alexx1402 a scris:Daca e 1.7, motorul de Isuzu e la baza indiferent de anul fabricatiei.
Ps: motorul nu e fabricat Isuzu, ci doar proiectat de ei.
Motorul 1.7TD TC4EE1 [1991-1994] si cel 1.7TD X17DT [1995-1998] sunt cele doua motoare turbodiesel folosite de Opel si singurele care sunt 100% originale Isuzu, proiectate si asamblate in Japan, cu componente made in Japan. Incepand cu motorul Y17DT, acesta este proiectat si asamblat incepand cu 1999 la fabrica ISUZU din Polonia, chiuloasa sincer nu stiu unde este facuta dar stiu ca managementul motor (e.g. electronica) este 'opera celor de la Opel'. Puteau sa lase japonezul sa faca tot motorul si ar fi fost chiar mai reusit, dar nu au facut-o.
Un scurt istoric : acelasi motor Isuzu 1.7TD (codificat 4EE1-T) s-a pus inclusiv pe Mazda 323 si a fost fabricat pentru prima data in 1989, acesta avea 88cp(!) de fabrica in versiunea pentru Japonia, adica cu 6cp in plus fata de acelasi motor fabricat pentru Europa, care avea 82cp cu turbina la 0.72bar. Diferenta asta de putere venea in principal din design-ul intercooler-ului care era unul mult mai eficient cu 12 celule si montat cu fata in sus imediat sub capota la Mazda :
Acelasi motor 1.7TD Isuzu a fost folosit pentru propulsia unei ambarcatiuni militare, acesta dezvolta 110cp cu turbina la 1.3bar.
Motorul 1.7cdti (cu tehnologie common-rail) care este pe Astra H in mod clar este o evolutie a motorului original Isuzu, este un motor fiabil si acesta ofera pe langa un consum foarte bun si o putere suficienta, ma refer la cel de 100cp sau mai mult.