Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • ciresel

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
salutare tuturor opelistilor!
De ceva vreme cam de prin iarna sau toamna trecuta,vectra mea a inceput sa ia cam multa benzina.Prin oras ia 12 si la drum intins 8 (cu mers cuminte de 90-100).La consum mixt mi a iesit 9.5%.Mentionez ca,cauza nu i intre volan si scaun pt ca anu trecut aveam consum mai mic mai ales ca orasul unde stau nu i asa aglomert(suceava).am schimbat pana acum bujii,flitru de aer si filtru de benzina.Deasemenea am curatat contactele delcoului.Fisele si sonda lamda au undeva pe la 15.000 km.Sonda cred ca lucreaza correct cat de cat pt ca am pus aparatul de masura si mi arat tensiune oscilanta subunitara.cu testul agrafa nu mi arata nicio eroare.Sa fie oare de la pompa de benzina sau injector(care tacane cam tare desi mie mi se pare ca pulverizeaza corect dar nu am un etalon totusi..)?
Stiu ca i veche masina si poate nu mai lucreaza n parametrii de fabrica dar totusi mi se pare un consum cam mare si ..benzina nu prea tine cu noi!va rog sa ma ajutati cu un sfat poate scap de consumu asta asa mare..
Va multumesc anticipat
Skip ads

  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 741
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Nu stiu sa-ti raspund la problema ta, dar consumul este enorm pt 1.6. Atat imi consuma mie C20NE-ul(chiar si mai putin in afara)...
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
senzorul de temperatura motor cel cu 2 fire mai poate da consum mare.
cum merge masina? ce culoare au bujiile? ceva pierderi de benzina?
  • ciresel

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
cand am schimbat bujiile aveau o culoare caramiziu cu o nuanta slaba de albicios-cenusiu.senzoroul de temperaura l am schimbat anu trecut pt ca mi pornea greu la cald.cat despre mers,nici aici nu i prea imbucurator:pana ajunge motorul la o temperatura de cca 60 grade merge in "suturi" sau trage f greu la turatii ceva mai mici.uneori am acceleratie intarziata.Pierderi de benzina nu am vz nicaieri.Alta chestie ciudata care nust daca este normal sau nu:daca am cam 2-3 litri de benzina in rezervos si este f cald "ii pierd"(cred ca se avapora pt ca atunci cand scot busonul se aude cum ies vapori sub presiune.
  • ciresel

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
AZI AM facut rost de un manometru si am masurat presiunea la poma si este 1.6 baridesi se alimina si asta.Deasemenea am marit un pic avansu si acum parca trage mai bine la turatii mici(sau poate ste efectul placebo?)Am suflat si n furtunul de retur dar de abia pot sufla.asa trebe sa fie sau e infundat returul?
  • profes0rul

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1990 1.6i + GPL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Pentru Vectra A C16NZ consum mixt ar trebui sa fie 8. Chiar binisor sub 8 in functie de starea mecanica si stilul de condus.
  • moshu1

  • Mesaje scrise: 977
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Eu zic sa incerci sa cureti sau sa inlocuiesti motorasul pas-cu-pas (IAC). Si la mine mergea in suturi si de cand l-am curatat, merge perfect . uite aici cum sa il cureti :Tutorial curatare IAC Vectra A (X16SZ)
  • Gex

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Si la mine de vreo luna merge in suturi da rau de tot, si mai se aprinde si check engine destul de des, dar nu ramane aprins,
iar turometrul imi oscileaza de numa, cineva mia zis ca ii de la bobina
curios ii faptul ca azi in drum spre timisoara nu mia mai facut nici o figura chiar a mers ok
maine incerc sa curat IAC din nou,
confirm spusele profes0rul-ui, io am facut consumu de la plin la plin si mixtul ii 8,
nam lasat-o pana o supt tot tot din rez dar pe acolo,
deci cu un plin de 60+- 1, fac cam 750-800 de km maxim
  • ionel dobre

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Gex a scris:Si la mine de vreo luna merge in suturi da rau de tot, si mai se aprinde si check engine destul de des, dar nu ramane aprins,
iar turometrul imi oscileaza de numa, cineva mia zis ca ii de la bobina
curios ii faptul ca azi in drum spre timisoara nu mia mai facut nici o figura chiar a mers ok
maine incerc sa curat IAC din nou,
confirm spusele profes0rul-ui, io am facut consumu de la plin la plin si mixtul ii 8,
nam lasat-o pana o supt tot tot din rez dar pe acolo,
deci cu un plin de 60+- 1, fac cam 750-800 de km maxim
slabut eu cu plin fac 950 km cu 60 litri vectra 16 c16 nz in afara 6.5 aprox in oras 8.5 aprox
  • Gex

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2009

  • Mesaj Privat
ionel dobre a scris:,
slabut eu cu plin fac 950 km cu 60 litri vectra 16 c16 nz in afara 6.5 aprox in oras 8.5 aprox


