- mihaicalinescu
- OP
- 9 mesaje
- din 25 Oct 2007
- Calibra 1996 x20xev
- Suceava
mihaicalinescu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Suceava
- Masina: Calibra 1996 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2007
- Mesaj Privat
Sunt posesorul unui superb opel calibra, an.96 cu motor ecotech. din pacate...si aici am si eu o mare parte de vina, omul care mi-a vandut masina, a "omis" sa-mi spuna ca are numai apa chioara in circuitul de racire...eu n-am verificat, asa ca, odata cu vremea rece, m-am trezit ca mi se incinge motorul ori are un dop de gheata pe undeva, ori e blocat termostatul, ceea ce, cred eu ca e mai sigur.Pentru ca, furtunul de sus, cel scurt care vine de la motor in partea de sus a radiatorului, este fierbinte, pe cand cel din partea de jos, este rece...deci, in mod clar, nu-si face circuitul de racire.problema e ca nu stiu unde e pozitionat termostatul... daca stie careva, va rog sa-mi explicati si mie...eventual, o poza sau o schita, ar fi mai mult decat binevenita. Va multumesc!
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- mihaicalinescu
- OP
- 9 mesaje
- din 25 Oct 2007
- Calibra 1996 x20xev
- Suceava
mihaicalinescu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Suceava
- Masina: Calibra 1996 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2007
- Mesaj Privat
elegance a scris:Domnu' calinescu, in profil ai scris ca ai tigra, iar in mesaj calibra... Desi au cate 2 usi, exista niste diferente intre ele. Hotaraste'te ce model de opel ai si afla si tipul de motor ca nu suntem ghicitori in cafea.
Cu alte cuvinte citeste regulamentul.
Cu alte cuvinte citeste regulamentul.
am modificat d-le.... desi, nu stiu daca e relevant ce masina posed, sau intreb pentru un prieten care nu are net, etc,etc,etc... deci, acestea fiind modificate, ai ceva de spus constructiv, vis-a-vis de subiect, sau era doar aflarea in treaba, care la romani e la mare cautare....?
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- mihaicalinescu
- OP
- 9 mesaje
- din 25 Oct 2007
- Calibra 1996 x20xev
- Suceava
mihaicalinescu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Suceava
- Masina: Calibra 1996 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2007
- Mesaj Privat
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
@elegance a spus ca are ecotec.adica x20xev.136 de cai.ca altul pe calibra nu s-a pus.
@mihai calinescu poza lui elegance ok sa iti faci o idee.in principiu urmareste intrarea in radiator.vezi de unde vine furtunul care intra in radiator(partea de sus) si in continuarea lui spre motor ar trebui sa fie termostatul.
apropo colegul @elegance are dreptate:citeste regulamentul!
le:poza
@mihai calinescu poza lui elegance ok sa iti faci o idee.in principiu urmareste intrarea in radiator.vezi de unde vine furtunul care intra in radiator(partea de sus) si in continuarea lui spre motor ar trebui sa fie termostatul.
apropo colegul @elegance are dreptate:citeste regulamentul!
le:poza
- mihaicalinescu
- OP
- 9 mesaje
- din 25 Oct 2007
- Calibra 1996 x20xev
- Suceava
mihaicalinescu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Suceava
- Masina: Calibra 1996 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2007
- Mesaj Privat
Va multumesc pentru poze, urmatoarea intrebare, ar fi, pe unde se umple circuitul cu apa,si cum se aeriseste acesta? multumesc anticipat.
off-topic : Pentru ca pastra discutia la obiect, cred ca mai nimerit ar fi sa ne raspundem in privat la observatii. am tot modificat datele la profil, dar, ori nu se salveaza, ori nu ma pricep eu...insa, imi mentin parerea ca aici, un utilizator al forumului, cerea niste lamuriri despre o masina marca Opel. Oare, daca nu am masina de tipul ala... e interzis a pune intrebari? Crede oare cineva, ca daca as fi stiut ce cod de motor are ecotech-ul...n-as fi scris, numa' asa...ca sa ma simt mai important? Crezi oare, d-le. "elegance" ca nu sunt convins ca ai pus special o poza cu un motor de tip mai vechi, doar ca sa "ilustrezi" ca nu am dat toate datele necesare? Te rog...nu-mi jigni inteligenta... Ar trebui totusi, sa nu uitam ca "inainte de-a fi batran si intelept, toti am fost tineri si prosti..." In alta ordine de idei, sa stiti ca e destul de frustrant, cand ai o problema destul de grava, zic eu... si esti innebunit s-o rezolvi, ca sa nu distrugi motorul, sa se afle cate cineva in treaba, ca nu ai completat la profil tipul masinii... Ma rog, daca am suparat pe cineva, imi cer scuze, si eventualele discutii pe tema asta, le primesc in privat, ca sa nu distrugem tema initiala a discutiei.
off-topic : Pentru ca pastra discutia la obiect, cred ca mai nimerit ar fi sa ne raspundem in privat la observatii. am tot modificat datele la profil, dar, ori nu se salveaza, ori nu ma pricep eu...insa, imi mentin parerea ca aici, un utilizator al forumului, cerea niste lamuriri despre o masina marca Opel. Oare, daca nu am masina de tipul ala... e interzis a pune intrebari? Crede oare cineva, ca daca as fi stiut ce cod de motor are ecotech-ul...n-as fi scris, numa' asa...ca sa ma simt mai important? Crezi oare, d-le. "elegance" ca nu sunt convins ca ai pus special o poza cu un motor de tip mai vechi, doar ca sa "ilustrezi" ca nu am dat toate datele necesare? Te rog...nu-mi jigni inteligenta... Ar trebui totusi, sa nu uitam ca "inainte de-a fi batran si intelept, toti am fost tineri si prosti..." In alta ordine de idei, sa stiti ca e destul de frustrant, cand ai o problema destul de grava, zic eu... si esti innebunit s-o rezolvi, ca sa nu distrugi motorul, sa se afle cate cineva in treaba, ca nu ai completat la profil tipul masinii... Ma rog, daca am suparat pe cineva, imi cer scuze, si eventualele discutii pe tema asta, le primesc in privat, ca sa nu distrugem tema initiala a discutiei.
- deleted-3353
- **
- 70 mesaje
- din 28 Sep 2006
deleted-3353
- Mesaje scrise: 70
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
Ai nevoie de 7-8 litri de amestec apa distilata-antigel la ce ratie vrei tu. Daca mai ai apa in instalatie, atunci ai nevoie de mai putini litri si ar fi de preferat sa pui doar antigel primii 3 litri.
Circuitul de apa se umple pe la vasul de expansiune (cel din stanga indepartat, adica langa parbriz, cum te uiti la masina) si torni amestecul apa-antigel pana nu mai scade nivelul. Ai grija ca nu trebuie umplut, se pune doar pana la imbinare (pana la dunga din mijloc). Aerisirea nu e necesara, a trecut vremea daciilor 1310, doar lasi motorul sa mearga pana deschide odata sau de doua ori termostatul (in principiu porneste electroventilatorul cand se intampla asta, sau urmaresti pe ceas, dupa ce ajunge la 95 grade, o sa vezi ca acul va cobori).
Si apropo, motorul tau este Ecotec, fara H
Circuitul de apa se umple pe la vasul de expansiune (cel din stanga indepartat, adica langa parbriz, cum te uiti la masina) si torni amestecul apa-antigel pana nu mai scade nivelul. Ai grija ca nu trebuie umplut, se pune doar pana la imbinare (pana la dunga din mijloc). Aerisirea nu e necesara, a trecut vremea daciilor 1310, doar lasi motorul sa mearga pana deschide odata sau de doua ori termostatul (in principiu porneste electroventilatorul cand se intampla asta, sau urmaresti pe ceas, dupa ce ajunge la 95 grade, o sa vezi ca acul va cobori).
Si apropo, motorul tau este Ecotec, fara H
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
@jady a descris foarte bine operatiile.
ar fi de completat ca dupa vreo 50 km trebuie sa mai verifici nivelul antigelului.mai scade datorita aerisirii.
@elegance a pus poza bine.acela e motor c20ne.daca compari pozele ai sa vezi ca termostatul e tot pe acolo.
bafta!
ps.verifica sa nu ai ulei in apa sau apa in ulei.
ar fi de completat ca dupa vreo 50 km trebuie sa mai verifici nivelul antigelului.mai scade datorita aerisirii.
@elegance a pus poza bine.acela e motor c20ne.daca compari pozele ai sa vezi ca termostatul e tot pe acolo.
bafta!
ps.verifica sa nu ai ulei in apa sau apa in ulei.
- mihaicalinescu
- OP
- 9 mesaje
- din 25 Oct 2007
- Calibra 1996 x20xev
- Suceava
mihaicalinescu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Suceava
- Masina: Calibra 1996 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2007
- Mesaj Privat
va multumesc pentru indicatii, o sa fac operatiunea, dupa ce voi schimba totusi termostatul, pentru ca, e clar ca am o problema cu el.... ieri am pus apa in instalatie, prin vasul de expansiune ( ca alta "gaura" n-am gasit ) dar...nu se mai incalzeste motorul, probabil ca termostatul face probleme... ramane cand inchis, cand deschis.
- duduman ionut
- *
- 2 mesaje
- din 14 Oct 2010
- Calibra 1996 wol000085t10369
- Suceava
duduman ionut
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Suceava
- Masina: Calibra 1996 wol000085t10369
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2010
- Mesaj Privat
am si eu un opel calibra si imi incalzeste apa foarte tare apaajungea la 100grade si debea atunci porneat termocupla dar nu dovedea sa raceasca chiar daca dadeam drumul la caldura si am schimbat bulbul cu unu care deschide acum termocupla la 90 dar tot asa nu dovedeste sa raceasaca are cineva vreo ideie oare sa fie termostatul blocat?
- providra18
- **
- 329 mesaje
- din 21 Mar 2009
- Calibra 1995 x20xev
- Suceava
providra18
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Suceava
- Masina: Calibra 1995 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2009
- Mesaj Privat
In legatura cu schimbarea lichidului de racire. Nu stiu daca intra in instalatie 7-8 litri...mi se pare cam mult. Cel mai bine ar fi sa scoti toata apa din motor (desfaci furtunul de jos al radiatorului asta in caz ca nu ai pe radiator sa scoti apa si lasi sa curga). Nu stiu sigur, dar aerisirea cred ca se face automat. Din mecanica pe care o stiu se pune in motor dupa ce ai scos apa 1l antigel,1 l apa distilata, 1 l antigel, 1 l apa distilata. Daca e gresit rog colegii mai cunoscatori sa ma corecteze. Niciodata nu am vazut nicaieri si nici nu am auzit sa bagi 3-4l antigel si dupa 3-4 l apa.
Pentru @duduman ionut: termostatul se poate verifica foarte usor, asta doar daca vrei sa fii sigur ca e bun sau nu si sa nu mai dai banii aurea pe altul nou; scoti termostatul si`l legi cu o bucata de sarma sau altceva si`l bagi in apa clocotita. Daca se deshide, il scoti si`l pui in alt recipient cu apa cald. In acel moment ar trebui sa se inchida. Asa poti verifica termostatul daca inchide/deschide.
Pentru @duduman ionut: termostatul se poate verifica foarte usor, asta doar daca vrei sa fii sigur ca e bun sau nu si sa nu mai dai banii aurea pe altul nou; scoti termostatul si`l legi cu o bucata de sarma sau altceva si`l bagi in apa clocotita. Daca se deshide, il scoti si`l pui in alt recipient cu apa cald. In acel moment ar trebui sa se inchida. Asa poti verifica termostatul daca inchide/deschide.