- anvas75
- OP
- 123 mesaje
- din 26 Mai 2005
- Mokka 2017
- Constanta
anvas75
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2005
- Mesaj Privat
Salutare opelistilor !
Am o mare problema cu incalzirea la un Omega A cu C30 NE. Nu prea baga caldura, decat dupa o durata mai mare de functionare a motorului ( min 5 km de mers cu masina ) si nici atunci aerul nu este foarte cald, asa cum am vazut la altii.
Am luat-o la puricat batraneste :
- verificare circuit apa prin calorifer - e OK, apa circula
- verificare termostat - era OK, dar l-am schimbat cu unul nou de 92 de grade
- verificare actionare clapeta de aer de la rece la cald - e OK - motorasul functioneaza si face trecerea de la rece la cald, avand cursa completa. Chiar am demontat motorasul si am comutat manual si rezultatul e acelasi.
Care ar putea fi problema?
Am tot demontat pe sub bord ca sa vad ce mai pot studia si am dat peste o piesa, care nu stiu ce este, dar parca nu seamana a calorifer. Am pus poza in garajul meu, poate stie cineva ce este. Mentionez ca inauntru, dupa ce am demontat capacul am gasit si bucatele de frunze, desi nu stiu cum ar putea ajunge acolo, capacul fiind prins cu suruburi.
Mai am eu o idee - poate a intrat mizerie sau bucatele de frunze in zona clapetei si nu poate sa treaca aerul decat intr-o mica masura si de aceea intra doar aer caldut. Dar nu stiu cum arata zona respectiva, pentru ca nu am manualul masinii.
HELP !
Am o mare problema cu incalzirea la un Omega A cu C30 NE. Nu prea baga caldura, decat dupa o durata mai mare de functionare a motorului ( min 5 km de mers cu masina ) si nici atunci aerul nu este foarte cald, asa cum am vazut la altii.
Am luat-o la puricat batraneste :
- verificare circuit apa prin calorifer - e OK, apa circula
- verificare termostat - era OK, dar l-am schimbat cu unul nou de 92 de grade
- verificare actionare clapeta de aer de la rece la cald - e OK - motorasul functioneaza si face trecerea de la rece la cald, avand cursa completa. Chiar am demontat motorasul si am comutat manual si rezultatul e acelasi.
Care ar putea fi problema?
Am tot demontat pe sub bord ca sa vad ce mai pot studia si am dat peste o piesa, care nu stiu ce este, dar parca nu seamana a calorifer. Am pus poza in garajul meu, poate stie cineva ce este. Mentionez ca inauntru, dupa ce am demontat capacul am gasit si bucatele de frunze, desi nu stiu cum ar putea ajunge acolo, capacul fiind prins cu suruburi.
Mai am eu o idee - poate a intrat mizerie sau bucatele de frunze in zona clapetei si nu poate sa treaca aerul decat intr-o mica masura si de aceea intra doar aer caldut. Dar nu stiu cum arata zona respectiva, pentru ca nu am manualul masinii.
HELP !
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Dupa cum se prezinta se pare ca in poza e racitorul instalatiei de AC cel prin care trece freonul.Frunzele si toata mizeria rebuie indepartate cu ajutorul unui aspirator si a aerului comprimat dupa care ar indicat sa folosesti un spray pentru spalarea si dezinfectarea fagurelui si tubulaturii.
E normal sa nu ai caldura chiar daca furtunul de retur e fierbinte , caloriferul e infundat cu un fel de noroi , mai ales dupa atatia ani de Romania.La ce mizerii se vand prin magazine sub forma de antigel sa nu te miri...
Poti incerca sa-l desfunzi cu apa amestecata cu aer comprimat.Daca optezi pentru asta trebuie intai demontat si e bine sa il umpli intai cu detartrant (gen CIF Limescale&Rust ) pentru cateva zeci de minute repedand de cateva ori operatiunea si clatind cu apa din retea la presiune si diametru maxime.Dupa ce apa care iese e curata poti trece la aer comprimat cu apa.Bineinteles inainte de a-l monta trebuie spalat si fagurele , e posibil ca frunzele si mizeria sa fi ajuns si aici.
Cel mai simplu si la urma urmei cel mai corect e sa-l inlocuiesti cu unul nou...avand in vedere ca ai AC nu va fi ieftin insa e cea mai buna si sigura solutie.
E normal sa nu ai caldura chiar daca furtunul de retur e fierbinte , caloriferul e infundat cu un fel de noroi , mai ales dupa atatia ani de Romania.La ce mizerii se vand prin magazine sub forma de antigel sa nu te miri...
Poti incerca sa-l desfunzi cu apa amestecata cu aer comprimat.Daca optezi pentru asta trebuie intai demontat si e bine sa il umpli intai cu detartrant (gen CIF Limescale&Rust ) pentru cateva zeci de minute repedand de cateva ori operatiunea si clatind cu apa din retea la presiune si diametru maxime.Dupa ce apa care iese e curata poti trece la aer comprimat cu apa.Bineinteles inainte de a-l monta trebuie spalat si fagurele , e posibil ca frunzele si mizeria sa fi ajuns si aici.
Cel mai simplu si la urma urmei cel mai corect e sa-l inlocuiesti cu unul nou...avand in vedere ca ai AC nu va fi ieftin insa e cea mai buna si sigura solutie.
- anvas75
- OP
- 123 mesaje
- din 26 Mai 2005
- Mokka 2017
- Constanta
anvas75
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2005
- Mesaj Privat
Salut Senator. Cine altcineva sa vina cu raspunsul... Multumesc.
In primavara , dupa ce iarna trecuta am dardait in masina, i-am facut caloriferului o spalatura, cu furtunul cu apa, pe tur si pe retur, caci nu trecea apa deloc prin calorifer. Acum apa trece si , zic eu , are debitul normal. Spui ca ar putea avea noroi dar in cazul asta ar trebui sa nu vina apa pe retur, nu ?
O solutie mai ieftina ar fi o aeroterma suplimentara electrica, care se alimenteaza de la bricheta. Din pacate nu am gasit in Constanta decat intr-un singur magazin si cand m-am dus sa cumpar nu mai aveau, evident. E cam 50 RON. Stie cineva de unde sa cumpar asa ceva ?
Oricum, partea cu incalzirea e ciudata si cred ca abia la primavara o sa reusesc sa demontez bordul ca sa ajung la calorifer.
In primavara , dupa ce iarna trecuta am dardait in masina, i-am facut caloriferului o spalatura, cu furtunul cu apa, pe tur si pe retur, caci nu trecea apa deloc prin calorifer. Acum apa trece si , zic eu , are debitul normal. Spui ca ar putea avea noroi dar in cazul asta ar trebui sa nu vina apa pe retur, nu ?
O solutie mai ieftina ar fi o aeroterma suplimentara electrica, care se alimenteaza de la bricheta. Din pacate nu am gasit in Constanta decat intr-un singur magazin si cand m-am dus sa cumpar nu mai aveau, evident. E cam 50 RON. Stie cineva de unde sa cumpar asa ceva ?
Oricum, partea cu incalzirea e ciudata si cred ca abia la primavara o sa reusesc sa demontez bordul ca sa ajung la calorifer.
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Faptul ca e relativ permeabil nu inseamna din pacate nimic , mizeria face o pelicula in interiorul celulelor si impiedica astfel schimbul de caldura. Oricum daca 1/3 din celule sunt libere apa introdusa cu furtunul trece cu usurinta prin el si iti da senzatia ca e curat.
E ceva munca sa demontezi caloriferul...e normal sa nu ai elan iarna pentru asa ceva.
Daca iti cumperi aeroterma electrica ar fi bine sa-ti iei si un stingator , asta ca so o poti exploata relativ linistit. Incalzirea in scaune nu exista sau nu functioneaza?
E ceva munca sa demontezi caloriferul...e normal sa nu ai elan iarna pentru asa ceva.
Daca iti cumperi aeroterma electrica ar fi bine sa-ti iei si un stingator , asta ca so o poti exploata relativ linistit. Incalzirea in scaune nu exista sau nu functioneaza?
- anvas75
- OP
- 123 mesaje
- din 26 Mai 2005
- Mokka 2017
- Constanta
anvas75
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2005
- Mesaj Privat
Masina are si incalzire in scaune, dar cea de la sofer nu functioneaza, fiind arsa, dupa ultimele masuratori. Solutia cu aeroterma electrica e doar pentru incalzit habitaclul pana se incalzeste apa si da cat de cat caldura.
Din cate stiu exista masini cu incalzire electrica si nu au luat foc. Ai auzit cazuri ?
Stiu ca sunt in comert tot felul de solutii de curatat , speciale pentru radiatoare si calorifere, care se pun in antigel. Alea n-or fi bune de ceva?
Din cate stiu exista masini cu incalzire electrica si nu au luat foc. Ai auzit cazuri ?
Stiu ca sunt in comert tot felul de solutii de curatat , speciale pentru radiatoare si calorifere, care se pun in antigel. Alea n-or fi bune de ceva?
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Nu stiu de existenta unor aeroterme electrice ca dotare de fabrica, nu te contrazic insa legat de existenta. In orice caz priza de la bricheta nu e facuta sa suporte consumuri crescute pe timp indelungat.Producatorii fac mari ecomomii cand vine vorba de firele din instalatii , sunt mai intotdeauna subdimensionate.Nu am auzit chiar de incendii legat de asta , doar de fire topite si instalatii compromise.
Incalzirea in scaune se poate rezolva , mai exact rezistenta se poate inlocui , ocazie cu care iti vor fi testate aptitudinile de tapiter.Nu incerca sa lipesti cu cositor acel fir intrucat , in ciuda senzatiei ca ai facut un lucru bun , vei munci degeaba.
Solutiile alea sunt povesti in cel mai bun caz se pot folosi preventiv.
In urma cu multi ani am testat mai multe produse de acest gen fara nici un fel de rezultat.Cu cea mai concentrata pe care am gasit-o atunci , de la STP , am circulat un an de zile in instalatie desi pe flacon spunea ca se tine doar cateva zeci de minute.Mai scria pe flacon ca doza e pentru 25 de litri de apa , nu am tinut cont si am pus doua in instalatia de 11 litri .
Rezultatul dupa 1 an : zero
Incalzirea in scaune se poate rezolva , mai exact rezistenta se poate inlocui , ocazie cu care iti vor fi testate aptitudinile de tapiter.Nu incerca sa lipesti cu cositor acel fir intrucat , in ciuda senzatiei ca ai facut un lucru bun , vei munci degeaba.
Solutiile alea sunt povesti in cel mai bun caz se pot folosi preventiv.
In urma cu multi ani am testat mai multe produse de acest gen fara nici un fel de rezultat.Cu cea mai concentrata pe care am gasit-o atunci , de la STP , am circulat un an de zile in instalatie desi pe flacon spunea ca se tine doar cateva zeci de minute.Mai scria pe flacon ca doza e pentru 25 de litri de apa , nu am tinut cont si am pus doua in instalatia de 11 litri .
Rezultatul dupa 1 an : zero
- anvas75
- OP
- 123 mesaje
- din 26 Mai 2005
- Mokka 2017
- Constanta
anvas75
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2005
- Mesaj Privat
Eu am pus doua flacoane de solutie ( parca marca 2+2 ) cand am avut caloriferul infundat complet si nu a avut niciun efect. dar atunci nu trecea apa deloc prin calorifer.
Totusi, nu stie nimeni de unde sa cumpar o aeroterma ? Ca modele :
http://www.alibaba.com/prod...h/Car_Heater.html
Nu ai cumva niste documentatie la masina asta? Eu tot ce am gasit este in poloneza sau germana si nu inteleg nimic. Cea in germana e de la motorul de 3000 cu 24 de valave si nu seamana cu al meu.
Totusi, nu stie nimeni de unde sa cumpar o aeroterma ? Ca modele :
http://www.alibaba.com/prod...h/Car_Heater.html
Nu ai cumva niste documentatie la masina asta? Eu tot ce am gasit este in poloneza sau germana si nu inteleg nimic. Cea in germana e de la motorul de 3000 cu 24 de valave si nu seamana cu al meu.
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
- anvas75
- OP
- 123 mesaje
- din 26 Mai 2005
- Mokka 2017
- Constanta
anvas75
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2005
- Mesaj Privat
Da, despre un manual de reparatii vorbeam, asa cum aveam la Vectra. Destul de bun incat sa pot sa fac reparatiile mici de unul singur. Una e sa demontezi ceva fara sa stii de unde sa pornesti si alta e sa te ghidezi , cat de cat , dupa un astfel de manual. Am experimentat orbeste demontarea fetei de usa la Omega. Am reusit pana la urma dar mi-a luat ceva timp pana am dibuit toate sistemele de prindere. Mai rau e cand te duci la service cu masina si nu au habar si incep sa traga de toate alea pana strica ceva. Si mai bine prefer sa stiu cum se demonteaza, cum functioneaza diversele sisteme.
De exemplu ma intereseaza sa studiez circuitul de servodirectie, ca merge mai greu decat normal , cum e conceput sistemul de incalzire in habitaclu, cu toate piesele si nu in ultimul rand cum se demonteaza bordul.
Ausburgul are cumva reprezentanta si in Constanta ??
De exemplu ma intereseaza sa studiez circuitul de servodirectie, ca merge mai greu decat normal , cum e conceput sistemul de incalzire in habitaclu, cu toate piesele si nu in ultimul rand cum se demonteaza bordul.
Ausburgul are cumva reprezentanta si in Constanta ??
- anvas75
- OP
- 123 mesaje
- din 26 Mai 2005
- Mokka 2017
- Constanta
anvas75
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2005
- Mesaj Privat