poluarii aerului (un automobil Euro 4, este de cca. 5 ori mai putin poluant fata de unul Euro 1 si de 6-10 ori fata de unul non-Euro) si a periclitarii sigurantei traficului, iar mai nou, ca o povara pentru economie, datorita costurilor generate de reciclarea vehiculelor ce in scurt timp ajung sa fie scoase din uz.
Eforturile Comisiei Europene de adoptare cat mai rapida a standardelor de poluare Euro 5 (din 2009) si Euro 6 (din 2014) sunt un argument in acest sens, Comisia Europeana apreciind ca introducerea acestor norme vor duce la o crestere a beneficiilor legate de sanatate cu cifre cuprinse intre 60-90%, ca urmare a reducerii nivelului de noxe emise de catre autovehiculele echipate cu astfel de motoare.
Referitor la recentele pozitii impotriva unei astfel de politici, aparute in presa, credem ca ele slujesc unor interese particulare, fiind totusi de natura sa induca la diverse nivele de decizie politica si institutionala - prin referirile la actiunile in domeniu ale CE -, o perceptie gresita asupra situatiei reale si a obiectivelor urmarite. Incercam deci, in cele de urmeza, sa facem clarificarile necesare
1. In acest moment, la nivel european se pune un accent tot mai mare pe crearea unui sistem in care aspectele legate de mediu sa constituie elemente definitorii ale oricarei politici publice pe termen scurt si mediu, inclusiv prin folosirea unui sistem de taxe si impozite care sa favorizeze introducerea pe piata a unor autovehicule cat mai putin poluante si mai sigure din punct de vedere al
circulatiei in trafic. Pana la realizarea unui astfel de sistem unitar, mecanismele aflate in vigoare in diverse state ale UE aplica din plin principiul “cel care polueaza mai mult plateste mai mult”, pentru a acoperi costurile mai mari de depoluare.
Iar acest principiu isi gaseste corespondenta in ceea ce priveste autovehiculele, in impozitarea superioara in functie de norma de poluare, capacitate cilindrica, stare tehnica etc.
2. Uniunea Europeana recunoaste dreptul fiecarui stat de a introduce sau majora nivelul taxelor de inmatriculare, atata timp cate ele se aplica in mod nediscriminatoriu la cele noi si cele rulate. Iar sistemul de taxe din Romania asa si este.
Daca pana acum, accizele aveau grile de valori diferite la autovehiculele noi si la cele rulate, fapt ce facea ca la acestea din urma acciza sa fie de 2-3 ori mai mare de cat la cele noi, in noul Cod Fiscal exista o singura schema care se aplica tuturor categoriilor de autovehicule, in mod transparent si nediscriminatoriu, indiferent daca acestea sunt noi sau rulate.
3. Referitor la recentele informatii aparute in presa pe tema actiunilor demarate de catre Comisia Europeana fata de state precum Luxemburg, Cehia, Polonia, Austria si Ungaria, subliniem ca acestea au avut la baza situatii care nu au stricta legatura cu sistemul fiscal al autovehiculelor din Romania anului 2007.
Astfel, CE a considerat ca in aceste tari este ingreunat importul autovehiculelor rulate fie datorita limitarii impuse fata de vechimea acestora (Austria, Cehia, Ungaria), fie unor grile diferite de impozitare intre autovehiculele noi si cele rulate (Polonia, Ungaria in 2005), fie prin solicitarea unor documente suplimentare (Luxemburg).
De asemenea, in sarcina Cehiei si Poloniei au fost retinute si controalele tehnice suplimentare cerute la importul acestora.
Din cele de mai sus, dar si din analiza diverselor sisteme fiscale si mecanisme de politica sectoriala pe care celelalte state ale UE le au in practica, trebuie remarcat faptul ca se incurajeaza reducerea poluarii si innoirea parcului auto, prin taxele de inmatriculare sau cele de utilizare, in functie de gradul de poluare si / sau vechime.
Chiar si tarile intrate inaintea noastra in UE (Cehia, Polonia, Slovacia si Ungaria) au adoptat la intrarea in UE astfel de masuri.
Fata de cele de mai sus prezentate, consideram ca, la randul sau, Romania, este in egala masura indreptatita sa faca eforturi pe linia innoirii parcului auto national si realizarea veniturilor bugetare, corelat cu o politica sectoriala adecvata potentialului si realitatilor industriei romanesti de autovehicule.
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Si pozitia europenilor:
TAXUD-INFO@ec.europa.eu wrote:
Dear Sir,
Thank you for your email regarding the car
registration tax in Romania.
In this respect, it must be noted that Article 90 of
the EC Treaty, as interpreted by the European Court
of Justice, does not preclude Member States from
levying car registration taxes, however, such taxes
may not burden vehicles originating from other
Member States more heavily than similar used
vehicles already registered within the territory of
a respective Member State.
