- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
e un pin de feedback catre ecu, parca pinul 4 si e firul negru, nu garantez, chiar daca supapa nu functioneaza cum trebuie cel putin scapati de limp mode, l-am taiat eu sa probez o chestie insa n-a fost egr-ul de vina.
P.S. e pacat sa nu curatati si galeria daca tot sunteti in zona si daca tot veni vorba nu mai indoiti conductele alea (mecanici de 2 lei care lucreaza in scarba sau din obligatie) sa iese pe langa ele galeria, desfaceti-le si de la pompa, altfel o sa aveti probleme cu etansarea cand le puneti la loc.
P.S. e pacat sa nu curatati si galeria daca tot sunteti in zona si daca tot veni vorba nu mai indoiti conductele alea (mecanici de 2 lei care lucreaza in scarba sau din obligatie) sa iese pe langa ele galeria, desfaceti-le si de la pompa, altfel o sa aveti probleme cu etansarea cand le puneti la loc.
costache
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2007
- Mesaj Privat
Sfat. Cumparati o supapa noua si nu veti mai avea batai de cap. Eu asa am procedat si am uitat complet de problema , dupa 1 an de zile in care am facut diferite experiente , chiar si cu una second hand , satul fiind de montat si demontat supapa, etc. Am taiat si eu firul si degeaba tot aparea eroarea. Operatia de curatare a admisiei sunt vorbe in vant, la un motor diesel cu nr. de km mai mare de 180000 ce pretentii mai aveti, ganditiva la funinginea si calamina de pe traseul de evacuare a gazelor de esapament, aceleasi gaze trec si prin admisie ,egr. Daca mai exista si uzura la turbina mai intra si ceva ulei pe traseul aer- intercooler . Dupa curatare ,verificati la jumatate de an si vedeti ca este la fel de murdar ca inainte.
velu_cluj
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
Revin cu detalii. Am facut deja vreo 2.000 de km de cand am curatat si montat arcul si opritorul care corecteaza uzura. Merge struna. O singura data am avut o mica problema chiar dupa ce am uns-o cu vaselina. NU recomand ungerea cu vaselina din abundenta pentru ca aceasta atrage particule de praf si nisip, inclusiv zgura si fumul care iese pe langa pistonas, si o blocheaza. Recomand numai degripant (spary, cat mai "fluid") si e absolut suficient. Degripantul curata in primul rand (cu presiunea spray-ului) si ramane o pelicula subtire de lubrifiant care poate inlocui vaselina. De asemenea recomand ca acel capac de plastic sa fie pus inapoi, tot pentru protectia impotriva prafului. Oricum capacul respectiv se poate da jos/monta la loc foarte usor. Masina se comporta si merge mult mai normal, consumul o scazut (interesant) cu cel putin 10-20 % fata de cum mergea inainte cand supapa daca nu era blocata complet, mergea foarte greu si in "trepte". Concluzia mea este ca din fericire o fost un experiment reusit si punand in balanta si considerentele materiale (intre 1.200 si 2.000 RON), eu zic ca merita incercat. Daca supapa nu are defecte electrice, si cat de cat "se misca ", uzura ei poate fi corectata cu metoda ilustrata (arc si opritor). NU sunt adeptul carpelilor, repet. Sunt dispus sa inlocuiesc cu piese noi (originale) orice componenta care tine de siguranta masinii sau de conservarea motorului (de ex, de 2 ani de cand am masina am pus numai ulei 5W, acum are 230.00 km). Din pacate piesa asta care are in mod sigur rolul ei in functionarea motorului, dar din punctul meu de vedere minimal, in raport de performante/cost, respectiv ce face si cat costa ea de fapt ; are o construtie destul de complicata si in consecinta este destul de scumpa (am vazut ca de partea mecanica este facuta de nemtii de la Wahler, iar partea electrica de elvetienii de la Sonceboz). Daca dispuneti de banii de mai sus, mai bine una noua. Daca nu, eu zic ca in mod sigur se mai poate prelungi viata ei cu cel putin inca 2-3 ani, si chiar daca supapa e "pe duca", merita sa incercati, ca mai mult decat sa stricati o piesa care deja e stricata, nu o sa riscati. Aveti nevoie de curaj, timp, un arc de la o clanta veche, si niste chei. Daca pot sa va asist/ajut in sensul asta va rog sa ma contactati pe acelasi ID de messenger. Free of charge si cu voie buna .
dorudns
- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salutare la baieti....ce sa mai zic...aceiasi problema la zafira 2005 y20dth!mi a mancat zilele.auzind ca se curata...am fost la un mecanic de firma(nu dau nume) si chipurile mi a curatat egr-ul dar din cate am vazut eu,stand pe langa el,praf tipul pe langa ce am citit mai sus....pt cele intamplate mai sus.....FELICITARI! sant hotarit...dimineata ma apuc personal de ea!am sa revin cu cateva cuvinte dupa acest lucru manual....
Sergiu25
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
Salut, citind acest tutorial mi-am facut curaj si cred ca voi desface si curata si eu valva EGR; pentru ca masina mea are aceleasi simptome.
@turculetz - de cand am cumparat masina in 2007 am vazut ca e un fir intrerupt (negru) care vine de la EGR. Deci acesta este "un pin de feedback catre ecu"? Cum ar trebui sa reactioneze daca il conectez? Ma intreb de ce l-or fi anulat, pentru ca oricum se aprinde martorul.
@turculetz - de cand am cumparat masina in 2007 am vazut ca e un fir intrerupt (negru) care vine de la EGR. Deci acesta este "un pin de feedback catre ecu"? Cum ar trebui sa reactioneze daca il conectez? Ma intreb de ce l-or fi anulat, pentru ca oricum se aprinde martorul.
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
Sergiu25
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
- munteanu
- **
- 302 mesaje
- din 22 Sep 2007
- Antara 2007 Z20 DMH.
- Timis
munteanu
- Mesaje scrise: 302
- Locatie: Timis
- Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
Am curatat si eu valva egr dar cand am demontat furtunele de pe ea dintr-un furtun a curs antigel .A curs cam mult dar nu s a golit vasul de antigel
Dupa ce am montat egr si am pus furtunele la locul lor (strins si colierele ) am completat cu apa in vas pana la nivel max si nu am aerisit instalatia.
Acest lucru este necesar sau nu ?
Voi cum a ti facut ?
Daca trebuie aerisit acest lucru cum se face?
Am un vectra c din 2004 , motor Y 20 DTH
Cand am dat jos egr ,cand l am montat inapoi si cand am completat apa in vas motorul era oprit
Dupa ce am montat egr si am pus furtunele la locul lor (strins si colierele ) am completat cu apa in vas pana la nivel max si nu am aerisit instalatia.
Acest lucru este necesar sau nu ?
Voi cum a ti facut ?
Daca trebuie aerisit acest lucru cum se face?
Am un vectra c din 2004 , motor Y 20 DTH
Cand am dat jos egr ,cand l am montat inapoi si cand am completat apa in vas motorul era oprit
mircsu
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: cluj napoca
- Masina: Zafira 2003 Y2ODTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2007
- Mesaj Privat
daca nu a trecut nivelul antigelului de "gura" de jos (esti sigur?) nu e nici o problema. oricum se aeriseste singur. NU UITA sa verifici dupa ce s-a incalzit apoi racit motorul nivelul antigelului. sa faci asta dupa prima cursa sau in parcare (!daca e cald motorul evident si antigelul, acesta e sub presiune nu deschide busonul!)
trick: furtunele se pot astupa f bine cu bujii (de la un benzinar)
trick: furtunele se pot astupa f bine cu bujii (de la un benzinar)
rionelus
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2009
- Mesaj Privat
Va salut! Si mie mi s-a blocat secera cu pistonasul pe deschis, am verificat aseara. Abia ma tarai cu masina (Astra G y22dtr). Am dat asta-noapte cu wd-40 dar degeaba. O gramada de funingine era acolo, o radeai strat gros. Nu s-a deblocat pe moment, acuma ma duc sa mai verific o data si sa-l dau jos sa-l curat cum trebuie. L-a curatat un mecanic acum o saptamana, insa superficial se pare si capacul de plastic nu l-a scos oricum, asa ca - blocaj.
As vrea sa stiu insa cum se verifica si partea electrica sa stiu ce am de inlocuit in final pt ca am vazut ca se pot cumpara si pe bucati (partea electrica sau cea mecanica) si daca electrica e buna n-are rost sa dau banii pe ea. Se verifica pe tester, sau empiric?
Multumiri si toata admiratia lui velu_cluj si tuturor celorlalti contributori si am rugamintea daca stie cineva cum pot da de dancuciureanu din iasi pt un tester profesionist, nu-l pot contacta pe pm (nou fiind) si nu vreau sa fac posturi inutile doar ca sa fac numarul de 10. Merci!
As vrea sa stiu insa cum se verifica si partea electrica sa stiu ce am de inlocuit in final pt ca am vazut ca se pot cumpara si pe bucati (partea electrica sau cea mecanica) si daca electrica e buna n-are rost sa dau banii pe ea. Se verifica pe tester, sau empiric?
Multumiri si toata admiratia lui velu_cluj si tuturor celorlalti contributori si am rugamintea daca stie cineva cum pot da de dancuciureanu din iasi pt un tester profesionist, nu-l pot contacta pe pm (nou fiind) si nu vreau sa fac posturi inutile doar ca sa fac numarul de 10. Merci!
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
exista test de egr pe tester, poti vedea procentul in care se deschide la diferite turatii, deschis complet, inchis comnplet, etc, cei care fac asta probabil cam si cunosc valorile.
Oricum daca electronica e buna si te lasa mecanica nu cred ca ai ce sa ii mai faci, secera e presata si nituita pe axul electromagnetului, greu sa o scoti si sa pui alta in aceeasi pozitie, am incercat eu insa nu intr-un mod profesionist si nu mi-a iesit
Oricum daca electronica e buna si te lasa mecanica nu cred ca ai ce sa ii mai faci, secera e presata si nituita pe axul electromagnetului, greu sa o scoti si sa pui alta in aceeasi pozitie, am incercat eu insa nu intr-un mod profesionist si nu mi-a iesit
rionelus
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2009
- Mesaj Privat
A dat Domnul de s-a destepenit dupa 15 ore de cand am dat cu wd-40 si stat la muiat. Am curatat si cu spray de curatat carburatoare liqui molly, am dat din nou abundent cu wd-40 pt lubrifiere si merge usor cand misc secera cu mana si revine singura la loc. N-am dat egr-ul jos, doar am scos capacul de plastic de le secera si am uns acolo. Are insa o mica oprire la 1 mm de capatul cursei secerii (cand o rotesc la maxim), ca un fel de intrerupere din miscarea lina si continua, parca intalneste un graunte de nisip, dar cind iau mana de pe ea revine singura pana la capat, nu se blocheaza. Ma intreb daca asta e cauza pt intarzierea cu care raspunde la apasarea acceleratiei si a faptului ca trebuie sa apas mai mult pedala ca sa aiba efect, e putin mai turat la aceeasi viteza, iar motorul functioneaza un pic fortat, si dupa zgomot si dupa vibratii, iar uneori are pornirea mai lunga la cald. Sa fie tot egr-ul cauza sau poate fi si de la altceva? Cu 2zile inainte sa se blocheze egr-ul (si DUPA ce a fost 'curatat' de un mecanic si tot s-a aprins cheita apoi de cateva ori) am dus-o la un test dinamic cu tech2-ul (cheita se stinsese intre timp) si a zis ca toate valorile sunt in parametri, nici o eroare, desi motorul nu tragea cum il stiu eu si avea acea intarziere la acceleratie. Acum dupa ce l-am curatat eu are mai multa forta, nu se mai aprinde cheita in bord, insa nu e cum trebuie sa fie, e pe la 80%. De-asta as vrea s-o duc la un meserias cu simtul lucrului facut cum trebuie si cu experienta si revin cu rugamintea de a-mi indica o modalitate de a-l contacta pe dancuciureanu sau poate alt meserias din Iasi daca aveti vreo recomandare. O sa curat si debitmetrul cu un spray si o sa pun pe cineva sa accelereze sa vad cum se misca secera si cu motorul in functionare.
Aaaa... si luminati-ma si pe mine cum functioneaza partea aia electronica si ce contine ca nu-s edificat. Din cate inteleg e un motoras pas cu pas care e comandat de ecu si deschide supapa intr-o anumita pozitie pe care o transmite apoi la ecu? Ce componente are cutia aia electronica a egr?
Aaaa... si luminati-ma si pe mine cum functioneaza partea aia electronica si ce contine ca nu-s edificat. Din cate inteleg e un motoras pas cu pas care e comandat de ecu si deschide supapa intr-o anumita pozitie pe care o transmite apoi la ecu? Ce componente are cutia aia electronica a egr?
mircsu
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: cluj napoca
- Masina: Zafira 2003 Y2ODTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2007
- Mesaj Privat
@rionelus
este un servomotor si un traductor magnetic al pozitiei axului. secera trebuie sa "vibreze" in jurul unui punct (aprox la jumatatea cursei) iar daca accelerezi ajunge la "cap" de cursa apoi revine la punctul anterior. Aceaste miscari trebuie sa fie "cursive" fara sa fie impiedicate de "grauntele de nisip".
"Grauntele de nisip" poate reprezenta in cazul tau (ca si in al meu de altfel) uzura. O metoda de rezolvare poate fii cea pe care a aplicat-o velu_cluj cu arculetul (vezi mai sus)
este un servomotor si un traductor magnetic al pozitiei axului. secera trebuie sa "vibreze" in jurul unui punct (aprox la jumatatea cursei) iar daca accelerezi ajunge la "cap" de cursa apoi revine la punctul anterior. Aceaste miscari trebuie sa fie "cursive" fara sa fie impiedicate de "grauntele de nisip".
"Grauntele de nisip" poate reprezenta in cazul tau (ca si in al meu de altfel) uzura. O metoda de rezolvare poate fii cea pe care a aplicat-o velu_cluj cu arculetul (vezi mai sus)
rionelus
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2009
- Mesaj Privat
Inteleg ca gradul de deschidere a supapei (pistonasului) e comandat in ultima instanta de servomotor; si-atunci la ce-i mai trebuie si vacuum, ca am vazut si o supapa vacuumatica pe egr.
La tine mircsu cum se manifesta uzura? Ai si tu intarziere la apasarea acceleratiei si trebuie s-o apesi mai adanc si progresiv ca sa se miste mai cu viata? Daca apas brusc pedala, nu neaparat pana la fund, nu zvacneste, chiar peste 2000 de ture si trebuie sa mai iau piciorul un pic, iar sa mai apas, permanent s-o ajustez si sa-i caut pozitia in care trage. Nu vrea decat apasata progresiv. La fund nu vrea sã traga la maxim nici daca o duc progresiv de la 2000 la 3-4000 de ture. Tu mircsu ai uzura tot la capatul cursei secerii, sau pe parcurs?
La tine mircsu cum se manifesta uzura? Ai si tu intarziere la apasarea acceleratiei si trebuie s-o apesi mai adanc si progresiv ca sa se miste mai cu viata? Daca apas brusc pedala, nu neaparat pana la fund, nu zvacneste, chiar peste 2000 de ture si trebuie sa mai iau piciorul un pic, iar sa mai apas, permanent s-o ajustez si sa-i caut pozitia in care trage. Nu vrea decat apasata progresiv. La fund nu vrea sã traga la maxim nici daca o duc progresiv de la 2000 la 3-4000 de ture. Tu mircsu ai uzura tot la capatul cursei secerii, sau pe parcurs?
mircsu
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: cluj napoca
- Masina: Zafira 2003 Y2ODTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2007
- Mesaj Privat
@rionelus
EGR cu vacuum e modelul anterior.
La mine se bloca pur si simplu, aprox la mijloc (chiar si dupa curatare). am gasit unul sh si lam schimbat. vechiul a inceput sa limiteze pe la 11okm/h apoi pe la 80-90 cand luam piciorul de pe accel dupa care (cca 500km parcursi) la 20km/h si cu fum ca la o raba. l-am schimbat nici nu am mai incercat metoda lui velu cu arcul. eu am dat pe sh 2oo eur.
da capacul de plastic jos, vezi ce se intampla cu secera la relanti apoi pune pe cineva sa accelereze. Aceaste miscari trebuie sa fie "cursive" fara sa fie impiedicate de "grauntele de nisip".
sau
contacteaza-l pe dl. dancuciureanu care este tot din iasi, cu bunavointa cred ca te va ajuta cu problema ta.
EGR cu vacuum e modelul anterior.
La mine se bloca pur si simplu, aprox la mijloc (chiar si dupa curatare). am gasit unul sh si lam schimbat. vechiul a inceput sa limiteze pe la 11okm/h apoi pe la 80-90 cand luam piciorul de pe accel dupa care (cca 500km parcursi) la 20km/h si cu fum ca la o raba. l-am schimbat nici nu am mai incercat metoda lui velu cu arcul. eu am dat pe sh 2oo eur.
da capacul de plastic jos, vezi ce se intampla cu secera la relanti apoi pune pe cineva sa accelereze. Aceaste miscari trebuie sa fie "cursive" fara sa fie impiedicate de "grauntele de nisip".
sau
contacteaza-l pe dl. dancuciureanu care este tot din iasi, cu bunavointa cred ca te va ajuta cu problema ta.
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
opelescu
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2005 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2007
- Mesaj Privat
cry27
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2007
- Mesaj Privat
opelescu
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2005 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2007
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat