- cosminx
- OP
- 118 mesaje
- din 30 Jan 2011
- Vectra 1994 c18nz
- Constanta
cosminx
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2011
- Mesaj Privat
- bejenaru_teod
- **
- 75 mesaje
- din 10 Oct 2010
- Vectra 1992 C18NZ
- Neamt
bejenaru_teod
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2010
- Mesaj Privat
- S3rG3nt
- ***
- 508 mesaje
- din 05 Apr 2008
- Astra 2002 Z16XE
- Galati
S3rG3nt
- Mesaje scrise: 508
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2008
- Mesaj Privat
identic am avut si eu problema asta in anii trecuti...acul de la apa imi balansa...fum alb...cand m-am uitat in borcani antigelul disparuse...si bineinteles rezultatul era garnitura de chiulasa...
de recomandat ar fi sa nu o mai pornesti,caci daca e garnitura toata apa se va duce in ulei...
numai bine...si sper sa nu fie atat de grav...
de recomandat ar fi sa nu o mai pornesti,caci daca e garnitura toata apa se va duce in ulei...
numai bine...si sper sa nu fie atat de grav...
- cosminx
- OP
- 118 mesaje
- din 30 Jan 2011
- Vectra 1994 c18nz
- Constanta
cosminx
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2011
- Mesaj Privat
acul de la temperatura nu balanseaza deloc chiar nu a fiert nici o data apa...care ar putea fi cauza sa se fi ars garnitura?ma gandesc ca ar putea fi si pompa de apa garnitura de la pompa de apa,si inca o intrebare de cand am observat lipsa antigelului nu mai tine nici relantiul ca inainte trepideaza
- cosminx
- OP
- 118 mesaje
- din 30 Jan 2011
- Vectra 1994 c18nz
- Constanta
cosminx
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2011
- Mesaj Privat
- bejenaru_teod
- **
- 75 mesaje
- din 10 Oct 2010
- Vectra 1992 C18NZ
- Neamt
bejenaru_teod
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2010
- Mesaj Privat
sistemul de racire e sub presiune - o fisura in chiulasa sau garnitura de chiulasa ciupita permite antigelului sa intre in cilindri si de acolo fumul alb sau presiunea din camera de ardere trece in sistemul de racire si creeaza suprapresiune si arunca antigelul-porneste masina cu capacul de la vas scos accelereaza manual si vezi daca nu bolboroseste in vas
catalin903- Suspendat
- 5 mesaje
- din 02 Apr 2011
- Omega 1996
- Olt
catalin903- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Olt
- Masina: Omega 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2011
- Mesaj Privat
- S3rG3nt
- ***
- 508 mesaje
- din 05 Apr 2008
- Astra 2002 Z16XE
- Galati
S3rG3nt
- Mesaje scrise: 508
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2008
- Mesaj Privat
Simptome posibile pentru o garnitura de chiulasa fisurata/arsa:
1.Vasul de expansiune este cu recirculare,de aceea o eventuala bolboroseala este neconcludenta.
2.creste nivelul de antigel in vas in timpul functionarii.
3.cu busonul scos,antigelul refuleaza din vas
4.bule negre in vas,inseamna ulei,insa ingrijoratoare este doar in cazul formarii unei pelicule negre.
5.creste temperatura motorului peste cea nominala.
6.culoarea cafenie spumoasa a uleiului de motor este foarte grava si semnifica o avarie serioasa.Se schimba obligatoriu si ulei+ filtru.
7. in vasul de expansiune s-ar putea sa observi ceva bule de aer provenite din compresia pierduta in sistemul de racire;
8. ulei in lichidul de racire, dar nu doua trei picaturi care pot ajunge si accidental acolo;
9. apa in baia de ulei, o spuma maronie aparuta pe capacul de umplere ulei si pe joja de control;
10. pierdere lichid racire fara o explicatie clara (furtun plesnit, ...)
11. fierbere lichid racire, la fel, fara alta cauza concreta care duce la aceasta.
Toate aceste simptome nu indica neaparat o chiulasa defecta decat dupa eliminarea tuturor factorilor ce ar putea avea aceleasi consecinte, si chiar atunci e posibil ca doar garnitura sa fie de vina.
Succes!Sa ne spui ce ai rezolvat...
1.Vasul de expansiune este cu recirculare,de aceea o eventuala bolboroseala este neconcludenta.
2.creste nivelul de antigel in vas in timpul functionarii.
3.cu busonul scos,antigelul refuleaza din vas
4.bule negre in vas,inseamna ulei,insa ingrijoratoare este doar in cazul formarii unei pelicule negre.
5.creste temperatura motorului peste cea nominala.
6.culoarea cafenie spumoasa a uleiului de motor este foarte grava si semnifica o avarie serioasa.Se schimba obligatoriu si ulei+ filtru.
