in oras sare de 10-11 litri / 100 Km ... Iar in afara daca zici 6,3 sa stii ca e mult in mod normal 5,5-6 maxim
- outsider
- **
- 103 mesaje
- din 18 Apr 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Botosani
outsider
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Botosani
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2008
- Mesaj Privat
bandi a scris:azi am iesit din oras... merge frumos masina,nu am ce zice... si temperatura apei,sta la 90 grade,la o viteza de 90 km,doar in oras urca putin. in rest,ar fi ok. si nici nu consuma mult... cam 6.3 in afra orasului...
in oras sare de 10-11 litri / 100 Km ... Iar in afara daca zici 6,3 sa stii ca e mult in mod normal 5,5-6 maxim
- outsider
- **
- 103 mesaje
- din 18 Apr 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Botosani
outsider
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Botosani
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2008
- Mesaj Privat
bandi a scris:azi am iesit din oras... merge frumos masina,nu am ce zice... si temperatura apei,sta la 90 grade,la o viteza de 90 km,doar in oras urca putin. in rest,ar fi ok. si nici nu consuma mult... cam 6.3 in afra orasului...
in oras sare de 10-11 litri / 100 Km ... Iar in afara daca zici 6,3 sa stii ca e mult in mod normal 5,5-6 maxim
bandi
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Timis
- Masina: Tigra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2011
- Mesaj Privat
- Marius_20
- **
- 122 mesaje
- din 17 Aug 2010
- Tigra 1995 x16xe
- Bucuresti
Marius_20
- Mesaje scrise: 122
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 1995 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2010
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
Solim
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Timis
- Masina: Tigra 1998 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2009
- Mesaj Privat
Marius_20 a scris:Bandi, stai linistit ca motorul nu are nimic. Asa este tigra, mai fierbinte si nu ii place sa stea pe loc. La drum lung este o placere, cat despre consum, se poate scoate unul mai bun in exterior, o sa vezi pe parcurs dupa ce te inveti cu ea.
bandi, esti sigur ca in oras iti consuma 8 litri ?
- outsider
- **
- 103 mesaje
- din 18 Apr 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Botosani
outsider
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Botosani
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2008
- Mesaj Privat
Marius_20 a scris:Bandi, stai linistit ca motorul nu are nimic. Asa este tigra, mai fierbinte si nu ii place sa stea pe loc. La drum lung este o placere, cat despre consum, se poate scoate unul mai bun in exterior, o sa vezi pe parcurs dupa ce te inveti cu ea.
pentru toti Tigristi,
Termocupla asta poate sa va mai aline putin suferinta , SWAG/FEBI cod: 18808 [UNIX:889286] Filet ext.: M 22 x 1,5 Numar conexiuni: 3 Gama de temp.: 92 - 97 Gama de temp.: 96 - 101
Dar va functiona ceva mai mult ventilatorul pe prima treapta deoarece temperatura de inchidere e 92 , identica cu a termostatului
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
bandi
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Timis
- Masina: Tigra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2011
- Mesaj Privat
- outsider
- **
- 103 mesaje
- din 18 Apr 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Botosani
outsider
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Botosani
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2008
- Mesaj Privat
bandi
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Timis
- Masina: Tigra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2011
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
bandi
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Timis
- Masina: Tigra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2011
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
bandi, am avut Tigra timp de 5 ani, si stiu ce vorbesc. Acul de la temperatura lichid racire, trebuie sa stea pe verticala tot timpul, adica la 95 grade...in trafic intens, urca pana la 100 chiar peste uneori, dupa care deschide si revine la 95..Daca tie la drum iti sta la 90, inseamna ca termostatul nu mai lucreaza corect si trebuie verificat/inlocuit. Daca ai cartea masinii, citeste la pagina unde se refera la temperatura lichidului de racire si temperatura normala de exercitiu a motorului. Te vei convinge ca motorul acela lucreaza la temperaturi inalte : 95-97 grade.
