gabriel30
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z22se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2011
- Mesaj Privat
sal. am o problema cu masina de cateva zile s.a aprins in bord doua becuri galbene unul de la srs si altul de la o sonda cred si nu se mai tureaza decat pana la 4000 rpm si porneste greu opel astra g 2001 motor 1796cm.92 kw. z18xe am bagato pe tester si mea dat injectorul nr.2 si sonda de la axa came pe care le.am schimbat si tot asa merge motoru!astept un sfat multumesc.
gabriel30
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z22se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2011
- Mesaj Privat
gabriel30 a scris:sal. am o problema cu masina de cateva zile s.a aprins in bord doua becuri galbene unul de la srs si altul de la o sonda cred si nu se mai tureaza decat pana la 4000 rpm si porneste greu opel astra g 2001 motor 1796cm.92 kw. z18xe am bagato pe tester si mea dat injectorul nr.2 si sonda de la axa came pe care le.am schimbat si tot asa merge motoru!astept un sfat multumesc.
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- ovi_bercea
- *
- 7 mesaje
- din 18 Apr 2011
- Astra 2002 Z18XE
- Cluj
ovi_bercea
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2011
- Mesaj Privat
Nici mie nu mi se tureaza peste 4000 rpm. Cat despre consum sau acceleratie, mai bine sa nu mai pomenesc.
Sunt mandrul posesor al unui Opel Astra G Bertone Cabrio, fabricatie 2002, motor 1.8 16v. Masina o am de aproximativ 1 luna si jumatate. La scurta vreme dupa ce am achizitionat-o am fost de i-am montat GPL.
N-a trecut multa vreme si am fost sa-i fac o constatare deoarece aveam consumul foarte mare (aprox. 15-16 litri/benzina sau 18/gaz in oras). Pe tester mi-a dat ca e sonda lambda de vina asa ca am schimbat-o.
Dupa doua saptamani mi s-a aprins martorul in bord. I-am facut din nou test (in alta parte decat initial) si mi-a dat ca e senzorul ax cu came. L-am schimbat cu unul de la Facet, insa aceeasi problema. Am fost sa-mi dea banii inapoi, am luat din alta parte tot Facet si problema persista.
M-am enervat si m-am dus la un tip care a lucrat multa vreme la Opel, iar acum are propriul sau service.
Din fericire acolo avea o zafira cu aceeasi motorizare si au inceput sa ia tot felul de piese de pe una pe alta sa le probeze. Mi-au schimbat de proba: sonda Lambda, senzorul ax cu came, debitmetrul, clapeta de acceleratie, computerul (ECU) si ghici ce... NIMIC! Eroarea persista in continuare! Dupa chestia asta, au facut si invers (au pus piesele mele pe zafira si masina respectiva mergea foarte bine. Rezulta ca piesele de pe motorul meu sunt in regula.
Baietii de acolo sustineau ca e din cauza GPL-ului. Bun... nici o problema am fost la un service autorizat si mi-au trecut-o sa fie doar pe benzina. Ia ghici... tot NIMIC! Aceeasi problema in continuare.
In urma cu 3 zile am fost iar la service pentru a schimba singurul lucru ce se mai putea (Schimbat cablaj motor; au luat baietii de acolo cablajul jos de pe o Vectra B cu aceeasi motorizare). Din pacate si-au dat seama ca nu sunt compatibile intrele abia dupa ce l-au montat.
Saptamana asta ma duc sa iau un cablaj din dezmembrari direct de pe o Astra G in speranta ca asta era cauza erorii (un fir intrerupt sau un scurt... ceva... astfel incat motorul sa nu citeasca corect turatia de la senzorul ax cu came).
Va rog frumos sa va dati cu parerea! Nu am absolut nici o idee ce ar mai putea fi. De scurta vreme de cand am masina n-am apucat inca sa ma bucur cu adevarat de ea. P.S.: am schimbat si bujiile: BERU in 4 electrozi (ca fraierul deoarece ulterior am aflat ca bujiile care le avea erau NGK in cap de iridium si aveau undeva la 3-4000 km; noroc ca le-am pastrat
Sunt mandrul posesor al unui Opel Astra G Bertone Cabrio, fabricatie 2002, motor 1.8 16v. Masina o am de aproximativ 1 luna si jumatate. La scurta vreme dupa ce am achizitionat-o am fost de i-am montat GPL.
N-a trecut multa vreme si am fost sa-i fac o constatare deoarece aveam consumul foarte mare (aprox. 15-16 litri/benzina sau 18/gaz in oras). Pe tester mi-a dat ca e sonda lambda de vina asa ca am schimbat-o.
Dupa doua saptamani mi s-a aprins martorul in bord. I-am facut din nou test (in alta parte decat initial) si mi-a dat ca e senzorul ax cu came. L-am schimbat cu unul de la Facet, insa aceeasi problema. Am fost sa-mi dea banii inapoi, am luat din alta parte tot Facet si problema persista.
M-am enervat si m-am dus la un tip care a lucrat multa vreme la Opel, iar acum are propriul sau service.
Din fericire acolo avea o zafira cu aceeasi motorizare si au inceput sa ia tot felul de piese de pe una pe alta sa le probeze. Mi-au schimbat de proba: sonda Lambda, senzorul ax cu came, debitmetrul, clapeta de acceleratie, computerul (ECU) si ghici ce... NIMIC! Eroarea persista in continuare! Dupa chestia asta, au facut si invers (au pus piesele mele pe zafira si masina respectiva mergea foarte bine. Rezulta ca piesele de pe motorul meu sunt in regula.
Baietii de acolo sustineau ca e din cauza GPL-ului. Bun... nici o problema am fost la un service autorizat si mi-au trecut-o sa fie doar pe benzina. Ia ghici... tot NIMIC! Aceeasi problema in continuare.
In urma cu 3 zile am fost iar la service pentru a schimba singurul lucru ce se mai putea (Schimbat cablaj motor; au luat baietii de acolo cablajul jos de pe o Vectra B cu aceeasi motorizare). Din pacate si-au dat seama ca nu sunt compatibile intrele abia dupa ce l-au montat.
Saptamana asta ma duc sa iau un cablaj din dezmembrari direct de pe o Astra G in speranta ca asta era cauza erorii (un fir intrerupt sau un scurt... ceva... astfel incat motorul sa nu citeasca corect turatia de la senzorul ax cu came).
Va rog frumos sa va dati cu parerea! Nu am absolut nici o idee ce ar mai putea fi. De scurta vreme de cand am masina n-am apucat inca sa ma bucur cu adevarat de ea. P.S.: am schimbat si bujiile: BERU in 4 electrozi (ca fraierul deoarece ulterior am aflat ca bujiile care le avea erau NGK in cap de iridium si aveau undeva la 3-4000 km; noroc ca le-am pastrat
- ovi_bercea
- *
- 7 mesaje
- din 18 Apr 2011
- Astra 2002 Z18XE
- Cluj
ovi_bercea
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2011
- Mesaj Privat
In cazul in care cineva mai urmareste sau va urmari acest post, revin cu noutati.
Astazi am fost la un mecanic acasa (tipul lucreaza la reprezentanta Opel Targu-Mures).
Mi-a tot desfacut si masurat pe acolo si mi-a gasit problema (P.S.: nu era cablajul de vina... noroc ca n-am gasit la nici un centru de dezmembrari ). Se pare ca de vina e arborele cotit (vibrochenul). Acesta are in capat o roata dintata cu un inel in mijloc. Inelul acela are un dintisor care la mine din pacate nu sta fix (ramane o distanta de vreo 2-3 mm). Aceasta distanta e suficienta pentru a deplasa distributia de pe semne in timpul mersului astfel incat senzorul ax cu came (care se pare ca era bun si cel vechi/original) sa inregistreze o valoare gresita ce o transmite computerului (ECU)... cu alte cuvinte il prosteste ca ar avea vreo 7000 de turatii si de aceea se franeaza la 4000. In acelasi timp sonda lambda intervine si ea cu un amestec prea bogat in combustibil, astfel rezultand un consum urban de aprox. 16L/100km.
Mecanicul a reusit sa astupe acel gol un un gui indesat bine, insa normal ca nu m-a tinut mult (dupa 20 km mi-a aparut din nou eroare la motor).
Dilema mea in momentul de fata e daca se poate suda acel dinte de la inel fara sa dau jos motorul pentru ca altfel, arbore cotit gasesc in dezmembrari cel mai ieftin cu 200 Ron + manopera demontat/remontat motor 800 Ron = 1.000 Ron, iar pentru mine ar reprezenta o cheltuiala ce imi depaseste bugetul in momentul de fata.
Pe de alta parte, daca nu remediez in curand problema, risc ca atunci cand accelerez mai tare, vibrochenul sa se intoarca in gol si sa-mi strice tot motorul cu supape si cilindrii cu tot. o_0
Ca si data trecuta, va rog frumos sa va dati cu parerea si eventual sa-mi oferiti un sfat sau o solutie optima din punct de vedere al costurilor si beneficiilor.
Astazi am fost la un mecanic acasa (tipul lucreaza la reprezentanta Opel Targu-Mures).
Mi-a tot desfacut si masurat pe acolo si mi-a gasit problema (P.S.: nu era cablajul de vina... noroc ca n-am gasit la nici un centru de dezmembrari ). Se pare ca de vina e arborele cotit (vibrochenul). Acesta are in capat o roata dintata cu un inel in mijloc. Inelul acela are un dintisor care la mine din pacate nu sta fix (ramane o distanta de vreo 2-3 mm). Aceasta distanta e suficienta pentru a deplasa distributia de pe semne in timpul mersului astfel incat senzorul ax cu came (care se pare ca era bun si cel vechi/original) sa inregistreze o valoare gresita ce o transmite computerului (ECU)... cu alte cuvinte il prosteste ca ar avea vreo 7000 de turatii si de aceea se franeaza la 4000. In acelasi timp sonda lambda intervine si ea cu un amestec prea bogat in combustibil, astfel rezultand un consum urban de aprox. 16L/100km.
Mecanicul a reusit sa astupe acel gol un un gui indesat bine, insa normal ca nu m-a tinut mult (dupa 20 km mi-a aparut din nou eroare la motor).
Dilema mea in momentul de fata e daca se poate suda acel dinte de la inel fara sa dau jos motorul pentru ca altfel, arbore cotit gasesc in dezmembrari cel mai ieftin cu 200 Ron + manopera demontat/remontat motor 800 Ron = 1.000 Ron, iar pentru mine ar reprezenta o cheltuiala ce imi depaseste bugetul in momentul de fata.
Pe de alta parte, daca nu remediez in curand problema, risc ca atunci cand accelerez mai tare, vibrochenul sa se intoarca in gol si sa-mi strice tot motorul cu supape si cilindrii cu tot. o_0
Ca si data trecuta, va rog frumos sa va dati cu parerea si eventual sa-mi oferiti un sfat sau o solutie optima din punct de vedere al costurilor si beneficiilor.
- deleted-50226
- **
- 161 mesaje
- din 21 Jun 2010
deleted-50226
- Mesaje scrise: 161
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2010
- Mesaj Privat
Salut, m-ai pus pe ganduri...am si eu problema asta, da numai in a 5a, in celelalte viteze, merge turometrul pan la capat, si pe loc la fel peste 4000 daca o turez.., numai in mers in viteza a5a, se opreste la 4000, plus ca la mine nu se aprinde ala galben deloc....am o eroare la airbag ca un ,,meserias"" mi-a demontat volanul si a scos mufa la airbag cu bornele puse.,,,mno, ce parere ai...sa aiba eroarea aia vreo legatura? X20XEV e motoru..
- ovi_bercea
- *
- 7 mesaje
- din 18 Apr 2011
- Astra 2002 Z18XE
- Cluj
ovi_bercea
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2011
- Mesaj Privat
Salut.
In primul rand ma bucur ca mai am si eu cu cine vorbi pe aici. Chiar ma gandeam ca va ramane postul asta cativa ani de zile pana sa-l vizualizeze cineva.
Foarte interesanta chestia ce o patesti... ce sa zic?! Eu astazi eram pe autostrada (A3) si nu puteam sa-i dau mai mult de 160; mi se opreste la 4000 in orice viteza + relantii (marsarier nu m-am incumetat sa incerc inca .
Iti recomand sa te duci la un mecanic/service bun sa-ti faci o constatare. In Cluj cel putin e gratis la multe care le stiu. Martorul nu e obligatoriu sa se aprinda de fiecare data cand e vreo eroare. Din cate am inteles poate dura ceva timp pana se auto-diacnostizeaza motorul. Faza cu airbag-ul nu are absolut nici o legatura (... sper)
Daca si tie ti se "auto-franeaza" la 4000 rpm inseamna ca are de-a face cu senzorul ax cu came sau senzorul de volanta (asta pe parte electronica).
O alta posibilitate ar fi ca distributia sa nu-ti fie pusa la semne (e foarte posibil, asta mai ales daca ai schimbat-o de curand sau daca a umblat cineva la partea respectiva).
Ai grija sa nu fie si la tine din arborele cotit.
Poti sa incerci tu sa scoti furtunul ala gros de la clapeta de acceleratie (deobicei e prins in coliere cu surub in + ; e vorba de conducta aceea groasa de admisie ce duce de la filtru de aer. p.s.: nu scoate mufa de la debitmetru, lasa-l sa mearga pt. a nu-ti da eroare). Da-i o cheie si roaga pe cineva sa o tureze usor pana la 5000 si vezi daca clapeta se deschide suficient. Daca nu se deschide suficient nu inseamna neaparat ca e dusa, dar asa poti sa mergi mai departe prin eliminare, macar sa stii unde te uiti mai departe.
Alta chestie ce o poti incerca e sa scoti mufa de la senzorul ax cu came si sa incerci sa o pornesti; vezi daca iti face la fel la relantii. Daca da, atunci se poate ca senzorul sa-ti fie dus, cablajul dintre senzor si ECU, intensitate prea mare pe unul din pinii mufei in care intra senzorul (azi mi-a masurat un mecanic, iar la al 2-lea pin imi dadea 7.5 V, iar normal trebuie sa aibe 5 V; initial a crezut ca de acolo e problema... pana sa verifice arborele cotit).
Din pacate nu stiu ce alte sfaturi sa-ti dau. Oricum cel mai bine e sa te duci sa-ti faci diagnoza respectiva si sa-i spui tot ceea ce ai observat tu.
Nici nu vreau sa-mi dau prea mult cu parerea (ceva mecanica am mai invatat de vreo o luna si jumatate, de cand cu problemele si mersul la service-uri)... asa ca sa nu te astepti sa-ti rezolvi problema prin internet . Daca ai drum prin Cluj sau prin Mures, contacteaza-ma si te trimit la cei mai buni la care am fost si care au reusit sa ma ajute pana acuma.
Era sa uit de ceva: aseara discutam cu un tip ce are aceeasi masina cu acelasi motor. El a avut probleme cu computerul ECU si a trebuit sa -l desfaca pentru a-l repara, iar apoi resofta.
Multa bafta cu rezolvarea defectiunii. Posteaza si tu ceva daca ai mai aflat ceva. Toate cele bune!
Ah si inca o chestie, da-mi te rog un sfat in legatura cu postarea mea anterioara. Stima!
In primul rand ma bucur ca mai am si eu cu cine vorbi pe aici. Chiar ma gandeam ca va ramane postul asta cativa ani de zile pana sa-l vizualizeze cineva.
Foarte interesanta chestia ce o patesti... ce sa zic?! Eu astazi eram pe autostrada (A3) si nu puteam sa-i dau mai mult de 160; mi se opreste la 4000 in orice viteza + relantii (marsarier nu m-am incumetat sa incerc inca .
Iti recomand sa te duci la un mecanic/service bun sa-ti faci o constatare. In Cluj cel putin e gratis la multe care le stiu. Martorul nu e obligatoriu sa se aprinda de fiecare data cand e vreo eroare. Din cate am inteles poate dura ceva timp pana se auto-diacnostizeaza motorul. Faza cu airbag-ul nu are absolut nici o legatura (... sper)
Daca si tie ti se "auto-franeaza" la 4000 rpm inseamna ca are de-a face cu senzorul ax cu came sau senzorul de volanta (asta pe parte electronica).
O alta posibilitate ar fi ca distributia sa nu-ti fie pusa la semne (e foarte posibil, asta mai ales daca ai schimbat-o de curand sau daca a umblat cineva la partea respectiva).
Ai grija sa nu fie si la tine din arborele cotit.
Poti sa incerci tu sa scoti furtunul ala gros de la clapeta de acceleratie (deobicei e prins in coliere cu surub in + ; e vorba de conducta aceea groasa de admisie ce duce de la filtru de aer. p.s.: nu scoate mufa de la debitmetru, lasa-l sa mearga pt. a nu-ti da eroare). Da-i o cheie si roaga pe cineva sa o tureze usor pana la 5000 si vezi daca clapeta se deschide suficient. Daca nu se deschide suficient nu inseamna neaparat ca e dusa, dar asa poti sa mergi mai departe prin eliminare, macar sa stii unde te uiti mai departe.
Alta chestie ce o poti incerca e sa scoti mufa de la senzorul ax cu came si sa incerci sa o pornesti; vezi daca iti face la fel la relantii. Daca da, atunci se poate ca senzorul sa-ti fie dus, cablajul dintre senzor si ECU, intensitate prea mare pe unul din pinii mufei in care intra senzorul (azi mi-a masurat un mecanic, iar la al 2-lea pin imi dadea 7.5 V, iar normal trebuie sa aibe 5 V; initial a crezut ca de acolo e problema... pana sa verifice arborele cotit).
Din pacate nu stiu ce alte sfaturi sa-ti dau. Oricum cel mai bine e sa te duci sa-ti faci diagnoza respectiva si sa-i spui tot ceea ce ai observat tu.
Nici nu vreau sa-mi dau prea mult cu parerea (ceva mecanica am mai invatat de vreo o luna si jumatate, de cand cu problemele si mersul la service-uri)... asa ca sa nu te astepti sa-ti rezolvi problema prin internet . Daca ai drum prin Cluj sau prin Mures, contacteaza-ma si te trimit la cei mai buni la care am fost si care au reusit sa ma ajute pana acuma.
Era sa uit de ceva: aseara discutam cu un tip ce are aceeasi masina cu acelasi motor. El a avut probleme cu computerul ECU si a trebuit sa -l desfaca pentru a-l repara, iar apoi resofta.
Multa bafta cu rezolvarea defectiunii. Posteaza si tu ceva daca ai mai aflat ceva. Toate cele bune!
Ah si inca o chestie, da-mi te rog un sfat in legatura cu postarea mea anterioara. Stima!
- deleted-50226
- **
- 161 mesaje
- din 21 Jun 2010
deleted-50226
- Mesaje scrise: 161
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2010
- Mesaj Privat
Treaba cu deplasatu distributiei...nu stiu ce sa zic...un prieten la un X20xev, si-a pus singur cureaua de distributie...nu se prea pricepe omu si a gresit cu 2 dinti, si si-a indoit ceva supape...poate de la senzor care nu mai transmite anumite valori este posibil sa transmita altceva
fi atent la firul senzorului axelor cu came sa nu fie piscat, catalizatorul infundat iara....
eu am fost la tester si...Nimic, asa ceva n-ai vazut...
distributia mea are 25000, trebuia sa se intample ceva pana acuma...
o sa schimb bujiile...
si in plus mai are si toane....merge racheta...si cateodata deabea o misc...
cat despre senzorul axei cu came, nu sta pornita cu mufa scoasa...face relanyiul ca toti dracii si pan la urma se opreste....nu stiu...
ciudat e ca a mea la relantii...merge ca pisica...brici...
nici eu nu ma prea pricep, da o rezolv eu pan laurma.Bafta
fi atent la firul senzorului axelor cu came sa nu fie piscat, catalizatorul infundat iara....
eu am fost la tester si...Nimic, asa ceva n-ai vazut...
distributia mea are 25000, trebuia sa se intample ceva pana acuma...
o sa schimb bujiile...
si in plus mai are si toane....merge racheta...si cateodata deabea o misc...
