Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,
am sa relatez mai jos cum am reusit sa depanez un MID a carui iluminare de fundal nu mai functiona atunci cand se regla semireglabilul liniar din blocul de lumini iar becurile stateau aprinse in permanenta.
Acest tutorial a fost realizat pe masina lui ksper.










In filmuletul de mai jos se poate observa functionalitatea corecta obtinuta in urma depanarii MID-ului:



In speranta ca acest tutorial va este necesar,va doresc toate cele bune.
Skip ads

  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Apreciez munca depusa de catre StefanTolos.Stateam in fiecare noapte sa ma gandesc daca dimineata mai am suficient curent in baterie sa pornesc masina.Un lucru si mai ingrijorator(spun eu),era faptul ca dimineata pe linga faptul ca statea aprins(o lumina difuza) ,ecranul de protectie al bordului era incins in zona MID-ului.

Asa se vedea noaptea.
  • emilg85

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1997 1.7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2010

  • Mesaj Privat
StefanTolos a scris:Salutare,
am sa relatez mai jos cum am reusit sa depanez un MID a carui iluminare de fundal nu mai functiona atunci cand se regla semireglabilul liniar din blocul de lumini iar becurile stateau aprinse in permanenta.


Va salut,
Postul este intradevar foarte bine structurat si valoros din punct de vedere al informatiilor. Dupa cum am postat inainte, am un vectra b x17td din '96. Am demontat deja bordul o data si inainte sa ma apuc din nou de treaba, as dori sa va intreb despre problema cu afisajul. La mine ramane luminat desi scot cheia. Problema dispare daca scot siguranta 2-3 minute. Dupa ce o reintroduc, pun contactul, afisajul porneste, numai ca nu tine mai mult de 1 minut, dupa care dispar toate datele, el ramane luminat si ramane asa chiar daca scot cheia.

Va multumesc!
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Problema este cea relatata ma sus in tutorial,desfa MID-ul dar daca te pricepi la electronica, trebuie sa vezi ce componente ar putea fi defecte,este foarte posibil sa fie acelasi tip de defect ca in prezentarea de aici.
  • emilg85

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1997 1.7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2010

  • Mesaj Privat
StefanTolos a scris:Problema este cea relatata ma sus in tutorial,desfa MID-ul dar daca te pricepi la electronica, trebuie sa vezi ce componente ar putea fi defecte,este foarte posibil sa fie acelasi tip de defect ca in prezentarea de aici.
.

Dupa ce am reflectat un pic, problema tratata de dumneavoastra chiar are baza. Practic problema este partea de alimentare a display-ului care s-a stricat tocmai datorita convertorului coborator (dimmer-ul) al carui element principal este chiar tranzistorul. Bobina ar trebui sa joace rol de filtru, iar prin inlocuirea cu un rezistor atat de mic ati cam eliminat-o. Probabil saptamana viitoare o sa merg sa vad de un mosfet inlocuitor cu un curent mai mare, iar bobina in cauza, in cazul in care este functionala o sa o inseriez cu o rezistenta foarte mica, in speranta ca voi pastra filtrarea si voi mai taia putin din curent-ul necesar afisajului. In momentele in care merge... literele de pe afisaj mai mai sa te orbeasca

Va multumesc pentru promptitudinea prospunsului! Sper sa reusesc sa elimin problema si sa ma reapuc de iluminatul cu LED-uri!
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Pai de ce nu spui asa,vezi cand te apuci iar de iluminatul cu leduri sa nu patesti la fel,montezi mai putine sa nu se defecteze din nou TZ MOS-FET. Very Happy

Cu cea mai deosebita placere,anytime. Wink
  • emilg85

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1997 1.7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Revin asupra subiectului dupa aproape o saptamana de nervi, in care MID-ul mi-a tocat tot timpul liber. Pentru modelele mai vechi de Vectra B MID-ul nu se aseamana cu cel prezentat de domnul Tolos. Desi e mai simplu, Mosfet-ul este de 2.7 A, care tinand cont de consumatori, 2 becuri de >2 W (afisajul consuma destul de putin) nu prea are cum sa se arda, iar pe partea de filtrare nu are absolut nimic(bobina lipseste cu desavarsire). Dupa ce am schimbat condensatorii ce "netezesc" tensiunea, mosfetul, am anulat mosfet-ul (pus pe direct, deoarece nu imi mai mergea afisajul sub nici o forma), am inceput sa verific partea de comanda. Aici, dupa "o munca de chinez batran", am gasit o rezistenta arsa pe care am schimbat-o (SMD-120 ohmi). Cu toate acestea, alimentat la sursa, MID-ul continua sa ramana aprins fara sa afiseze ceva. Desi renuntasem la orice speranta si ma hotarasem sa il anulez, am mai conectat odata mid-ul pe masina si a inceput sa functioneze, absolut tot, mai putin o linie pe display datorita foliei care e intrerupta. Azi am pus in locul celor 2 becuri, led-uri albastre pt bord. Se pare ca merge, insa, desi ls scoatera contactului afisajul se stinge, se observa ca fundalul palpaie foarte, foarte slab si pana la urma se stinge, sigur undeva in circuit mai sunt ceva contacte parazite, poate chiar pasta decapanta pe care am folosit-o si nu am curatat-o, ceea ce in cazul led-urilor care sunt mai sensibile pot determina acele aprinderi care se observa clar ca nu sunt la intensitate maxima. In seara aceasta am mers cam o ora si jumatate, display-ul s-a comportat normal, fara sa se reseteze sau sa se stinga cu exceptia papaielilor cand am scos contactul. Aceste palpaieli ar trebui sa dispara in timp. Poze nu am facut deoarece pana in ultimul moment absolut nimic nu dadea nici un rezultat, iar placa arata groaznic dupa atatea lipituri.

