- alxgudea
- OP
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
Dragi opelisti,
Sunt destul de nou pe forum dar stiu folosi "search" (asta ca sa nu ma contrati din prima).
Am mai discutat problema la sectiunea Astra -EGR (simptome destul de asemanatoare) dar nu am reusit sa aflu exact daca asta e problema. Treaba sta cam asa:
Uneori (si nu intotdeauna) la pornirea la rece motorul trepideaza destul de suparator (parca ar merge in 3 cilindri- deh, boala de la Dacia) pentru ca dupa cateva secunde-10-20 sau dupa un pic de sprit sa se stabilizeze si sa fie rotund si frumos.
Tot asa, daca plec mai repede de pe loc si dupa cativa metri las acceleratia si apas ambreiajul (decuplez din viteza) am mari variatii ale turelor motorului...urca la 2/3000, cade la 1000, iara urca, etc , asta de 4-5-6 ori pentru ca apoi sa se stabilizeze si sa mearga normal.
Alt simptom ar fi ca la mers normal, dupa incalzirea motorului, la accelerare brusca sau uneori chiar la turatie constanta sa simt ca are mici ezitari, pentru ca apoi sa tasneasca frumos. Acest simptom s-a ameliorat destul de tare dupa ce am schimbat tipul de benzina (foloseam 95 mol sau omv si acuma am bagat 98/99 tot mol sau omv) dar tot se mai simte uneori. Va spun de benzine deoarece (o fi doar coincidenta sau nu?- vezi si topicul cu EGr) un opelist imi spunea de benzina de la Luk (cu care am facut un plin-buza acum 1 luna- asa a fost sa fie) care nu ar fi tocmai "cosher" ca ar putea provoca probleme la injectoare(?)
Iata de ce va spun ca nu sunt lamurit si de ce as dori sa stiu daca am o problema serioasa si, mai ales, daca ma duc la un mecanic priceput sa stiu despre ce sa ii spun si ce trebuie sa faca prima data (multi dintre voi stiti bine ce pot scoate unii meseriasi si cum vor sa te jumuleasca din prima...)
Sa stiti ca am citit topicul lui Dan Ciucureanu despre EGR (felicitari! foarte detailat) si, daca lucrurile stau asa de simplu poate chiar pun si eu mana pe ceva chei si cu prietenul mecanic voi face si eu ceva pe acolo.....
Oricum, va multumesc anticipat si astept raspunsurile voastre!
Alex
Sunt destul de nou pe forum dar stiu folosi "search" (asta ca sa nu ma contrati din prima).
Am mai discutat problema la sectiunea Astra -EGR (simptome destul de asemanatoare) dar nu am reusit sa aflu exact daca asta e problema. Treaba sta cam asa:
Uneori (si nu intotdeauna) la pornirea la rece motorul trepideaza destul de suparator (parca ar merge in 3 cilindri- deh, boala de la Dacia) pentru ca dupa cateva secunde-10-20 sau dupa un pic de sprit sa se stabilizeze si sa fie rotund si frumos.
Tot asa, daca plec mai repede de pe loc si dupa cativa metri las acceleratia si apas ambreiajul (decuplez din viteza) am mari variatii ale turelor motorului...urca la 2/3000, cade la 1000, iara urca, etc , asta de 4-5-6 ori pentru ca apoi sa se stabilizeze si sa mearga normal.
Alt simptom ar fi ca la mers normal, dupa incalzirea motorului, la accelerare brusca sau uneori chiar la turatie constanta sa simt ca are mici ezitari, pentru ca apoi sa tasneasca frumos. Acest simptom s-a ameliorat destul de tare dupa ce am schimbat tipul de benzina (foloseam 95 mol sau omv si acuma am bagat 98/99 tot mol sau omv) dar tot se mai simte uneori. Va spun de benzine deoarece (o fi doar coincidenta sau nu?- vezi si topicul cu EGr) un opelist imi spunea de benzina de la Luk (cu care am facut un plin-buza acum 1 luna- asa a fost sa fie) care nu ar fi tocmai "cosher" ca ar putea provoca probleme la injectoare(?)
Iata de ce va spun ca nu sunt lamurit si de ce as dori sa stiu daca am o problema serioasa si, mai ales, daca ma duc la un mecanic priceput sa stiu despre ce sa ii spun si ce trebuie sa faca prima data (multi dintre voi stiti bine ce pot scoate unii meseriasi si cum vor sa te jumuleasca din prima...)
Sa stiti ca am citit topicul lui Dan Ciucureanu despre EGR (felicitari! foarte detailat) si, daca lucrurile stau asa de simplu poate chiar pun si eu mana pe ceva chei si cu prietenul mecanic voi face si eu ceva pe acolo.....
Oricum, va multumesc anticipat si astept raspunsurile voastre!
Alex
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- alxgudea
- OP
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
Fratilor, pana la urma nu am scapat. Alaltaieri m-a lasat fata (adica masina) in mijlocul drumului cand trebuia sa fiu la ora fixa la serviciu... asa se intampla...dupa mers normal, dintr-o data scade relantiul tare de tot, zgudiuie de cateva ori si...gata. Am apucat sa o bag intr-o parcare , am incercat sa o pornesc din nou...nimic. Fug la servici, dupa cateva ceasuri ma intorc, masina porneste la sfert, dar se aprince check engine si exhaust. De cel de gaze scap repede, se stinge la a doua cheie, dar ramane check engine aprins si motorul merge binisor.
Sun la platforma, la mecanic, in fine, aranjez sa ajunga masina la cine trebuie si dupa vreo 3 ceasuri ma suna mecanicul si imi spune ca a fost de la valva egr (ancrasata? din cauza mersului preponderent urban si ulterior cand i-am spus de benzina de la LUk a sarit in sus cu avertismente serioase!)(de care voi mi-ati spus), ca a rezolvat repede (a prestat o curatare la valva si la clapeta de acceleratie) si sa ma duc dupa masina.
In final, am platit mai mult pe platforma decat pe curatul de valva, dar ma bucur ca am scapat.
Acuma va intreb pe voi, care mai stiti una-alta despre un pret pentru o valva egr la motorul meu pentru ca mecanicul mi-a spus ca s-ar putea sa nu scap chiar asa de usor (hazardul....) si ca daca mai apar probleme de acest gen trebuie totusi schimbat egr-ul.
Mutumesc anticipat
Alex
Sun la platforma, la mecanic, in fine, aranjez sa ajunga masina la cine trebuie si dupa vreo 3 ceasuri ma suna mecanicul si imi spune ca a fost de la valva egr (ancrasata? din cauza mersului preponderent urban si ulterior cand i-am spus de benzina de la LUk a sarit in sus cu avertismente serioase!)(de care voi mi-ati spus), ca a rezolvat repede (a prestat o curatare la valva si la clapeta de acceleratie) si sa ma duc dupa masina.
In final, am platit mai mult pe platforma decat pe curatul de valva, dar ma bucur ca am scapat.
Acuma va intreb pe voi, care mai stiti una-alta despre un pret pentru o valva egr la motorul meu pentru ca mecanicul mi-a spus ca s-ar putea sa nu scap chiar asa de usor (hazardul....) si ca daca mai apar probleme de acest gen trebuie totusi schimbat egr-ul.
Mutumesc anticipat
Alex
- alxgudea
- OP
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
din nou revin....din pacate...
dupa ce mi-a fost curatata valva egr, din senin, la 2 saptamani dupa, mi se aprinde martorul de gaze (exhaust) si ramane aprins....
mentionez faptul ca motorul merge bine, trage, nu intrerupe (sau nu mai simt eu) nici macar acele mici "agatari" cu care eram deja obisnuit.
intrebarea mea este daca pot circula asa cateva zile si asta sa nu fie rau pentru motor?...sau sa o pun pe butuci?...am impresia ca ma paste oricum o valva egr noua...sau sa mai incerc o curatare?
astept pareri si sfaturi
merci anticipat!
dupa ce mi-a fost curatata valva egr, din senin, la 2 saptamani dupa, mi se aprinde martorul de gaze (exhaust) si ramane aprins....
mentionez faptul ca motorul merge bine, trage, nu intrerupe (sau nu mai simt eu) nici macar acele mici "agatari" cu care eram deja obisnuit.
intrebarea mea este daca pot circula asa cateva zile si asta sa nu fie rau pentru motor?...sau sa o pun pe butuci?...am impresia ca ma paste oricum o valva egr noua...sau sa mai incerc o curatare?
astept pareri si sfaturi
merci anticipat!
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Toate posturile mele tehnice se termina cu "atentie acest post il voi rectifica/completa...." La cel cu EGR am adaugat ceva destul de important valabil si la motorul tau. Daca valva se blocheaza pe inchis creste temperatura de ardere si ECU taie alimentarea cu benzina ca sa protejeze catalizatorul. Tu spuneai ca s-a oprit la tine motorul, corect. Asta se intimplase. Dar faptul ca ai "fript" sonda de oxigen incet incet posibil sa o fi "belit". Trebuie citit codul stocat. Sonda se verifica cu multimetru si eventual si cu baterie.
In alta ordine de idei, curata throttle body ca o sa fii uimit de ce gasesti pe acolo. Este prea simplu ca sa nu o faci, seamana bine cu al meu.
In alta ordine de idei, curata throttle body ca o sa fii uimit de ce gasesti pe acolo. Este prea simplu ca sa nu o faci, seamana bine cu al meu.
- alxgudea
- OP
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
in special domnului Ciucureanu...mii de multumiri pentru sfaturi si opinii.
am vorbit cu o cunostinta, inginer auto ca specializare si ma duc luni la el si stau cu el sa mai curatam odata egr-ul si cred ca am sa insist sa facem si clapeta de acceleratie. cam ce altceva ar trebui facut? sa schimb si filtrul de benzina, asa, numai preventiv sau nu e necesar? alte sugestii?
multumiri!
am vorbit cu o cunostinta, inginer auto ca specializare si ma duc luni la el si stau cu el sa mai curatam odata egr-ul si cred ca am sa insist sa facem si clapeta de acceleratie. cam ce altceva ar trebui facut? sa schimb si filtrul de benzina, asa, numai preventiv sau nu e necesar? alte sugestii?
multumiri!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Daca ai filtru de benzina merita schimbat, ca sa fii linistit. Spun daca pentru ca cei de la Opel mai au idea de a nu monta asa ceva, este pus in rezervor in pompa si nu necesita mentenanta. Cauta si vezi daca este asa. Ai in schimb Fuel Evaporation Control o alta gaselnita. Indicat ar fi sa nu umpli rezervorul pina sus ca sa nu ai surprize de la separator, este pus ca sa nu treaca benzina spre valva ci numai vapori.
- geo_dezu2000
- *
- 27 mesaje
- din 26 Dec 2006
- Astra 2001 z16xe
- Brasov
geo_dezu2000
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2006
- Mesaj Privat
Dupa aprinderea martorului din bord am dus-o la test si la opel si la alta firma.Spuneau ambele teste ca bobinele de inductie sint defecte desi motorul pornea ok la rece si functiona fara probleme.Dupa ce se incalzea insa, pornirea devenea un infern.M-am riscat si rau am facut am plecat la drum su dupa 100 de km am ramas ca pomul...copt la margine de drum.O sa cumpar blocul de inductie o sa schimb si bateria care a picat.Intrebarea mea este daca exista o metoda gen "agrafa" pentru resetarae codurilor de eroare memorate sau daca dupa remedierea defectiunii erorile vor fi ignorate de procesor?
De unde se pot comanda online piese de schimb pentru opel la un pret avantajos?
Masina e din 2001.Orice sugestie este bine venita
Va doresc sarbatori fericite.Geo
De unde se pot comanda online piese de schimb pentru opel la un pret avantajos?
Masina e din 2001.Orice sugestie este bine venita
Va doresc sarbatori fericite.Geo
- geo_dezu2000
- *
- 27 mesaje
- din 26 Dec 2006
- Astra 2001 z16xe
- Brasov
geo_dezu2000
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2006
- Mesaj Privat
Spuneam recent ca am avut ceva probleme cu astra z16xe ca pe testere a iesit defect blocul de inductie.L-am schimbat si acelasi rezultat masina nu mai porneste.Am incercat in zadar sa caut sa descarc si eu documentatita de service de la Astra linkurile erau sterse am inteles regula jocului.Poate cineva sa ma ajute sau iar trebuie sa merg sa pun testerul si sa mai dau citeva milioane pe cine stie ce naiba de senzor sau clapeta.Acum ala de mi-a spus ca e defect blocul de inductie ma intreaba ca de ce m-am grabit sa cumpar ca mai puteam face niste teste.Ba parca ar fi naveta spatiala Opelul asta.Orice sfat sau sugestie va fi binevenita.Va multumesc anticipat.
- misu_imv75
- **
- 114 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Vectra 2002 z16xe
- craiova
misu_imv75
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: craiova
- Masina: Vectra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
Aceasi problema am avut-o si eu, la rece pornea la sfert iar la cald trebuia sa ii dau la demaror mai mult pana pornea .... am schimbat benzina si o perioada nu am mai avut probleme ( 2 saptamani ) dupa care a reaparut problema, am curatat EGR ( cu diluant si frecat bine cu betisoare de lemn ) si nu mai am probleme Oricum in primavara schimb supapa EGR ( 4,8 mil
Bafta si tine-ne la curent
Citeste si aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10827
Bafta si tine-ne la curent
Citeste si aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10827
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ai avut bujii recomandate sau ai pus altceva de a picat inductia ?
Ansamblul bobinelor de inductie era curat ?
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9845
Ansamblul bobinelor de inductie era curat ?
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9845
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
SFAT :
Citeste la Agila ca ai raspunsul acolo, dar cu rabdare si tot ! Dupa ce vei citi vei sti ce sa cauti...
De exemplu :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280
Ai ami scris :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123 nu este complet dar da o cautare ca cineva a avut asa probleme cu potentiometrii din el...
Citeste la Agila ca ai raspunsul acolo, dar cu rabdare si tot ! Dupa ce vei citi vei sti ce sa cauti...
De exemplu :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280
In plus temperatura gazelor evacuate este mai mare (mai ales daca circulam cu viteze mari) se incinge catalizatorul si electronica ca sa-l protejeze taie alimentarea cu combustibil. Aceasta protectie a fost introdusa din mai 2001 treptat la urmatoarele motoare : Z10XE/ Z12XE/ Z14XE/ Z16XE/ Z16YNG/ Z18XE/ Z18XEL/ Z16SE/ Z22SE/ Z22XE/ Z32SE/ Z20LET. Daca va taie alimentarea nu vati gasi cod de eroare stocat, deci atentie !
Ai ami scris :
citeva milioane pe cine stie ce naiba de senzor sau clapeta
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123 nu este complet dar da o cautare ca cineva a avut asa probleme cu potentiometrii din el...
- geo_dezu2000
- *
- 27 mesaje
- din 26 Dec 2006
- Astra 2001 z16xe
- Brasov
geo_dezu2000
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2006
- Mesaj Privat
Acum am venit de la Opel Victoria-Brasov.Diagnostic ...calculator defect,pe foaia de constatari am vazut cod P0351,0352,0353,0354 ignition coil...
Aceleasi coduri le-am vazut si la o testare paralela la o alta firma dupa recomandarile careia am cumparat blocul de inductie cu care nici macar nu a vrut sa mai porneasca masina.
Intreb si eu acuma.Codurile acestea denota 100% defect ECU??Nu de alta dar daca am dat 5 mil aiurea nu am chef sa mai dau inca 32mil ca sa faca si altii experimente.ECU nu are coduri proprii de fault (memorie, I/O-uri sau procesor)?Cei de la Opel spun ca nu merge un calc second hand luat de pe alta masina ca-mi trebuie si butucul si cheile si CAr PAS-ul masinii de pe care se ia.Asa sa fie?
Am vazut foarte multe interventii pertinenete pe acest forum.ECU ''ataca 'direct primarul bobinelor de inductie sau exista un bloc intermediar?Poate ma ajuta cineva.Cu stima,George
Aceleasi coduri le-am vazut si la o testare paralela la o alta firma dupa recomandarile careia am cumparat blocul de inductie cu care nici macar nu a vrut sa mai porneasca masina.
Intreb si eu acuma.Codurile acestea denota 100% defect ECU??Nu de alta dar daca am dat 5 mil aiurea nu am chef sa mai dau inca 32mil ca sa faca si altii experimente.ECU nu are coduri proprii de fault (memorie, I/O-uri sau procesor)?Cei de la Opel spun ca nu merge un calc second hand luat de pe alta masina ca-mi trebuie si butucul si cheile si CAr PAS-ul masinii de pe care se ia.Asa sa fie?
Am vazut foarte multe interventii pertinenete pe acest forum.ECU ''ataca 'direct primarul bobinelor de inductie sau exista un bloc intermediar?Poate ma ajuta cineva.Cu stima,George
- misu_imv75
- **
- 114 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Vectra 2002 z16xe
- craiova
misu_imv75
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: craiova
- Masina: Vectra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
Calculatorul comanda direct blocul bobinelor de inductie , semnificatia firelor care intra in blocul de aprindere este urmatoarea ( pt. z16xe ) :
Negru....plus prin contact
Maro......masa
Negru/Galben.....comanda bujia1
Negru/Alb...........comanda bujia 2
Negru/Rosu.........comanda bujia 3
Negru/Albastru....comanda bujia 4
Oricum in interiorul blocului de aprindere este si un etaj final care comanda primarul bobinelor
Negru....plus prin contact
Maro......masa
Negru/Galben.....comanda bujia1
Negru/Alb...........comanda bujia 2
Negru/Rosu.........comanda bujia 3
Negru/Albastru....comanda bujia 4
Oricum in interiorul blocului de aprindere este si un etaj final care comanda primarul bobinelor
- geo_dezu2000
- *
- 27 mesaje
- din 26 Dec 2006
- Astra 2001 z16xe
- Brasov
geo_dezu2000
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2006
- Mesaj Privat
multumesc misu_imv75 pentru informatiile postate.
Ai idee cam care e pretul de piata al unui ECU pentru Astra?As indrazni mai mult,crezi ca se poate repara etajul de atac bobine de pe placa ECU?
Unde pot gasi schema acestui ECU?Banuiesc ca etajele de comanda sint fie pe Darlington sau pe tiristor/triac adica componenete discrete care ar putea permite cu rabdare si atentie o interventie de schimbare.M-as risca,in fond ce am de pierdut?
Multumesc mult pentru informatii.An nou fericit
Geo
PS.Era sa uit ceva important.Comanda pe bujii se face ca semnal 'masa' sau +12v?
Ai idee cam care e pretul de piata al unui ECU pentru Astra?As indrazni mai mult,crezi ca se poate repara etajul de atac bobine de pe placa ECU?
Unde pot gasi schema acestui ECU?Banuiesc ca etajele de comanda sint fie pe Darlington sau pe tiristor/triac adica componenete discrete care ar putea permite cu rabdare si atentie o interventie de schimbare.M-as risca,in fond ce am de pierdut?
Multumesc mult pentru informatii.An nou fericit
Geo
PS.Era sa uit ceva important.Comanda pe bujii se face ca semnal 'masa' sau +12v?
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
- geo_dezu2000
- *
- 27 mesaje
- din 26 Dec 2006
- Astra 2001 z16xe
- Brasov
geo_dezu2000
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2006
- Mesaj Privat
- alxgudea
- OP
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
dragilor,
dupa o vreme revin cu o noua problema...in fond nu e noua ci a revenit una mai veche (am mai avut 2 posturi legate de egr tot aici la aceasta sectiune).
iata despre ce este vorba- dupa doua aventuri cu valva egr blocata, aprinderea martorului de exhaust, etc, si 2 curatari ale valvei mi se intampla din nou...culmea in 30 decembrie inainte de a pleca la o cabana cu tot calabalacul (catel, purcel, copil, patut etc)...se aprinde in mers becul de exhaust.....am fost avizat la ultima curatare de catre inginerul care se ocupa de masina ca ar fi bina ca la urmatoarea problema sa schimbam totusi egr-ul ca el nu mai garanteaza ca mai tine, in fine, problema era doar o chestiune de timp..
ma rog, il sun pe om, ma asigura ca nu e o problema cateva zile sa merg asa (motorul mergea impecabil, poate putin mai lenesut) si dupa anul nou facem treaba.
chestia e ca dupa drumul de dus si intors aprox 60 km (cu pauza de 3 zile in care nu am pornit masina), ajung acasa avand pe tot parcursul drumului martorul aprins, pun masina in parcare, si dupa vreo 4 ore trebuind sa plec constat ca becul nu mai sta aprins. am mai incercat odata, pun contactul, becurile se sting exact asa cum trebuie, deci nu e ars......
intrebarea mea suna cam asa...e normal ca martorul sa se stinga de la sine?...eu stiam ca eroarea ramane stocata si numai cu testerul se reseteaza...tot in aceasta idee...sa mai cumpar egr-ul nou?..sa il schimb sau sa mai astept sa vad ce si cum (nu de alta dar 5 mil nu imi prisosesc acum...)
multumesc anticipat de sfaturi
Ultima modificare făcută de alxgudea la Lun 12 Mar, 2007 11:22 am, modificat de 9 ori în total
dupa o vreme revin cu o noua problema...in fond nu e noua ci a revenit una mai veche (am mai avut 2 posturi legate de egr tot aici la aceasta sectiune).
iata despre ce este vorba- dupa doua aventuri cu valva egr blocata, aprinderea martorului de exhaust, etc, si 2 curatari ale valvei mi se intampla din nou...culmea in 30 decembrie inainte de a pleca la o cabana cu tot calabalacul (catel, purcel, copil, patut etc)...se aprinde in mers becul de exhaust.....am fost avizat la ultima curatare de catre inginerul care se ocupa de masina ca ar fi bina ca la urmatoarea problema sa schimbam totusi egr-ul ca el nu mai garanteaza ca mai tine, in fine, problema era doar o chestiune de timp..
ma rog, il sun pe om, ma asigura ca nu e o problema cateva zile sa merg asa (motorul mergea impecabil, poate putin mai lenesut) si dupa anul nou facem treaba.
chestia e ca dupa drumul de dus si intors aprox 60 km (cu pauza de 3 zile in care nu am pornit masina), ajung acasa avand pe tot parcursul drumului martorul aprins, pun masina in parcare, si dupa vreo 4 ore trebuind sa plec constat ca becul nu mai sta aprins. am mai incercat odata, pun contactul, becurile se sting exact asa cum trebuie, deci nu e ars......
intrebarea mea suna cam asa...e normal ca martorul sa se stinga de la sine?...eu stiam ca eroarea ramane stocata si numai cu testerul se reseteaza...tot in aceasta idee...sa mai cumpar egr-ul nou?..sa il schimb sau sa mai astept sa vad ce si cum (nu de alta dar 5 mil nu imi prisosesc acum...)
multumesc anticipat de sfaturi
Ultima modificare făcută de alxgudea la Lun 12 Mar, 2007 11:22 am, modificat de 9 ori în total
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Din pacate este posibil ca ECU sa aiba o problema atata timp cat eroarea apare pt. toate bobinele din blocul de inductie (practic ECU nu le mai "vede"). Faptul ca problema nu apare decat la cald ma duce cu gandul la o problema de izolatie sau/si de supraincalzire al ECU (al microcontrollerului mai exact)-cu atat mai mult cu cat este plasat destul de "vulnerabil" in compartimentul motor. Are cineva idee de vreo rechemare in service pt. Opel Astra G la vremea ei pt. asemenea probleme? mie imi miroase a asa ceva...