The Commission is aware of the Romanian car
registration tax introduced by the Fiscal Code and
indeed has serious concerns regarding certain
aspects of its calculation. The Commission has put
all the efforts to make Romania bring its
legislation into compliance with Community law
before the accession to the EU. Despite certain
improvements Romanian legislation remains in breach
of Community law. Since Romania has become a member
of the EU the Commission may take an action against
Romania on the basis of Article 226 of the EC Treaty
by opening an infringement procedure which may lead
to bringing the proceedings before the European
Court of Justice. The Commission will not hesitate
to react in this way.
In any event, I would like to draw you attention to
the fact that the above-mentioned procedure is long
and does not have a direct effect on a specific
case. Only the Commission and a particular Member
State are considered to be the parties in this
procedure to the exclusion of a particular taxpayer.
Therefore, in order to ensure that you rights are
respected you are advised to have recourse to
national remedies.
Kind regards.
Asha ca, solutia pe care sper sa nu o aplice Guvernul si care i-ar scuti de probleme cu UE ar fi sa aplice aceeasi taxa indiferent de a cata inmatriculare este...
TAXUD-INFO@ec.europa.eu wrote:
Dear Sir,
Thank you for your email regarding the car
registration tax in Romania.
In this respect, it must be noted that Article 90 of
the EC Treaty, as interpreted by the European Court
of Justice, does not preclude Member States from
levying car registration taxes, however, such taxes
may not burden vehicles originating from other
Member States more heavily than similar used
vehicles already registered within the territory of
a respective Member State.
The Commission is aware of the Romanian car
registration tax introduced by the Fiscal Code and
indeed has serious concerns regarding certain
aspects of its calculation. The Commission has put
all the efforts to make Romania bring its
legislation into compliance with Community law
before the accession to the EU. Despite certain
improvements Romanian legislation remains in breach
of Community law. Since Romania has become a member
of the EU the Commission may take an action against
Romania on the basis of Article 226 of the EC Treaty
by opening an infringement procedure which may lead
to bringing the proceedings before the European
Court of Justice. The Commission will not hesitate
to react in this way.
In any event, I would like to draw you attention to
the fact that the above-mentioned procedure is long
and does not have a direct effect on a specific
case. Only the Commission and a particular Member
State are considered to be the parties in this
procedure to the exclusion of a particular taxpayer.
Therefore, in order to ensure that you rights are
respected you are advised to have recourse to
national remedies.
Kind regards.
Asha ca, solutia pe care sper sa nu o aplice Guvernul si care i-ar scuti de probleme cu UE ar fi sa aplice aceeasi taxa indiferent de a cata inmatriculare este...
- florin_bv
- **
- 155 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Vectra 1997 x17dt
- brasov
florin_bv
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
taxa ramana iar U.E. zice
taxa este legala deoarece se aplica la toate masinile si din productia interna si la cele din afara, deci nu se face nici o discriminare spre deosebire de ce s-a intamplat in Ungaria si Polonia unde se aplica doar pentru masinile de import. Trageti voi mai departe concluzile
taxa este legala deoarece se aplica la toate masinile si din productia interna si la cele din afara, deci nu se face nici o discriminare spre deosebire de ce s-a intamplat in Ungaria si Polonia unde se aplica doar pentru masinile de import. Trageti voi mai departe concluzile
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
such taxes
may not burden vehicles originating from other
Member States more heavily than similar used
vehicles already registered within the territory of
a respective Member State
Adica:
Asemenea taxe nu pot afecta vehiculele originare in alta tara membra (UE) mai mult decat pe cele deja inregistrate pe teritoriul tarii care a impus taxa.
Unde vezi tu ca UE zice ca-i legala???
Taxa NU este legala pentru ca discrimineaza doua masini identice, una inregistrata in alta tara UE si una inregistrata in Romania.
may not burden vehicles originating from other
Member States more heavily than similar used
vehicles already registered within the territory of
a respective Member State
Adica:
Asemenea taxe nu pot afecta vehiculele originare in alta tara membra (UE) mai mult decat pe cele deja inregistrate pe teritoriul tarii care a impus taxa.
Unde vezi tu ca UE zice ca-i legala???
Taxa NU este legala pentru ca discrimineaza doua masini identice, una inregistrata in alta tara UE si una inregistrata in Romania.
- orinoco
- **
- 251 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Corsa 2004 Z13DT
orinoco
- Mesaje scrise: 251
- Locatie:
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
Uite ceva ce am gasit si pe alt forum...
"Infringement cases"
http://ec.europa.eu/taxatio...ases/index_en.htm
Exista 3 stadii prin care trece un "Infringement cases" pina la final..."formal notice, reasoned opinion and referral to the Court.
