Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am un astra 93 c16nz.Cind o calcam (>3500RPM) mi se apridea beculetul galben(Cod 44). La indicatiile unor mari mesteri am schimbat sonda lambda.A fost in regula aprox 1 luna.Dupa care cod 13(open loop).Dupa repornire e ok pina ajung iar la >3500RPM.Am verificat cablul si mufa de la sonda lamda ,pare totul OK.Si mai e cava ,chiar daca nu se aprinde beculetul galben consum cam 12l in oras.In afara 6-7l/100Km.
Idea Idea Crying or Very sad [/b]
A mai patit cineva asa?
Skip ads

  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
codul 44 inseamna "sonda lambda - amestec prea sarac", sau gresesc?
asta nu inseamna neaparat ca trebuie schimbata sonda, cauza poate fi, de exemplu, si realizarea necorespunzatoare a amestecului, sa zicem pompa de benzina nu baga suficienta benzina/presiune, lipsa care se vede tocmai in regimuri >3500RPM (nu stiu daca e cazul tau, consumul mi se pare cam mare).
ce inseamna "Dupa repornire e ok pina ajung iar la >3500RPM", ce se intampla dupa? verificarea ai facut-o vizual?
daca la montarea sondei mesterii au pus vaselina obisnuita, pot aparea probleme, o data cu o masa imperfecta, apoi cu nu'sh ce depuneri rezulta din acea vaselina pe elementul "activ" al sondei.
exista un set de conditii care trebuie indeplinite pentru a aparea codul 13, poate ne poate spune mai multe cineva care are TIS-ul instalat...
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat

  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
verificarea am facut-o cu instrumentul de masura.La montare Sonda lamda noua era inchisa in punga iar la montare mesterii nici macar nu au pus mina pe elementul activ(pe virf), nu au pus nici un fel de vaselina.
44-Lambda sensor (mixture too weak).La fiecare repornire a motorului totul e oK pina la >3500RPM dupa care bec galben.Nu da semne ca amestecul ar fi prea sarac fiindca trage bine.zilele trecute am schimbat si MAp-ul si Iac-ul de proba (erau second)dar nu s-a schimbat nimic. cei de la opel imi cer 1.000K sa-mi diagnosticheze masina sau 500K +reparatia.
Cind nu e aprins becul sonda lamda este OK intre 0,1V-0,8V(dupa incalzire)
  • vladonero

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Totusi cansumul de 12 e mult prea mare pt motorul tau in conditiile unui mers normal.Ai verificat conductele si furtunele de benzina sa nu fie coapte?
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
din pozele lui chiciuc, trebuie sa ai conditiile mai mult de 25 secunde si TPS>6%. incearca sa atingi turatia (si temperatura) corespunzatoare declansarii codului 13, intr-un interval de timp mai scurt de 25 sec, dupa care las-o la relanti (TPS<6%). daca tot apare codul, ori ecu e defect, ori TPS nu da informatia care trebuie. nu e o verificare completa, dar mai elimini o cauza... ma gandesc ca ar mai putea fi ceva electric, fire cu izolament prost sau o masa imperfecta. daca poti pune WINALDL, ai putea vedea ce "vede" ecu de la sonda in timp real, eventual sa pui in paralel si un voltmetru pe firul sondei s compari.
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am mai observat ceva, la pornire dimineata niste scapari de gaze la imbinarea dintr gitul de lebada si galeria de evacuare (acolo este o garnitura din azbestcu sirme) dupa sonda lambda.Cind maresc acceleratia aceste gaze (la un vint frontal banuiesc ca sufla exact peste sonda Lambda.
E posibil ca aceste gaze din exterior sa zapacesca sonda??? Question Question Question
Acum citeva luni am agatat catalizatorul si atunci mi sa deformat un pic gitul de lebada cred ca a fost suficient pentru a permite aparitia acelei fisuri in garnitura de azbest.
Am cumparat un git de lebada nou si o garnitura noua .Poate apuc sa le schimb in acest weekend.Sa vad daca le schimb daca codul 13 mai persista
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
e posibil, principiul de functionare al sondei fiind de tip diferential, ea producand tensiune pe baza diferentei dintre concentratia de noxe din evacuare fata de aerul de afara.
dar banuiala ta se poate confirma daca turand motorul pe loc, intr-un loc unde nu bate vantul, nu mai apare codul...
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
offtopic:

chiciuc,

de unde extragi pozele astea?
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
CatalinE a scris:offtopic:

chiciuc,

de unde extragi pozele astea?


Dintr-un program Opel TIS (Technical Information System) care il au baietii pe-aici pus pe undeva. Intreaba la documentatii sau undeva sa ti se dea si tie...
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Astazi am schimbat gitul de lebada+garnitura cu insertie dintre galeria de evacuare si catalizator.Acum nu mai "sufla" pe la garnitura.Inca nu a aparut nici un cod (13) dar nici nu am avut vreme sa-l testez.
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad din nou cifra cu ghinion 13.
E cineva care poate ajuta?
Daca este cineva dispus sa faca urmatorul experiment(nu e greu):desfaceti suruburile de la TPS(potentiometrul pozitie acceleratie) fara sa desfaceti si mufa . Porniti motorul si lasat-il sa mearga cel putin 1 min .Probabil se va aprinde becul galben.Cititi codul de eroare .Este cumva 13?
La mine e 13.( la ecu pentru C16NZ astra 93)
Cred ca trebuie sa fac rost ptr proba de un TPS
Shocked Shocked

ron s-ar putea sa ai dreptate Laughing
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
te pot ajuta eu, iti spun sigur ca apare imediat un cod de eroare, nu mai stiu exact ce cod, dar o sa verific si iti spun maine. nu am acum semnificatia codurilor, dar e ceva legat de faptul ca ecu nu vede putin rotit tps-ul (trebuie sa fie sub 10%, dar oricum peste 0 ! ). aceasta valoare pe care o vede la pornire, care sa indeplineasca cele doua conditii, o va considera ca referinta pentru relanti.
dar nu vad ce legatura are povestea asta cu problema ta... poza de la chiciuc spune clar: cod 13 (la C16NZ) = oxygen sensor - no voltage change
  • CIRSTEAADI

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
vreau si eu opel tis
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
M-am enervat si am facut un air/fuel meter cu 12 leduri.Pe masa de proba a mers.Pe la noi e f frig si n-am avut cum sa-l instalez.Cine stie ce trebuie desfacut sa ajung la ECU astra93 C16NZ Smile
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ce inseamna ca a mers pe masa de proba? cu ce semnal de intrare? iti da si ecu acelasi semnal?

din cate stiu, la astra 93 ecu este undeva sub masca de plastic din dreapta jos in habitaclu (sub torpedou). respectiva masca se prinde cu unul sau doua suruburi mascate.
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
l-am alimentat cu 12-13v. la intrare 0-1V(atit genereaza sonda lambda de zirconiu)
Ecu nu genereaza semnal (0,45V),numai daca detecteaza o functionare defectuoasa a sondei (de ex.<0.2 V ptr.mai mult de 50sec)moment in care Ecu da codul de eroare(lean )
vezi:
http://robrobinette.com/autometer_af.htm
poate pun si o poza
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat

cam asa arata .sa vedem si cum "merge"
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
arata foarte bine, felicitari! sa ne spui daca e sugestiv ce-ti indica, eu am pus direct osciloscopul pe firul sondei si tot e greu sa-mi dau seama daca merge cu amestec bogat sau sarac, ca de fapt ce intereseaza e media, nu valorile instantanee.
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Ron, ai spus ceva mai sus care mi-a atras atentia: TPS-ul tre sa fie deschis >0% si <10%. La mine la relanti, TPS = 0%. Ce sa mai cred??????????
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR