Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@pustiu pune antigel, si vezi sa fie albastru cu silicati (conform manualului).

Nu pune roz ca in combinatia cu apa dedurizata nu disipa caldura la fel de eficient ca cu cel albastru.
Daca tragi de masina, baga doar 25% antigel si 75% apa dedurizata. Apa disipa caldura cel mai eficient. Sa nu uiti sa drenezi 2l amestec la iarna si sa completezi cu 2 l antigel pur daca te hotaresti sa mergi pe combinatia 25%antigel+75%apa dedurizata.
Skip ads

  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,841
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Am spalat tot sistemul nu numai radiatoru.

Am mers pe apa acum pana am spalat si rezolvat.

Ma rog rezolvat vorba vine, tot se duce la 94 de grade mai greu dar tot ajunge si porneste ventilatoru si iar se duce la 88-89

Numai inteleg.. sa fie de la filtru sport ca ia aer cald( eu unu la asta ma gandesc acum pentru ca in mers la drum lung sageata este pe albastru...sub 80 grade ...dar in oras se duce la 94 si scade la 90....

Multumesc celor care au raspuns cu interes!

ahappyuser: poti te rog sa imi explici mai pe larg? cat intra cata apa cat antigel o compoztie de mijloc( trag rar nu toata ziua;)) )
marian_sro: am mers doar cat am spalat. O sa mai cercetez care este cel mai bun, roz albastru...etk. multumesc de sfat!
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eu as pune roz fara silicati chiar daca manualul spune albastru pana inainte de 2000. se schimba la 2 ani.

cel roz nu ataca aluminiul.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Niciun antigel nu ataca aluminiul, cal putin daca il schimbi periodic la 3 ani.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@pustiu_pst

Ok, sfatul meu e sa citesti cu atentie aceste 2 link-uri :
http://www.streetrodstuff.c...oling_Suggestions
http://www.max-boost.co.uk/...boost/cooling.htm

Ca sa mergi pe primavara-vara-iarna cu 25% antigel si 75% apa trebuie mai intai sa verifici ca : supapa de presiune de la vasul de expansiune este 'in parametri'. Adica sa tina sub presiune tot circuitul de racire astfel incat atunci cand apa cu antigel trece de 100 grade C sa nu poata sa-si creasca volumul si sa fiarba sub forma de vapori. La mine tocmai am verificat acest lucru (in mers, am avut noroc ca a fost ok si nu a aruncat peste tot cu apa+antigel) la 103 grade C. Astfel ca : daca esti absolut sigur ca busonul este in regula si este bine strans mergi pe un amestec de 25%antigel / 75%apa pana in luna Noiembrie inclusiv. La momentul cand vrei sa revii la 50/50 sau chiar 40/60 (iarna nu mai e chiar asa de grea la noi in tara) drenezi (scurgi) 2 l amestec din circuitul de racire si completezi cu 2l antigel pur. Ca sa fii sigur, faci si un test la un service (sa reziste antigelul pana la -25gradeC inclusiv). Vara dai drumul la 2l amestec si bagi 2l apa dedurizata. Si o tii tot asa.
Tipul de antigel o sa-l alegi singur dupa ce o sa citesti tot ce scrie pe cele doua link-uri. Daca ai dificultati cu traducerea, te poti ajuta cu Google Translate. Tine cont ca apa dedurizata fara antigel disipa caldura cel mai repede (dar se termina presetupa de pe pompa de apa dupa un timp si chiar garnitura de chiuloasa), apoi amestecul cu antigel cu silicati (albastru/verde) si pe ultimul loc este amestecul cu antigel fara silicati (roz/rosu).

@marian_sro
Citeste si tu ... si ai sa iti schimbi optiunile (cu 180 grade) in ceea ce priveste tipul de antigel si ce inseamna racirea optima a unui motor.
La Nissan Sibiu se baga doar antigel CU SILICATI, ei au ajuns la concluzia ca este cea mai buna optiune, sorry daca te-am dezamagit in convingerile tale.
Asta este viata, nu stii niciodata care este cea mai buna optiune pentru tine la un moment dat, experienta se dobandeste cu truda si se acumuleaza cu timpul.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
De curand mi-a aparut si mie o problema legata de incalzirea motorului, pana acum apa nu trecea de 90-92 grade indiferent de anotimp sau daca eram la drum intins sau in oras, acum insa apa se ridica cateodata pana la liniutele rosii cand merg in oras iar la drum sta normal 90-92 grade. ventilatorul porneste, dar cam tarziu, suspectez termocupla ce deschide mult mai tarziu.
Ceva pareri?
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@ahappyuser pana la citit eu am vazut practic (ca tot vb de experienta) bloc+chiulasa mancate de la antigel prost/neschimbat la timp. exista si alta explicatie? eu nu cred.
il am in boxa e fostul motor de pe masina mea. fabricatie '99.

la fel la fosta masina ne-ul avea chiulasa destul de mancata. bine ne-ul ala avea 20 ani si cine stie prin ce trecuse.

daca producatorul recomanda antigel fara silicati la motoarele dupa 2000 nu cred ca o face degeaba. si nu e singurul.

eu momentan nu am cel mai bun antigel in motor si racirea este optima.

cat despre reprezentante.... sa nu aud. astia in marea majoritate fac scoala pe masinile clientilor.

acuma parerea mea ca cele mai mari daune le produce antigelul neschimbat la timp. fie el cu sau fara silicati. multi habar nu au ca se schimba la anumit interval , la fel si lichidul de frana, cel de servo, etc.

ps. nu incerc sa schimb convingerile nimanui. imi spun doar parerea si mai ales putina experienta care o am, dobandita pe masinile mele.
oricand e loc de mai bine. omul cat traieste invata.