cat despre senzorul axei cu came, nu sta pornita cu mufa scoasa...face relanyiul ca toti dracii si pan la urma se opreste....nu stiu...
ciudat e ca a mea la relantii...merge ca pisica...brici...
nici eu nu ma prea pricep, da o rezolv eu pan laurma.Bafta
- ovi_bercea
- *
- 7 mesaje
- din 18 Apr 2011
- Astra 2002 Z18XE
- Cluj
ovi_bercea
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2011
- Mesaj Privat
Un kit de distributie + pompa de apa te tine undeva la 50.000-60.000 km (asta in cazul in care a fost montata corect, iar capacul iti este etans astfel incat sa nu intre praf sau alte particule).
Bujiile le-ai putea schimba, desi si alea te tin pana in maxim 100.000 km (daca sunt bune, gen NGK).
M-am mai gandit la ceva: nu stiu daca nu cumva e posibil sa-ti fie dus un injector (din cate stiu alea nici nu iti apar pe tester - s-ar putea sa ma insel).
Cea mai eficienta metoda pentru a-ti rezolva problema ar fi sa-ti gasesti un amic ce are aceeasi motorizare ca a ta si sa mergeti la un service sa mute piese de pe o masina pe alta pentru a elimina din posibilitati. (asa macar ar trebui sa afli 99% problema, iar costurile ar fi reduse in comparatie cu alte metode).
Succes!
Bujiile le-ai putea schimba, desi si alea te tin pana in maxim 100.000 km (daca sunt bune, gen NGK).
M-am mai gandit la ceva: nu stiu daca nu cumva e posibil sa-ti fie dus un injector (din cate stiu alea nici nu iti apar pe tester - s-ar putea sa ma insel).
Cea mai eficienta metoda pentru a-ti rezolva problema ar fi sa-ti gasesti un amic ce are aceeasi motorizare ca a ta si sa mergeti la un service sa mute piese de pe o masina pe alta pentru a elimina din posibilitati. (asa macar ar trebui sa afli 99% problema, iar costurile ar fi reduse in comparatie cu alte metode).
Succes!
- Steffano
- ****
- 1,188 mesaje
- din 14 Nov 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Dolj
Steffano
- Mesaje scrise: 1,188
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2010
- Mesaj Privat
- ovi_bercea
- *
- 7 mesaje
- din 18 Apr 2011
- Astra 2002 Z18XE
- Cluj
ovi_bercea
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2011
- Mesaj Privat
Salut.
Imi pare rau sa aud ca ceea ce am patit eu nu e un caz izolat. Asa a inceput si la mine, uneori facea figuri, alteori n-avea nimic. In primul rand ti-as recomanda sa-ti verifici senzorul ax cu came. De multe ori izolatia firului devine casanta in timp din cauza caldurii degajate de motor, iar astfel se poate produce un scurt circuit atunci cand firele din interior se ating. De asemenea iti recomand sa-ti faci o diagnoza auto (multe service-uri pe care le stiu, in Cluj cel putin, ofera prima diagnoza gratuit) - p.s. e posibil sa-ti apara la erori si sonda lambda.
E bine sa identifici din timp problema, pana nu se agraveaza. Pe langa asta, motorul iti va consuma mult mai mult carburant si va avea performantele reduse din cauza turatiei necorespunzatoare. Sonda lambda primeste informatii de la ECU, iar daca acele informatii sunt eronate din cauza unor senzori (in cazul in care sonda iti functioneaza la parametrii normali), sonda se va conforma si va produce un amestec de aer/carburant necorespunzator.
As aprecia daca m-ai tine la curent cu ceea ce se intampla. Sper ca acest topic sa fie de folos tuturor care intampina aceasta problema tot mai frecventa.
Cu stima,
Ovidiu
Imi pare rau sa aud ca ceea ce am patit eu nu e un caz izolat. Asa a inceput si la mine, uneori facea figuri, alteori n-avea nimic. In primul rand ti-as recomanda sa-ti verifici senzorul ax cu came. De multe ori izolatia firului devine casanta in timp din cauza caldurii degajate de motor, iar astfel se poate produce un scurt circuit atunci cand firele din interior se ating. De asemenea iti recomand sa-ti faci o diagnoza auto (multe service-uri pe care le stiu, in Cluj cel putin, ofera prima diagnoza gratuit) - p.s. e posibil sa-ti apara la erori si sonda lambda.
E bine sa identifici din timp problema, pana nu se agraveaza. Pe langa asta, motorul iti va consuma mult mai mult carburant si va avea performantele reduse din cauza turatiei necorespunzatoare. Sonda lambda primeste informatii de la ECU, iar daca acele informatii sunt eronate din cauza unor senzori (in cazul in care sonda iti functioneaza la parametrii normali), sonda se va conforma si va produce un amestec de aer/carburant necorespunzator.
As aprecia daca m-ai tine la curent cu ceea ce se intampla. Sper ca acest topic sa fie de folos tuturor care intampina aceasta problema tot mai frecventa.
Cu stima,
Ovidiu
- ovi_bercea
- *
- 7 mesaje
- din 18 Apr 2011
- Astra 2002 Z18XE
- Cluj
ovi_bercea
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2011
- Mesaj Privat
Apropo... era sa uit, eu mi-am rezolvat problema cu vreo 2-3 luni in urma.
Era de la o roata dintata uzata. Rotita respectiva se afla pe capatul arborelui cotit, iar in mijlocul ei este un inel cu o pana de cativa mm. Acea pana era tocita cam 1-2 mm, iar din cauza asta distributia era deplasata de la semne, senzorul ax cu came citea gresit turatia (practic el prostea ECU-ul ca ar fi in turatie maxima), iar motorul se "autofrana" in 4000 turatii, crezand ca a ajuns la maxim si desigur sonda lambda interpreta gresit in functie de informatiile primite.
In fine... ideea e ca s-a rezolvat, rotita respectiva am cumparat-o din dezmembrari cu aprox 100 lei.
Daca nu o schimbam atunci exista un risc foarte mare ca in timp sa se toceasca mai tare si la un moment dat cand turam motorul mai tare, arborele cotit ar fi scapat, s-ar fi invartit in gol si mi-as fi stricat tot motorul (ar fi fost nevoie de segmentare si etc. )
Bafta cu rezolvarea problemei!
Era de la o roata dintata uzata. Rotita respectiva se afla pe capatul arborelui cotit, iar in mijlocul ei este un inel cu o pana de cativa mm. Acea pana era tocita cam 1-2 mm, iar din cauza asta distributia era deplasata de la semne, senzorul ax cu came citea gresit turatia (practic el prostea ECU-ul ca ar fi in turatie maxima), iar motorul se "autofrana" in 4000 turatii, crezand ca a ajuns la maxim si desigur sonda lambda interpreta gresit in functie de informatiile primite.
In fine... ideea e ca s-a rezolvat, rotita respectiva am cumparat-o din dezmembrari cu aprox 100 lei.
Daca nu o schimbam atunci exista un risc foarte mare ca in timp sa se toceasca mai tare si la un moment dat cand turam motorul mai tare, arborele cotit ar fi scapat, s-ar fi invartit in gol si mi-as fi stricat tot motorul (ar fi fost nevoie de segmentare si etc. )
Bafta cu rezolvarea problemei!
- Steffano
- ****
- 1,188 mesaje
- din 14 Nov 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Dolj
Steffano
- Mesaje scrise: 1,188
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2010
- Mesaj Privat
@ovi
am schimbat azi senzorul de la axul cu came si tzeapa...face la fel
mi-a zis acum cineva ca s-ar putea sa fie bobina de deasupra bujiilor. Din cate am observat, nici nu am fost foarte atent face asta cand se incalzeste. Acum cand veneam acasa mi s-a oprit si n-a mai vrut sa porneasca. Am ridicat capota si am lasat-o putin, probabil sa racit suficinet si apoi a pornit normal. Nu stiu ce sa zic, de la ce ar putea fi, am pus si testerul si tot mi-a dat eroare pe tester, nu stiu de la ce ar putea fi. Tu ce motor ai pe masina?
Dar stii ce nu inteleg eu? Dupa ce se opreste, de ce nu porneste imediat?
O sa te tin la curent cu ce se intanpla si in speranta ca daca voi rezolva ii va fi cuiva de folos in viitor.
am schimbat azi senzorul de la axul cu came si tzeapa...face la fel
mi-a zis acum cineva ca s-ar putea sa fie bobina de deasupra bujiilor. Din cate am observat, nici nu am fost foarte atent face asta cand se incalzeste. Acum cand veneam acasa mi s-a oprit si n-a mai vrut sa porneasca. Am ridicat capota si am lasat-o putin, probabil sa racit suficinet si apoi a pornit normal. Nu stiu ce sa zic, de la ce ar putea fi, am pus si testerul si tot mi-a dat eroare pe tester, nu stiu de la ce ar putea fi. Tu ce motor ai pe masina?
Dar stii ce nu inteleg eu? Dupa ce se opreste, de ce nu porneste imediat?
O sa te tin la curent cu ce se intanpla si in speranta ca daca voi rezolva ii va fi cuiva de folos in viitor.
- ovi_bercea
- *
- 7 mesaje
- din 18 Apr 2011
- Astra 2002 Z18XE
- Cluj
ovi_bercea
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2011
- Mesaj Privat
Salut din nou!
Imi pare rau sa aud ca n-ai reusit sa-i dai de cap inca.
Dupa cum spune si titlu topicului, motorizarea de care dispun pe masina este z18xe.
Nu sunt mecanic, asa ca sfaturile pe care ti le dau sunt bazate pe andecedentele mele si pe discutiile cu mecanicii la care am fost.
Uite, incerc sa te ajut ( asa, de la cateva sute de km distanta ); maine dimineata ma duc pe la un service ce se ocupa doar de Opel (am de schimbat un suport cutie viteze), da-mi un bip pe 0752-092.352 si am sa te sun cand stau de vb cu baietii de acolo, e mult mai probabil ca ei sa-ti dea un raspuns mai concret.
Astept un contact cat mai curand din partea ta si sper sa-ti pot fi de ajutor.
Toate cele bune!
Ovidiu
Imi pare rau sa aud ca n-ai reusit sa-i dai de cap inca.
Dupa cum spune si titlu topicului, motorizarea de care dispun pe masina este z18xe.
Nu sunt mecanic, asa ca sfaturile pe care ti le dau sunt bazate pe andecedentele mele si pe discutiile cu mecanicii la care am fost.
Uite, incerc sa te ajut ( asa, de la cateva sute de km distanta ); maine dimineata ma duc pe la un service ce se ocupa doar de Opel (am de schimbat un suport cutie viteze), da-mi un bip pe 0752-092.352 si am sa te sun cand stau de vb cu baietii de acolo, e mult mai probabil ca ei sa-ti dea un raspuns mai concret.
Astept un contact cat mai curand din partea ta si sper sa-ti pot fi de ajutor.
Toate cele bune!
Ovidiu
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Steffano
- ****
- 1,188 mesaje
- din 14 Nov 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Dolj
Steffano
- Mesaje scrise: 1,188
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2010
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Steffano
- ****
- 1,188 mesaje
- din 14 Nov 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Dolj
Steffano
- Mesaje scrise: 1,188
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2010
- Mesaj Privat
- NeamTuLe
- **
- 358 mesaje
- din 09 Dec 2007
- Astra 2004 Y17DT
- Bucuresti
NeamTuLe
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2007
- Mesaj Privat
KEDDY a scris:Salut, m-ai pus pe ganduri...am si eu problema asta, da numai in a 5a, in celelalte viteze, merge turometrul pan la capat, si pe loc la fel peste 4000 daca o turez.., numai in mers in viteza a5a, se opreste la 4000, plus ca la mine nu se aprinde ala galben deloc....am o eroare la airbag ca un ,,meserias"" mi-a demontat volanul si a scos mufa la airbag cu bornele puse.,,,mno, ce parere ai...sa aiba eroarea aia vreo legatura? X20XEV e motoru..
Aceasi "problema" as aveao si eu dar eu nu o consider problema pentru k e asa de cand am luat masina viteza maxima 160 km 4000 de ture in a 5. Nu se aprinde nimic in bord trage foate bine merge perfect dar la viteza aia se plafoneaza. Dc?