droghy19
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Brasov
- Masina: Kadett 1986 c 16 lz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2010
- Mesaj Privat
- krashy22
- ****
- 1,202 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
droghy19
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Brasov
- Masina: Kadett 1986 c 16 lz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2010
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
eu cred ca am sa mor intr-o zi cand aud asemenea intrebari!Si nu esti singurul(oare daca ma duc fara o roata se intampla ceva? discul de frana este in contact cu asfaltul si pe deasupra se mai se si invarte ....) .... sonda lamda influienteaza intreaga functionare a motorului! de parametrii dati de ea motorul face amestecul.
1. nu ai specificat motorizarea si versiune ecu, nu este tot una o injectie monopunct si una multipunct!
2. ce inseamna sa mergi fara sonda lamda? sa deconectezi sau sa mergi cu ea busita? este mai bine deconectarea decat sa dea parametri falsi ECUlui.
ECU intra in 'safe mode' adica ia in considerare parametri 'ideali' pusi de fabricant(care pt tine nu pot fi in totalitate) si in acest fel controleaza injectia.
ex. motor rece-> aerul rece ..... un fel de amestec
motor cald-> aer rece ... alt fel de amestec.
motor cald -> aer cald ... alt fel de amestec.
cu cat aerul este mai rece cu atat continutul in oxigen este mai mare care duce la un amestec prea 'sarac' daca nu poate monitoriza gazele ce ies pe evacuare.
si invers cauzeaza amestec 'bogat'.
Consecintele nefolosirii sondei:
- cosum mai mare
- reactie mai lenta in special in decelerare.
- in unele cazuri pornire greoaie/imposibila iarna(in special daca foloseste o injectie bosch motronic multipunct).
- in timp duce la deteriorarea componentelor motorului(uzarea inainte de termen), in special bujiile.(daca se merge subturat face ravagii si mai mari).
1. nu ai specificat motorizarea si versiune ecu, nu este tot una o injectie monopunct si una multipunct!
2. ce inseamna sa mergi fara sonda lamda? sa deconectezi sau sa mergi cu ea busita? este mai bine deconectarea decat sa dea parametri falsi ECUlui.
ECU intra in 'safe mode' adica ia in considerare parametri 'ideali' pusi de fabricant(care pt tine nu pot fi in totalitate) si in acest fel controleaza injectia.
ex. motor rece-> aerul rece ..... un fel de amestec
motor cald-> aer rece ... alt fel de amestec.
motor cald -> aer cald ... alt fel de amestec.
cu cat aerul este mai rece cu atat continutul in oxigen este mai mare care duce la un amestec prea 'sarac' daca nu poate monitoriza gazele ce ies pe evacuare.
si invers cauzeaza amestec 'bogat'.
Consecintele nefolosirii sondei:
- cosum mai mare
- reactie mai lenta in special in decelerare.
- in unele cazuri pornire greoaie/imposibila iarna(in special daca foloseste o injectie bosch motronic multipunct).
- in timp duce la deteriorarea componentelor motorului(uzarea inainte de termen), in special bujiile.(daca se merge subturat face ravagii si mai mari).
droghy19
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Brasov
- Masina: Kadett 1986 c 16 lz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2010
- Mesaj Privat