- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
In acest topic se discuta despre pornirea extrem de grea a motorului Y20DTH sau Y22DTR.
Cauza este DEZAMORSAREA!
Verificati si/sau inlocuiti, pe rand:
- furtunasele de retur de la injectoare;
- oringurile din capacul filtrului si carcasa filtrului;
- simeringurile si oringurile de la injectoare.
Pentru furtunasele de retur:
Scoti capacul de plastic, o sa vezi 4 tevi care ies de la pompa de injectie si se duc la injectoare (pompa e pe cureaua de accesorii sus in dreapta cum te uiti din fata motorului).
Deasupra tevilor sunt 4 furtunase care se intorc de la injectoare, se unesc cu niste T-uri si intr-un final intr-un singur furtunas care intra iar in pompa de injectie. Inlocuieste-le. Acestea crapa in timp si lasa aerul sa intre in pompa de injectie si aceasta se dezamorseaza si nu mai baga motorina. Dupa ce insisti cu demarorul se amorseaza singura si porneste.
Nu zic ca asta e 100% cauza problemei dar e o problema des intalnita la motorul de 2.0 diesel de la opel.
Cauza este DEZAMORSAREA!
Verificati si/sau inlocuiti, pe rand:
- furtunasele de retur de la injectoare;
- oringurile din capacul filtrului si carcasa filtrului;
- simeringurile si oringurile de la injectoare.
Pentru furtunasele de retur:
Scoti capacul de plastic, o sa vezi 4 tevi care ies de la pompa de injectie si se duc la injectoare (pompa e pe cureaua de accesorii sus in dreapta cum te uiti din fata motorului).
Deasupra tevilor sunt 4 furtunase care se intorc de la injectoare, se unesc cu niste T-uri si intr-un final intr-un singur furtunas care intra iar in pompa de injectie. Inlocuieste-le. Acestea crapa in timp si lasa aerul sa intre in pompa de injectie si aceasta se dezamorseaza si nu mai baga motorina. Dupa ce insisti cu demarorul se amorseaza singura si porneste.
Nu zic ca asta e 100% cauza problemei dar e o problema des intalnita la motorul de 2.0 diesel de la opel.
tmd1
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
Verifica ce a zis Slick caruia ii multumesc pentru sfatul sau la aceasi problema.
Apropo: a fost de la furtunul de tur din filtru de motorina care a iesit din locasul lui de prindere si avea un joc la imbinarea in filtru.
De cand l-am fixat vreau sa spun ca porneste la sfert de cheie si in zilele astea sunt sub -10°C la Cluj.
Asa ca nu e normal sa nu porneasca in max. 2 secunde.
Apropo: a fost de la furtunul de tur din filtru de motorina care a iesit din locasul lui de prindere si avea un joc la imbinarea in filtru.
De cand l-am fixat vreau sa spun ca porneste la sfert de cheie si in zilele astea sunt sub -10°C la Cluj.
Asa ca nu e normal sa nu porneasca in max. 2 secunde.
g_poturlu
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2004
- Mesaj Privat
21-Lancer
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2005
- Mesaj Privat
Multam fain baieti!
Sper sa se rezolve cu schimbatul furtunaselor. Deocamdata nu am cum sa incerc... Masina s-a intors la cei care mi-au adus-o de dincolo (niste baieti din Zalau) sa-i faca CI si ce mai trebuie.
O sa va anunt dupa ce revine in posesia mea. O sa-i schimb si filtrele si uleiul cu ocazia asta si mai vedem dup-aia.
Multa bafta!
Sper sa se rezolve cu schimbatul furtunaselor. Deocamdata nu am cum sa incerc... Masina s-a intors la cei care mi-au adus-o de dincolo (niste baieti din Zalau) sa-i faca CI si ce mai trebuie.
O sa va anunt dupa ce revine in posesia mea. O sa-i schimb si filtrele si uleiul cu ocazia asta si mai vedem dup-aia.
Multa bafta!
21-Lancer
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2005
- Mesaj Privat
Inca ceva ... apropos de norisorul negru si de blamarea celor 1-2 bujii incandescente.
Dia alte topicuri am inteles ca martorul de la bord responsabil de partea electronica a motorului ar trebui sa ramana aprins in cazul in care vreo bujie (sau toate) este (sunt arse). Este as sau nu?
In cazul meu, martorul respectiv se stinge la cateva secunde de la punerea contactului.
Dia alte topicuri am inteles ca martorul de la bord responsabil de partea electronica a motorului ar trebui sa ramana aprins in cazul in care vreo bujie (sau toate) este (sunt arse). Este as sau nu?
In cazul meu, martorul respectiv se stinge la cateva secunde de la punerea contactului.
kire
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2005
- Mesaj Privat
- dinca_marian
- *
- 35 mesaje
- din 22 Apr 2006
- Bucuresti
dinca_marian
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2006
- Mesaj Privat
vezi daca iti incarca bateria cum trebuie, si eu aveam uneori la motor y20dth problema la pornire o lua mai greu dar la prima cheie, pana ieri cand nu a mai luati deloc ca ramasese blocat imobilizatoru am sters eroarea si am pornit insa nu imi incarca bateria cum trebuie si am schimbat pe alternator un releu, acu pare ok sper sa isi revina si bateria
dent
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: timisoara
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2006
- Mesaj Privat
am un opel vectra b 2.0 dti din 2001. de curind, a trebuit sa dau jos chiulasa pentru ca sa-mi scot o bujie insurubata strimb de niste mesteri de la Opel Dibas sau GTT, nu sunt sigur, ca pe facturi nimeni nu mentioneaza care bujie anume a fost schimbata.
dupa remontarea chiulasei, alta bucurie: masina porneste greu la rece (adica dupa o noapte de stat) - trebuie sa dau mult la cheie (in jur de cinci-sase secunde). Cind motorul porneste in sfirsit, scoate un nor de fum alb la culoare, care variaza ca volum.
mentionez ca problema nu mai apare atunci cind motorul este cald (nici macar imediat dupa prima pornire, cea rece si cu fum) si nici nu se aprinde nici un martor de avarie pe bord.
"mesterii" de mi-au demontat chiulasa mi-au zis cu un zimbet timp ca e vorba de oringurile de la injectoare, depsre care ei insisi au recunoscut ca "se poate sa le fi montat noi strimb", se rezolva intr-o saptamina si cu 1000 RON.
S-a mai confruntat cineva cu probleme similare si cum le-ati rezolvat?
Mersi de ajutor
dupa remontarea chiulasei, alta bucurie: masina porneste greu la rece (adica dupa o noapte de stat) - trebuie sa dau mult la cheie (in jur de cinci-sase secunde). Cind motorul porneste in sfirsit, scoate un nor de fum alb la culoare, care variaza ca volum.
mentionez ca problema nu mai apare atunci cind motorul este cald (nici macar imediat dupa prima pornire, cea rece si cu fum) si nici nu se aprinde nici un martor de avarie pe bord.
"mesterii" de mi-au demontat chiulasa mi-au zis cu un zimbet timp ca e vorba de oringurile de la injectoare, depsre care ei insisi au recunoscut ca "se poate sa le fi montat noi strimb", se rezolva intr-o saptamina si cu 1000 RON.
S-a mai confruntat cineva cu probleme similare si cum le-ati rezolvat?
Mersi de ajutor
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
1 Vezi daca timpitii aia de mecanici nu ti-au ars releul care pune incandescentele...chiar daca se aprinde becul de incandescente de pe bord asta nu inseamna ca releul si implicit ele functioneaza.
2 Verifica daca ajunge curent la incandescente
3 Dupa ce se stinge becul de incandescente mai numara 7 secunde si pe urma da la cheie......incearca variantele de mai sus si poate scapi mai ieftin.
P.S. Vezi daca tractata porneste....daca da.......nu as crede ca sunt orninguri-le....dar mai sti poate chiar erau "geniali" mecanicii.....
MULTA BAFTA
2 Verifica daca ajunge curent la incandescente
3 Dupa ce se stinge becul de incandescente mai numara 7 secunde si pe urma da la cheie......incearca variantele de mai sus si poate scapi mai ieftin.
P.S. Vezi daca tractata porneste....daca da.......nu as crede ca sunt orninguri-le....dar mai sti poate chiar erau "geniali" mecanicii.....
MULTA BAFTA
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
dent
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: timisoara
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2006
- Mesaj Privat
- virgil
- **
- 273 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
virgil
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
Stai linistit au mai patit si altii.
1. senzorul de turatie de pe volanta......la Omega B este 100 Euro
2. Calculatorul masinii...varianta mai nasoala dar se rezolva fara sa cumperi altul.
Daca era senzorul de temperatura, bujii...etc nu pornea nici la rece.
Actioneaza indirect asupra capului pompei de injectie (ca de altfel si senzorul de turatie de pe volanta)
Aceeasi problema am avut-o si eu (la mine era din calculator)...si Victor cu omega caravan alba (la el era din senzor).
Nu trebuie neaparat sa fie doar aceste probleme...dar eu as incepe cu ele pt ca sunt cele mai intilnite si relativ usor de rezolvat.
...sfaturile erau pt. prietenul dezamagit si disperat al lui ionutz2008.
Ultima modificare făcută de manfred la Mie 25 Oct, 2006 1:18 pm
1. senzorul de turatie de pe volanta......la Omega B este 100 Euro
2. Calculatorul masinii...varianta mai nasoala dar se rezolva fara sa cumperi altul.
Daca era senzorul de temperatura, bujii...etc nu pornea nici la rece.
Actioneaza indirect asupra capului pompei de injectie (ca de altfel si senzorul de turatie de pe volanta)
Aceeasi problema am avut-o si eu (la mine era din calculator)...si Victor cu omega caravan alba (la el era din senzor).
Nu trebuie neaparat sa fie doar aceste probleme...dar eu as incepe cu ele pt ca sunt cele mai intilnite si relativ usor de rezolvat.
...sfaturile erau pt. prietenul dezamagit si disperat al lui ionutz2008.
Ultima modificare făcută de manfred la Mie 25 Oct, 2006 1:18 pm
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Am facut un pic de curatenie. Le multumesc lui mikki si love4cars pentru interventii.
Rog pe manfred ca pe viitor sa fie mai clar in exprimare, pentru a evita astfel de situatii; acum am unit eu raspunsurile.
Rog pe toata lumea - cititi cu atentie problema pusa in discutie, cititi toate mesajele din topic.
Multumesc
Rog pe manfred ca pe viitor sa fie mai clar in exprimare, pentru a evita astfel de situatii; acum am unit eu raspunsurile.
Rog pe toata lumea - cititi cu atentie problema pusa in discutie, cititi toate mesajele din topic.
Multumesc
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Cu o problema de aprindere vin si eu numai ca motorul meu nu este DTH ci DTL.Dimineata cand se aprinde preincalzirea de la bujii o ia destul de greu, azi dimineata a luat-o abia la a 7-a cheie . Daca in schimb, il las sa mearga 2 minute, si il opresc porneste la sfert. Spre deosebire de toti ceilalti la mine porneste bine cand e cald, dar porneste foarte greu la rece .
Motorina acuma am un Euro 3 + Omv Alpin Diesel. Ceva sugestii???
Cum se dreneaza filtrul de motorina???
Motorina acuma am un Euro 3 + Omv Alpin Diesel. Ceva sugestii???
Cum se dreneaza filtrul de motorina???
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
Pai cand se aprinde preincalzirea care este, o ia greu pentru ca, probabil ai toate/aproape toate bujiile arse. Dupa ce il lasi sa mearga 2 minute, este logic ca porneste la sfert pentru ca, camera de ardere este la teperatura corespunzatoare.
In mod normal o masina diesel se chinuie mai mult sa porneasca cand afara sunt 5 grade decat atunci cand sunt -10 grade. Explicatia am sa va las s-o gasiti voi!
In mod normal o masina diesel se chinuie mai mult sa porneasca cand afara sunt 5 grade decat atunci cand sunt -10 grade. Explicatia am sa va las s-o gasiti voi!
Laur45
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2005
- Mesaj Privat
de ceva timp cand afara erau sub 10C si mi se aprindea martorul de bujii, dupa ce porneam (relativ greu), se aprindea si martorul check engine (masinuta cu cheita). Saptamana trecuta am fost pe la munte ... noaptea am avut si -5C, dimineata cand sa pornesc aoleu mama greeeu nenica greu!!! ... fum ca la tractor ... negru.
Ieri mi-am schimbat bujiile incandescente ... 3 arse si una bunicica (inca) ... ... azi de dimineata (7C la mine in garaj), ce sa vezi a pornit usor de parca era vara afara si martorul check engine nu s-a mai aprins.
concluzia mea ... daca aveti simptome de pornire greoaie si martor aprins imediat dupa pornire ... verificati bujiile incandescente ... cu siguranta aveti cel putin una arsa ...
Ieri mi-am schimbat bujiile incandescente ... 3 arse si una bunicica (inca) ... ... azi de dimineata (7C la mine in garaj), ce sa vezi a pornit usor de parca era vara afara si martorul check engine nu s-a mai aprins.
concluzia mea ... daca aveti simptome de pornire greoaie si martor aprins imediat dupa pornire ... verificati bujiile incandescente ... cu siguranta aveti cel putin una arsa ...
- pam
- **
- 440 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 2001 y22dtr
- Mures
pam
- Mesaje scrise: 440
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2001 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
florinike a scris:Cu o problema de aprindere vin si eu numai ca motorul meu nu este DTH ci DTL.Dimineata cand se aprinde preincalzirea de la bujii o ia destul de greu, azi dimineata a luat-o abia la a 7-a cheie . Daca in schimb, il las sa mearga 2 minute, si il opresc porneste la sfert. Spre deosebire de toti ceilalti la mine porneste bine cand e cald, dar porneste foarte greu la rece .
Motorina acuma am un Euro 3 + Omv Alpin Diesel. Ceva sugestii???
Cum se dreneaza filtrul de motorina???
Motorina acuma am un Euro 3 + Omv Alpin Diesel. Ceva sugestii???
Cum se dreneaza filtrul de motorina???
Exact aceeasi problema si la mine,de exemplu azi i-am dat cheie cam 6-7 secunde ca sa porneasca,iar daca o las sa mearga 1 minut porneste la sfert,la cald porneste foarte usor,motorina nu prea stralucita dar cred ca orice motorina ar fi nu ar trebui sa porneasca asa greu. Bujiile se aprind cca. 7-8 sec. ,iar dupa ce porneste aroximativ 4 sec. functioneaza cu intreruperi (la relanti).Florinike ,tu ai rezolvat ceva,ca simptomele sunt ca si la tine?(apropo,bujiile le-am verificat cu multimetrul si nu am gasit niciuna intrerupta) A,era sa uit,fum mult la pornire,dupa aceea nici gram. Astept sugestii din partea oricui are cunostiinta despre problema. Multumesc.