bogdanei9
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salut.
Am o vectra c 1.8xer din 2008 si mi-a murit bateria in aceasta dimineata. Am observat acum 3 luni ca daca sta vro 3 zile nemiscata moare bateria, dar totusi porneste la cheie. Azi a refuzat dupa 4 zile de repaos si am impins-o ca sa ajung la munca. De cand am cumparat masina am pus pe ea o alarma viper cu led (din acela cu vipera), deci sunt 2 led-uri pe masina. Bateria originala e de 55 ah si 255 A (cel putin asa scrie pe ea). In februarie am fost cu ea la ultima revizie din garantie la Auto Wolrd Park - Pitesti si le-am spus de aceasta problema, dar aparatul lor indica sa incarc bateria, mi-au zis ca nu e nevoie de schimbarea ei si daca am probleme sa sun la asistenta (parerea mea personala e ca sunt scarbe). Azi masina a iesit din garantie. Mentionez ca sunt primul/singurul proprietar/sofer.
Ce recomandati sa-mi iau?
mersi anticipat
Ultima modificare făcută de bogdanei9 la Joi 07 Apr, 2011 3:04 pm, modificat de 2 ori în total
Am o vectra c 1.8xer din 2008 si mi-a murit bateria in aceasta dimineata. Am observat acum 3 luni ca daca sta vro 3 zile nemiscata moare bateria, dar totusi porneste la cheie. Azi a refuzat dupa 4 zile de repaos si am impins-o ca sa ajung la munca. De cand am cumparat masina am pus pe ea o alarma viper cu led (din acela cu vipera), deci sunt 2 led-uri pe masina. Bateria originala e de 55 ah si 255 A (cel putin asa scrie pe ea). In februarie am fost cu ea la ultima revizie din garantie la Auto Wolrd Park - Pitesti si le-am spus de aceasta problema, dar aparatul lor indica sa incarc bateria, mi-au zis ca nu e nevoie de schimbarea ei si daca am probleme sa sun la asistenta (parerea mea personala e ca sunt scarbe). Azi masina a iesit din garantie. Mentionez ca sunt primul/singurul proprietar/sofer.
Ce recomandati sa-mi iau?
mersi anticipat
Ultima modificare făcută de bogdanei9 la Joi 07 Apr, 2011 3:04 pm, modificat de 2 ori în total
- ionut codreanu
- **
- 106 mesaje
- din 12 Jan 2010
- Vectra 2006 z19dth
- Galati
ionut codreanu
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2006 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2010
- Mesaj Privat
- iuly_ang
- **
- 119 mesaje
- din 13 Oct 2009
- Vectra 2005 z16xe
- Constanta
iuly_ang
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2009
- Mesaj Privat
- ciprinel
- ****
- 1,374 mesaje
- din 02 Apr 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Prahova
ciprinel
- Mesaje scrise: 1,374
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
Si pe mine m-a lasat bateria asta toamna. Am cumparat Varta Blue DYnamic din Metro Ploiesti cu un acumulator vechi la schimb si am dat 378 lei. La mine este motorina si a tinut aproape 5 ani. Cred ca este totusi o hiba la alternator. Mergi la un service si constata un eventual defect. Rezolvare usoara
bogdanei9
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
La mine bateria originala a tinut 9 ani.De 2 ani am cumparat romaneasca de 45Ah cu 280(pornire).Pe masina lu' babacu am o baterie de bistrita de 5 ani (66Ah-parca) si nu da nici un semn de oboseala;mai am una de 150Ah,acelasi prod.pe un U445 de 6 ani si inca functioneaza bine(iarna sta cu zapada pe ea fiind montata in lateralul tractorului)
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
incearca sa intri in meniul ascuns sa vezi ce incarcare ai la baterie...
apesi pe butonul "Settings" pana cand auzi un bip
dupa asta apesi butonul BC pana cand ajungi la o sectiune unde se vede cat incarca alternatorul
sau du-te la un service sau la cineva cu un OP-COM care sa-ti citeasca valoarea asta...
mie mi se pare ca bateria te-a tinut foarte putin...
apesi pe butonul "Settings" pana cand auzi un bip
dupa asta apesi butonul BC pana cand ajungi la o sectiune unde se vede cat incarca alternatorul
sau du-te la un service sau la cineva cu un OP-COM care sa-ti citeasca valoarea asta...
mie mi se pare ca bateria te-a tinut foarte putin...
bogdanei9
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
bogdanei9 a scris:Cand e motorul oprit imi indica 12,1 V
Iar cu motorul pornit 13,5 V
Asta e tot ce am gasit legat de baterie prin meniuri
Iar cu motorul pornit 13,5 V
Asta e tot ce am gasit legat de baterie prin meniuri
Saultare!
Acolo in meniul ascuns ai 3 valori, tind sa cred ca 13.5 V este tensiunea sub care releul de incarcare comanda incarcarea bateriei. Ca si eu am o tensiune de 13.5V care e fixa, si nu oscileaza.
Cu motorul oprit e ok 12.1V, cu motorul pornit trebuie sa fie in jur de 13.9-14 maxim 14.4.
Daca bateria se descarca "peste noapte" verifica sa nu ai ceva consumatori ascunsi.
Adi G.
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
bogdanei9 a scris:Cand e motorul oprit imi indica 12,1 V
e aproape normala valoarea, cand motorul e oprit iti indica tensiunea bateriei... Totusi ar trebui sa fie pe undeva pe la 12,5-12,8 V. La mine dupa 3 zile de stat degeaba asa e...
Bateria de pe masina e cea originala conform spuselor vechiului proprietar... Eu nici nu am scos-o de acolo pana acum... Merg pe ideea ca daca ceva merge OK de ce sa umblu?
bogdanei9 a scris:Iar cu motorul pornit 13,5 V
e cam putin... Incarcarea normala e 13,8-14,2...
Cel putin asa scrie prin majoritatea documentatiillor pe care le am...
Chiar si pe un certificat de garantie am aceste valori...
Sfatul meu e sa verifici alternatorul inainte de a cumpara baterie noua... Oricum daca ai mers cu incarcare mai mica decat normal bateria e compromisa insa e pacat de noua baterie pe care ai de gand sa o cumperi.
Ar mai fi o idee sa verifici acidul din baterie insa la chestia asta nu ma pricep...
bogdanei9
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
jgyprime a scris:
Bateria de pe masina e cea originala conform spuselor vechiului proprietar... Eu nici nu am scos-o de acolo pana acum... Merg pe ideea ca daca ceva merge OK de ce sa umblu?
Cel putin asa scrie prin majoritatea documentatiillor pe care le am...
Chiar si pe un certificat de garantie am aceste valori...
Sfatul meu e sa verifici alternatorul inainte de a cumpara baterie noua... Oricum daca ai mers cu incarcare mai mica decat normal bateria e compromisa insa e pacat de noua baterie pe care ai de gand sa o cumperi.
Ar mai fi o idee sa verifici acidul din baterie insa la chestia asta nu ma pricep...
bogdanei9 a scris:Cand e motorul oprit imi indica 12,1 V
e aproape normala valoarea, cand motorul e oprit iti indica tensiunea bateriei... Totusi ar trebui sa fie pe undeva pe la 12,5-12,8 V. La mine dupa 3 zile de stat degeaba asa e...
Bateria de pe masina e cea originala conform spuselor vechiului proprietar... Eu nici nu am scos-o de acolo pana acum... Merg pe ideea ca daca ceva merge OK de ce sa umblu?
bogdanei9 a scris:Iar cu motorul pornit 13,5 V
e cam putin... Incarcarea normala e 13,8-14,2...
Cel putin asa scrie prin majoritatea documentatiillor pe care le am...
Chiar si pe un certificat de garantie am aceste valori...
Sfatul meu e sa verifici alternatorul inainte de a cumpara baterie noua... Oricum daca ai mers cu incarcare mai mica decat normal bateria e compromisa insa e pacat de noua baterie pe care ai de gand sa o cumperi.
Ar mai fi o idee sa verifici acidul din baterie insa la chestia asta nu ma pricep...
Am inteles! Voi merge la un electrician sa-mi spuna exact cat si cum incarca. Nu am timp zilele astea, dar in viitorul foarte apropiat voi merge.
Totusi cred ca tu ai valori mai mari pt ca motorul tau e pe motorina, bateria e mai mare si pierde mai greu curent. E o parere, ca nu sunt specialist. Doar ce am invatat si eu la fizica din liceu
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
in primul rand initiatorul acestui topic ar trebui sa schimbe denumirea sa o faca mai usor de inteles la ce se refera... Ex. "Sugestie achizitie acumulator auto".
Referitor la acumulatorul tau, a tinut foarte putin... A mea pe diesel a tinut 9 ani si inca mai merge pe Dacia unchiului meu. Verifica incarcarea bateriei in primul rand (trebuie sa fie undeva peste 13.8 si se accepta la Opel pana la 14.5) si apoi verifica consumul stationar al masinii. E foarte simplu de facut asta cu un aparat de masura digital: scoti borna de "-" de la baterie si legi in serie cu ea un aparat de masura cu scala pusa pe 20A si vezi cat ai consumul stationar. Ar trebui sa fie undeva pana in 100mA de obicei 50. Daca e mai mare atunci e o problema si din cauza asta ti se descarca (poate sa fie si alarma de vina daca are senzor de perimetru si la fiecare om sau masina face semnale)
Referitor la acumulatorul tau, a tinut foarte putin... A mea pe diesel a tinut 9 ani si inca mai merge pe Dacia unchiului meu. Verifica incarcarea bateriei in primul rand (trebuie sa fie undeva peste 13.8 si se accepta la Opel pana la 14.5) si apoi verifica consumul stationar al masinii. E foarte simplu de facut asta cu un aparat de masura digital: scoti borna de "-" de la baterie si legi in serie cu ea un aparat de masura cu scala pusa pe 20A si vezi cat ai consumul stationar. Ar trebui sa fie undeva pana in 100mA de obicei 50. Daca e mai mare atunci e o problema si din cauza asta ti se descarca (poate sa fie si alarma de vina daca are senzor de perimetru si la fiecare om sau masina face semnale)
bogdanei9
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
rectific ce am spus ieri.
pornisem motorul doar 1-2 min si nu a apucat sa urce tensiunea.
azi la drum am observat ca ajunge si la 14,1 V, deci incarcarea este buna.
eu sunt de parere ca acumulatorul a avut ori un defect din fabrica (ceea ce este foarte rar pentru masinile noi) sau nu l-am folosit eu corespunzator.
@jgyprime mersi pentru sfatul cu acel meniu, m-a ajutat sa inteleg si eu ceva.
pornisem motorul doar 1-2 min si nu a apucat sa urce tensiunea.
azi la drum am observat ca ajunge si la 14,1 V, deci incarcarea este buna.
eu sunt de parere ca acumulatorul a avut ori un defect din fabrica (ceea ce este foarte rar pentru masinile noi) sau nu l-am folosit eu corespunzator.
@jgyprime mersi pentru sfatul cu acel meniu, m-a ajutat sa inteleg si eu ceva.
kumkum
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2008
- Mesaj Privat
bogdanei9
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
kumkum a scris:De ce nu o pui pe redresor sa-i faci o incarcare de la zero si dupa aceea sa o pui pe masina sa vezi daca are aceleasi simptome, poate faci drumuri prea scurte, consumatori multi si nu are timp sa se incarce.
acum sunt la bucuresti si n-am redresor, cand ma duc la tulcea o pun. acolo am redresor, garaj ... etc
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
atentie foarte mare si la drumurile scurte cu porniri dese si foarte multi au tendinta sa aprinda imediat farurile si casetofonul si clima care toate sunt consumatori. Eu lucrez in automotive si in regulile de incarcare a bateriei scrie ca o baterie trebuie reincarcata (adica sa mergi cu masina) minim 30 de minute dupa o pornire a motorului pentru ca sa isi revina la nivelul de incarcare normal...
costin36
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2007
- Mesaj Privat
...mikyboy are dreptate, da bateria jos, pune un redresor pe ea sa o incarci la capacitate , alternatorul nu reuseste sa o incarce in conditiile in care faci drumuri scurte, apoi vezi cum se comporta. Alta sugestie este sa masori tensiunea de de la bornele acumulatorului cu motorul pornit, este posibil ca sa nu-ti indice la bord ca nu-ti incarca alternatorul (eu am patit-o de 2 ori). Ca sugestie de achizitionare acumulator, Varta Blue Dynamic.