P.S. Cei care ati schimbat casetofonul si vreti sa vi se afiseze data si dupa ce porniti MP3-ul sectionati firul cu numarul 8 de la mufa MID-ului, merge garantat.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Daca ai doar doua becuri pe ''placa'' inseamna ca ai TID.Ar fi bine daca ai pune niste poze macar cu ''produsul finit''.
  • emilg85

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1997 1.7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2010

  • Mesaj Privat
ksper a scris:Daca ai doar doua becuri pe ''placa'' inseamna ca ai TID.Ar fi bine daca ai pune niste poze macar cu ''produsul finit''.


Tot cautand dupa scheme si toate cele nici nu m-am mai gandit la TID, MID, CID... dar ai dreptate este TID. Poze probabil ca voi face cand voi deschide din nou bordul. Am atasat totusi o poza facuta azi cu el functionand. Cum era de asteptat acel palpait slab a disparut complet, iar acum o data cu contactul "pica" si el.
Oricum ca sfaturi generale:
- daca nu aveti cunostinte cel putin minime, nu cred ca ar trebui sa umblati in el,
- microcontroller-ul cred ca este facut special pentru Opel deoarece nu am gasit nici un datasheet, asa ca studiati cablajul atent pentru a gasi pinul care se ocupa cu comanda tranzistorului, veti observa ca o multime de pini sunt alocati afisajului iar cei ramasi, pentru alimentare, preluare semnale respectiv comanda tranzistorului.
-verificati portiunile de circuit unde este posibil acest lucru.
-rezistenta de care am vorbit se afla in circuitul dintre pinul de comanda si drena (NU grila, pentru cunoscatori ceea ce am zis aici e o prostie, insa explicatiile sunt foarte lungi), deci verificati smd-urile din apropierea drenei.
-nu va puneti sperante foarte mari, la mine a inceput sa functioneze cand ma hotarasem sa il anulez.


  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Am si eu un vectra b 97 si tid ul nu îmi merge doar niste liniute se vad. Aici is multe lucruri bune despre refacerea tid ului. Sper sa reusesc sa îl fac si eu pe al meu. O sa va scriu aici.
  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Am si eu o întrebare. Dupa ce scot tid ul si fac operatiunile care trebuie POT sa îl probez tot la masina sa vad daca merge sau trebuie sa îl conectez la o sursa de curent de 12v..? ? ? ? Bine asta normal înainte sa montez bordul la loc.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Il poti conecta pe masina.
  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Mulþumesc Stefan.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Cu placere.



  • pilif

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 y26xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
unde pot gasi un tranzistor mosfet mmft3055el sau un inlocuitor pentru acesta? iar rezistenta sa fie de 2w si 0,5 ohmi?
  • kosmin85

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2008

  • Mesaj Privat
pentru cei care au MID cu 32 pini tranzistorul este r4383 dar nu se gaseste iar ca inlocuitor eu am folosit BUZ90A si acum merge perfect.initial am comandat RFD3055LESM cu acesta se aprindea mid ul mergea reglajul intensitatii luminii dar nu se stingea la luarea contactului
sper sa va fie de folos
  • raduflo

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Salutare la toata lumea!
Am si eu o problema la o Corsa B, la MID.
Pentru ca m-a disperat cu schimbarea becurilor, am decis sa-i pun LED-uri. Mi-a iesit, dar, la remontare, am reusit sa-i deslipesc banda dintre afisaj si PCB.
Inainte de asta, am mai facut cateva "imbunatatiri" (bluetooth si o tableta pe post de navigatie si consola multimedia in locul MID-ului).
Toate bune si frumoase pana am fost nevoit sa deconectez bateria... acum nu mai pot porni casetofonul pentru ca nu am cum sa bag codul...
Ce ar fi de facut? Se poate anula cumva acest cod sau trebuie sa schimb cu totul partea de amplificare (pentru ca doar asta mai face batranul casetofon).
Multumesc anticipat pentru orice ajutor!
  • raduflo

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Intre timp am rezolvat-o cu ajutorul lui murzick, caruia tin sa-i multumesc pentru idee.

Aici gasiti postarea originala!
  • CDumitru683

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2021

  • Mesaj Privat
StefanTolos a scris:Cu placere.




Salutare Tuturor!
StefanTolos , pentru TID cu 12 pini avem tot RFD3055LESM ?
Problema mea este : am schimbat un led ars la TID (cel din partea dreapta) si cand l-am insurubat in lacas, am impresia ca am atins cu patentul contactii smd-ului. Se vad led-urile aprinse dar foarte slab, doar pe intuneric sunt sesizabile. Banuiesc ca s-a ars acel tranzistor despre care vorbeati anterior!
Multumesc anticipat !
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR