- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
Masina: Opela Astra '95. Cutie de viteze manuala, clasica cu 5 viteze.
Pana acum nu am avut probleme cu cutia mea de viteze. Mai avea momente cand imi intra greu intr-a doua insa aceste momente erau foarte rare, si nu mi s-a parut o problema grava. Interesant este ca acum de cand a dat frigul, a inceput sa imi faca figuri si cand incerc sa o bag intra'inaia. Pur si simplu parca ocoleste acea viteza. Am descoperit intamplator, ca daca trag putin de acea siguranta ptr marsarir, maneta se duce undeva inainte si intra cumva intra'n'taia fara efort, iar a doua merge de la sine. Ce naiba se intampla ? De asemenea daca fac aceste manevre, o bag foarte greu in marsarier, ca da sa intre doar intra'n'taia.
Am mai vb cu un amic, imi spunea si el ca are ceva dificultati sa o bage intra'n'taia, este vreo problema genetica la acest model de masina ?
Cat a fost vara, nu am prea avut probleme, cutia a lucrat normal, cu exceptia acelor putine momente cand mai facea figuri. Acum se intampla random, sunt momente cand merge fara probleme, dar sunt si acele momente cand nu vrea nici de a naiba ce e, si abia reusesc sa o bag cumva in viteza. Mentionez ca nu face nici un zgomot urat, ca si atunci cand sunt duse sincoranele/pinioanele, nici nu se aude nimic care sa ma duca cu gandul la aceste defectiuni, ci pur si simplu trece pe langa.
Cam ce este de facut ? Ma gandeam la uleiul din cutie, dar nu stiu pe unde sa verific acest ulei, sau pe unde sa il completez.
S-a mai lovit cineva de acesta probema ?
Imi e teama sa ma gandesc la o defectiune majora, ptr ca nu stiu in ce masura se poate repara cutia si sa nu ma trezesc pus in situatia sa cumpar alta.
Multumuesc anticipat tutoror celor care imi vor oferii un raspuns, si poate si o solutie
Sarbatori fericite la toata lumea, la multi ani si multa sanatate,
Cu respect,
Mircea !
Ultima modificare făcută de ice01astra la Joi 01 Mar, 2007 6:30 pm, modificat de 4 ori în total
Pana acum nu am avut probleme cu cutia mea de viteze. Mai avea momente cand imi intra greu intr-a doua insa aceste momente erau foarte rare, si nu mi s-a parut o problema grava. Interesant este ca acum de cand a dat frigul, a inceput sa imi faca figuri si cand incerc sa o bag intra'inaia. Pur si simplu parca ocoleste acea viteza. Am descoperit intamplator, ca daca trag putin de acea siguranta ptr marsarir, maneta se duce undeva inainte si intra cumva intra'n'taia fara efort, iar a doua merge de la sine. Ce naiba se intampla ? De asemenea daca fac aceste manevre, o bag foarte greu in marsarier, ca da sa intre doar intra'n'taia.
Am mai vb cu un amic, imi spunea si el ca are ceva dificultati sa o bage intra'n'taia, este vreo problema genetica la acest model de masina ?
Cat a fost vara, nu am prea avut probleme, cutia a lucrat normal, cu exceptia acelor putine momente cand mai facea figuri. Acum se intampla random, sunt momente cand merge fara probleme, dar sunt si acele momente cand nu vrea nici de a naiba ce e, si abia reusesc sa o bag cumva in viteza. Mentionez ca nu face nici un zgomot urat, ca si atunci cand sunt duse sincoranele/pinioanele, nici nu se aude nimic care sa ma duca cu gandul la aceste defectiuni, ci pur si simplu trece pe langa.
Cam ce este de facut ? Ma gandeam la uleiul din cutie, dar nu stiu pe unde sa verific acest ulei, sau pe unde sa il completez.
S-a mai lovit cineva de acesta probema ?
Imi e teama sa ma gandesc la o defectiune majora, ptr ca nu stiu in ce masura se poate repara cutia si sa nu ma trezesc pus in situatia sa cumpar alta.
Multumuesc anticipat tutoror celor care imi vor oferii un raspuns, si poate si o solutie
Sarbatori fericite la toata lumea, la multi ani si multa sanatate,
Cu respect,
Mircea !
Ultima modificare făcută de ice01astra la Joi 01 Mar, 2007 6:30 pm, modificat de 4 ori în total
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Nu e nici o problema cu cutia de viteze. La vechiul F trebuia sa astept cateva minute inainte sa plec de pe loc, pana se mai lasa cutia de viteze. Ca sa te linistesc definitiv, iti spun ca si la G face acelasi lucru, ce e drept mai finut in sensul ca pleaca de pe loc...
Inca o chestie de remarcat la cutia ta, este ca daca o scoti pe liber, calci ambreiajul, pornesti si nu ai trasa frana de mana o sa aibe tendinta sa plece in fata. Tot normal si acest fenomen, desi nu ii stiu explicatia clara.
Se poate verifica uleiul din cutie, trebuie sa fie un dop pe sub ea parca dar tre sa o ridic pe un elevator parca. Cauta pe forum ca mai sunt discutii de genul acesta.
Sfatul meu:inainte sa pornesti masina scoate o din viteza, calca ambreiajul, lasa o cel putin 1 minut sa se incalzeasca motorul, apoi cu ambreiajul calcat incearca sa bagi in fiecare treapta de viteza. La mine mergea chestia asta si nu patea nimik.
Toate cele bune si un An Nou cat mai Fericit.
Inca o chestie de remarcat la cutia ta, este ca daca o scoti pe liber, calci ambreiajul, pornesti si nu ai trasa frana de mana o sa aibe tendinta sa plece in fata. Tot normal si acest fenomen, desi nu ii stiu explicatia clara.
Se poate verifica uleiul din cutie, trebuie sa fie un dop pe sub ea parca dar tre sa o ridic pe un elevator parca. Cauta pe forum ca mai sunt discutii de genul acesta.
Sfatul meu:inainte sa pornesti masina scoate o din viteza, calca ambreiajul, lasa o cel putin 1 minut sa se incalzeasca motorul, apoi cu ambreiajul calcat incearca sa bagi in fiecare treapta de viteza. La mine mergea chestia asta si nu patea nimik.
Toate cele bune si un An Nou cat mai Fericit.
khalibra
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: cluj-napoca
- Masina: Calibra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2006
- Mesaj Privat
problema "bagatului in viteza" apare din cauza frigului. La temperaturi joase uleiul de transmisie se "ingroasa" foarte tare, in functie de tipul de ulei folosit acesta isi modifica mai mult sau mai putin proprietatile ce tin de vascozitatea acestuia.
Ca si sfat va recomand pornirea motorului cu ambreiajul "calcat" la maxim. Dupa ce motorul porneste se elibereaza pedala de ambreiaj incet (aveti grija ca sa calcati si frana) masina are tendinta sa plece...)) de preferat e ca inainte de pornire sa asteptati putin sa se "amestece" uleiul in cv. in aceasta perioada se recomanda uleiuri mai fluide "mai fine" pt a evita "intepenirea" schimbatorului de viteze. Exista riscul ca din cauza fortarii manetei de schimbator sa se deregleze timoneria "articulatiile dintre schimbator si cv"
Ca si sfat va recomand pornirea motorului cu ambreiajul "calcat" la maxim. Dupa ce motorul porneste se elibereaza pedala de ambreiaj incet (aveti grija ca sa calcati si frana) masina are tendinta sa plece...)) de preferat e ca inainte de pornire sa asteptati putin sa se "amestece" uleiul in cv. in aceasta perioada se recomanda uleiuri mai fluide "mai fine" pt a evita "intepenirea" schimbatorului de viteze. Exista riscul ca din cauza fortarii manetei de schimbator sa se deregleze timoneria "articulatiile dintre schimbator si cv"
- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
M-am mai linistit putin, va multumesc din suflet atat ptr feeadback cat si ptr sfaturi. Voi incerca sa pun in aplicare aceste sfaturi, desi in mare am indepinit aceste conditii inainte de a pleca de pe loc, mereu am lasat masina sa mearga in gol minim 5 minute, sa ii dau ragaz sa urce uleiul sus in motor si nu numai. Dar nu am facut inca manevrele acelea legate de lucrul cu ambreajul sau manipularea cutiei in gol. Am fost si astazi cu ea, de dimineata dupa ce s-a incalzit putin a mers cat de cat acceptabil desi pe ici pe colo a mai facut oarece figuri. Eh ce sa facem, se pare ca asa este iarna Dupa anul nou, ma voi duce cu ea la mecanicul meu sa o punem pe canal, si sa verific uleiul din cutie, si consistenta acestuia.
