- Väinämöinen
- OP
- 6 mesaje
- din 18 Feb 2011
- Zafira Z18XE
- Alta tara
Väinämöinen
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Am o o problema cu pornirea, mentionez ca nu ma pricep deloc la masini.
Locuiesc in Finlanda. De vreo 8 luni am o Zafira A 1.8 16V, fabricatie 2000, motor Z18XE, rulata 240.000 km.
In afara de consumul cam ridicat, in jur de 12 l/100 nu am avut probleme cu ea. A pornit fara probleme chiar si la -30 grade. Acum vreo saptamana, cu toate ca erau doar vreo -25 grade, a refuzat sa mai porneasca. A doua zi, la -27, a pornit si am dus-o la service unde a testat-o si i-au schimbat camshaft sensor /nockenwellensensor (scuze, nu stiu care e denumirea in limba romana) totul costand 177 euro. In zilele urmatoare, cel mai frig fiind -35,5 grade a pornit fara probleme (mentionez ca circul doar 10-15 km/zi, prin oras)
Azi dimineata a fost foarte frig, -37,5 grade, si masina a refuzat sa porneasca. Electromotorul invartea, insa degeaba, iar bateria dadea semne ca e pe moarte.
Acum s-a mai incalzit, sunt -22 grade dar masina refuza in continuare sa porneasca. Martorii se aprind precum se vede in poza. Cand ''chinui'' motorul se sting si luminile de bord si farurile. Cred ca si bateria e pe duca, cu toate ca la service mi-au zis ca e inca buna.
Ce ar fi de facut?
Multumesc anticipat.
Ultima modificare făcută de Väinämöinen la Dum 06 Mar, 2011 8:45 am
Am o o problema cu pornirea, mentionez ca nu ma pricep deloc la masini.
Locuiesc in Finlanda. De vreo 8 luni am o Zafira A 1.8 16V, fabricatie 2000, motor Z18XE, rulata 240.000 km.
In afara de consumul cam ridicat, in jur de 12 l/100 nu am avut probleme cu ea. A pornit fara probleme chiar si la -30 grade. Acum vreo saptamana, cu toate ca erau doar vreo -25 grade, a refuzat sa mai porneasca. A doua zi, la -27, a pornit si am dus-o la service unde a testat-o si i-au schimbat camshaft sensor /nockenwellensensor (scuze, nu stiu care e denumirea in limba romana) totul costand 177 euro. In zilele urmatoare, cel mai frig fiind -35,5 grade a pornit fara probleme (mentionez ca circul doar 10-15 km/zi, prin oras)
Azi dimineata a fost foarte frig, -37,5 grade, si masina a refuzat sa porneasca. Electromotorul invartea, insa degeaba, iar bateria dadea semne ca e pe moarte.
Acum s-a mai incalzit, sunt -22 grade dar masina refuza in continuare sa porneasca. Martorii se aprind precum se vede in poza. Cand ''chinui'' motorul se sting si luminile de bord si farurile. Cred ca si bateria e pe duca, cu toate ca la service mi-au zis ca e inca buna.
Ce ar fi de facut?
Multumesc anticipat.
Ultima modificare făcută de Väinämöinen la Dum 06 Mar, 2011 8:45 am
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Aoleu, la temperaturile alea trebuie sa ne asiguram daca acumulatorul este in starea normala de functionare.Cel mai indicat ar fi sa intrati in meniul ascuns al computerului de bord (contact pus pozitia II,tinem apasat butonul settings 10 secunde pana se aude un beep in difuzoare) si va duceti unde vedeti scris U30:12.4V ,ma rog valoarea asta ar trebui sa fie cea normala,imediat apoi, pornim masina si suntem atenti cat indica U30 (tensiunea directa masurata pe bornele acumulatorului) daca este mai mica de 8V trebuie schimbat acumulatorul.
Cum se citesc coduri eroare fara tester:
1 se apasa frana si acceleratia pana la fund
2 se pune contactul pe pozitia II
3 in bord va incepe sa clipeasca masina cu cheita,incepem sa numaram clip-urile
EXEMPLU
**********pauza*pauza*pauza*****
Cod P0115 :
unde 0 este reprezentat de 10 clip-uri
unde 1 este reprezentat de 1 clip
unde 1 este reprezentat de 1 clip
unde 5 este reprezentat de 5 clip-uri
Daca ai o pauza mai mare incepe al doilea cod stocat si tot asa....
