Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Climatizare
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
din ceea ce spui te contrazici singur .Ai spus ca ai alimentat bobina compresorului pe direct si a inceput sa bage rece , deci din punct de vedere frigotehnist ar fi OK . Acum spui ca ai rezolvat ,totul este in regula si nu baga rece ,iar tevile sint calde . Iarta ma dar ceva nu este in regula , daca tevile sint calde este clar ca compresorul nu merge Cool . Poate ca ai rezolvat cu butonul si pornesc ventilatoarele , dar in mod sigur nu ai tensiune de comanda pe electromagnetul compresorului . porneste aerul si verifica daca partea din fata a compresorului se roteste . Daca da atunci nu mai ai freon in instalatie , atunci cind ai probat pe direct probabil ca abia a fost schimbat si este posibil sa ai un por pe undeva , si in interval de citeva zile sa il pierzi pe tot Confused
Skip ads

  • alexiana01

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2011

  • Mesaj Privat
cata a scris:Pt roscovanu Smile primul lucru pe care trebuie sa il verifici este cmpresorul de aer , in mod special electromagnetul Sad . Cauta cu atentie unde este pozitionat compresorul de aer , si vezi ca intra in el 2 fire mai groase da alimentare a ambreiajului electric . Taie provizoriu aceste fire cu un cleste , si la cele care intra in compresor leaga 2 fire mai lungi pe care le alimentezi direct la borna bateriei. Cumotorul oprit trebuie sa faca o mica flama si sa se auda un mic zgomot .La pornirea motorului , la conectarea celor 2 fire , nu conteaza sensul , trebuie sa sesizezi o mica scadere in turatie a motorului si trebuie sa se cupleze ambreiajul , in speta sa se invirta axul acestuia , lucru vizibil destul de usor . Daca pina aici totul este OK aerul ar trebui sa inceapa sa bage rece , bineinteles daca instalatia de frig nu are pierderi si ai freon destul Smile .In cazul fericit ca pina aici totul este bine pui totul la loc si incepi sa elimini si alta posibile probleme , cum ar fi pene de contact sau electrovalva de presiune freon ,sau fire rupte sau buton defect sau siguranta arsa .Orice alta probleme ar fi la modul de testare pe care l am expus mai sus sint eliminate din start . si poti ajunge usor la o concluzie



Exact aceeasi verificare am facut-o si eu, si merge pe langa asta,am mai verificat cablul care alimenteaza compresorul si surpriza inloc de 14-14,5V am sub 3 volti.
Care ar putea fi cauza?. de ce nu primeste suficient curent?
multumesc
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
un contact imperfect undeva...
  • alexiana01

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2011

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:un contact imperfect undeva...


un mic ajutor, daca se poate, as dori sa stiu ce traseu parcurge circuitul de la compresor la alimentarea lui, ca sa pot verifica contactele. Multumesc
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Pt Alexiana , in cazul tau trebuie sa urmaresti alimentarea electrica a compresorului din aproape in aproape .Vezi ce culoare au cablurile ce alimenteaza electromagnetul , si indearca sa identifici traseul lor . Ar trebui sa fie unul maro care este masa , si altul rosu de 12 v . Firul de masa sigur este legat la o masa generala, iar +12v ajunge la un releu . Odata identificat releul de comanda scoate l afara si cu un fir legat la borna de + a bateriei , alimenteaza firul de comanda al compresorului .Daca porneste aerul pina aici este bine si ai probleme cu releul in sine sau cu senzorii de presiune ai freonului .Daca nu vezi ca ai un fir intrerupt sau nu ai masa la electromagnetul compresorului . O solutie provizorie ar fi sa tragi 2 fire de la compresor , unul din ele il legi la caroserie ,iar al doilea il conectezi direct la releul care este comandat de butonul de aer conditionat, insa atentie Exclamation , trebuie conectat pe circuitul de forta nu pe cel de comanda ce vine din bord Shocked
  • alexiana01

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2011

  • Mesaj Privat
cata a scris:Pt Alexiana , in cazul tau trebuie sa urmaresti alimentarea electrica a compresorului din aproape in aproape .Vezi ce culoare au cablurile ce alimenteaza electromagnetul , si indearca sa identifici traseul lor . Ar trebui sa fie unul maro care este masa , si altul rosu de 12 v . Firul de masa sigur este legat la o masa generala, iar +12v ajunge la un releu . Odata identificat releul de comanda scoate l afara si cu un fir legat la borna de + a bateriei , alimenteaza firul de comanda al compresorului .Daca porneste aerul pina aici este bine si ai probleme cu releul in sine sau cu senzorii de presiune ai freonului .Daca nu vezi ca ai un fir intrerupt sau nu ai masa la electromagnetul compresorului . O solutie provizorie ar fi sa tragi 2 fire de la compresor , unul din ele il legi la caroserie ,iar al doilea il conectezi direct la releul care este comandat de butonul de aer conditionat, insa atentie Exclamation , trebuie conectat pe circuitul de forta nu pe cel de comanda ce vine din bord Shocked



multumesc, revin dupa verificari.
  • cipy_roscovanu2000

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 1998 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2008

  • Mesaj Privat
cata a scris:din ceea ce spui te contrazici singur .Ai spus ca ai alimentat bobina compresorului pe direct si a inceput sa bage rece , deci din punct de vedere frigotehnist ar fi OK . Acum spui ca ai rezolvat ,totul este in regula si nu baga rece ,iar tevile sint calde . Iarta ma dar ceva nu este in regula , daca tevile sint calde este clar ca compresorul nu merge Cool . Poate ca ai rezolvat cu butonul si pornesc ventilatoarele , dar in mod sigur nu ai tensiune de comanda pe electromagnetul compresorului . porneste aerul si verifica daca partea din fata a compresorului se roteste . Daca da atunci nu mai ai freon in instalatie , atunci cind ai probat pe direct probabil ca abia a fost schimbat si este posibil sa ai un por pe undeva , si in interval de citeva zile sa il pierzi pe tot Confused
da stiu ce am spus ca baga rece dar sigur m-i s-a parut pentru ca si afara era cam racoare.asta odata si a doua compresorul merge sigur pentru ca il vad ca se invarte si parte din fata. se poate nu te contrazic sa fi pierdut freonul si asta am sa verific zilele astea cand ma duc la un service de AC sa verific toata instalatia
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,405
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
vezi sa te duci la un service care are aparat special care masoara cantitaea introdusa si baga si substanta de contrast
recomand serviceopel
  • cipy_roscovanu2000

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 1998 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2008

  • Mesaj Privat
problema s-a rezolvat am bagat freon 750 gr si acum nu mai am probleme.mai aveam in instalatie 450 gr pentru ca il pierdea pe la o supapa unde se baga furtunele de la aparat cand incarci instalatia nu se inchisese bine o supapa si rasufla pe acolo. vad ca am o saptamana de cand am rezolvat si e totul ok baga rece bine de tot. multumesc tuturor pentru sfaturi si pareri.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Climatizare

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR