elman
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
am o Astra G 1,7DTI (motor Y17dt), uneori dupa ce pornesc motorul, becul din bord care arata incarcarea bateriei ramane aprins si cade pompa de servodirectie. Uneori dupa cateva secunde se stinge becul si directia isi revine, alteori trebuie sa o las sa mearga mai mult, o accelerez, o opresc, o repornesc si apoi revine la normal.
Am facut urmatoarele masuratori:
- tensiune pe baterie cu borna deconectata 12,55V
- tensiune pe baterie cu borna conectata 12,48V
- curentul consumat cu cheia scoasa din contact 8,5mA
- la pornire tensiunea pe baterie scate la 10,5V si porneste la "sfert de cheie".
- cat timp becul de monitorizare a bateriei este aprins, tensiunea variazaintre 13,9-14,1, 14,2 functie si de acceleratie.
- tensiunea pe baterie cu motorul pornit, fara ca becul sa fie aprins, este 14,1-14,2 V, daca accelerez la 2000 ture urca la 14,3. Am monitorizat tensiunea pe baterie in mers variaza intre 13,8 si 14,3 functie de consumatorii porniti sau turatie si nu mai stiu ce ?...
M-am uitat pe schema si am vazut ca exista o conecsiune intre alternator si pompa de servodirectie. Banuiesc ca pe acel fir alternatorul ii da o informatie pompei ca motorul este in functiune si din acest motiv am banuit ca patineaza cureaua de transmisie pe fulia alternatorului insa am verificat si se pare ca nu patineaza.
Intrbari: - daca tensiunea pe baterie nu scade de ce se aprinde acel bec?
Aveti idee ce poate fi: sa fie defecta puntea, regulatorul (releul) de tensiune sau alceva?
Multumesc anticipat pentru raspuns.
Ultima modificare făcută de elman la Dum 24 Apr, 2011 7:16 am
am o Astra G 1,7DTI (motor Y17dt), uneori dupa ce pornesc motorul, becul din bord care arata incarcarea bateriei ramane aprins si cade pompa de servodirectie. Uneori dupa cateva secunde se stinge becul si directia isi revine, alteori trebuie sa o las sa mearga mai mult, o accelerez, o opresc, o repornesc si apoi revine la normal.
Am facut urmatoarele masuratori:
- tensiune pe baterie cu borna deconectata 12,55V
- tensiune pe baterie cu borna conectata 12,48V
- curentul consumat cu cheia scoasa din contact 8,5mA
- la pornire tensiunea pe baterie scate la 10,5V si porneste la "sfert de cheie".
- cat timp becul de monitorizare a bateriei este aprins, tensiunea variazaintre 13,9-14,1, 14,2 functie si de acceleratie.
- tensiunea pe baterie cu motorul pornit, fara ca becul sa fie aprins, este 14,1-14,2 V, daca accelerez la 2000 ture urca la 14,3. Am monitorizat tensiunea pe baterie in mers variaza intre 13,8 si 14,3 functie de consumatorii porniti sau turatie si nu mai stiu ce ?...
M-am uitat pe schema si am vazut ca exista o conecsiune intre alternator si pompa de servodirectie. Banuiesc ca pe acel fir alternatorul ii da o informatie pompei ca motorul este in functiune si din acest motiv am banuit ca patineaza cureaua de transmisie pe fulia alternatorului insa am verificat si se pare ca nu patineaza.
Intrbari: - daca tensiunea pe baterie nu scade de ce se aprinde acel bec?
Aveti idee ce poate fi: sa fie defecta puntea, regulatorul (releul) de tensiune sau alceva?
Multumesc anticipat pentru raspuns.
Ultima modificare făcută de elman la Dum 24 Apr, 2011 7:16 am
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
elman
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
elman
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2008
- Mesaj Privat
Am verificat firele si mufele de la pompa servo si sunt ok, nu am verificat contactele pe alternator, ma gandesc ca ar putea fi o cauza.
Sunt tentat sa iau firul ce merge de la alternator la pompa si sa-l conctez direct la baterie, ar trebui ca pompa sa nu se mai blocheze. Teama mea este ca daca uit contactul pe pozitia a doua, fara ca motorul sa fie pornit, imi va porni pompa si-mi va consuma curentul din baterie. Daca firul ce vine de la contact si merge la pompa este pe pozitia 3-a la contact, ar trebui sa fie totul ok. Am inteles ca pompa functioneaza doar atunci cand pe doua din cele 3 trei fire sunt 12 V, celalat fir fiind pentru diagnoza.
La releu ma gandeam si eu insa din moment ce incarca, ma gandesc ca este doar partial defect sianume partea ce da informatia daca exista sau nu incarcare. Din acest motiv ma gandeam la artificiul de mai sus.
Oricum mi se pare o bizarerie ca atunci cand se aprinde un bec in bord sa nu mai ai servodirectie, asta ar trebui sa se intample atunci cand chiar nu mai ai curent in baterie iar avaria alternatorului sa fie semnalizata caatare.
Multumesc pentru sugestie.
Sunt tentat sa iau firul ce merge de la alternator la pompa si sa-l conctez direct la baterie, ar trebui ca pompa sa nu se mai blocheze. Teama mea este ca daca uit contactul pe pozitia a doua, fara ca motorul sa fie pornit, imi va porni pompa si-mi va consuma curentul din baterie. Daca firul ce vine de la contact si merge la pompa este pe pozitia 3-a la contact, ar trebui sa fie totul ok. Am inteles ca pompa functioneaza doar atunci cand pe doua din cele 3 trei fire sunt 12 V, celalat fir fiind pentru diagnoza.
La releu ma gandeam si eu insa din moment ce incarca, ma gandesc ca este doar partial defect sianume partea ce da informatia daca exista sau nu incarcare. Din acest motiv ma gandeam la artificiul de mai sus.
Oricum mi se pare o bizarerie ca atunci cand se aprinde un bec in bord sa nu mai ai servodirectie, asta ar trebui sa se intample atunci cand chiar nu mai ai curent in baterie iar avaria alternatorului sa fie semnalizata caatare.
Multumesc pentru sugestie.
- Mentos
- **
- 210 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Astra 2001 y17dt
- Cluj
Mentos
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
- Iscander_88
- **
- 426 mesaje
- din 02 Sep 2007
- Vectra 1999 Y16XE
- Constanta
Iscander_88
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1999 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2007
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- rotaru antonel
- *
- 3 mesaje
- din 27 Apr 2011
- Astra 2003 y1,7dt
- Dolj
rotaru antonel
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 y1,7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2011
- Mesaj Privat
elman
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2008
- Mesaj Privat
- cornel_02
- **
- 278 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 278
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
Eu as inclina spre un contact imperfect probabil pe circuitul de masa. Verifica/curata bine contactele minusului care duce de la baterie pana in zona electromotorului. La fel si cel care se leaga la caroserie. Daca in momentul in care motorul e pornit si becul bateriei aprins, adica atunci cand servodirectia e blocata ai tensiune buna, atunci alternatorul nu are nimic. Dar atentie in ce puncte masori tensiunea. Unde pui minusul voltmetrului ? Pe baterie, pe motor sau pe caroserie ?
elman
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2008
- Mesaj Privat
Am rezolvat problema, am desfacut alternatorul si am constatat cu surpriza, ca era defect semeringul de la pompa de vid care este montata pe alternator, patrundea ulei de la pompa la peria si lamela dinspre pompa si nu mai facea contact peria pe lamela colectoare ceea ce ducea la lipsa incarcarii, aprinderea becului rosu in bord si blocarea servodirectiei. Lamela si peria dinspre pompa de vid erau ca si noi, neuzate, din cauza uleiului care le ungea. Am schimbat semringul, a costat 8 lei, am curatat uleiul, si totul este ok.