- Tabac
- OP
- 353 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2002 Z22SE
- Prahova
Tabac
- Mesaje scrise: 353
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare,
recent am avut o problema la sistemul de franare puntea spate. O roata imi mergea infranata. Am desfacut etrierul, am vazut garnitura de la pistonul de frana ciupita si am vazut ca pistonasul era blocat. Cu presa pentru piston am insurubat(cu greu) pistonul pana la limita, dupa care am "facut pedala" pana a iesit iarasi si am efectuat operatiunea de cateva ori pana la deblocarea pistonului, care evident a fost curatat si de alte "mizerii"(rugina, praf,etc).
In fine, problema a fost remediata, roata se invartea normal dupa terminarea operatiunii de curatare a pistonului si schimbarea garniturii. La vreo saptamana am observat ca masina mergea iarasi infranata de spate. Am mers iar la mecanic, iar pistonase blocate(pe ambele parti). Refacut operatiunea mai sus mentionata, remediat problema.
Acum vin intrebarile mele:
1 - am inteles(din spusele mecanicului) ca lichidul de frana dupa o anumita perioada isi pierde din proprietati si poate face condens sau apa in instalatie, fapt care duce la ruginirea anumitor componente ale sistemului de franare.
Este adevarat?Se recomanda sa schimb lichidul de frana?Am inteles ca se face doar cu ajutorul computerului/soft care comanda deschiderea circuitelor de franare pe fiecare roata in parte.
2 - frana de mana nu mai tine aproape deloc, se poate face cumva o reglare ca sa tina mai bine?
Sper ca cineva, care a trecut prin aceasta experienta, sa poata sa-mi dea un raspuns pentru cele mentionate mai sus si poate imi spune ce anume poate cauza ceea ce s-a intamplat si eventuale recomadari.
Multumesc!
recent am avut o problema la sistemul de franare puntea spate. O roata imi mergea infranata. Am desfacut etrierul, am vazut garnitura de la pistonul de frana ciupita si am vazut ca pistonasul era blocat. Cu presa pentru piston am insurubat(cu greu) pistonul pana la limita, dupa care am "facut pedala" pana a iesit iarasi si am efectuat operatiunea de cateva ori pana la deblocarea pistonului, care evident a fost curatat si de alte "mizerii"(rugina, praf,etc).
In fine, problema a fost remediata, roata se invartea normal dupa terminarea operatiunii de curatare a pistonului si schimbarea garniturii. La vreo saptamana am observat ca masina mergea iarasi infranata de spate. Am mers iar la mecanic, iar pistonase blocate(pe ambele parti). Refacut operatiunea mai sus mentionata, remediat problema.
Acum vin intrebarile mele:
1 - am inteles(din spusele mecanicului) ca lichidul de frana dupa o anumita perioada isi pierde din proprietati si poate face condens sau apa in instalatie, fapt care duce la ruginirea anumitor componente ale sistemului de franare.
Este adevarat?Se recomanda sa schimb lichidul de frana?Am inteles ca se face doar cu ajutorul computerului/soft care comanda deschiderea circuitelor de franare pe fiecare roata in parte.
2 - frana de mana nu mai tine aproape deloc, se poate face cumva o reglare ca sa tina mai bine?
Sper ca cineva, care a trecut prin aceasta experienta, sa poata sa-mi dea un raspuns pentru cele mentionate mai sus si poate imi spune ce anume poate cauza ceea ce s-a intamplat si eventuale recomadari.
Multumesc!
gtt66- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2011
- Mesaj Privat
- Tabac
- OP
- 353 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2002 Z22SE
- Prahova
Tabac
- Mesaje scrise: 353
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
Am rezolvat problema. De cand am curatat si uns pistonasele nu se mai infraneaza. Cat despre frana de mana, mecanicul mi-a spus ca nu mai tinea din cauza pistonaselor blocate. Frana de mana nu se regleaza.Daca acel melc se deterioreaza, trebuiesc scoase pistonasele si schimbate cu tot cu garniturile din etrier.
- pmstelian
- ***
- 508 mesaje
- din 23 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTL
- Calarasi
pmstelian
- Mesaje scrise: 508
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2009
- Mesaj Privat
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
pmstelian a scris:salut ai gasit garnitura de etrier pe original ? eu am un etrier mancata garnitura si e cam ruginit pistonasu de pe stanga fata nu sa blocat dar se vede prin ruptura pigmentii de rugina
Daca nu gasesti, te ajut eu cu site, nu stiu daca au numai o garnitura, eu am luat tot setul (kit) de la ei (din UK).
CristianTM.