- vasile2009
- OP
- 20 mesaje
- din 06 Jan 2010
- Astra 2001 z18xe
- Timis
vasile2009
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2010
- Mesaj Privat
Va multumesc pt ajutor,
Deci la relanti este ff instabil la plecarea de pe loc da in nas apoi merge de parca ar avea 3 cilindrii iar daca ridic piciorul de pe pedala si apas din nou isi revine si merge ok.
P0220 - Circuit 2 potenþiometru clapetã - tensiune micã (02) - Nu este prezent
P0120 - Circuit 1 potenþiometru clapetã - tensiune mare (01) - Nu este prezent
P1550 - Clapeta electronicã - control sarcinã (numai control aprindere) (04) - Nu este prezent
P0115 - Circuit temperaturã antigel - semnal prea mare (01) - Nu este prezent
P0110 - Senzor de temperaturã pt. aer admisie - tensiune prea mare (01) - Nu este prezent
P0100 - Circuit pentru masã-/debit aer - semnal prea mic (02) - Nu este prezent
Masina Este AstraG 2001 z18xe 140000Km
Am facut urmatoarele: Curata Clapeta temeinic....
Schimbat buji cu toate ca erau ff frumoase(in sens tehnic)
Schimbat bobine.
Am pierdut galeria de evacuare pe Stefan cel mare,
Am o inregistrare a parametrilor in mers dar nu stiu sa o urc este un fisier excel
Inregistrarea este facuta cu OP-COM
Banuiesc si probleme la MASS in sensul ca daca il obturez cu un deget transversal situatia se imbunatateste si mersul devine mai regulat.
In acest sens am confectionat un inel de carton si lam pus pe intrarea MASS dinspre filtrul de aer, dar acum dupa un timp aleator se aprinde MI si zice ca
P1555 - Poziþie potenþiometru clapetã <-> semnal sarcinã motor - raport incorect (00) - Prezent
P0170 - Gaze evacuate: bogat (01) - Prezent
Senzor 1 pedalã acceleraþie 0.98 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie 0.47 V
Poziþie pedalã calculatã 0%
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe) 0.45 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe) 4.61 V
Poziþie clapetã - calculatã 2%
Poziþie clapetã Ralanti
Turaþie motor 792 RPM
Senzor masã aer 0.59 V
Senzor masã aer 9 kg/h
Temperaturã lichid rãcire 1.44 V
Temperaturã lichid rãcire 94 °C
Temperatura aer admisie 1.49 V
Temperatura aer admisie 33 °C
Control detonaþie Inactiv
Ventil 1 - galerie admisie Inactiv
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1) Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1) 39 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1) Sãrac
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2) Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2) 176 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2) Sãrac
Buclã senzor O2 Deschis
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1) 0
Releu climã Inactiv
Indicator defecte(MI) Deconectat
Indicator servisare(SVS) Deconectat
Turaþie motor 792 RPM
Turaþie prescrisã 787 RPM
Deviaþie de ralanti Inactiv
Accerelaþie vehicul 0.0 m/s2
Unghi Dwell 2.1 ms
Timp de injecþie 2.6 ms
Unghi de aprindere 6.2 grade
Senzor detonaþie (Bank 1) 0.3 V
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii 0 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii 0 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii 0 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii 0 grade
Sarcina relativã de motor -6%
Clapeta electronicã în regim de avarie Inactiv
La 3000RPM
Poziþie pedalã calculatã 23%
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe) 0.67 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe) 4.41 V
Poziþie clapetã - calculatã 8%
Poziþie clapetã Sarcinã parþialã
Turaþie motor 3.062 RPM
Senzor masã aer 1.31 V
Senzor masã aer 25 kg/h
Temperaturã lichid rãcire 1.34 V
Temperaturã lichid rãcire 97 °C
Temperatura aer admisie 1.25 V
Temperatura aer admisie 40 °C
Control detonaþie Inactiv
Ventil 1 - galerie admisie Inactiv
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1) Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1) 725 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1) Sãrac
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2) Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2) 216 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2) Sãrac
Buclã senzor O2 Deschis
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1) 0
Releu climã Inactiv
Indicator defecte(MI) Deconectat
Indicator servisare(SVS) Deconectat
Turaþie motor 3.062 RPM
Turaþie prescrisã 787 RPM
Deviaþie de ralanti Inactiv
Accerelaþie vehicul 0.0 m/s2
Unghi Dwell 2.1 ms
Timp de injecþie 2.0 ms
Unghi de aprindere 37.1 grade
Senzor detonaþie (Bank 1) 0.5 V
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii 0 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii 0 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii 0 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii 0 grade
Sarcina relativã de motor -6%
Clapeta electronicã în regim de avarie Inactiv
NU mai am idei,,.....
Deci la relanti este ff instabil la plecarea de pe loc da in nas apoi merge de parca ar avea 3 cilindrii iar daca ridic piciorul de pe pedala si apas din nou isi revine si merge ok.
P0220 - Circuit 2 potenþiometru clapetã - tensiune micã (02) - Nu este prezent
P0120 - Circuit 1 potenþiometru clapetã - tensiune mare (01) - Nu este prezent
P1550 - Clapeta electronicã - control sarcinã (numai control aprindere) (04) - Nu este prezent
P0115 - Circuit temperaturã antigel - semnal prea mare (01) - Nu este prezent
P0110 - Senzor de temperaturã pt. aer admisie - tensiune prea mare (01) - Nu este prezent
P0100 - Circuit pentru masã-/debit aer - semnal prea mic (02) - Nu este prezent
Masina Este AstraG 2001 z18xe 140000Km
Am facut urmatoarele: Curata Clapeta temeinic....
Schimbat buji cu toate ca erau ff frumoase(in sens tehnic)
Schimbat bobine.
Am pierdut galeria de evacuare pe Stefan cel mare,
Am o inregistrare a parametrilor in mers dar nu stiu sa o urc este un fisier excel
Inregistrarea este facuta cu OP-COM
Banuiesc si probleme la MASS in sensul ca daca il obturez cu un deget transversal situatia se imbunatateste si mersul devine mai regulat.
In acest sens am confectionat un inel de carton si lam pus pe intrarea MASS dinspre filtrul de aer, dar acum dupa un timp aleator se aprinde MI si zice ca
P1555 - Poziþie potenþiometru clapetã <-> semnal sarcinã motor - raport incorect (00) - Prezent
P0170 - Gaze evacuate: bogat (01) - Prezent
Senzor 1 pedalã acceleraþie 0.98 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie 0.47 V
Poziþie pedalã calculatã 0%
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe) 0.45 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe) 4.61 V
Poziþie clapetã - calculatã 2%
Poziþie clapetã Ralanti
Turaþie motor 792 RPM
Senzor masã aer 0.59 V
Senzor masã aer 9 kg/h
Temperaturã lichid rãcire 1.44 V
Temperaturã lichid rãcire 94 °C
Temperatura aer admisie 1.49 V
Temperatura aer admisie 33 °C
Control detonaþie Inactiv
Ventil 1 - galerie admisie Inactiv
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1) Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1) 39 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1) Sãrac
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2) Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2) 176 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2) Sãrac
Buclã senzor O2 Deschis
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1) 0
Releu climã Inactiv
Indicator defecte(MI) Deconectat
Indicator servisare(SVS) Deconectat
Turaþie motor 792 RPM
Turaþie prescrisã 787 RPM
Deviaþie de ralanti Inactiv
Accerelaþie vehicul 0.0 m/s2
Unghi Dwell 2.1 ms
Timp de injecþie 2.6 ms
Unghi de aprindere 6.2 grade
Senzor detonaþie (Bank 1) 0.3 V
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii 0 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii 0 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii 0 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii 0 grade
Sarcina relativã de motor -6%
Clapeta electronicã în regim de avarie Inactiv
La 3000RPM
Poziþie pedalã calculatã 23%
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe) 0.67 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe) 4.41 V
Poziþie clapetã - calculatã 8%
Poziþie clapetã Sarcinã parþialã
Turaþie motor 3.062 RPM
Senzor masã aer 1.31 V
Senzor masã aer 25 kg/h
Temperaturã lichid rãcire 1.34 V
Temperaturã lichid rãcire 97 °C
Temperatura aer admisie 1.25 V
Temperatura aer admisie 40 °C
Control detonaþie Inactiv
Ventil 1 - galerie admisie Inactiv
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1) Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1) 725 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1) Sãrac
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2) Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2) 216 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2) Sãrac
Buclã senzor O2 Deschis
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1) 0
Releu climã Inactiv
Indicator defecte(MI) Deconectat
Indicator servisare(SVS) Deconectat
Turaþie motor 3.062 RPM
Turaþie prescrisã 787 RPM
Deviaþie de ralanti Inactiv
Accerelaþie vehicul 0.0 m/s2
Unghi Dwell 2.1 ms
Timp de injecþie 2.0 ms
Unghi de aprindere 37.1 grade
Senzor detonaþie (Bank 1) 0.5 V
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii 0 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii 0 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii 0 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii 0 grade
Sarcina relativã de motor -6%
Clapeta electronicã în regim de avarie Inactiv
NU mai am idei,,.....
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Nu prea inteleg cum ai pierdut galeria de evacuare pe drum (!), insa ce ma mira pe mine la "reading"-urile astea este faptul ca ECU nu realizeaza nici o adaptare legata de avans (tot timpul ai intarziere aprindere zero la toti cilindrii) ceea ce e anormal zic eu. Un astfel de fenomen am trait eu cand imi sarise de la punct (pinionul distributiei de la vilbrochen s-a invartit pe acesta deoarece i s-a rupt pana care il blocheaza in pozitie). La tine insa cred ca problema este tot de la corpul clapetei-nu ii citeste pozitia corecta tot timpul iar senzorii sunt dati peste cap pt. ca motorul primeste mai mult aer decat ar trebui conform pozitiei calculate de el a clapetei. Ce mi se pare iarasi dubios este faptul ca sonda lambda nr. 1 functioneaza in bucla deschisa dar asta poate fi normal tot in contextul in care amestecul este iesit mult din parametrii (apropos, ai putea sa te uiti la valoarea amestecului raportata de OP-COM in sarcina partiala).
- vasile2009
- OP
- 20 mesaje
- din 06 Jan 2010
- Astra 2001 z18xe
- Timis
vasile2009
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2010
- Mesaj Privat
In primul rind vreau sa va multumesc ca v-ati interesat de problema mea, si ati pierdut timp ce ea
Toba si galeria le-am pierdut cazind cu masina de pe o bucata de sosea scarpinata de astia cu reparatiile fiind in viteza si seara na am dat cu masina de asfalt....
Problema a fost ca autobuzul care venea in urma mea a rezolvat si toba si galeria deciii
Am sa fac masuratorile acelea
am un fisier excel de live data cu accelerari de la relanti la 3000 de turea dar nu stiu sal urc poate v-ar ajuta la o privire globa la la fel am sa fac unul in sarcina adica la drum batrineste si mai sportiv.
Dacae xista posibilitatea unei adrese de mai vi le-as trimite in scopul interpretarii lor
Eu personal am cunostinte pe cere le apreciez ca medii si sub medii ....... si nu am un sistem de referinta la care d=sa ma raportez cu parametri.
Inca o data va multumesc.
Am uitat sa precizez un lucru. La pornire de la rece deci cu motorul la temperatura mediului merge ok pina se incalzeste cind incepe dansul .adica dupa ce iasa "socul".
Un lucru f important am constatat cu stupoare ca am pe masina un ECU de ZAFIRA nu de astraG...Dar piana acum ceva vreme adica de 2 ani a mers ok fara probleme.
Masina am luato personal din Germania de la un handlerde pinga Pasau turc de natie ave cred cureaua de distributie schimbata deoarece pare prea nouasi eu am facut cu masina in total vreo 20000kM
Ma derutat cumplit aspectul deosebit de frumos al bujiilor .
Voi verifica cu osciloscopul Knock senzorul
Toba si galeria le-am pierdut cazind cu masina de pe o bucata de sosea scarpinata de astia cu reparatiile fiind in viteza si seara na am dat cu masina de asfalt....
Problema a fost ca autobuzul care venea in urma mea a rezolvat si toba si galeria deciii
Am sa fac masuratorile acelea
am un fisier excel de live data cu accelerari de la relanti la 3000 de turea dar nu stiu sal urc poate v-ar ajuta la o privire globa la la fel am sa fac unul in sarcina adica la drum batrineste si mai sportiv.
Dacae xista posibilitatea unei adrese de mai vi le-as trimite in scopul interpretarii lor
Eu personal am cunostinte pe cere le apreciez ca medii si sub medii ....... si nu am un sistem de referinta la care d=sa ma raportez cu parametri.
Inca o data va multumesc.
Am uitat sa precizez un lucru. La pornire de la rece deci cu motorul la temperatura mediului merge ok pina se incalzeste cind incepe dansul .adica dupa ce iasa "socul".
Un lucru f important am constatat cu stupoare ca am pe masina un ECU de ZAFIRA nu de astraG...Dar piana acum ceva vreme adica de 2 ani a mers ok fara probleme.
Masina am luato personal din Germania de la un handlerde pinga Pasau turc de natie ave cred cureaua de distributie schimbata deoarece pare prea nouasi eu am facut cu masina in total vreo 20000kM
Ma derutat cumplit aspectul deosebit de frumos al bujiilor .
Voi verifica cu osciloscopul Knock senzorul
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Deja daca stii cu osciloscopul nu ai numai cunostinte medii te asigur...Nu e nici o problema faptul ca ECU e de zafira atata timp cat a fost adaptat. Nu cred ca merita sa te chinuiesti cu KS-ul, in general cand problema asta apare numai la cald e vorba de senzorul de la axa cu came sau de modulul de aprindere (pe care l-ai schimbat deja). Legat de bujii, cum adica sunt "prea frumoase", au un aspect albicios? pentru ca asta ar intari ideea ca ai amestec sarac. In concluzie ce ramane ca posibile cauze (n-o lua ca regula, nu sunt mecanic doar pasionat cum vei deveni si tu ca doar te-a pus dracu' si ai luat opel :
- corp clapeta defect
- (si/sau) senzor axa cu came (CMP)
- putin probabil dar posibil- probleme de distributie (sarita de la punct)
- corp clapeta defect
- (si/sau) senzor axa cu came (CMP)
- putin probabil dar posibil- probleme de distributie (sarita de la punct)