bandi
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Timis
- Masina: Tigra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2011
- Mesaj Privat
DjRooneY
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Dambovita
- Masina: Tigra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2010
- Mesaj Privat
cu temperatura am multi prieteni cu tigra si am discutat la intalniri si problema asta mi se parea ceva anormal cand am cumparat tigrul tinand cont ca am avut o pisica inainte cu termostatul blocat pe desschis si in oras temperatura abia ajungea la 90 iar in afara statea pe albastru daca era si frig afara mureai de frig si inauntru=))
Cel putin la motoarele de tigra "ventilatorul" nu porneste decat la 97-98 de grade iar in afara orasului trebuie sa stea la 90 de grade daca totul este in regula si nu zic doar din vazute si auzite scrie si in autodata in specificatii tehnice
Cel putin la motoarele de tigra "ventilatorul" nu porneste decat la 97-98 de grade iar in afara orasului trebuie sa stea la 90 de grade daca totul este in regula si nu zic doar din vazute si auzite scrie si in autodata in specificatii tehnice
- amr84
- **
- 404 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 404
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
bandi
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Timis
- Masina: Tigra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2011
- Mesaj Privat
- outsider
- **
- 103 mesaje
- din 18 Apr 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Botosani
outsider
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Botosani
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2008
- Mesaj Privat
bandi a scris:si eu am AC,de si nu merge...degeaba trag butonul acela in afara... poate nu are freon? mentionez ca eu am doar iun radiator in fata motorului,cu 2 ventilatoare
Daca ai AC atunci trebuie sa ai 2 radiatoare unul in fata celuilalt la aproximativ 1 cm unul de altul (si 2 ventilatoare)... asta daca instalatia de AC este completa
- amr84
- **
- 404 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 404
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
radiatorul ala e format din doua bucati, apropiate una de alta, una pt raciera motorului si este plasat in spatele celui de AC, deci catre motor, si unul pt AC plasat in partea din fata a masinii (deci si in fata radiatorului de apa). Pe cel de AC trebuie sa fie pozitionata si butelia aia, de la freon. Trebuie sa fie doua ventilatoare, unul fiind de la AC. Cele care n-au AC, au racirea mai buna pentru ca nu exista partea de AC in fata lui. De aici poate exista diferente de temperatura. Tigra mea a avut termostatul blocat pe deschis si se incalzea greu, in oras in trafic abia trecea de 92 si rar se ducea la 95-96. Dar odata cu venirea iernii, l-am schimbat si acum nu mai am probleme. Extra la 92, in trafic 93-94-97-98, depinde ce trafic si de temperatura exterioara. Si atata timp cat ai antigel in ea, nu numai apa, nu-i problema, deoarece sistemul de racire lucreaza si sub presiune.
Daca nu merge AC-ul, de regula nu merge pentru ca freonul e pierdut pe undeva si nu mai are presiunea necesara. Daca vrei sa testezi sa nu fie compresorul, poti porni motorul la relanti, tragi 2 fire de la motor, te bagi sub masina (ridicata de fata pe ceva buturi, dar vezi sa nu cada pe tine) si atingi mufele de la compresor. Daca auzi zgomot si ca compresorul functioneaza (trebuie sa se auda cum trage bobina mecanismul de cuplare), inseamna ca nu ai freon. Insa daca in masina incepe sa bage rece, atunci e posibil sa nu ajunga curent la compresor (stiu ca are un releu care, daca nu ai presiune suficienta, nu trimete curent catre compresor), sa nu fie asta defect. Deci incepi cu releul. Dar daca nu baga rece, nu ai freon. Te poti duce la un service (eu am fost la unul in Fagaras si pentru testare mi-a luat 30 ron). Eu am avut o supapa care rasufla si ramasesem fara freon. Am cumparat supapa de la Autohaus din Sibiu (13ron) si mi-au montat supapa pe masina + freon la un pret total de 174 ron. Deci in total 200 ron (cu testare) fara benzina de drum. Insa acum am rece in masina ... astept sa vina vara.
PS: este forba de jumatatea lui martie 2011. Deci recent.
PS2: Nu tine mult compresorul pornit fara freon pentru ca se poate gripa, in freon se pune si lui care sa unga compresorul. Sper sa nu gresesc, iar daca gresesc, cineva sa ma corecteze.
Daca nu merge AC-ul, de regula nu merge pentru ca freonul e pierdut pe undeva si nu mai are presiunea necesara. Daca vrei sa testezi sa nu fie compresorul, poti porni motorul la relanti, tragi 2 fire de la motor, te bagi sub masina (ridicata de fata pe ceva buturi, dar vezi sa nu cada pe tine) si atingi mufele de la compresor. Daca auzi zgomot si ca compresorul functioneaza (trebuie sa se auda cum trage bobina mecanismul de cuplare), inseamna ca nu ai freon. Insa daca in masina incepe sa bage rece, atunci e posibil sa nu ajunga curent la compresor (stiu ca are un releu care, daca nu ai presiune suficienta, nu trimete curent catre compresor), sa nu fie asta defect. Deci incepi cu releul. Dar daca nu baga rece, nu ai freon. Te poti duce la un service (eu am fost la unul in Fagaras si pentru testare mi-a luat 30 ron). Eu am avut o supapa care rasufla si ramasesem fara freon. Am cumparat supapa de la Autohaus din Sibiu (13ron) si mi-au montat supapa pe masina + freon la un pret total de 174 ron. Deci in total 200 ron (cu testare) fara benzina de drum. Insa acum am rece in masina ... astept sa vina vara.
PS: este forba de jumatatea lui martie 2011. Deci recent.
PS2: Nu tine mult compresorul pornit fara freon pentru ca se poate gripa, in freon se pune si lui care sa unga compresorul. Sper sa nu gresesc, iar daca gresesc, cineva sa ma corecteze.