- Bluecorsa-PDG
- OP
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salutare!
Am observat o pata de ulei pe furtunul care pleaca din capacul distributiei si merge la separatorul de ulei, am incercat sa strang acel colier si sa curat dar tot a aparut in timp. Drept pentru care am recurs la demontarea separatorului de ulei sa vad ce este acolo.
Mentionez ca este o pozitie foarte ascunsa (nu se vede nimic, si nici nu poti face poze), o sa incerc sa explic foarte detaliat.
Materiale necesare:
- o surubelnita sanatoasa
-o cheie fixa de 10
-un cleste papagal
-un torx T30
-un patent
-o oglinda
- o sticla de decarburol
- neaparat RAMPA
Se indeparteaza capacul de pe motor, se trece la desfacerea cablajului din zona distributiei (inclusiv mufa din capul rampei de injectie) pentru a facilita accesul la furtunul care pleaca spre epurator, se desface colierul acestuia si apoi se scoate pur si simplu.
Se desface colierul de pe furtunul care vine de la separator in furtunul de la admisia de aer si se scoate furtunul.
Se desface surubul care tine joja de ulei si un cablaj pe admisie ( cu cheia de 10)
Se desfac cele 2 suruburi (T30) care tin separatorul pe blocul motor (se utilizeaza o oglinda pentru localizarea lor apoi va folositi de simtul tactil)
Se trece sub masina si se desface colierul care conecteaza furtunul de sub separator la scurgerea spre baie ( nu radeti, incerc sa explic pentru ca nu am putut sa fac poze) si se scoate furtunul. Daca nu reusiti sa desfaceti colierul se impinge cu o surubelnita solida de colier in sus pana iese furtunul de pe teava si la remontare se impinge de sus in jos pana intra ( eu asa am facut si am scapat de chinul strangerii colierului la remontare).
Acum separatorul nu mai e fixat cu nimic. Eu l-am scos de acolo cu tot cu furtune pentru ca e cam incomoda pozitia si nu poti desface colierele ( trebuie sa aveti grija sa nu rupeti vreo mufa).
Se trece la spalarea lui cu decarbusolv, la mine a iesit curat la a 4 spalare (daca e infundat rau folositi o pensula). Nu am reusit sa il desfac pe el, mi-a fost frica sa nu-l rup, oricum s-a curatat perfect si fara.
La remontare se efectueaza in ordine inversa toate operatiunile desfasurate. Mare grija la cabluri si mufe, sa nu le agatati si sa le rupeti, si la colierele defecte care se inlocuiesc.
Sper ca la o eventuala operatiune desfasurata de altcineva sa completam cu poze mai reusite acest tutorial.
Mult succes!
Am observat o pata de ulei pe furtunul care pleaca din capacul distributiei si merge la separatorul de ulei, am incercat sa strang acel colier si sa curat dar tot a aparut in timp. Drept pentru care am recurs la demontarea separatorului de ulei sa vad ce este acolo.
Mentionez ca este o pozitie foarte ascunsa (nu se vede nimic, si nici nu poti face poze), o sa incerc sa explic foarte detaliat.
Materiale necesare:
- o surubelnita sanatoasa
-o cheie fixa de 10
-un cleste papagal
-un torx T30
-un patent
-o oglinda
- o sticla de decarburol
- neaparat RAMPA
Se indeparteaza capacul de pe motor, se trece la desfacerea cablajului din zona distributiei (inclusiv mufa din capul rampei de injectie) pentru a facilita accesul la furtunul care pleaca spre epurator, se desface colierul acestuia si apoi se scoate pur si simplu.
Se desface colierul de pe furtunul care vine de la separator in furtunul de la admisia de aer si se scoate furtunul.
Se desface surubul care tine joja de ulei si un cablaj pe admisie ( cu cheia de 10)
Se desfac cele 2 suruburi (T30) care tin separatorul pe blocul motor (se utilizeaza o oglinda pentru localizarea lor apoi va folositi de simtul tactil)
Se trece sub masina si se desface colierul care conecteaza furtunul de sub separator la scurgerea spre baie ( nu radeti, incerc sa explic pentru ca nu am putut sa fac poze) si se scoate furtunul. Daca nu reusiti sa desfaceti colierul se impinge cu o surubelnita solida de colier in sus pana iese furtunul de pe teava si la remontare se impinge de sus in jos pana intra ( eu asa am facut si am scapat de chinul strangerii colierului la remontare).
Acum separatorul nu mai e fixat cu nimic. Eu l-am scos de acolo cu tot cu furtune pentru ca e cam incomoda pozitia si nu poti desface colierele ( trebuie sa aveti grija sa nu rupeti vreo mufa).
Se trece la spalarea lui cu decarbusolv, la mine a iesit curat la a 4 spalare (daca e infundat rau folositi o pensula). Nu am reusit sa il desfac pe el, mi-a fost frica sa nu-l rup, oricum s-a curatat perfect si fara.
La remontare se efectueaza in ordine inversa toate operatiunile desfasurate. Mare grija la cabluri si mufe, sa nu le agatati si sa le rupeti, si la colierele defecte care se inlocuiesc.
Sper ca la o eventuala operatiune desfasurata de altcineva sa completam cu poze mai reusite acest tutorial.
Mult succes!
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Amper
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2013
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Online
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
zistok
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Mures
- Masina: Combo 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2012
- Mesaj Privat