Detalii AICI .
Cum se citesc coduri eroare fara tester:
1 se apasa frana si acceleratia pana la fund
2 se pune contactul pe pozitia II
3 in bord va incepe sa clipeasca masina cu cheita,incepem sa numaram clip-urile
EXEMPLU
**********pauza*pauza*pauza*****
Cod P0115 :
unde 0 este reprezentat de 10 clip-uri
unde 1 este reprezentat de 1 clip
unde 1 este reprezentat de 1 clip
unde 5 este reprezentat de 5 clip-uri
Daca ai o pauza mai mare incepe al doilea cod stocat si tot asa....
Detalii AICI .
- Väinämöinen
- OP
- 6 mesaje
- din 18 Feb 2011
- Zafira Z18XE
- Alta tara
Väinämöinen
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
Multumesc mult pentru sfaturi.
Intr-adevar, bateria era de vina, era ceva no-name de 53 Ah si probabil iesita din garantie.
Am pornit masina cu ajutorul bateriei unui vecin proprietar de SAAB si am mers glont la service, de unde mi-am cumparat o baterie Bosch S5 007 de 74Ah (115 euro, montarea inclusa).
Acum totul merge struna, mai ales ca s-a si incalzit apreciabil (sunt -20 grade).
Intr-adevar, bateria era de vina, era ceva no-name de 53 Ah si probabil iesita din garantie.
Am pornit masina cu ajutorul bateriei unui vecin proprietar de SAAB si am mers glont la service, de unde mi-am cumparat o baterie Bosch S5 007 de 74Ah (115 euro, montarea inclusa).
Acum totul merge struna, mai ales ca s-a si incalzit apreciabil (sunt -20 grade).
- mariusgmg
- ******
- 4,101 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,101
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Väinämöinen
- OP
- 6 mesaje
- din 18 Feb 2011
- Zafira Z18XE
- Alta tara
Väinämöinen
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
- deleted-18977
- ****
- 2,340 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,340
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
- lcsongor
- **
- 158 mesaje
- din 26 Nov 2007
- Agila 2001 X12E
- Cluj
lcsongor
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 X12E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Väinämöinen
- OP
- 6 mesaje
- din 18 Feb 2011
- Zafira Z18XE
- Alta tara
Väinämöinen
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
victor soare a scris:de curiozitate ,la siberia aia ce ulei ai in motor?
Habar nu am, poate apuc sa caut cartea de service sa vad acolo, acum nu o gasesc.
Pe ger, aici masinile stau la priza si astfel nu sunt probleme cu pornirea nici la temperaturi foarte scazute, daca masina e intretinuta si bateria buna.
lcsongor a scris: Dar noah...suomelainen raha...
Noah, asa m-am gandit si eu pana la urma
Ultima modificare făcută de Väinämöinen la Mie 23 Mar, 2011 9:08 pm
- mariusgmg
- ******
- 4,101 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,101
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- lcsongor
- **
- 158 mesaje
- din 26 Nov 2007
- Agila 2001 X12E
- Cluj
lcsongor
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 X12E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Väinämöinen
- OP
- 6 mesaje
- din 18 Feb 2011
- Zafira Z18XE
- Alta tara
Väinämöinen
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
mariusgmg a scris:Cum adica in priza?! Nu detaliezi nitel?
In Finlanda, datorita climei aspre locurile de parcare particulare (deci nu si parcarile publice) sunt dotate cu prize de 220 V. Masinile sunt puse la ''incalzit'' la aceste prize si motorul se pastreaza caldut astfel incat sa nu fie probleme la pornire (mai ales dimineata).
