cristimlh
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2010
- Mesaj Privat
Salutare.
Am o corsa 1.2 benzina 2004.
De ceva vreme scoate niste sunete ciudate cind pornesc motorul ,iar motorul se tureaza undeva pe la 1500 ture apoximativ 2-3 sec.
Intrebarea e daca a mai patit cineva asa ceva,si daca da cum a rezolvat-o
Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos
15.03.2011 16:12:34
Am o corsa 1.2 benzina 2004.
De ceva vreme scoate niste sunete ciudate cind pornesc motorul ,iar motorul se tureaza undeva pe la 1500 ture apoximativ 2-3 sec.
Intrebarea e daca a mai patit cineva asa ceva,si daca da cum a rezolvat-o
Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos
15.03.2011 16:12:34
- corsanu_deva
- **
- 146 mesaje
- din 08 Apr 2011
- Corsa 2001 Z10XE
- Hunedoara
corsanu_deva
- Mesaje scrise: 146
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2011
- Mesaj Privat
- 4di
- **
- 484 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 484
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
cristimlh
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2010
- Mesaj Privat
4di a scris:Sunetul daca e ca un carait puternic poate fi de la dezamorsarea pompei de ulei.
OK
Si care ar fi solutia?Ce ar trebui sa fac.
corsanu_deva a scris:Dute cu masina la un tester....parerea mea
Am fost la tester totul este ok
Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos
16.05.2011 14:53:38
Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos
16.05.2011 14:53:46
- 4di
- **
- 484 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 484
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
- deleted-38151
- ***
- 745 mesaje
- din 15 Aug 2009
deleted-38151
- Mesaje scrise: 745
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2009
- Mesaj Privat
Salutare , eu n-am rezolvat problema cu acel carait la pornire asta doar cateva secunde si doar cand a stat masina peste 6 ore nepornita . . . Face doar la prima cheie si mai face si fluctuazii la turazii gen 400-600 in acel interval de 4-5 sec cat caraie .
Ce sa ii fac nu stiu , dar ma seaca la inima
Ce sa ii fac nu stiu , dar ma seaca la inima
- michael_onea
- *
- 15 mesaje
- din 02 Aug 2011
- Corsa 2001 xz12
- Hunedoara
michael_onea
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2001 xz12
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2011
- Mesaj Privat
din ce se aude la tine e clar un rulment spart.foarte posibil sa fie de la pompa de apa.verifica daca are are joc fulia de la ea.chiar daca acum se aude doar la pornire,in timp se va auzii si in timpul mersului.si eu am avut acest zgomot si dupa ce am schimbat pompa de apa s-a rezolvat dar pana atunci se dadea fiecare cu parerea ,ba ca ar fi de la electromotor ba de la nu stiu ce perii de alternator.in fine...daca e pompa atunci scapi usor.succes
- 4di
- **
- 484 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 484
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
Sunetul acela este de la dezamorsarea pompei de ulei (motorul merge 1-2 secunde sau cat suna fara ulei), din cauza asta suna doar dupa ceva timp de neutilizare cum ai zis tu Casspy dupa 6 ore si apoi la urmaotarele porniti nu mai suna deoarece sa amorsat pompa de ulei. Dezamorsarea poate sa fie din cauza filtrului de ulei cel mai putin probabil, apoi din cauza distributiei cum am scris si mai sus cu un post de tine Casspy.
- vuscano
- **
- 184 mesaje
- din 29 Sep 2010
- Astra 2005 Z19DTJ
- Bihor
vuscano
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2005 Z19DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2010
- Mesaj Privat
- 4di
- **
- 484 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 484
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
- deleted-38151
- ***
- 745 mesaje
- din 15 Aug 2009
deleted-38151
- Mesaje scrise: 745
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2009
- Mesaj Privat
Casspy a scris:Salutare , eu n-am rezolvat problema cu acel carait la pornire asta doar cateva secunde si doar cand a stat masina peste 6 ore nepornita . . . Face doar la prima cheie si mai face si fluctuazii la turazii gen 400-600 in acel interval de 4-5 sec cat caraie .
Ce sa ii fac nu stiu , dar ma seaca la inima
Ce sa ii fac nu stiu , dar ma seaca la inima
Am incercat in dimineata aceasta sa imping masina in treapta a 4-a vreo 20 m aproape pentru a-si lua ulei , si apoi am pornit-o . Surpriza : Nu a mai carait si nici pornirea subturata nu a mai fost . Acum nu-s 100% convins , dar 99,9 % e uleiul . Acum ca vine iarna cred ca merge sa las 10w40 chiar daca e cam grosut ptr iarna .
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 17 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2009
- Mesaj Privat
Casspy a scris:Am incercat in dimineata aceasta sa imping masina in treapta a 4-a vreo 20 m aproape pentru a-si lua ulei , si apoi am pornit-o . Surpriza : Nu a mai carait si nici pornirea subturata nu a mai fost . Acum nu-s 100% convins , dar 99,9 % e uleiul . Acum ca vine iarna cred ca merge sa las 10w40 chiar daca e cam grosut ptr iarna .
Voi chiar nu ati citit sau nu ati vrut sa pricepeti care-i treaba cu acel carait ! Totul se rezuma la filtrul de ulei. Daca ai cumparat modelul aiurea, aiurea iti dezamorseaza si pompa de ulei.