" . Deci pina la Curtea European de justitie drumul dureaza cam 2 ani.. :
Dar de obicei se rezolva prin intelegeri "amiabile" intre Comisia Europeana si tara/tarile respective....si sunt multe si de la membrii vechi
Cele specifice la taxele auto sunt aici
Car taxation
http://ec.europa.eu/taxatio...n.htm#CarTaxation
21/12/2006 IP/06/1877 Car taxation: infringement procedures against Denmark and Finland
04/07/2006 IP/06/918 Car taxation: infringement procedures against Poland and Finland
10/04/2006 IP/06/485 Car taxation: infringement procedure against Cyprus
14/10/2005 IP/05/1279 Car taxation: infringement procedure against Hungary
7/07/2005 IP/05/863 Car taxation: infringement procedures against Greece, the Netherlands and Poland
Polonia si Ungaria ...din 2005 ...si nu s-a rezolvat nbimic final nici pina acum....birocratie europeana ( se pare chiar mai puternica decit cea autohtona )
"Infringement cases"
http://ec.europa.eu/taxatio...ases/index_en.htm
Exista 3 stadii prin care trece un "Infringement cases" pina la final..."formal notice, reasoned opinion and referral to the Court.
" . Deci pina la Curtea European de justitie drumul dureaza cam 2 ani.. :
Dar de obicei se rezolva prin intelegeri "amiabile" intre Comisia Europeana si tara/tarile respective....si sunt multe si de la membrii vechi
Cele specifice la taxele auto sunt aici
Car taxation
http://ec.europa.eu/taxatio...n.htm#CarTaxation
21/12/2006 IP/06/1877 Car taxation: infringement procedures against Denmark and Finland
04/07/2006 IP/06/918 Car taxation: infringement procedures against Poland and Finland
10/04/2006 IP/06/485 Car taxation: infringement procedure against Cyprus
14/10/2005 IP/05/1279 Car taxation: infringement procedure against Hungary
7/07/2005 IP/05/863 Car taxation: infringement procedures against Greece, the Netherlands and Poland
Polonia si Ungaria ...din 2005 ...si nu s-a rezolvat nbimic final nici pina acum....birocratie europeana ( se pare chiar mai puternica decit cea autohtona )
- razvanx
- **
- 167 mesaje
- din 30 Jun 2006
- Corsa 2015 a12xer
- Bucuresti
razvanx
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2006
- Mesaj Privat
- bogdanene
- ***
- 695 mesaje
- din 11 Nov 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Buzau
bogdanene
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Ce bine ar fi daca ar exista un "sindicat" care sa apere drepturile posesorilor auto in fata mai marilor tarii, indiferent de an, grad de poluare etc.
Cat despre guvernantii nostri, nu am decat cuvinte de lauda pt. ca sunt baieti desptepti; pe cuv., fac bani doar pt. ei si nu`i intereseaza de altii; sunt mai rai decat aia din PSD. Ce sa`i faci, tot noi i`am votat ca am vrut o schimbare.
Tatal unui prieten lucreaza la Senat pe nush ce post de consilier. El mi`a zis care e deviza celor de sus din '90 incoace: "F**e-l pe Neculai", unde Neculai e poporul roman. Deci, cand mai vedeti presedintele tarii, senatului etc la TV sa va aduceti aminte vb. asta si sa luati pozitia de rigoare. Sunt scarbit de tara asta de rapandule de nici 2 lei.
Cat despre guvernantii nostri, nu am decat cuvinte de lauda pt. ca sunt baieti desptepti; pe cuv., fac bani doar pt. ei si nu`i intereseaza de altii; sunt mai rai decat aia din PSD. Ce sa`i faci, tot noi i`am votat ca am vrut o schimbare.
Tatal unui prieten lucreaza la Senat pe nush ce post de consilier. El mi`a zis care e deviza celor de sus din '90 incoace: "F**e-l pe Neculai", unde Neculai e poporul roman. Deci, cand mai vedeti presedintele tarii, senatului etc la TV sa va aduceti aminte vb. asta si sa luati pozitia de rigoare. Sunt scarbit de tara asta de rapandule de nici 2 lei.
- 16V
- **
- 151 mesaje
- din 04 Apr 2006
- Astra 2000
- Arad
16V
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
- razvanx
- **
- 167 mesaje
- din 30 Jun 2006
- Corsa 2015 a12xer
- Bucuresti
razvanx
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2006
- Mesaj Privat
un exemplu de taxa de prima inmatriculare:
http://www.gds.ro/Economie/...12#articolNr63784
0 sa ajungem la carute
http://www.gds.ro/Economie/...12#articolNr63784
0 sa ajungem la carute