Prizele arata astfel, majoritatea sunt dotate si cu un temporizator care poate da drumul la incalzire cu 2-3 ore inainte de ora la care vrei sa pornesti:
Aici am pozat locul unde cablul respectiv se cupleaza la masina (e un fel de priza mica cu 3 pini):
Aici e o parte din parcarea complexului rezidential in care locuiesc. Se observa cutiile (se inchid cu cheie) ce contin respectivele prize,in dreptul fiecarui loc de parcare:
tonytm a scris:E prea corect
De fapt e o mica greseala, se spune suomalainen, nu suomelainen
victor soare a scris:ce ulei ai in motor?
M-am uitat in carnetul de service, e vorba de Total Quartz 9000 5W-40
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Väinämöinen
- OP
- 6 mesaje
- din 18 Feb 2011
- Zafira Z18XE
- Alta tara
Väinämöinen
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
- deleted-18977
- ****
- 2,340 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,340
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- adyytzu
- **
- 347 mesaje
- din 18 Nov 2011
- Vectra 1997 x16xel
- Dolj
adyytzu
- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2011
- Mesaj Privat
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- M4V3RiCK
- **
- 226 mesaje
- din 26 Feb 2012
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
M4V3RiCK
- Mesaje scrise: 226
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
Si eu am probleme la pornire cu bateria.
Poate ma supar si imi pun una de 90 de Ah...sa fie Vara sa pot asculta si muzica ca omu`, fara sa imi mai fie teama ca nu mai porneste.
Acum am tot una de 55 de Ah. Slaba rau...si cred ca are vreo 5 ani, daca nu mai bine.
In principiu cu cati mai multi amperi, cu atat mai bine !
Poate ma supar si imi pun una de 90 de Ah...sa fie Vara sa pot asculta si muzica ca omu`, fara sa imi mai fie teama ca nu mai porneste.
Acum am tot una de 55 de Ah. Slaba rau...si cred ca are vreo 5 ani, daca nu mai bine.
In principiu cu cati mai multi amperi, cu atat mai bine !
- iaminm
- **
- 122 mesaje
- din 23 Dec 2015
- Zafira 2011 A18XER
- Arad
iaminm
- Mesaje scrise: 122
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2011 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2015
- Mesaj Privat
[quote="Väinämöinen"]
In Finlanda, datorita climei aspre locurile de parcare particulare (deci nu si parcarile publice) sunt dotate cu prize de 220 V. Masinile sunt puse la ''incalzit'' la aceste prize si motorul se pastreaza caldut astfel incat sa nu fie probleme la pornire (mai ales dimineata).
Prizele arata astfel, majoritatea sunt dotate si cu un temporizator care poate da drumul la incalzire cu 2-3 ore inainte de ora la care vrei sa pornesti:
Aici am pozat locul unde cablul respectiv se cupleaza la masina (e un fel de priza mica cu 3 pini):
Aici e o parte din parcarea complexului rezidential in care locuiesc. Se observa cutiile (se inchid cu cheie) ce contin respectivele prize,in dreptul fiecarui loc de parcare:
Buna
am cateva intrebari pt dvs vis a vis de acest sistem d eincalzire auxiliar :
dvs a montat acel sistem de incalzire? sau este din fabrica pus pe masina?
cum functioneaza?
cum se face, este ceva asemanator cu un sirocou ?
mariusgmg a scris:Cum adica in priza?! Nu detaliezi nitel?
In Finlanda, datorita climei aspre locurile de parcare particulare (deci nu si parcarile publice) sunt dotate cu prize de 220 V. Masinile sunt puse la ''incalzit'' la aceste prize si motorul se pastreaza caldut astfel incat sa nu fie probleme la pornire (mai ales dimineata).
Prizele arata astfel, majoritatea sunt dotate si cu un temporizator care poate da drumul la incalzire cu 2-3 ore inainte de ora la care vrei sa pornesti:
Aici am pozat locul unde cablul respectiv se cupleaza la masina (e un fel de priza mica cu 3 pini):
Aici e o parte din parcarea complexului rezidential in care locuiesc. Se observa cutiile (se inchid cu cheie) ce contin respectivele prize,in dreptul fiecarui loc de parcare:
Buna
am cateva intrebari pt dvs vis a vis de acest sistem d eincalzire auxiliar :
dvs a montat acel sistem de incalzire? sau este din fabrica pus pe masina?
cum functioneaza?
cum se face, este ceva asemanator cu un sirocou ?