7. in vasul de expansiune s-ar putea sa observi ceva bule de aer provenite din compresia pierduta in sistemul de racire;
8. ulei in lichidul de racire, dar nu doua trei picaturi care pot ajunge si accidental acolo;
9. apa in baia de ulei, o spuma maronie aparuta pe capacul de umplere ulei si pe joja de control;
10. pierdere lichid racire fara o explicatie clara (furtun plesnit, ...)
11. fierbere lichid racire, la fel, fara alta cauza concreta care duce la aceasta.
Toate aceste simptome nu indica neaparat o chiulasa defecta decat dupa eliminarea tuturor factorilor ce ar putea avea aceleasi consecinte, si chiar atunci e posibil ca doar garnitura sa fie de vina.
Succes!Sa ne spui ce ai rezolvat...
- cosminx
- OP
- 118 mesaje
- din 30 Jan 2011
- Vectra 1994 c18nz
- Constanta
cosminx
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2011
- Mesaj Privat
ulei in vas nu am observat,temperatura nu a sarit de 92c moment in care a pornit ventilatorul si si-a facut racirea,uleiul are culoarea normala deocamdata.zilele astea o sa o duc la doctor si o sa va spun ce a rezolvat.deocamdata ma duce gandul ori la capacul vasului de expansiune sau termostat blocat.sau macar sper sa fie asa
Matrixu'
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2007
- Mesaj Privat
catalin903 a scris:daca pe capacul de la ulei gasesti o spuma alba de la antigel inseamna ca e fisurat blocu motor
nu speria omul...asa am patit eu. spuma alba si antigelul in ulei, dar 99,9% din cazuri este garnitura de chiuloasa care se arde intre circuitul de ulei si cel de racire.
cosminx a scris:ulei in vas nu am observat,temperatura nu a sarit de 92c moment in care a pornit ventilatorul si si-a facut racirea,uleiul are culoarea normala deocamdata.zilele astea o sa o duc la doctor si o sa va spun ce a rezolvat.deocamdata ma duce gandul ori la capacul vasului de expansiune sau termostat blocat.sau macar sper sa fie asa
de la termostat blocat nu dispare antigelul si nici nu apare fum alb, ci doar ai temperatura pente limita normala daca este blocat pe inchis si termocupla nu porneste ventilatorul pentru ca lichidul fierbinte nu ajunge in radiator, daca e blocat pe deschis si lichidul face circuitul complect prin radiator iar motorul se incalzeste foarte greu. Iar capacul de la vasul de expansiune? ce za zic...eu am mers cu el desurubat pt ca aveam o gaurica caty un ac intr-un furtun si din cauza presiunii tasnea lichid pe acolo. Dar i-ti spun ca, cu vasul umplut la jumatate nu a refulat afara deloc. Bafta si sa ne anunti ce ai gasit la "doctor".
- cosminx
- OP
- 118 mesaje
- din 30 Jan 2011
- Vectra 1994 c18nz
- Constanta
cosminx
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2011
- Mesaj Privat
am bagat-o in service astazi urmeaza sa ma anunte ce au aflat.pana una alta capacul de la vasul de expansiune nu avea acea garnitura cu supapa pe el si cica ar putea fi si asta o cauza sa dea afara pe langa buson.o sa revin cu informatii maine cand imi va da verdictul!a si inca ceva un sticker cu club opel in constanta de unde pot lua sau de la cine?
- cosminx
- OP
- 118 mesaje
- din 30 Jan 2011
- Vectra 1994 c18nz
- Constanta
cosminx
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2011
- Mesaj Privat
- S3rG3nt
- ***
- 508 mesaje
- din 05 Apr 2008
- Astra 2002 Z16XE
- Galati
S3rG3nt
- Mesaje scrise: 508
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2008
- Mesaj Privat
- cosminx
- OP
- 118 mesaje
- din 30 Jan 2011
- Vectra 1994 c18nz
- Constanta
cosminx
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2011
- Mesaj Privat
- bejenaru_teod
- **
- 75 mesaje
- din 10 Oct 2010
- Vectra 1992 C18NZ
- Neamt
bejenaru_teod
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2010
- Mesaj Privat
- cosminx
- OP
- 118 mesaje
- din 30 Jan 2011
- Vectra 1994 c18nz
- Constanta
cosminx
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2011
- Mesaj Privat
- ciprian2009s
- *
- 3 mesaje
- din 18 Oct 2010
- Vectra 1993 c20ne
- Bucuresti
ciprian2009s
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat
- cosminx
- OP
- 118 mesaje
- din 30 Jan 2011
- Vectra 1994 c18nz
- Constanta
cosminx
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2011
- Mesaj Privat