Cat despre 10W40 iarna cred ca vrei sa omori motorul cu vascozitatea lui. Cred ca m-ar lua durerea de inima sa aud cum porneste motorul la -10, -15 grade Celsius.
Dar fiecare isi cheltuie banii asa cum crede de cuviinta, ca doar sunt ai lui............
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
- 4di
- **
- 484 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 484
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
- moldovan_dan87
- *
- 14 mesaje
- din 06 Nov 2011
- Corsa 2001 z10xe
- Dolj
moldovan_dan87
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2011
- Mesaj Privat
- marusu
- **
- 474 mesaje
- din 11 Apr 2010
- Corsa 2007 Z13DTH
- Suceava
marusu
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2010
- Mesaj Privat
aecrim eu folosesc 10w40 tot timpul vara-iarna doar ca iarna ii dau la inceput o cheie scurt sa rupa uleiul si dupa porneste foarte frumos(asta cand e foarte frig)nu are nici o problema. mentionez ca am masina de 4 ani,parerea mea este ca trebuie sa o lasi sa se incalzeasca usor pana scade turatia sub1000. am un prieten care a folosit 5w40,la pornire motorul facea ca o drujba timp de 4-5 secunde,uleiul fiind subtire urca mai greu pana sus pe lant sa ii faca ungerea,POATE spun o prostie dar asta e PAREREA MEA,acum are 10w40 si nu mai face asa ceva si nu a schimbat nimic doar uleuil. poate sa influenteze in ceva rau folosirea de 10w40 iarna,se forteaza ceva?
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 17 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2009
- Mesaj Privat
Tu faci cum crezi de cuviinta. Este masina ta, deci stapanul absolut.
Daca vei urmari topicul de la Agila dar si de la Corsa vei vedea ca sunt multe recomandari in sensul asta.
Pentru iarna este recomandat un 0W40, iar vara 5W40 sau 5W50.
Logica este simpla: 10W40 este mult mai vascos.
Incearca un exercitiu de imaginatie: uzura la motoarele compacte si foarte bine stranse (Z10XE, Z12XE) apare in primele secunde de functionare cand uleiul nu este prezent peste tot. Vascozitatea uleiului este direct proportionala cu temperatura.
Daca ai deja ulei vascos + temperatura foarte scazuta (-15, -20, avand in vedere zona in care locuiesti), crezi ca "ruperea uleiului" mai are vreo importanta pentru motorul tau ?!
Fiind vascos eu unul nu cred ca in mai putin de 1 minut ajunge peste tot.
Aaa, da, fiind vascos nu-ti mai papa motorul ulei deloc sau insignifiant, dar gandindu-te la uzura motorului iti sugerez sa mai reflectezi asupra uleiului 10W40.
Parerea mea.
Daca vei urmari topicul de la Agila dar si de la Corsa vei vedea ca sunt multe recomandari in sensul asta.
Pentru iarna este recomandat un 0W40, iar vara 5W40 sau 5W50.
Logica este simpla: 10W40 este mult mai vascos.
Incearca un exercitiu de imaginatie: uzura la motoarele compacte si foarte bine stranse (Z10XE, Z12XE) apare in primele secunde de functionare cand uleiul nu este prezent peste tot. Vascozitatea uleiului este direct proportionala cu temperatura.
Daca ai deja ulei vascos + temperatura foarte scazuta (-15, -20, avand in vedere zona in care locuiesti), crezi ca "ruperea uleiului" mai are vreo importanta pentru motorul tau ?!
Fiind vascos eu unul nu cred ca in mai putin de 1 minut ajunge peste tot.
Aaa, da, fiind vascos nu-ti mai papa motorul ulei deloc sau insignifiant, dar gandindu-te la uzura motorului iti sugerez sa mai reflectezi asupra uleiului 10W40.
Parerea mea.
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- goldeye3002
- **
- 448 mesaje
- din 20 Jan 2008
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
goldeye3002
- Mesaje scrise: 448
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2008
- Mesaj Privat
Sunetul mentionat mai sus provine 100% de la filtrul de ulei. Acum nu stiu daca trebuie filtru cu acea supapa care previne dezamorsarea sau fara.
Cert este ca am observat o "strangulare" a filtrelor de proasta calitate. Filtrul Champion se rasuceste iar acele nervuri se lipesc una de alta, bai mai rau, la 10.000km am scos filtrul Champion cu o gaura in cartusul filtrant....de atunci sa nu mai aud de Champion. Filtrul care s-a comportat cel mai bine a fost un amarat de Fram, acesta si-a pastrat aspectul fizic, nervurile/pliurile cartusului ramanand la locul loc. Mann sunt ok dar prezinta o mica deformare si aparitia zgomotului la pornire dupa 7-8000km.
Cel putin astea le-am observat eu la a mea Corsa 1.2 16V.
Cert este ca am observat o "strangulare" a filtrelor de proasta calitate. Filtrul Champion se rasuceste iar acele nervuri se lipesc una de alta, bai mai rau, la 10.000km am scos filtrul Champion cu o gaura in cartusul filtrant....de atunci sa nu mai aud de Champion. Filtrul care s-a comportat cel mai bine a fost un amarat de Fram, acesta si-a pastrat aspectul fizic, nervurile/pliurile cartusului ramanand la locul loc. Mann sunt ok dar prezinta o mica deformare si aparitia zgomotului la pornire dupa 7-8000km.
Cel putin astea le-am observat eu la a mea Corsa 1.2 16V.