- Lorand
- ****
- 1,374 mesaje
- din 23 Aug 2008
- Corsa 1997 X14SZ
- Mures
Lorand
- Mesaje scrise: 1,374
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 1997 X14SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2008
- Mesaj Privat
ionutzmi- Suspendat
- 469 mesaje
- din 23 Sep 2008
- Omega 1998 x20dth
- Giurgiu
ionutzmi- Mesaje scrise: 469
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Omega 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2008
- Mesaj Privat
- Lorand
- ****
- 1,374 mesaje
- din 23 Aug 2008
- Corsa 1997 X14SZ
- Mures
Lorand
- Mesaje scrise: 1,374
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 1997 X14SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2008
- Mesaj Privat
ionutzmi- Suspendat
- 469 mesaje
- din 23 Sep 2008
- Omega 1998 x20dth
- Giurgiu
ionutzmi- Mesaje scrise: 469
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Omega 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2008
- Mesaj Privat
- Energyzatu
- *
- 1 mesaje
- din 03 Apr 2011
- Corsa 1995
- Bucuresti
Energyzatu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
M.Catalin
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 1997 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2010
- Mesaj Privat
am reusit si eu sa-mi schimb becurile din consola ca mi-erau toate arse gratie acestui topic. multumesc celor care au facut tutoriale.
am o intrebare, nu stiti daca gasesc pe undeva suport pentru ledurile de la tid, ca vin bagate in niste suporturi asa micute care le fixeaza in tid. ca unul mi l-am rupt.
am o intrebare, nu stiti daca gasesc pe undeva suport pentru ledurile de la tid, ca vin bagate in niste suporturi asa micute care le fixeaza in tid. ca unul mi l-am rupt.
- Lorand
- ****
- 1,374 mesaje
- din 23 Aug 2008
- Corsa 1997 X14SZ
- Mures
Lorand
- Mesaje scrise: 1,374
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 1997 X14SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2008
- Mesaj Privat
se numeste bec cu soclu sau led cu soclu,mergi cu cel vechi la magazin de specialitate si cumperi la fix sau poti sa cumperi de pe net,uite un link http://www.accesorii-auto.r...d51aab7d101b&
M.Catalin
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 1997 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2010
- Mesaj Privat
M.Catalin
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 1997 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2010
- Mesaj Privat
elviss
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Corsa 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2011
- Mesaj Privat
- Lorand
- ****
- 1,374 mesaje
- din 23 Aug 2008
- Corsa 1997 X14SZ
- Mures
Lorand
- Mesaje scrise: 1,374
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 1997 X14SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2008
- Mesaj Privat
- amr84
- **
- 404 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 404
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
- ciprian1982
- **
- 50 mesaje
- din 12 Jul 2010
- Corsa 1994 x12sz
- Arges
ciprian1982
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Arges
- Masina: Corsa 1994 x12sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2010
- Mesaj Privat
- Lorand
- ****
- 1,374 mesaje
- din 23 Aug 2008
- Corsa 1997 X14SZ
- Mures
Lorand
- Mesaje scrise: 1,374
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 1997 X14SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2008
- Mesaj Privat
adysh
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 1997 X12SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2009
- Mesaj Privat
bydydyu a scris:este acelasi tip ca la cele 2 dupa lateral.este un beculet fara papucul (sau cum s-o chema) acela din plastic,care se infige in orificiu.treaba nasoala e,ca eu am desfacut si mufa care e de la butonul ala ca sa le schimb pe alea doua,dar nu l-am vazut pe asta de la dezaburire(la mine mergea).oricum,succes la demontat,rabdare si mare grija la buleli.o sa pun o poza cu becul de care ai nevoie.
Am schimbat si eu azi becurile de la consola inclusiv pe cel de la butonul care actioneaza dezaburirea.Pun si niste poze(scuzati calitatea;sunt facute cu telefonul)care sper sa va fie de ajutor.
Din cate am inteles pasii pana a ajunge la acest buton se cunosc.In momentul in care ati ajuns cu consola desfacuta Mai exact capacul consolei),se trage din consola tot panoul de comenzi(cald/rece,trepte aeroterma,dirijare aer) aplecandu-se spre frana de mana(fara frica ca nu pocneste nimic) pana vedeti manunchiul de fire cu mufa de rigoare,care actioneaza treptele aerotermei si dezaburirea.Acea mufa se scoate de pe comutator(o tine doua clipsuri,unul stanga altul dreapta --->clipsurile elibereza mufa tragand de ele spre exterior).Dupa ce ati detasat mufa reintoarceti panoul ca sa-l vedeti din fata.Pentru a scoate comutatorul , la fel aveti doua clipsuri(stanga ,dreapta )care se vor presa si in acelasi timp tragandu-se pur si simplu de dezaburire(operatia se poate face cu o penseta cu deschidere mai mare si cu striatii la interior).In momentul cand ati reusit sa scoateti si comutatorul veti vedea si beculetul care se schimba ca si celelalte doua si anume prin tragere.
Remontarea....se intelege.
P.S.
Pentru cei care vor sa schimbe becurile de la TID , daca nu se gaseste bec cu tot cu soclu,se va folosi un pistol de lipit si becuri normale adica ,,,care s-au folosit si la consola( W1.2W Norauto - de astea am folosit eu),care se vor lipi pe soclu in locul celor arse.
In speranta ca v-am fost de folos,va salut si sa auzim de bine
Promoe
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2012
- Mesaj Privat
cozmino a scris:Salutare !
Am desfacut si eu partea aia insa doar din curiozitate(am si eu becurile arse insa atunci cand am desfacut nu aveam becuri pe care sa le pun in loc) .
Pentru inceput trebuie scoase cele 2 guri de ventilatie, din stanga, respectiv dreapta butonului de avarie . Pentru a le scoate bagi usor(sa nu zgarii plasticul) o surubelnita(dreapta) in partea superioara si impingi gura de ventilatie in jos . Acum ar trebui sa vezi in spate un surub, e cate unul in spatele fiecarei guri de ventilatie. Gurile de ventilatie trebuiesc scoase de tot afara. Dupa ce le-ai tras in jos, bagi surubelnita intre gura de ventilatie restul bordului pe lateral si incerci sa ajungi cu ea la mijloc unde e prinsa intr-un capat de ax.
Desfaci cele doua suruburi(vezi ca acestea tin si display-ul TID) . Dupa asta trebuiesc scoase cele 3 butoane(dirijare flux aer, viteza flux aer, rece/cald) .
Cel de rece/cald il dai in pozitia de rece la maxim dupa care tragi de el cu mana si ar trebui sa iasa usor . Cel de dirijare flux aer il pui pe pozitia aer catre parbriz si picioare dupa care , la fel, tragi usor cu mana de el si iese .
Pe cel care comanda viteza fluxului de aer si dezaburirea lunetei nu il vei putea scoate cu mana si vei avea nevoie de o surubelnita micuta pe care va trebui sa o bagi sub buton si sa fortezi butonul sa iasa .
Dupa asta, trebuie scos butonul de sub ele (cel cu recirculare sau aer de afara) . Acesta il scoti cu o surubelnita mica bagata sub el . Dupa ce l-ai scos trebuie scoasa acea bucata de plastic transversala pe care el culiseaza . Bagi o surubelnita in unul din capeta si tragi usor, e prinsa doar in 2 clipsuri .
Sub acesta bucata de plastic vei gasi inca 2 suruburi .
Spor la desfacut .
Iti atasez niste poze(pozele nu imi apartin) , in aceste poze vei vedea si procedurile pentru a schimba lumina tid-ul respectiv cea din bord .
Succes !
Daca ai intrebari , posteaza aici .
De asemenea dupa ce faci aceasta operatiune posteaza aici si zi-ne si noua ce becuri ai folosit si daca ai intampina dificultati .
P.S. Cred ca ai postat topicul gresit, ar fi trebuie la "Cum sa? "
Am desfacut si eu partea aia insa doar din curiozitate(am si eu becurile arse insa atunci cand am desfacut nu aveam becuri pe care sa le pun in loc) .
Pentru inceput trebuie scoase cele 2 guri de ventilatie, din stanga, respectiv dreapta butonului de avarie . Pentru a le scoate bagi usor(sa nu zgarii plasticul) o surubelnita(dreapta) in partea superioara si impingi gura de ventilatie in jos . Acum ar trebui sa vezi in spate un surub, e cate unul in spatele fiecarei guri de ventilatie. Gurile de ventilatie trebuiesc scoase de tot afara. Dupa ce le-ai tras in jos, bagi surubelnita intre gura de ventilatie restul bordului pe lateral si incerci sa ajungi cu ea la mijloc unde e prinsa intr-un capat de ax.
Desfaci cele doua suruburi(vezi ca acestea tin si display-ul TID) . Dupa asta trebuiesc scoase cele 3 butoane(dirijare flux aer, viteza flux aer, rece/cald) .
Cel de rece/cald il dai in pozitia de rece la maxim dupa care tragi de el cu mana si ar trebui sa iasa usor . Cel de dirijare flux aer il pui pe pozitia aer catre parbriz si picioare dupa care , la fel, tragi usor cu mana de el si iese .
Pe cel care comanda viteza fluxului de aer si dezaburirea lunetei nu il vei putea scoate cu mana si vei avea nevoie de o surubelnita micuta pe care va trebui sa o bagi sub buton si sa fortezi butonul sa iasa .
Dupa asta, trebuie scos butonul de sub ele (cel cu recirculare sau aer de afara) . Acesta il scoti cu o surubelnita mica bagata sub el . Dupa ce l-ai scos trebuie scoasa acea bucata de plastic transversala pe care el culiseaza . Bagi o surubelnita in unul din capeta si tragi usor, e prinsa doar in 2 clipsuri .
Sub acesta bucata de plastic vei gasi inca 2 suruburi .
Spor la desfacut .
Iti atasez niste poze(pozele nu imi apartin) , in aceste poze vei vedea si procedurile pentru a schimba lumina tid-ul respectiv cea din bord .
Succes !
Daca ai intrebari , posteaza aici .
De asemenea dupa ce faci aceasta operatiune posteaza aici si zi-ne si noua ce becuri ai folosit si daca ai intampina dificultati .
P.S. Cred ca ai postat topicul gresit, ar fi trebuie la "Cum sa? "
frate nu dau de cap de nici o culaore la grile, am stat o ora si tot nimic, in schimb merci ca am aflat cum se demonteaza restul bordului. Ceva mai multe informatii despre grile ?
- amr84
- **
- 404 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 404
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
care grile? astea?
http://postimage.org/image/ttrknj0mh/
daca da, tragi de sus in jos mai tare pana ajung ca in poza.
http://postimage.org/image/ttrknj0mh/
daca da, tragi de sus in jos mai tare pana ajung ca in poza.
- vladcorsab2000
- *
- 2 mesaje
- din 11 Jan 2013
- Corsa 2000 X10XE
- Iasi
vladcorsab2000
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2013
- Mesaj Privat
cozmino a scris:Am reusit si eu in sfasit sa schimb becurile, dar am vaga impresia ca mi-a scapat unul .
Dupa o ora de chin in masina, am reusit, insa nu cu metoda prezentata in poze din lipsa torx-ului , nu am avut cu ce sa desfac cele 2 suruburi . Le-am schimbat prin spate, scotand pe rand soclurile cu o surubelnita mica .
Nu am apucat sa vad efectul fiind multa lumina in locul unde e parcata masina .
Acum, intrebare, eu am schimbat 2 becuri, cele ce apar si in poza. Sunt numai 2 pe laterale si unul la rotita cu dezaburirea ?!
Astept sa vina seara sa vad daca lumineaza peste tot inseamna ca numai alea erau.
Later edit: Operatiune reusita . Se pare ca erau doar 2 becuri in afara de cele 2(dezaburire si avarie).
Dupa o ora de chin in masina, am reusit, insa nu cu metoda prezentata in poze din lipsa torx-ului , nu am avut cu ce sa desfac cele 2 suruburi . Le-am schimbat prin spate, scotand pe rand soclurile cu o surubelnita mica .
Nu am apucat sa vad efectul fiind multa lumina in locul unde e parcata masina .
Acum, intrebare, eu am schimbat 2 becuri, cele ce apar si in poza. Sunt numai 2 pe laterale si unul la rotita cu dezaburirea ?!
Astept sa vina seara sa vad daca lumineaza peste tot inseamna ca numai alea erau.
Later edit: Operatiune reusita . Se pare ca erau doar 2 becuri in afara de cele 2(dezaburire si avarie).
vrei sa detaliezi te rog cum ai scos soclurile prin spate, pentru ca imi este frica sa nu rup ceva
- corsax1.0xe
- *
- 24 mesaje
- din 09 Oct 2013
- Corsa 1999 X10XE
- Galati
corsax1.0xe
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2013
- Mesaj Privat
Multumita acestui topic am schimbat azi becurile de la consola,cele 3,nu functionau deloc,abia astept seara sa vad rezultatul,
acum in afara de cele 4 suruburi,2 de sus aeratoare si 2 de jos comanda aer interior/exterior,mai sunt in spate in partea de sus a consolei la imbinarea cu aeratoarele inca 2 torxuri,eu nu le aveam ,apoi am tras cat am putut de butonul din mijloc cel cu ventilatia, nu a iesit,cred ca e lipit...am schimbat becurile asa, dand jos fata cu tot cu butonul respectiv ,impingand mufa cu totul din spate,
la t.i.d. in schimb e foarte simplu de schimbat 2 becuri [atentie,difera de becurile consolei ,au suport de plastic incorporat],problema mea e ca acum merge, dar se sting atunci cind aprind farurile,chiar daca reostatul iluminatului din bord e la maxim...am inteles ca trebuie sa refac ceva lipituri la placa de baza din t.i.d.,oricum trebuie atentie,rabdare si mult noroc la extragerea butoanelor.
acum in afara de cele 4 suruburi,2 de sus aeratoare si 2 de jos comanda aer interior/exterior,mai sunt in spate in partea de sus a consolei la imbinarea cu aeratoarele inca 2 torxuri,eu nu le aveam ,apoi am tras cat am putut de butonul din mijloc cel cu ventilatia, nu a iesit,cred ca e lipit...am schimbat becurile asa, dand jos fata cu tot cu butonul respectiv ,impingand mufa cu totul din spate,
la t.i.d. in schimb e foarte simplu de schimbat 2 becuri [atentie,difera de becurile consolei ,au suport de plastic incorporat],problema mea e ca acum merge, dar se sting atunci cind aprind farurile,chiar daca reostatul iluminatului din bord e la maxim...am inteles ca trebuie sa refac ceva lipituri la placa de baza din t.i.d.,oricum trebuie atentie,rabdare si mult noroc la extragerea butoanelor.
- killersanyi
- *
- 10 mesaje
- din 20 Jun 2009
- Agila 2001
- Covasna
killersanyi
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Covasna
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2009
- Mesaj Privat