Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • RAI

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Dumnezeu sa ii dea sanatate domnului Dan caci asa oameni mai rar vorbind de caracter, in alta ordine de idei la mecanica e toba credetima pe cuvant ma lasat masca de cate poate stii un om cand ii place ceea ce face.
Va spun sincer merita pana la ultimul leu sa mergeti pana la Iasi sa va reparati masinile mai ales in cazuri mai deosebite in care majoritatea "mecanicilor" va spun "nu stiu vedem sa desfacem sa vedem ce gasim ,poate ii dam de cap" asa ceva nu exista la domnul Dan si colegul acestuia care de asemenea e un om deosebit si face mecanica cu placere.
Recomand cu toata increderea si vizavi de piesele pe care le folosesc sunt originale asa cum ii sta bine unui mecanic tipicar.
Ma bucur ca am avut norocul sa cunosc asemenea oameni DEOSEBITI.
Rspect si tineti-o tot asa.
Skip ads

  • GTC Black

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z20LEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2009

  • Mesaj Privat
catre dancuciureanu
daca te poti uita putin si pe threadu meu deschis aici... sa-mi spui o parere te rog!

multumesc
  • Myster

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2009

  • Mesaj Privat
si eu am problema asta de cand s-a incalzit afara. am 2000 de km cu uleiul asta, mobil 1 5w-40. cand pornesc dimineata sau in orice perioada a zilei 1 oara caraie cam de trei ori intrerupt 1-2 secunde. dupa aceea nu mai caraie toata ziua. pe timpul iernii nu am avut probleme si am folosit acelasi ulei si l-am schimbat la 15000km fix. cineva mi-a zis ca s-ar putea sa fie de la elecromotor, dar asa dintr-o data cum s-a incalzit mi se pare ciudat.
  • raoul271972

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Stimate Domn Dan,
Si eu ma confrunt cu o situatie similara celei de mai sus: lipsa presiune ulei; mecanicul care mi-a schimbat filtrul de ulei mi-a spus ca l-a gasit crapat pe cel vechi- cocosai supindu-mi ca a avut o situatie similara ca simptome si ca a trebuit sa schimbe pompa de ulei, ea fiind cauza suprapresiunii manifestate prin spargerea filtrului de ulei.. Martorul ulei palpaie desi am schimbat senzorul, iar la anumite turatii se aude un zgomot usor metalic din motor. Masina nu tacane deloc, motorul toarce frumos altfel, insa clar nu am presiune suficienta de ulei.
Stiti in Brasov pe cineva priceput care m-ar putea ajuta(contracost) cu operatiunile descrise de dumneavoastra facute domnului din Bucuresti? Multumesc, si va rog ajutati-ma!
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
zgomot metalic? esti sigur ca nu ai distributia sarita sau pe punctul de a sari din cauza intinzatorului?
eu iti zic din experienta ca daca sare un dinte la distributie e aproape imposibil sa-ti dai seama, eu abia la am 2lea sau al 3-lea (zilele astea aflu la cere) mi-am dat seama ca e sarita (dar tot cu ajutorul oamenilor de pe forum). in general daca distributia e sarita motorul se incalzeste muuult mai repede decat normal.
Eu zic sa aculti de sfatul domnului dan de mai sus, si sa cauti intinzatorul.
cam cati km are masina ta ?(reali, sau banuiti).
pompa de ulei e destul de rudimentara, si cam greu crapa. am citi prin diferite locuri si-l cred pe domnul Dan.
uita-te la intinzator si la pompa, si vezi ce jeguri optureaza circuitul de ulei.
Filtrul esti sigur ca a fost de la presiune si nu a fost montat putin gresit sau mai mare?

eu zic sa citesti aici sa vezi daca se aplica si la tine ce scrie domnul dan pe acolo.
  • raoul271972

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pentru sfaturi. Masina are 160000km, cred ca reali. Filtrul l-am schimbat in sevice, comandat dupa serie sasiu, iar tot de pe forum mi s-a spus ca s-a crapat din cauza suprapresiunii. Este clar ca bucatile cazute din vechiul filtru obtureaza pe undeva circuitul de ulei. Nu exclud deasemenea nici posibila distributie, dealtfel chiar as vrea sa schimb distributia.
Cea mai mare problema pe care o am este ca nu gasesc un mecanic bun in Brasov care sa rezolve problema- pana acum nici unul din cei la care am fost cu masina ( si vorbesc de asemenea si de un service mare si recunoscut)nu a observat existenta problemei, lucru care ma face sa nu mai am incredere. Astept recomandari cu un service/ mecanic priceput si cu un raport pret/calitate normal.
Multumesc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Filtrul nu crapa de la suprapresiune. La el se rup bucati de plastic din aripioarele de fixare sau bucati din carton. Cauza este simpla : schimb de ulei in germanica facut la 30,000km, samsar roman care schimba doar uleiul (fara filtru) si o mai birjareste el sau rudele...
Deci ce s-a rupt ? Carton sau plastic ?
Alta cauza des intalnita este folosire de filtru ulei ieftineala care este mai lung, am sa va fac o poza cu asa ceva seara asta...uleiul trece pe langa filtrul contorsionat Twisted Evil
  • raoul271972

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Stimate Domn Dan, rugaminte f.f. mare- un atelier sau mecanic f. bun in Brasov pt. schimb distributie si verificat problema cu lipsa presiunii.
Multumesc mult, va rog ajutor!
  • raoul271972

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Filtrul nou este Mann filter. O sa-i intreb, daca mai tin minte ce era rupt la vechiul filtru.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mann HU 712/8X este bun. Mecanic sau service care sa recomand cu mana pe inima in BV nu stiu.
  • raoul271972

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Domnule Dan, cu parere de rau asta era cea mai mare problema, nu mai am incredere in nici unul prin Brasov. Multumesc mult, stimate Domn si tare as dori sa va cunosc. In Iasi voi ajunge undeva peste 2 sapt. si m-as bucura sa va intalnesc- un numar de telefon este posibil? Nu vin cu agila ci cu masina de serviciu in delegatie.
  • raoul271972

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Scuze, dar am uitat: numai cartonul filtrului vechi era faramitat.Mecanicul a spus ca a demontat si corpul filtrului si l-a curatat cat a putut, dar sincer nu il cred. Pot sa desfac corpul fara a da jos uleiul?
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
eu zic ca se poate. uleiul e in baie...
Oricum, ideea e ca presiunea, oricat de mare ar fi, ea se face in tot sistemul de ungere, deci e aceasi si in interiorul si in exteriorul filtrului, in cel mai rau caz debitul sa-l fi stricat, dar cum ziceam e foarte putin probabil. Si mie cand mi-a montat un destept filtrul mi l-a pus cas si mi l-a indoit, mi-a rupt o aripioara dupa capac si mi-a pierdut un dop...
eu zic ca daca gasesti vre-un mecanic cu trusa de cale ar trebui sa se si priceapa, cel mai bine e sa te feresti de aia care nu au nici macar trusa KM.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,793
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
@scorpio18 gresesti in aprecierea cu privire la presiunea in sistemul de ungere. Din baie pompa trage uleiul prin sorb(are sita) este filtrat, greseaza toata distributia apoi ajunge in zona axelor cu came si a restului de componente din chiuloasa si catre baie traverseaza blocul motor in cadere foarte putin accelerata de o vaga urma de presiune, deci pina in chiuloasa are presiune pentru a putea ajunge peste tot, ulterior se depresurizeaza.
1. Daca ai presiune in baia de ulei pusca afara pe joja si de asemenea pierderile de compresie in baie pusca ulei pe canalul jojei catre afara.
2. Presiunea NU poate fi oricat de mare pentru ca pusca pe la simeringuri si semiinele; presiunea e de pana la 5 - 6,5 bari.
3. O cantitate de ulei mai mare decat cea prescrisa dauneaza, asa cum si o cantitate mai mica dauneaza.
Asa am invata eu; sper ca nu gresesc. Smile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Traseul uleiului este asa :
baie
sorb care are o sita grosiera
pompa ulei
regulator pompa
merge prin bloc pana la corp filtru unde are 2 supape
prin bloc merge la tot ce trebuie uns si la chiulasa

Exemplu de sorb infundat :

Manifestarea era tacaneala la pornire dar si la ralanti, bec ulei aprins sau palpaie. A fost curatata chiulasa fara demontare, capac culbutori, baie, sorb, tabla antival de niste depuneri gen crema de ghete si nisip. Ca idee 4 sticle de carbusolv, 1 spray, aer comprimat, detergent vase (baie+capac).
  • raoul271972

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Dragi Colegi,
Am inceput cu demontarea baii de ulei: 16 suruburi torx+ 3 cu care baia este fixata de cutie. Cand am dat-o jos stupoare: uleiul prost folosit de proprietara anterioara a masinii a cauzat depuneri in baie si drept consecinta sorbul era infundat..
Procedat la curatarea baii de ulei: multa rabdare si mult carbusolv, migaleala. Deasemenea baia dupa curatare spalata cu vap-ul si uscata. La fel cu tabla antival( o gasiti la demontarea baii si o desfaceti cu aceeasi chei cu care ati desfacut baia de ulei, dar macar aveti numai 8 suruburi ). Sorbul demontat( cu aceeasi cheie) din baia de ulei- atentie la integritatea garniturii. Scufundat in carbusolul pus in peralabil intr-o cutie de metal sau mai simplu chiar in baia de ulei si lasat ceva timp. Curatat sorbul cu pensula, dupa care este bine sa aveti un compresor cu are la indemana pentru a scoate toata mizeria depusa. Rezutat:. Ultima poza este cu sorbul inainte de curatare.
Se monteaza totul la loc, incepand cu sorbul in baie, tabla antival pe motor, si baia la locul ei( eu am schimbat garnitura baii, desi nu era necesar, dar daca tot am facut munca, am vrut ca totul sa fie nou). Pus ulei si filtru nou, pornit motor- pe moment nu era nici o problema, insa dupa ce si-a invatat parametrii- deconectasem bateria, constat cu stupoare: [b]la ralanti cu motorul cald se mentine aceeasi problema, lipsa presiune ulei si palpaire bec ulei. Deci va trenui sa continuii.
  • raoul271972

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Stimate Domn Dan,
Puteti va rog sa-mi spuneti cu ce cheie ati desfacut cele 3 suruburi de la corpul filtrului de ulei. Eu am incercar cu tubulara torx, dar nu am avut loc deloc de radiator. Va rog ajutor.
  • raoul271972

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Dupa ce am mai mers un pic cu masina, in afara problemei cu lipsa presiunii la ulei cu motorul cald, la ralanti, m-am confruntat cu o noua problema: cam de doua ori pe traseu mi s-a oprit motorul si de inca 3 ori cand la intersectie incercam sa plec pur si simplu acceleram dar motorul nu se tura decat dupa cateva secunde bune de accelerari succesive.
  • raoul271972

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Dragi Colegi (Stmate Domn Dan),
Astazi mi-am facut curaj si m-am apucat si de corpul filtrului de ulei.
1. Se demonteaza bara fata, prin extragerea suruburilor din fiecare colt si a bradutilor ( vedeti cu atentie cum ii scoateti, aveti atat sus, cat si jos, sub bara). Cu mare atentie, dupa ce ati demontat accesoriile de fixare, dati bara jos si scoateti papucii proiectoarelor, daca aveti, si senzorul de temperatura exterioars pe care il gasiti in stanga dumneavoastra pe bara.
2. Aveti dupa aceea sa desfaceti cele 4 suruburi ce fixeaza tabla neagra din fata( cu o cheie tubulara de 10) si claxonul( cu o cheie de 13 are un singur surub; in prealabil scoateti mufa clacsonului.
3. Problema mai grea: deflectorul de pe catalizator- se scot cele doua suruburi torx de deasupra(merge si cu o inelara de Cool si surubul din partea frontala cu care este fixata joja( cheie de 10). Eu am reusit sa manevrez spre stanga mea tabla deflectoare, doar dupa ce am cos sonda lambda- atentie, decuplati bateria inainte.
4. Dupa deplasarea tablei am avut acces la cele 3 suruburi ale corpului filtrului ( unul, cel din stanga se poate desface cu o cheie inelara cotita de 10, nu aveti acces cu tubulara torx de 12 din cauza radiatorului, celalalte merg mai greu cu tubulara torx si un prelungitor scurt la cheia clichet) Suruburile nu sunt stranse foarte tare, deci merg usor, asa ca si la montare procedati cu grija, nu ca mioriticul.
5. Se da jos corpul filtrului, la mine arata cam asa:. Deci, cum se vede, nu era foarte murdar. Dupa curatare arata cam asa:. Deci curat, ca nou; in prealabil am scos partile de plastic, una, cea mai mare se desfileteaza, cealalta iese prin tragere si le-am curatat cu WD40, dupa care le-am suflat cu compresorul. Supapa din corp filtru curatata tot cu WD40 si actionata in imersie cu degetul de cateva ori pentru a elimina eventuala mizerie, iar corpul cu decarburol, fara a atinge supapa cu aceasta substanta.
Se monteaza toate la loc in ordine inversa, se conecteaza bateria si se face invatare parametrii.

La mine din nefericire, problema lipsei de presiune la ralanti cu motor cald persista, deci ma asteapta schimbarea distributiei( cand am curatat capacul de la culbutori, a tras de lantul distributiei si am reusit, deci...).
Offtopic: problema cu oprire motorului de ieri si lipsa de putere, ATENTIE: dupa toata munca cu baia de ulei, NU I-AM FACUT REINVATAREA PARAMETRILOR, DECI MOTORUL A MERS PE AVARIE, rezultand si un frumos P1600, datorat prostiei mele; nu cred ca acset cod a aparut din defectarii cauza softui ECU, ci din cauza regimului de avarie in care a functionat motorul! Astept opinii pe aceasta tema.
Multumesc pentru toate sfaturile de pana acum si sper ca poate fi utilizat ca un tutorial.
  • raoul271972

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Chiar nu mai citeste mesajele nimeni?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR