- visanstefan
- OP
- 33 mesaje
- din 28 Feb 2011
- Vectra 1997 X20DTL
- Dolj
visanstefan
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2011
- Mesaj Privat
Salut tuturor!
De ceva vreme masina mea (vectra b - x20DTL din 97) face presiune in vasul de expansiune.
Si impreuna cu un pireten mecanic ne-am hotarat sa schimbam garnitura de chiulasa fara a mai merge la un service. Mentionez ca baiatul este mecanic dar nu are vechime in diesel si mai ales cu cele cu distributie pe lant.
As dori impreuna cu voi sa ducem la bun sfarsit aceasta operatiune, ajutandu-ne cu cate un sfat!
Pentru inceput, masina se manifesta asa de vreo 2 luni. Face presiune in vasul de expansiune, iar daca merg cu ea mai turata(peste 3000RPM) arunca lichid pe la capacul vasului. Nivelul uleiului este normal, iar ulei in vasul cu apa nu este, nici temperatura peste 90g nu am avut niciodata, decat aceasta presiune.
Sfatuindu'ma cu mai multi mecanici am dedus ca trebuie schimbata garnitura de chiulasa.
O sa ne apucam sambata dupa ora 12 cand am sa vin si cu poze.
Pana atunci, ceva sfaturi utile :->
De ceva vreme masina mea (vectra b - x20DTL din 97) face presiune in vasul de expansiune.
Si impreuna cu un pireten mecanic ne-am hotarat sa schimbam garnitura de chiulasa fara a mai merge la un service. Mentionez ca baiatul este mecanic dar nu are vechime in diesel si mai ales cu cele cu distributie pe lant.
As dori impreuna cu voi sa ducem la bun sfarsit aceasta operatiune, ajutandu-ne cu cate un sfat!
Pentru inceput, masina se manifesta asa de vreo 2 luni. Face presiune in vasul de expansiune, iar daca merg cu ea mai turata(peste 3000RPM) arunca lichid pe la capacul vasului. Nivelul uleiului este normal, iar ulei in vasul cu apa nu este, nici temperatura peste 90g nu am avut niciodata, decat aceasta presiune.
Sfatuindu'ma cu mai multi mecanici am dedus ca trebuie schimbata garnitura de chiulasa.
O sa ne apucam sambata dupa ora 12 cand am sa vin si cu poze.
Pana atunci, ceva sfaturi utile :->
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Sfatul mecanicilor, nu al meu personal, in acest caz este ca obligatoriu trebuie sa planezi chiulasa si folosesti prezoane noi. Altfel e munca in zadar. Probabil ca omul dinaintea ta a avut probleme cu temostatul, s-a ars garnitura, s-a deformat chiulasa. A schimbat garnitura dar degeaba. Cauta atent daca sunt fisuri in chiulasa. Spor.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- garnitura de chiuloasa ar fi indicat sa aiba aceiasi grosime cu cea pe care o schimbati (eventual consultati manualul de reparatii al masinii)
- sa verificati cu aceasta ocazie planeitatea chiuloasei
- la strangere folositi obligatoriu o cheie dinamometrica si cuplurile de strangere conform manualului.
Cu aceasta ocazie ai posibilitatea sa iti faci o parere despre uzura blocului motor (se pot face ceva masuratori si ceva poze 'for the record') si sa iti faci un calcul aproximativ privind perioada cat timp vei mai tine masina inainte sa o vinzi.
- sa verificati cu aceasta ocazie planeitatea chiuloasei
- la strangere folositi obligatoriu o cheie dinamometrica si cuplurile de strangere conform manualului.
Cu aceasta ocazie ai posibilitatea sa iti faci o parere despre uzura blocului motor (se pot face ceva masuratori si ceva poze 'for the record') si sa iti faci un calcul aproximativ privind perioada cat timp vei mai tine masina inainte sa o vinzi.
- visanstefan
- OP
- 33 mesaje
- din 28 Feb 2011
- Vectra 1997 X20DTL
- Dolj
visanstefan
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2011
- Mesaj Privat
@alre - de ce este nevoie de prezoane noi?
@ahappyuser - cu siguranta voi reveni cu detalii despre bloc si uzura motorului, si ceva poze;)
masina a fost achizitionata din germania in octombrie 2010, am luato personal.
Cand am luat masina, nu mai avea plasticul peste motor(acela cu ecotech), deci s-a umblat sigur la motor.
De cand o am apa nu a urcat la bord mai mult de 92g C, insa problema asta a aparut in urma unei turari pana in 4000RPM cand am plecat de pe loc(doar parere personala).
Daca cineva ma poate ajuta si cu ceva preturi informative o sa ii fiu recunoscator, am inteles ca garnitura este pe undeva pe la 200-250RON. M-ar interesa cam cat ajunge planarea chiulasei(daca o fi cazul) si altceva ce ar mai trebuii cumparat pentru aceasta operatiune
Daca cineva a mai desfacut un astfel de motor, il rog sa ma ajute cu ceva sfaturi, m-ar interesa fazele distributiei si alte astea.
ms mult pt cei ce au raspuns si vor raspunde
@ahappyuser - cu siguranta voi reveni cu detalii despre bloc si uzura motorului, si ceva poze;)
masina a fost achizitionata din germania in octombrie 2010, am luato personal.
Cand am luat masina, nu mai avea plasticul peste motor(acela cu ecotech), deci s-a umblat sigur la motor.
De cand o am apa nu a urcat la bord mai mult de 92g C, insa problema asta a aparut in urma unei turari pana in 4000RPM cand am plecat de pe loc(doar parere personala).
Daca cineva ma poate ajuta si cu ceva preturi informative o sa ii fiu recunoscator, am inteles ca garnitura este pe undeva pe la 200-250RON. M-ar interesa cam cat ajunge planarea chiulasei(daca o fi cazul) si altceva ce ar mai trebuii cumparat pentru aceasta operatiune
Daca cineva a mai desfacut un astfel de motor, il rog sa ma ajute cu ceva sfaturi, m-ar interesa fazele distributiei si alte astea.
ms mult pt cei ce au raspuns si vor raspunde
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- visanstefan
- OP
- 33 mesaje
- din 28 Feb 2011
- Vectra 1997 X20DTL
- Dolj
visanstefan
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
vicoli
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2004 17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2010
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Cumpara una de la dezmembrari. Fisura aia chiar si reparata, caci am mai auzit de reparatii, se va lungi in timp. N-ai nici o garantie ca la stragere nu pleaca fisura mai departe. Cel mai bine o chiulasa Sh.
Eu personal am sudat un bloc motor cu o fisura chiar sub chiulasa. La stragere a plecat fisura mai deparate. L-am lipit, cu chiulasa montata si a mers mult si bine 7 - 8 ani cu pierderi minime de antigel. Doar ca fisura era pe exterior si antigelul nu ajungea in baia de ulei. La chiulasa e altceva.
Eu personal am sudat un bloc motor cu o fisura chiar sub chiulasa. La stragere a plecat fisura mai deparate. L-am lipit, cu chiulasa montata si a mers mult si bine 7 - 8 ani cu pierderi minime de antigel. Doar ca fisura era pe exterior si antigelul nu ajungea in baia de ulei. La chiulasa e altceva.
vicoli
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2004 17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2010
- Mesaj Privat