Zimi si mie stilul tau de condus,Wink ca la a mea nu reusesc sa scot sub 8 mixtu de nici o culoare,
(poate si din cauza ca termostatu meu ii pe desc si motoru nu merge la temperatura optima?) Oare?
A si sa nu uit, am rez mersul in suturi, am curatat IAC super bine, si in delcou am av 2 fire care aveau izolatia ciupita.
Rez mai mult decat satisfacator.
  • lungumarian89

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Tigra 1997 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2010

  • Mesaj Privat
ma bine faci o testare cu agrafa sa vezi ce erori iti da
  • MCL2k6

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2018 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
ionel dobre a scris:
Gex a scris:Si la mine de vreo luna merge in suturi da rau de tot, si mai se aprinde si check engine destul de des, dar nu ramane aprins,
iar turometrul imi oscileaza de numa, cineva mia zis ca ii de la bobina
curios ii faptul ca azi in drum spre timisoara nu mia mai facut nici o figura chiar a mers ok
maine incerc sa curat IAC din nou,
confirm spusele profes0rul-ui, io am facut consumu de la plin la plin si mixtul ii 8,
nam lasat-o pana o supt tot tot din rez dar pe acolo,
deci cu un plin de 60+- 1, fac cam 750-800 de km maxim
slabut eu cu plin fac 950 km cu 60 litri vectra 16 c16 nz in afara 6.5 aprox in oras 8.5 aprox


Te rog, spune-ne cum faci asta? Smile
A mea este undeva pe la 7-7.5, 1-a o schimb pe la 5000, a 2-a pana la 60kph, a 3-a las pana pe la 90-100 kph, pana sa cuplez a 4-a (in afara orasului).
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 741
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Pai daca schimbi la 5000, normal ca tragi de ea, mananca. Schimba pe la 3000 si o sa vezi o schimbare. Asta e urat la 1.6, tragi de ele si consuma pt asta.
  • MCL2k6

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2018 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
mariod a scris:Pai daca schimbi la 5000, normal ca tragi de ea, mananca. Schimba pe la 3000 si o sa vezi o schimbare. Asta e urat la 1.6, tragi de ele si consuma pt asta.


Mda, ma gandeam ca schimbatul la 3000 ar mai reduce din consum. Intr-adevar ca C16NZ nu este chiar optimizat pt. a fi folosit asa. Dar, parca cere... sunt curios ce mai zic si altii care au acest motor. In orice caz, chiar si cu schimbatul pe la 5000, nu ar trebui consumul sa treaca peste 8 in regim mixt. Din pdvd. fizic, nu ar avea de unde!
  • ciresel

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
eu ma gandesc acum ca poate din cauza ca venitlatorul mi porneste la 80 de grade..practic apa nu mi trce de aceasta temperatura.oare asta sa afecteze consumul?
  • Gex

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2009

  • Mesaj Privat
lungumarian89 a scris:ma bine faci o testare cu agrafa sa vezi ce erori iti da


I-am facut test cu agrafa si nu are eroare, asta l-am facut in secunda 2 cand sa aprins beculetul
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 741
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
ciresel a scris:eu ma gandesc acum ca poate din cauza ca venitlatorul mi porneste la 80 de grade..practic apa nu mi trce de aceasta temperatura.oare asta sa afecteze consumul?

Normal ca asta influenteaza consumul. De ce porneste asa devreme?
  • ciresel

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
cred ca i defecta termocupla.ideea este ca si termostau deschide pe la 70 de grade...ceea ce ma duce cu gandu ca poate ceasu nu arata bine.cum pot proba tem reala a motorului?am acasa un mutimeter cu sonda care mi arata temperaura.unde sa lipesc sonda pe motor pt arata cat mai corect temperatura?
  • ciresel

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Aam masurat temperatura cu un tester si exact cum banuiam cesu din bord mi arata temperatura mai mica decat in realitate.Adica pe tester mi oscila intre 100 si 105(functie de cum pornea sau oprea ventilatorul de racire)iar pe bord avea intre 85 si 88temperatura am masurat o in mai multe puncte:in vasul de expansiune.pe radiator pe blocul motor-si nu avea diferente f mari!
Este normal asa diferenta de temperatura?as dori sa mi spuna cineva ce rezistenta ar trebui sa aiba bulbul respectiv cand motorul este rece si cat are cand e la 90 de grade(sa vad daca este defect bulbul sau ceasul).
Deasemenea intreb pe cei care au mai desfacut:daca schimb bulbul curge si antigel sau nu?
  • asutu4me

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2010

  • Mesaj Privat
mai e o varianta la consum mare pe care am inceput sa il simt si eu la vectra mea de 2.0 i,uzura avansata a segmentilor.se recomanda o reparatie a motorului,respectiv segmenti,supape,semeringuri supape,etc. si se va simti diferenta.stima!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR