yca_ever- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salutare,
Am un vectra c gts, z19dth, 150cp din 2004 si am facut de curand revizia la Autoglobus(repr. opel Timisoara). Dupa schimbul consumabilelor, l-am rugat pe omul care s-a ocupat de masina sa-mi de-a jos capacul de plastic de pe motor si sa-mi spuna ce e cu piesa sarita de la galeria de admisie(o tija de metal cu niste capace de plastic pe ea). Raspunsul lui m-a terminat, mi-a zis ca piesa cazuta se numeste tija de actionare a clapetelor si ca trebuie schimbata toata galeria de admisie cu tot cu actuator. Dupa antecalculul omului de la receptie au rezultat urmatoarele:
- galerie de admisie cca. 1100 ron
- actuator(motoras de actionare)cca. 950 ron
- mai ceva piesa mai mica cca.70 ron
......................................................
si cu manopera aferenta si TVA cca. 2900 ron.
Intrebarea mea e daca si actuatorul(motorasul) trebuie schimbat, pentru ca mi se pare ca sunt doua piese diferite si nu stiu de ce nu se poate face doar schimbarea admisiei.De precizat e faptul ca masina nu are nici o eroare in bord si merge normal.
Ms.
Am un vectra c gts, z19dth, 150cp din 2004 si am facut de curand revizia la Autoglobus(repr. opel Timisoara). Dupa schimbul consumabilelor, l-am rugat pe omul care s-a ocupat de masina sa-mi de-a jos capacul de plastic de pe motor si sa-mi spuna ce e cu piesa sarita de la galeria de admisie(o tija de metal cu niste capace de plastic pe ea). Raspunsul lui m-a terminat, mi-a zis ca piesa cazuta se numeste tija de actionare a clapetelor si ca trebuie schimbata toata galeria de admisie cu tot cu actuator. Dupa antecalculul omului de la receptie au rezultat urmatoarele:
- galerie de admisie cca. 1100 ron
- actuator(motoras de actionare)cca. 950 ron
- mai ceva piesa mai mica cca.70 ron
......................................................
si cu manopera aferenta si TVA cca. 2900 ron.
Intrebarea mea e daca si actuatorul(motorasul) trebuie schimbat, pentru ca mi se pare ca sunt doua piese diferite si nu stiu de ce nu se poate face doar schimbarea admisiei.De precizat e faptul ca masina nu are nici o eroare in bord si merge normal.
Ms.
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
gts_gts- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2004 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2010
- Mesaj Privat
tonytm a scris:Daca clapeta nr 3 se misca (accelerezi si observi) inseamna ca motorasul merge si nu trebuie schimbat.
Clapeta nr. 3 se misca!
Cei de la opel mi-au zis ca ei o schimba fara actuator dar exista posibilitatea(au avut ei cazuri), ca acel actuator sa nu se poata calibra pentru noua galerie si sa-mi de eroare, mai mult si in fisa tehnica pt. galerie de admisie PIERBURG(am gasit-o pe net) scrie:
Modulele electrice de acþionare sunt componente „adaptabile”. Dupã acþionarea repetatã a aprinderii sunt „adaptate” nemodificabil la tubul de aspirare pe care sunt montate. De aceea la înlocuirea tubului de aspirare ºi modulul de acþionare trebuie înlocuit cu unul nou. „Vechiul” modul de acþionare nu se poate utiliza în continuare.
Problema e ca daca schimb galeria si dupa ce e pusa actuatorul nu se poate calibra, rezulta alta manopera, alti bani etc.
A mai facut cineva schimbarea fara actuator?, care au fost concluziile, multumesc.
gts_gts- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2004 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2010
- Mesaj Privat
gts_gts a scris:
Clapeta nr. 3 se misca!
Cei de la opel mi-au zis ca ei o schimba fara actuator dar exista posibilitatea(au avut ei cazuri), ca acel actuator sa nu se poata calibra pentru noua galerie si sa-mi de eroare, mai mult si in fisa tehnica pt. galerie de admisie PIERBURG(am gasit-o pe net) scrie:
Modulele electrice de acþionare sunt componente „adaptabile”. Dupã acþionarea repetatã a aprinderii sunt „adaptate” nemodificabil la tubul de aspirare pe care sunt montate. De aceea la înlocuirea tubului de aspirare ºi modulul de acþionare trebuie înlocuit cu unul nou. „Vechiul” modul de acþionare nu se poate utiliza în continuare.
Problema e ca daca schimb galeria si dupa ce e pusa actuatorul nu se poate calibra, rezulta alta manopera, alti bani etc.
A mai facut cineva schimbarea fara actuator?, care au fost concluziile, multumesc.
tonytm a scris:Daca clapeta nr 3 se misca (accelerezi si observi) inseamna ca motorasul merge si nu trebuie schimbat.
Clapeta nr. 3 se misca!
Cei de la opel mi-au zis ca ei o schimba fara actuator dar exista posibilitatea(au avut ei cazuri), ca acel actuator sa nu se poata calibra pentru noua galerie si sa-mi de eroare, mai mult si in fisa tehnica pt. galerie de admisie PIERBURG(am gasit-o pe net) scrie:
Modulele electrice de acþionare sunt componente „adaptabile”. Dupã acþionarea repetatã a aprinderii sunt „adaptate” nemodificabil la tubul de aspirare pe care sunt montate. De aceea la înlocuirea tubului de aspirare ºi modulul de acþionare trebuie înlocuit cu unul nou. „Vechiul” modul de acþionare nu se poate utiliza în continuare.
Problema e ca daca schimb galeria si dupa ce e pusa actuatorul nu se poate calibra, rezulta alta manopera, alti bani etc.
A mai facut cineva schimbarea fara actuator?, care au fost concluziile, multumesc.
yca_ever = gts_gts(sunt acelasi utilizator, am 2 conturi)
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- daniel_aoe
- ***
- 648 mesaje
- din 17 Sep 2008
- Vectra 2007 Z18XER
- Bucuresti
daniel_aoe
- Mesaje scrise: 648
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2008
- Mesaj Privat
- xmary
- **
- 360 mesaje
- din 15 Jan 2008
- Vectra 2001
- Bucuresti
xmary
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2008
- Mesaj Privat
vviioo
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
Am avut si eu aceasi problema cu tija. Problema este ca mecanismul este facut in partile esentiale din plastic casant. Dupa aproximativ 70.000 de km acel sistem cedeaza. Eu am refuzat sa schimb toata galeria si am apelat la un mecanic care mi-a facut un sistem. Puteti vedea sistemul in filmuletul atasat:
- xmary
- **
- 360 mesaje
- din 15 Jan 2008
- Vectra 2001
- Bucuresti
xmary
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2008
- Mesaj Privat
Zyklon5
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
vviioo
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
Zyklon5
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
bambus007
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2011
- Mesaj Privat
B188CRI
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salut. Sa ne spui si noua cum functioneaza sistemul acesta pe masina si unde ai gasit acest mecanit? Am incercat si eu o reparatie a galeriei de admisie, dar cu rezultate negative. Am pus tija pe locul ei, dupa care am legato cu sarma de un surub. Dupa aceea am mers cu ea si imi dadea o eroare in bord (in legatura cu un motoras de la galerie)si nu ma lasa sa trec de 3000 de rot./min. Am scos sarma cu tot cu tija, si merge bine. Intrebarea mea este daca schimb galeria de admisie , este obligatoriu sa schimb si actuatorul?
Zyklon5
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
B188CRI
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2011
- Mesaj Privat
B188CRI
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2011
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
B188CRI a scris:Salut Zyklon. L-am pus pe un TECH 2 si am actionat motorasul (am observat ca merge), dar dupa ce am incercat reparatia de care vorbeam mai sus, mi-a dat o eroare la motorasul cu pricina. Acum stau in dubii, imi este frica sa nu faca figuri si cu noua galerie.
Iti dadea eroare ca era legat si motorasul nu putea misca. Pune tija fara sa o legi
vviioo
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
B188CRI a scris:Ne spui si noua vviioo cum functioneaza masina ta acum? Dami si mie un PM cu nr de tel al mecanicului. Salutari.
am luat masina din service acum doua saptamani.
au fost mai multe de facut la ea ( schimbat volanta + ambreiaj, galeria de admisie, distributie si inca niste chestii mici)
momentan sunt multumit de cum merge, nu sunt probleme.
ca si costuri au fost cam 6000 ron piesele si 3000 manopera.
B188CRI
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2011
- Mesaj Privat