@radovan prima treapta a ventilatorului ar trebui sa porneasca in jur de 92 grade. vezi daca mai merge.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
stai sa inteleg, ventilatorul are 2 turatii? am scos mufa din termocupla (are 3 fire )si am unit cate 2 fire intre ele, la 2 din ele se invarte un singur ventilator iar la alte doua fire se invart ambele ventilatoare(si cel pentru AC), cand se invart ambele ventilatoare trebuie sa am contactul pus. Termocupla cupleaza dar foarte tarziu.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
la a mea cel din spate are 2 turatii. eu l-am vazut pornit doar pe prima. si ramane pornit chiar si fara contact.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
,,La cel din spate'' te referi la cel care este cel mai apropiat de motor banuiesc, si la mine mai functioneaza dupa ce opresc motorul, azi o sa fac o noua verificare a ventilatorului.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La mine inca nu am vazut sa ramana cuplat cel din spate dupa ce scot cheia din contact, dar in general mai merge 3-4min cel din fata de pe partea pasagerului daca apa este la 92 grade C cand opresc motorul.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am mai verificat azi, imi functioneaza ambele ventilatoare si ambele trepte de turatie ale ventilatorului dinspre motor (verificat cu o punte facuta intre mufele prizei) doar ca porneste pe prima treapta cand apa este deja la 98-100 grade. Stiu sigur ca apa nu urca mai mult de 95 grade pana acum cateva zile chiar si asta vara cand era foarte cald si asta ma deranjeaza acum.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eu zic ca e termocupla decalibrata.
ii poti face test in ceva lichid pe aragaz+termometru.
dar daca costa pana in 100 ron cred ca mai degraba o schimbi direct.

inainte de asta verifica cu un tester daca temperatura din bord este egala cu cea din ecu. poate e decalibrat senzorul care da temperatura in bord.
  • puschita1987

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Am un vectra b an 97 1,7 td isuzu si mi se incalzeste foarte tare motorul dupa cativa kilometri daca merg cu masina mai turata si imi curge apa/antigel pe la furtunu ce pleaca din radiator si duce la pompa de apa si la borcan pentru ca este fisurat, sa fie doar furtunul fisurat singura problema de incalzeste motorul asa tare?sau mai este si altceva?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Rezolva problema cat mai repede, in caz contrar iti deformezi la temperaturi mari chuloasa, se poate chiar sa se fisureze la temperaturi foarte mari.

Ar fi mare pacat pentru motor.
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,841
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Problema ar fi rezolvata la mine, doar ca la drum lung, chiar si daca merg cu 40 de km/h numai sa merg sa nu stau, temperatura apei este rece...ce as putea sa fac? nu de alta mor de frig in ea:)) in oras este ok, se duce la 93-94, revine la 88 etk si tot asa dar afara nici vorba sa fie cald.

Partea care nu o inteleg, de ce nu sta la o temperatura fixa si se tot plimba? adica am atins stiu eu 80-90 grade sa ramana acolo orice as face
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
O problema asemanatore am si eu la z16xe, la mersul in oras vara sta pe rosu, uneori chiar si la ultima liniuta, porneste ventilatorul se raceste la 100 si ciclul se repeta. Am obsevat ca temperatura sta o idee mai jos daca merg cu clima.

Am schimbat termostat, radiator ( cel vechi se sparsese si nu am zis ca e mai sigur unu nou)

O sa schimb si termocupla.

Ce este cert este ca m am saturat de parere a vanzatorilor / mecanici ca este normal pt motor sa.functioneze la 120 grade pe motiv ca asa cupleaza termocuplele la acest tip de motor. Parerea mea neavizata e ca motorul ar trebuii sa stea la 90

Este cumva scris in manual care e temperatura normala ?
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Temperatura normala la care deschide termostatul este 92.Ca acum ca e 85 ca e 95 tot cam aia e.Ca acul acela nu arata fix pe fix.
Si la mine se ridica pe la 100, dar din cauza ca ventilatorul nu porneste pe treapta 2.Ati putea verifica si asta.
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,841
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
La mine a fost termostatul, numai am probleme nici vara nici iarna. Apa se duce la 92 porneste ventilatorul se dupa la 88 si tot asa. Afara sa in 88 FIX
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc

Am verificat ( bine, in conditii ireale, in sensul aprins motor, stat pe loc pana ajunge la 90 95 98 ,) si cu testerul am vazut ca e aceeasi temperatura la ac si la tester.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR