- emastrag2001
- OP
- 9 mesaje
- din 20 Mai 2011
- Bucuresti
emastrag2001
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2011
- Mesaj Privat
salut fratilor,
masina este astra g din 2001, motorul z16se, 8v
initial erorile tineau de EGR, dupa turatii si viteza mai mare (100-100 kmh), lasata la relanti in mers sau pus frana, motorul trepda si se oprea. am schimbat valva EGR si problema a trecut
bineinteles, cu o noua eroare: " P0340 Camshaft sensor malfunction incorrect"; motorul nu se mai opreste, insa dupa viteze mai ridicate si turatii >3000rpm, apare masina cu cheita in bord, da si cateva rateuri, si pierde din putere - doar cat timp este incinsa. In plus, cam trepideaza la relanti
Va rog mult sa imi dati sfaturile voastre, nu are rost sa va spun de banii dati pe testere si meseriasii din service-uri...
Pot sa-i fac o diagnostica detaliata pt fiecare senzor? Se poate identifica clar problema, fara sa iei toti senzorii la schimbat?
Va multumesc, mult noroc!
masina este astra g din 2001, motorul z16se, 8v
initial erorile tineau de EGR, dupa turatii si viteza mai mare (100-100 kmh), lasata la relanti in mers sau pus frana, motorul trepda si se oprea. am schimbat valva EGR si problema a trecut
bineinteles, cu o noua eroare: " P0340 Camshaft sensor malfunction incorrect"; motorul nu se mai opreste, insa dupa viteze mai ridicate si turatii >3000rpm, apare masina cu cheita in bord, da si cateva rateuri, si pierde din putere - doar cat timp este incinsa. In plus, cam trepideaza la relanti
Va rog mult sa imi dati sfaturile voastre, nu are rost sa va spun de banii dati pe testere si meseriasii din service-uri...
Pot sa-i fac o diagnostica detaliata pt fiecare senzor? Se poate identifica clar problema, fara sa iei toti senzorii la schimbat?
Va multumesc, mult noroc!
mojado
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2010
- Mesaj Privat
Aceeasi problema patita si de mine doar la z16xep. Verifica senzorul de la axul cu came si daca nu e defect atunci e din ECU, pin sau pini deslipiti.
Ca sa verifici senzorul ai nevoie de un osciloscop sau un aparat de masura digital si sa ai semnaul sub forma din poza atasata.
Ma rog, poza e sugestiva. Daca nu reusesti revino cu noi informatii.
Ca sa verifici senzorul ai nevoie de un osciloscop sau un aparat de masura digital si sa ai semnaul sub forma din poza atasata.
Ma rog, poza e sugestiva. Daca nu reusesti revino cu noi informatii.
- emastrag2001
- OP
- 9 mesaje
- din 20 Mai 2011
- Bucuresti
emastrag2001
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2011
- Mesaj Privat
mosule, iti multumesc mult pentru informatii si timpul tau
inteleg ca imi mai trebuie alt aparat? pana acum mi-am luat decat interfata aia de tester op-com am nevoie de altceva?
mi-a mai spsus lumea ca sa incerc cu un ban sa vad daca trage magnetul.. totusi as vrea ceva mai profesionist si clar, cum zici tu
dar nu am, si crede-ma si te rog sa ma scuzi in acelasi timp, ca nu stiu ce inseamna osciloscop la masini - diagrama am memorat-o
cu un tester "smecher" isi da seama lumea la defactie identificata sau cum?
iti multumesc, astept sfatul tau
inteleg ca imi mai trebuie alt aparat? pana acum mi-am luat decat interfata aia de tester op-com am nevoie de altceva?
mi-a mai spsus lumea ca sa incerc cu un ban sa vad daca trage magnetul.. totusi as vrea ceva mai profesionist si clar, cum zici tu
dar nu am, si crede-ma si te rog sa ma scuzi in acelasi timp, ca nu stiu ce inseamna osciloscop la masini - diagrama am memorat-o
cu un tester "smecher" isi da seama lumea la defactie identificata sau cum?
iti multumesc, astept sfatul tau
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- emastrag2001
- OP
- 9 mesaje
- din 20 Mai 2011
- Bucuresti
emastrag2001
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2011
- Mesaj Privat
mojado
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2010
- Mesaj Privat
Cand e cald motorul >80 grade C se tureaza mai mult de 3500 ture? Daca da, nu te mai chinui Dai calculatorul jos si il duci la reconditionat.
Cu un tester BOSCH KTS cred ca se poate vedea diagrama.
Ar mai fii o varianta din autodata:
Atasat ai mufa senzorului.
Desfaci mufa si verifici ce rezistenta ai intre B si masa. Ar trebui sa fie 0. Asta fara sa pui contactul
Dupa cu contactul pus verifici C si masa ca si tensiune. ar trebui sa fie 5V.
Bun. Cu mufa conectata verifica A si masa(strapungi firul) si ar trebui sa ai tensiune intre 0 si 5V fluctuanta. Incearca sa observi pe o perioada de mai multe secunde sa fie constanta miscarea.
Sper sa te descurci, nu de alta dar sa nu dai bani pe un senzor degeaba
Cu un tester BOSCH KTS cred ca se poate vedea diagrama.
Ar mai fii o varianta din autodata:
Atasat ai mufa senzorului.
Desfaci mufa si verifici ce rezistenta ai intre B si masa. Ar trebui sa fie 0. Asta fara sa pui contactul
Dupa cu contactul pus verifici C si masa ca si tensiune. ar trebui sa fie 5V.
Bun. Cu mufa conectata verifica A si masa(strapungi firul) si ar trebui sa ai tensiune intre 0 si 5V fluctuanta. Incearca sa observi pe o perioada de mai multe secunde sa fie constanta miscarea.
Sper sa te descurci, nu de alta dar sa nu dai bani pe un senzor degeaba
- emastrag2001
- OP
- 9 mesaje
- din 20 Mai 2011
- Bucuresti
emastrag2001
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2011
- Mesaj Privat
Mojado, da omule se tureaza si la cald fara probleme, se duce pana la capat cu turatia.. nu-i dau eu mai mult ca incepe sa tremure la 160.
deci sa inteleg ca inclini spre varianta cu ECU - apropo, exista un site chiar pe forumul asta www.ecu.ro, am fost la baieti , mi-au pus testerul sa citeasca o eroare si nu vroiau sa primeasca bani, ca "nu facusera nimic". m-as duce tot la ei
vezi tu, ziceam ca poate si eroarea la EGR era tot din ECU, si dupa ce am schimbat-o nu s-a mai oprit.
banii pe senzor nici nu ma gandeam sa dau
oricum, mi-ai dat piste clare de lucru si am ce sa verific, mi-ai dat chiar o solutie.
mersi mult pentru timp si informatii, e bine cu forumul asta, mai avem si noi o sansa in lupta cu service-urile
bafta multa la toti, va anunt ce s-a mai intamplat
PS: pentru cei interesati, este un "dezmembrari" super mare de opel, pe Zetari - ajut si io cu ce pot.
deci sa inteleg ca inclini spre varianta cu ECU - apropo, exista un site chiar pe forumul asta www.ecu.ro, am fost la baieti , mi-au pus testerul sa citeasca o eroare si nu vroiau sa primeasca bani, ca "nu facusera nimic". m-as duce tot la ei
vezi tu, ziceam ca poate si eroarea la EGR era tot din ECU, si dupa ce am schimbat-o nu s-a mai oprit.
banii pe senzor nici nu ma gandeam sa dau
oricum, mi-ai dat piste clare de lucru si am ce sa verific, mi-ai dat chiar o solutie.
mersi mult pentru timp si informatii, e bine cu forumul asta, mai avem si noi o sansa in lupta cu service-urile
bafta multa la toti, va anunt ce s-a mai intamplat
PS: pentru cei interesati, este un "dezmembrari" super mare de opel, pe Zetari - ajut si io cu ce pot.
mojado
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2010
- Mesaj Privat
- Stefan_BC
- ****
- 2,652 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,652
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
salut fratilor,
masina este astra g din 2001, motorul z16se, 8v
initial erorile tineau de EGR, dupa turatii si viteza mai mare (100-100 kmh), lasata la relanti in mers sau pus frana, motorul trepda si se oprea. am schimbat valva EGR si problema a trecut
bineinteles, cu o noua eroare: " P0340 Camshaft sensor malfunction incorrect"; motorul nu se mai opreste, insa dupa viteze mai ridicate si turatii >3000rpm, apare masina cu cheita in bord, da si cateva rateuri, si pierde din putere - doar cat timp este incinsa. In plus, cam trepideaza la relanti
Va rog mult sa imi dati sfaturile voastre, nu are rost sa va spun de banii dati pe testere si meseriasii din service-uri...
Pot sa-i fac o diagnostica detaliata pt fiecare senzor? Se poate identifica clar problema, fara sa iei toti senzorii la schimbat?
Va multumesc, mult noroc!
masina este astra g din 2001, motorul z16se, 8v
initial erorile tineau de EGR, dupa turatii si viteza mai mare (100-100 kmh), lasata la relanti in mers sau pus frana, motorul trepda si se oprea. am schimbat valva EGR si problema a trecut
bineinteles, cu o noua eroare: " P0340 Camshaft sensor malfunction incorrect"; motorul nu se mai opreste, insa dupa viteze mai ridicate si turatii >3000rpm, apare masina cu cheita in bord, da si cateva rateuri, si pierde din putere - doar cat timp este incinsa. In plus, cam trepideaza la relanti
Va rog mult sa imi dati sfaturile voastre, nu are rost sa va spun de banii dati pe testere si meseriasii din service-uri...
Pot sa-i fac o diagnostica detaliata pt fiecare senzor? Se poate identifica clar problema, fara sa iei toti senzorii la schimbat?
Va multumesc, mult noroc!
Am intalnit exact aceeasi problema la o corsa ,bine alta motorizare, si dupa ce s-a schimbat senzorul ,masina nu a mai avut probleme.Tind sa cred ca si la tine e 100 % aceeasi problema,adica senzorul.
- emastrag2001
- OP
- 9 mesaje
- din 20 Mai 2011
- Bucuresti
emastrag2001
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2011
- Mesaj Privat
baieti, sa va zic ce mi s-a-ntamplat - cel mai exact diagnostic pe care l-am intalnit pana acum, dat de maestrul Mojado.
am mers la un drum mai lung, ducea masina lejer 150-160 - si cu bielete Meyle de drumuri grele - iar deodata, fix dupa 3.2 turatii, la 120kmh, masina sufera un "gol" de putere dupa care se comporta ca un limitator: calcam pedala oricat, nu trecea peste turatia respectiva. ma uit la temperatura, fix putin trecut peste 80; putin mai sus pe forum, se poate vedea cine a dat acest pronostic )
curios, la viteza 120-130 motorul se raceste aproape instant, isi revine, dupa care iar il incing la 160, iar senzorul.. si tot asa; daca o tin constant pana in 80 grade, mai da rar rateuri dar atata tot; iar pe tester, eroare P0340 - camshft senzor incorrect signal - not present.
am inteles ca nou original e vreo 500lei, italia 250Ron (care am inteles ca e degeaba), iar la dezmembrari 100Ron, cu garantie la loto.
nu stiu ce sa zic ca nou nu-l vad prea curand, poate intr-o buna zi sa incercam un SH - presupun ca teste nu se pot face (?) (in afara de cel cu voltajul - oare e suficient?)
si o alta intrbare, ce credeti nefunctionarea senzorului duce si la alte stricaciuni (ma gandesc la lambda, ala de crankshaft - nu stiu zic si eu)?
va multumesc, Mojado, maestre, inca o data, ai nimerit-o ca la carte
am mers la un drum mai lung, ducea masina lejer 150-160 - si cu bielete Meyle de drumuri grele - iar deodata, fix dupa 3.2 turatii, la 120kmh, masina sufera un "gol" de putere dupa care se comporta ca un limitator: calcam pedala oricat, nu trecea peste turatia respectiva. ma uit la temperatura, fix putin trecut peste 80; putin mai sus pe forum, se poate vedea cine a dat acest pronostic )
curios, la viteza 120-130 motorul se raceste aproape instant, isi revine, dupa care iar il incing la 160, iar senzorul.. si tot asa; daca o tin constant pana in 80 grade, mai da rar rateuri dar atata tot; iar pe tester, eroare P0340 - camshft senzor incorrect signal - not present.
am inteles ca nou original e vreo 500lei, italia 250Ron (care am inteles ca e degeaba), iar la dezmembrari 100Ron, cu garantie la loto.
nu stiu ce sa zic ca nou nu-l vad prea curand, poate intr-o buna zi sa incercam un SH - presupun ca teste nu se pot face (?) (in afara de cel cu voltajul - oare e suficient?)
si o alta intrbare, ce credeti nefunctionarea senzorului duce si la alte stricaciuni (ma gandesc la lambda, ala de crankshaft - nu stiu zic si eu)?
va multumesc, Mojado, maestre, inca o data, ai nimerit-o ca la carte
- emastrag2001
- OP
- 9 mesaje
- din 20 Mai 2011
- Bucuresti
emastrag2001
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2011
- Mesaj Privat
- boris_dinamo
- **
- 143 mesaje
- din 20 Jun 2010
- Astra 2001 1,7
- Suceava
boris_dinamo
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2001 1,7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2010
- Mesaj Privat
gasesti si la noi cu vreo 330 lei senzoru nou. io l-am schimbat cu bani astia si tot facea figuri.m-a pus mecanicu sa caut unul la dezmembrari dar sa fie de la o masina din acelasi an ca a mea 2001. am cautat, l-am gasit cu 150 lei, l-am schimbat si am vreo 10000 km de atumci, fara probleme. daca mergi cu el defect nu sunt probleme mari. masina intra si functioneaza pe direct este posibil sa consume un pic mai mult.
- emastrag2001
- OP
- 9 mesaje
- din 20 Mai 2011
- Bucuresti
emastrag2001
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2011
- Mesaj Privat
te referi la original 330ron? ti-am zis, la 250 e tot nou la autokarma, dar italian si cica e degeaba - adica daca ai nimerit o firma de adaogisti te-a dus la 330, ceea ce am patit si eu cu alte piese, de kt.. am inteles ca original e vreo 5 mil
probleme ar fi cu senzorul, in primul rand la drum intis, si in al doilea rand da rateuri, merge sub putere , urat rau, si in oras.. de ex am dat liniuta cu un opel combi- nu mai stiu ce era, cu vreo 4 insi in el , 1.7 CDTI si mi-a dat rusini... in conditiile in care masina cu supapa EGR anulata si senzorul functional a facut un golf 1.6 tot la liniuta.. deci e nasol; plus ca da sa moara uneori motorul cand e la relanti si alte alea..
nu stiu ce sa zic
probleme ar fi cu senzorul, in primul rand la drum intis, si in al doilea rand da rateuri, merge sub putere , urat rau, si in oras.. de ex am dat liniuta cu un opel combi- nu mai stiu ce era, cu vreo 4 insi in el , 1.7 CDTI si mi-a dat rusini... in conditiile in care masina cu supapa EGR anulata si senzorul functional a facut un golf 1.6 tot la liniuta.. deci e nasol; plus ca da sa moara uneori motorul cand e la relanti si alte alea..
nu stiu ce sa zic
- emastrag2001
- OP
- 9 mesaje
- din 20 Mai 2011
- Bucuresti
emastrag2001
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2011
- Mesaj Privat
- emastrag2001
- OP
- 9 mesaje
- din 20 Mai 2011
- Bucuresti
emastrag2001
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2011
- Mesaj Privat
intrebarea mare ar fi, de ce la unele masini din 2001 de ex se duce senzorul, si la altele din acelasi an mai tine inca?
adica ce factori ma fac sa cred ca unul SH, din acelasi an, mai tine inca nu stiu cat.. (se strica la bulan sau cum?)
ca in functie de raspuns te mai gandesti daca sa iti iei SH sau nu
adica ce factori ma fac sa cred ca unul SH, din acelasi an, mai tine inca nu stiu cat.. (se strica la bulan sau cum?)
ca in functie de raspuns te mai gandesti daca sa iti iei SH sau nu
- boris_dinamo
- **
- 143 mesaje
- din 20 Jun 2010
- Astra 2001 1,7
- Suceava
boris_dinamo
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2001 1,7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2010
- Mesaj Privat
- boris_dinamo
- **
- 143 mesaje
- din 20 Jun 2010
- Astra 2001 1,7
- Suceava
boris_dinamo
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2001 1,7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Stefan_BC
- ****
- 2,652 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,652
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
- boris_dinamo
- **
- 143 mesaje
- din 20 Jun 2010
- Astra 2001 1,7
- Suceava
boris_dinamo
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2001 1,7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2010
- Mesaj Privat
mojado
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2010
- Mesaj Privat
Da o fuga la baietii de la ecu.ro si pune-le calculatorul in brate Nu are rost sa cumperi senzor din ce mi-ai spus mai sus. 400lei cu garantie 6 luni am inteles.
Iar despre verificatul senzorului ti-am mai spus, cu un aparat de masura care are si diagrama e cel mai simplu si suficient. Pacat ca nu esti din Oradea sau zona apropiata sa te ajut in fapt cu verificarea lui.
Asta e diagrama de senzor defect. Ma rog.. aproximativ nu prea le am cu desenul.
PS: acum am recitit postul meu al doilea si conditia era pusa bine doar continuarea.
Corect era: Daca nu se tureaza, atunci du ECU la reconditionat.
Ideea e ca in momentul in care nu se tureaza apare de obicei si o eroare la EGR.
Iar despre verificatul senzorului ti-am mai spus, cu un aparat de masura care are si diagrama e cel mai simplu si suficient. Pacat ca nu esti din Oradea sau zona apropiata sa te ajut in fapt cu verificarea lui.
Asta e diagrama de senzor defect. Ma rog.. aproximativ nu prea le am cu desenul.
PS: acum am recitit postul meu al doilea si conditia era pusa bine doar continuarea.
Corect era: Daca nu se tureaza, atunci du ECU la reconditionat.
Ideea e ca in momentul in care nu se tureaza apare de obicei si o eroare la EGR.