Daca mai exista si alte pareri, sau sfaturi, va rog sa nu ezitati sa le expuneti aici in continuare, lucru ptr care va multumesc anticipat !
Revelion fericit, sanatate, la multi ani, si tot ce va doriti de la noul an care trebuie sa vina !
Cu respect,
Mircea !
Daca mai exista si alte pareri, sau sfaturi, va rog sa nu ezitati sa le expuneti aici in continuare, lucru ptr care va multumesc anticipat !
Revelion fericit, sanatate, la multi ani, si tot ce va doriti de la noul an care trebuie sa vina !
Cu respect,
Mircea !
- razvu77
- **
- 201 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Astra 1995 C20XE
razvu77
- Mesaje scrise: 201
- Locatie:
- Masina: Astra 1995 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
razvu77 - ai dreptate, asa este, scria si in manual, dar numai acolo nu mi-a dat prin cap sa caut un posibil raspuns. Maine voi incerca sa fac aceasta operatiune, sper sa imi reuseasca si de asemenea sa dea si rezultate. Sunt toate premizele sa fie asa. Multumesc inca odata ptr sfat, la multi ani si tie !
Cu respect,
Mircea !
Cu respect,
Mircea !
- kapp
- **
- 360 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2000 y20dth
kapp
- Mesaje scrise: 360
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
eu fac altceva incepand cu anu asta.. nu mai las masina in viteza... si calc si ambreiajul dimineaza la pornire si simt altfel pornirea si plecarea de pe loc decat daca ar fi stat masina noaptea bagata intr o viteza oarece..
p.s. s a spus despre scosul protectiei la maneta schimbator.. stie cumva cineva la G tre sa desfac tot plasticu ala... la F. la vectra B e mai simpla treaba da la g mi se pare ca e mai complex.
p.s. s a spus despre scosul protectiei la maneta schimbator.. stie cumva cineva la G tre sa desfac tot plasticu ala... la F. la vectra B e mai simpla treaba da la g mi se pare ca e mai complex.
- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
In aceasta dimineata, am ridicat acel capac cu husa de protectie de la schimbatorul de viteze, si am curatat cat de bine am putut toate mecanismele alea de acolo din plastic. Intradevar pe ele era un soi de vaselina, insa care avea o consistenta asemanatoare cu sapunul
Dupa ce am curata bine, am folosit ptr ungere, ulei de mecanisme fine, pe care l-am pus destul de consistent atat in capatul de jos al manetei (unde se afla acea bila), cat si pe tija metalica care face legatura cu cutia de viteze. Am uns si acele plastice care formau acel "cofrag". Este bine ce am facut ? Mai trebuia sa fac altceva ?
Imi cer scuze ptr exprimarea foarte plastica, insa atat am stiut sa fac si cam atat am inteles din ce m-ati sfatuit voi
Multumesc incaodata, si astept si alte sfaturi daca mai este cineva dispus sa le dea
Cu respect,
Mircea !
Dupa ce am curata bine, am folosit ptr ungere, ulei de mecanisme fine, pe care l-am pus destul de consistent atat in capatul de jos al manetei (unde se afla acea bila), cat si pe tija metalica care face legatura cu cutia de viteze. Am uns si acele plastice care formau acel "cofrag". Este bine ce am facut ? Mai trebuia sa fac altceva ?
Imi cer scuze ptr exprimarea foarte plastica, insa atat am stiut sa fac si cam atat am inteles din ce m-ati sfatuit voi
Multumesc incaodata, si astept si alte sfaturi daca mai este cineva dispus sa le dea
Cu respect,
Mircea !
- Dr.Opel
- **
- 232 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
La Multi Ani fericiti, sanatate si Drum bun in noua Europa!
In legatura cu problema ta, in primul rind te-as sfatui sa schimbi uleiul - cauta pe forum ca s-a discutat cum - cu un ulei bun (75-80W sau 80-90W - intra aprox 1,6 - 1,8l), apoi verifica bucsele de cauciuc de la timonerie. La rece, cind valvolina din cutie (uleiul) este ca mierea in cutie, selectorul opune o rezistenta mai mare si daca bucsele (in special cea de la articulatia cardanica de dinaintea selectorului - si care se schimba usor si se cumpara-comanda de la orice magazin cu piese straine) nu mai sint suficient de rezistente, precizia timoneriei se deregleaza de-a binelea. Vaselina de la mecanismul schimbatorului, in schimb, trebuia sa o lasi cum era. Uleiul ala pt mecanisme fine nu e suficient, mai ales vara pe canicula, pt ca vaselina aia proteja plasticul de uzura rapida, ceea ce uleiul de mecanisme fine nu face; cel mult aduna praf si nisip. Ala e bun cel mult pt mecanismul din vitezometru.
In legatura cu problema ta, in primul rind te-as sfatui sa schimbi uleiul - cauta pe forum ca s-a discutat cum - cu un ulei bun (75-80W sau 80-90W - intra aprox 1,6 - 1,8l), apoi verifica bucsele de cauciuc de la timonerie. La rece, cind valvolina din cutie (uleiul) este ca mierea in cutie, selectorul opune o rezistenta mai mare si daca bucsele (in special cea de la articulatia cardanica de dinaintea selectorului - si care se schimba usor si se cumpara-comanda de la orice magazin cu piese straine) nu mai sint suficient de rezistente, precizia timoneriei se deregleaza de-a binelea. Vaselina de la mecanismul schimbatorului, in schimb, trebuia sa o lasi cum era. Uleiul ala pt mecanisme fine nu e suficient, mai ales vara pe canicula, pt ca vaselina aia proteja plasticul de uzura rapida, ceea ce uleiul de mecanisme fine nu face; cel mult aduna praf si nisip. Ala e bun cel mult pt mecanismul din vitezometru.
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
este drept ca in cazul raciri vremi intra mai greu in viteza dar dupa cateva minute se restabileste.
problema ta consta in dereglarea sincronizari vitezelor.
ai spus ca in a 2 iti intra bine doar daca tragi in sus maneta de masalier!nu
atuncea maneta este deplasata spre stanga!ori daca are joc la articulatie cum a spus @Dr.Opel
Reglarea matetei se face f simplu:
iei pe cineva la trebuie sa fiti 2.
1.dai jos husa de pe schimbator
2.scoti in liber
3.desfaci surubul de la timonerie(de sub capota!), in capat cum iese din caroserie este un fel de colier (doar il slabesti).surub de 13,ar fi bine sa utilizezi tubulara si un prelingitor,ca altfel imbatranesti langa el
4.ai un dop de cauciuc(in majoritatea cazutilor este maro),tragi cu patentul ca iese greu este lung!
5.iei un burgiu de 5 (intors cu partea ce intra in mandrina) introduci in gaora din care ai scos dopul si intorci articulatia in stanga pana ce burghiul intra mai adanc si blocheaza articulatia.
6.persoana care te ajuta trage maneta(in pozitia de liber) spre stanga(vitezele 1si 2) DAR NU-L BAGA IN VITEZA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eu recomand sa lase macar 3 mm fata de carcasa manetei (deoare ce se poate sa fie "obosit" articulatia si nu va sincroniza vitezele perfect si inspre viteza a5 mai ai loc),iar tu stringi surubul
7.scoti burghiul (misti un pic maneta ca iese greu) si pui dopul la loc.
incerci masina si daca mai face probleme repeti reglarea.
Am sa postez poze.....
problema ta consta in dereglarea sincronizari vitezelor.
ai spus ca in a 2 iti intra bine doar daca tragi in sus maneta de masalier!nu
atuncea maneta este deplasata spre stanga!ori daca are joc la articulatie cum a spus @Dr.Opel
Reglarea matetei se face f simplu:
iei pe cineva la trebuie sa fiti 2.
1.dai jos husa de pe schimbator
2.scoti in liber
3.desfaci surubul de la timonerie(de sub capota!), in capat cum iese din caroserie este un fel de colier (doar il slabesti).surub de 13,ar fi bine sa utilizezi tubulara si un prelingitor,ca altfel imbatranesti langa el
4.ai un dop de cauciuc(in majoritatea cazutilor este maro),tragi cu patentul ca iese greu este lung!
5.iei un burgiu de 5 (intors cu partea ce intra in mandrina) introduci in gaora din care ai scos dopul si intorci articulatia in stanga pana ce burghiul intra mai adanc si blocheaza articulatia.
6.persoana care te ajuta trage maneta(in pozitia de liber) spre stanga(vitezele 1si 2) DAR NU-L BAGA IN VITEZA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eu recomand sa lase macar 3 mm fata de carcasa manetei (deoare ce se poate sa fie "obosit" articulatia si nu va sincroniza vitezele perfect si inspre viteza a5 mai ai loc),iar tu stringi surubul
7.scoti burghiul (misti un pic maneta ca iese greu) si pui dopul la loc.
incerci masina si daca mai face probleme repeti reglarea.
Am sa postez poze.....
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
Tin sa va multumesc din suflet ptr sfaturile voastre ! Aceste sfaturi le voi nota cu atentie, si voi tine cont de ele, de indata ce imi vine mecanicul acasa, care se pare ca a fugit putin in Italia la iubita lui
Dupa ce am uns articulatiile, asa cum am fost sfatuit, nu am mai lasat masina in viteza, si dimineata am pornit-o cu ambreajul calcat, pe care apoi l-am lasat usurel, situatia s-a ameliorat considerabil. Maneta lucreaza putin mai greu (datorita consistentei valvolinei) la inceput, insa destul de precis, acum intra destul de ok in viteza ... deocamdata.
Cand va veni mecanicul acasa, ne vom ocupa insa cu mai multa atentie de acest aspect, voi cumpara vaselina fina si de buna calitate cu care sa ungem tot ce e acolo mecanism, si apoi vom incerca o reglare din timoniera, asa cum am fost sfatuit pana aici.
Multumesc inca odata, ma plec voua, si va doresc multa sanatate si toate cele bune,
Cu respect,
Mircea !
Dupa ce am uns articulatiile, asa cum am fost sfatuit, nu am mai lasat masina in viteza, si dimineata am pornit-o cu ambreajul calcat, pe care apoi l-am lasat usurel, situatia s-a ameliorat considerabil. Maneta lucreaza putin mai greu (datorita consistentei valvolinei) la inceput, insa destul de precis, acum intra destul de ok in viteza ... deocamdata.
