- dolc3_sell
- OP
- 154 mesaje
- din 24 Mai 2011
- Vectra 1996 X16XEL
- Dolj
dolc3_sell
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2011
- Mesaj Privat
Buna seara, sunt nou pe acest forum si intentionez ca in urmatoarele zile sa achizitionez un Opel Vectra B1 din Germania. Nu sunt hotarat insa ce motorizare sa aleg pentru o caroserie hatchback/berlina. Astept sfaturile voastre in acest sens in functie de fiabilitatea, consumul de combustibil si intretinerea motorului . As dori un motor economic si fiaibil, nu ma pasioneaza caii putere. Multumesc!
Ultima modificare făcută de dolc3_sell la Mar 24 Mai, 2011 9:53 pm
Ultima modificare făcută de dolc3_sell la Mar 24 Mai, 2011 9:53 pm
cyflo
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2009
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- dolc3_sell
- OP
- 154 mesaje
- din 24 Mai 2011
- Vectra 1996 X16XEL
- Dolj
dolc3_sell
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2011
- Mesaj Privat
cangri a scris:Pei tu ce vrei de la ea?
Ai putea sa te uiti pe la oameni prin topicuri si sa vezi cam ce probleme au avut ei.
Ai variante de 1,8 benzina pana la 2.5 sau 2.0 diesel.
Ai putea sa te uiti pe la oameni prin topicuri si sa vezi cam ce probleme au avut ei.
Ai variante de 1,8 benzina pana la 2.5 sau 2.0 diesel.
As vrea un motor economic si fiabil, nu vreau putere. Multumesc pentru raspunsuri, mai astept si alte sfaturi.
cyflo a scris:Buna.x16xel nu ti-as recomanda,papa ulei de nebun,parerea mea
x16xel e in 16 sau 8 valve?
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
- ichimcornel
- ***
- 632 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Astra 2004
- Mures
ichimcornel
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
x16xel 1.6 16v am eu,singura nemultumire pe care o am la el ca,cam papa uleiu in sezonu de vara depinde pe unde circuli,eu de exemplu anu trecut cand faceam naveta cu masina pana in tg mures puneam o sticla de ulei cam la o luna, cam pe la 1000 si ceva de km.anu asta inca nam avut nevoie sa completez ulei,urmeaza ca a cobor undeva pe la jumate intre liniutele alea.mai am sa zic o nemultumire dar la asta nai ce face majoritatea masinilor papa,ma refer la combustibil,12 in oras,afara 8,in rest nu ii probleme cu x16xel,cel putin eu n-am avut.
- darius 15
- ***
- 660 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Hunedoara
darius 15
- Mesaje scrise: 660
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Alege cu cap si cu inima.Pina la urma trebuie sa-ti satisfaca tie nevoile.Si intradevar x16-le sau z16-le sunt papacioase de ulei.Eu am VectarB1 din '97 x18xe si nu scade nivelul la ulei de la schimb la schimb,iar in legatura cu consumul de carburant e la fel ca si la cel de 1,6 cc. sunt foarte multumit de motorul masinii mele ,nu as vrea mai mic si nici mai mare.Iar daca optezi pentru diesel dute pe cel de 2.0 daca nu prea vrei putere,cu toate ca eu as alege 2.2 .
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- darius 15
- ***
- 660 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Hunedoara
darius 15
- Mesaje scrise: 660
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Asta e valabil numai daca colegul nostru doreste sa tina masina mult. Ca daca va dori sa o schimbe in cativa ani va iesi mult in pierdere(vechimea masinii la vanzare, reticenta de a cumpara o masina inscrisa pe Bulgaria). Alergatura nu o mai pun. Si iti spun de aici ca nici macar B1-uri ieftine si bune in Germania nu prea gasesti. De fapt masini ieftine si bune nu prea gasesti.
- dolc3_sell
- OP
- 154 mesaje
- din 24 Mai 2011
- Vectra 1996 X16XEL
- Dolj
dolc3_sell
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2011
- Mesaj Privat
darius 15 a scris:Alege cu cap si cu inima.Pina la urma trebuie sa-ti satisfaca tie nevoile.Si intradevar x16-le sau z16-le sunt papacioase de ulei.Eu am VectarB1 din '97 x18xe si nu scade nivelul la ulei de la schimb la schimb,iar in legatura cu consumul de carburant e la fel ca si la cel de 1,6 cc. sunt foarte multumit de motorul masinii mele ,nu as vrea mai mic si nici mai mare.Iar daca optezi pentru diesel dute pe cel de 2.0 daca nu prea vrei putere,cu toate ca eu as alege 2.2 .
Cat consuma x18xe urban si extraurban, mers normal? Multumesc pentru raspuns
darius 15 a scris:Pai ,poate omul nu dispune de bani sa-si aduca un B 2 si plus de asta sunt atitea tari in UE unde poti sa inscrii o masina ca la noi chiar te rup astia de atitea taxe ,impozite ,asigurari si un maldar de hirtogarii ,dar de cita umblatura faci nu vreau sa ma gindesc .
Exact, nu dispun de multi bani pentru o Vectra B2. Momentan ma multumesc cu un B1 adus din Germania si inscris in Bulgaria.
pirvu_daniel a scris:In primul rand tu ai verificat cat e taxa de prima inmatriculare la un Vectra B1(Euro 2)? Crezi ca se merita?
Daca ar fi indiscutabil X18XE.
Daca ar fi indiscutabil X18XE.
Deocamdata o sa o inmatriculez in Bulgaria, pana fac rost de bani pentru un B2 EURO 4.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
eu as alege x17dt diesel de 82 cp sau x18xe benzina de 115 sau x20xev benzina de 136 cp.
de restul uita. e posibil sa pape ulei si x18xe sau x20xev dar doar in cazul in care au fost maltratate sau state cu anii.
dieselul consuma maxim 7 oras si 4,5-5,5 afara
benzina x20xev poate lua si 6,5 afara dar si 17 oras (iarna si drumuri scurte)
de restul uita. e posibil sa pape ulei si x18xe sau x20xev dar doar in cazul in care au fost maltratate sau state cu anii.
dieselul consuma maxim 7 oras si 4,5-5,5 afara
benzina x20xev poate lua si 6,5 afara dar si 17 oras (iarna si drumuri scurte)
- darius 15
- ***
- 660 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Hunedoara
darius 15
- Mesaje scrise: 660
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
dolc3_sell a scris:.
Cat consuma x18xe urban si extraurban, mers normal? Multumesc pentru raspuns[/quote]
Consumul mediu undeva la 7/%
Consum urban undeva la 8,5 %
Consum extraurban undeva la 5-5,5 %
Vorbesc din strict de masina mea ,orasul unde locuiesc si ceea ce e mai important e ca mie unul imi place sa conduc mai sportiv schimbind treptele de viteza cite odata si intre 3000-3500 de ture rare ori ajung sa schimb si la 4200 sau 5000 de ture,asta se intimpla cind fac depasiri scurte .
Asa dar consumul ti-l faci singur factorul principal find marimea si greutatea piciorului de pe acceleratie.
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Pentru X20XEV consulul este aproape de cel de x18xe ...extraurban-5,8-6,0 si in Pitesti un 10,8-11,9 l%. Am acest tip de motor pe ambele masini si sunt foarte multumit.Raporat la CP consumul este mai mult decat multumitor...Deci asi recomanda acest tip de motor.In plus de asta manopera la acesta se face fara probleme.
@di
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2009
- Mesaj Privat
- catalin7popescu
- *
- 27 mesaje
- din 29 Sep 2010
- Vectra 1997 X18XE
- Dambovita
catalin7popescu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Pentru fiabilitate X20XEV fara discutie. Motoarele de 1,8 (X18XE, X18XE1, X18E1) pot avea probleme electrice/electronice cu duiumul. X16XEL este un must NOT (probleme de chiulasa, uzura prematura, electronica nefiabila-este singurul din serie cu gestiune electronica "americana" ceea ce explica multe). X16SZR este prea slab pt. caroseria asta.
Acum dieselurile; X17DT s-a folosit pana in '97 (adica mai exact pana la sfarsitul lui '96 cu masini care au fost inregistrate ca fabricatie '97 maxim). Nerecomandabil pt. ca e slab pt. caroseria asta, si in mod sigur toate au multe sute de mii de km. Dieselurile X20DTL si X20DTH nu sunt motoare rele, problema lor este calitatea scazuta a unor materiale folosite (furtune mai ales), EGR-uri problematice etc. In mod sigur si astea au multi km.
Mai ramane desigur X25XE pe care desigur il taiem fara comentarii din motive evidente.
Concluzia: eu la momentul asta m-as risca numai la X20XEV-un motor cei drept invechit ca conceptie, probabil de-aia si foarte teapan. In plus are sub 150 CP (136 parca) ceea ce e bine pt. ca la bulgari stiam ca e o problema cu ce sare de 150CP
Acum dieselurile; X17DT s-a folosit pana in '97 (adica mai exact pana la sfarsitul lui '96 cu masini care au fost inregistrate ca fabricatie '97 maxim). Nerecomandabil pt. ca e slab pt. caroseria asta, si in mod sigur toate au multe sute de mii de km. Dieselurile X20DTL si X20DTH nu sunt motoare rele, problema lor este calitatea scazuta a unor materiale folosite (furtune mai ales), EGR-uri problematice etc. In mod sigur si astea au multi km.
Mai ramane desigur X25XE pe care desigur il taiem fara comentarii din motive evidente.
Concluzia: eu la momentul asta m-as risca numai la X20XEV-un motor cei drept invechit ca conceptie, probabil de-aia si foarte teapan. In plus are sub 150 CP (136 parca) ceea ce e bine pt. ca la bulgari stiam ca e o problema cu ce sare de 150CP
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
x18xe si x20xev sunt identice. merge tot de pe unu pe altul. pinii ecu identici, iac,debitmetru,etc. si toti senzorii fac probleme.( am avut iac care facea probleme cateodata-contact imperfect in bobina, am pus de x18xe) plus ca sunt cam scumpi unii. siemens. bosch de pe c20ne nu faceau atatea bube.
115 cp pe 1400 kg e cam putin si poate genera un consum egal cu x20xev.
dezavantajul la ambele e ca senzorii sunt destul de scumpi ( minim 7 mil debitmetru, 4 mil iac, etc). avantajul e ca se gasesc sh pe toate gardurile. gasesti iac la 100 ron , debitmetru idem.
acum sa nu crezi ca pica in fiecare luna, eu faceam o mica comparatie cu fostul motor c20ne.
cele diesel de 2,0 mai fac probleme la pompele de injectie. minim 1000 euro reaparatia. nu se merita.
din toate cele diesel x17dt e cel mai fiabil.tocmai ca e si cel mai simplu.
115 cp pe 1400 kg e cam putin si poate genera un consum egal cu x20xev.
dezavantajul la ambele e ca senzorii sunt destul de scumpi ( minim 7 mil debitmetru, 4 mil iac, etc). avantajul e ca se gasesc sh pe toate gardurile. gasesti iac la 100 ron , debitmetru idem.
acum sa nu crezi ca pica in fiecare luna, eu faceam o mica comparatie cu fostul motor c20ne.
cele diesel de 2,0 mai fac probleme la pompele de injectie. minim 1000 euro reaparatia. nu se merita.
din toate cele diesel x17dt e cel mai fiabil.tocmai ca e si cel mai simplu.
- dolc3_sell
- OP
- 154 mesaje
- din 24 Mai 2011
- Vectra 1996 X16XEL
- Dolj
dolc3_sell
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2011
- Mesaj Privat
Deci in concluzie cea mai buna alegere din punct de vedere fiabilitate/consum/intretinere este motorul de 1.8 ? Care este diferenta de consum intre 1.6 16v si 1.8 16v?
L.E.:
Multumesc marian_sro pt raspuns
L.E.:
marian_sro a scris:x18xe si x20xev sunt identice. merge tot de pe unu pe altul. pinii ecu identici, iac,debitmetru,etc. si toti senzorii fac probleme.( am avut iac care facea probleme cateodata-contact imperfect in bobina, am pus de x18xe) plus ca sunt cam scumpi unii. siemens. bosch de pe c20ne nu faceau atatea bube.
115 cp pe 1400 kg e cam putin si poate genera un consum egal cu x20xev.
dezavantajul la ambele e ca senzorii sunt destul de scumpi ( minim 7 mil debitmetru, 4 mil iac, etc). avantajul e ca se gasesc sh pe toate gardurile. gasesti iac la 100 ron , debitmetru idem.
acum sa nu crezi ca pica in fiecare luna, eu faceam o mica comparatie cu fostul motor c20ne.
cele diesel de 2,0 mai fac probleme la pompele de injectie. minim 1000 euro reaparatia. nu se merita.
din toate cele diesel x17dt e cel mai fiabil.tocmai ca e si cel mai simplu.
115 cp pe 1400 kg e cam putin si poate genera un consum egal cu x20xev.
dezavantajul la ambele e ca senzorii sunt destul de scumpi ( minim 7 mil debitmetru, 4 mil iac, etc). avantajul e ca se gasesc sh pe toate gardurile. gasesti iac la 100 ron , debitmetru idem.
acum sa nu crezi ca pica in fiecare luna, eu faceam o mica comparatie cu fostul motor c20ne.
cele diesel de 2,0 mai fac probleme la pompele de injectie. minim 1000 euro reaparatia. nu se merita.
din toate cele diesel x17dt e cel mai fiabil.tocmai ca e si cel mai simplu.
Multumesc marian_sro pt raspuns