Cand va veni mecanicul acasa, ne vom ocupa insa cu mai multa atentie de acest aspect, voi cumpara vaselina fina si de buna calitate cu care sa ungem tot ce e acolo mecanism, si apoi vom incerca o reglare din timoniera, asa cum am fost sfatuit pana aici.
Multumesc inca odata, ma plec voua, si va doresc multa sanatate si toate cele bune,
Cu respect,
Mircea !
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Schimba uleiul din cutie ! Baga 75W90 !
Multumesc de sfat, deja este in plan si acest lucru. Are cineva idee cat costa acest ulei, si de la care producator este recomandat ? Sa merg tot pe ARAL ? Cata cantitate este nevoie ptr un schimb ? 1L este suficient ? Am inteles ca este destul de scump acest ulei, si se schimba undeva pe la 40.000, este adevarat ?
dancuciureanu a scris:Daca dai cautare pe cutie, ulei .... ai sa te ingrozesti ! Multi au spus la fel, ca uleiul din cutie nu se schimba si acum tac...probabil stii de ce
Ma intreb totusi de unde umbala atunci aceasta legenda, conform careia:
" uleiul din cutie nu se schimba, doar se complecteaza daca exista pierderi".
Sincer de aceasta parere era si mecanicul meu cand l-am intrebat, si pe cine am intrebat spune acelasi lucru ! Pana si vanzatorii de la magazinele auto, al caror interes ar fi sa vanda ...
Deci de unde oare acest mit ?
Cu respect,
Mircea !
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
Nu stiu de unde ar umbla legenda, dar este imposibil ca un ulei sa-si mentina proprietatile timp indelungat.
Daca te uiti pe bidoanele de ulei vei vedea ca au un termen de garantie.
Iarasi daca te uiti pe instructiuni vei vedea ca se recomanda schimbul uleiului la X km sau Y luni/ani de zile( oricare dintre ele se intampla prima).
Eu cred ca faza cu lifetime este mai mult o chestie de marketing unde probabil (bine) au zis unii: pai daca tine cat are masina garantie e ok, daca se duce naiba dupa e si mai bine.
Daca te uiti pe bidoanele de ulei vei vedea ca au un termen de garantie.
Iarasi daca te uiti pe instructiuni vei vedea ca se recomanda schimbul uleiului la X km sau Y luni/ani de zile( oricare dintre ele se intampla prima).
Eu cred ca faza cu lifetime este mai mult o chestie de marketing unde probabil (bine) au zis unii: pai daca tine cat are masina garantie e ok, daca se duce naiba dupa e si mai bine.
- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
mihait a scris:Nu stiu de unde ar umbla legenda, dar este imposibil ca un ulei sa-si mentina proprietatile timp indelungat.
Corect ! Si asta aflam doar daca apelam la putina logica, asa cum ai facut si tu ! Este normal ca in timp, datorita treceri acestuia si a uzurii, uleiul sa isi piarda proprietatile, si chiar sa devina periculos prin amestecul cu microparticule metalice.
Daca cel de motor este necesar a fi schimbat, de ce nu si cel de cutie ? Asta sunt doar concluziile logici; insa eram curios de unde aceasta legenda si pe baza a ce premise ?!
Eu unul sunt decis sa il schimb de indata ce mi-se intoarce mecanicul si il prind putin liber, ptr a ma stii linistit si din acest punct de vedere.
Astept raspunsuri si la celelalte intrebari ...
- Are cineva idee cat costa acest ulei, si de la care producator este recomandat ?
- Sa merg tot pe ARAL ?
- Cata cantitate este nevoie ptr un schimb ?
- Am inteles ca este destul de scump acest ulei, si se schimba undeva pe la 40.000, este adevarat ?
Multumesc anticipat !
Cu respect,
Mircea !
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
Nu e legenda.
Un ulei isi mentine proprietatile ani de zile, cu conditia sa nu-l expui la incalziri extreme, cum e cu cel de motor.
Gindeste-te la uleiul din magazine, care sta ani de zile pina il cumpara cineva.
Sau crezi ca dupa citeva luni, il retrag aia de pe piata ?
In manualele de service, uleiul de la cutia de viteze este lifetime guarranteed.
In acceptiunea lor, cam 200.000 km.
Un ulei isi mentine proprietatile ani de zile, cu conditia sa nu-l expui la incalziri extreme, cum e cu cel de motor.
Gindeste-te la uleiul din magazine, care sta ani de zile pina il cumpara cineva.
Sau crezi ca dupa citeva luni, il retrag aia de pe piata ?
In manualele de service, uleiul de la cutia de viteze este lifetime guarranteed.
In acceptiunea lor, cam 200.000 km.
- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
gabrield a scris:Nu e legenda.
Un ulei isi mentine proprietatile ani de zile, cu conditia sa nu-l expui la incalziri extreme, cum e cu cel de motor.
...
In manualele de service, uleiul de la cutia de viteze este lifetime guarranteed.
...
In acceptiunea lor, cam 200.000 km.
Un ulei isi mentine proprietatile ani de zile, cu conditia sa nu-l expui la incalziri extreme, cum e cu cel de motor.
...
In manualele de service, uleiul de la cutia de viteze este lifetime guarranteed.
...
In acceptiunea lor, cam 200.000 km.
Bun, iata si o parere conforma careia totusi uleiul din cutie isi mentine proprietatile mult si bine. Deci cum este pana la urma ?
gabrield - poti sa ne scanezi pagina in care spune acest lucru in manualul de service ?!
Cu respect,
Mircea !
- Dr.Opel
- **
- 232 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Eu am pus mereu BP 75W-80... Poti incerca si Castrol 80W-90 (dupa indicativ ar trebui sa fie mai viscos, mai "de vara", si costa prin magazine cam 22-23 RON litrul X 2 litri = aprox 45 RON). Poti cumpara si ulei de Opel de la reprezentanta insa nu cred ca are rost sa te complici. Cutia nu e totusi motor ca sa fie asa solicitata. Parerea mea este ca tot ceea ce e peste preturile astea sint bani aruncati pe geam. Important este ca uleiul din cutie sa fie curat, fara span in el, pt ca ala actioneaza ca un smirghel fin. Asa ca la urma urmei poti pune si ulei romanesc daca ai sti ca e de buna calitate, insa un producator cit de cit de renume iti da macar garantia ca stai linistit 3-4 ani. La cutia ta cred ca intra cam 1,6 litri. Daca esti pasionat, urci masina pe o rampa dreapta, desurubezi toate cele 10-12 suruburi (nu mai tin minte exact) care tin capacul de sub cutie, scoti usor capacul cu uleiul din el, il versi la reciclare, stergi capacul frumos cu o cirpa, pui la loc si stringi suruburile, dupa care torni uleiul nou cu o pilnie pusa pe un furtun mai lung prin surubul de deasupra selectorului cutiei de viteze. Bafta!
- ice01astra
- OP
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
Deci ptr 50 lei, nici macar nu are rost sa mai stau pe ganduri. Chiar sa nu trebuiasca si tot il schimb , asta macar asa sa stau eu linistit si sa fiu sigur de o treaba. Tin mult la masinuta asta, si chiar nu vreau sa ma zgarcesc la lucruri minore si apoi sa sufar mai tare. Doamne fereste, o cutie costa ingrozitor de mult, nici nu vreau sa ma gandesc la asa ceva, si ptr ce, ptr 50 lei + 30 lei cat mai dau la mecanic sa faca asta ?! Clar, cum vine cum rezolvam si problema asta, sa dorm si eu linistit
Daca mai sunt si alte sfaturi, sunt binevenite !
Multumesc anticipat !
Cu respect,
Mircea !
Daca mai sunt si alte sfaturi, sunt binevenite !
Multumesc anticipat !
Cu respect,
Mircea !