Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • fratelo4u

  • Mesaje scrise: 415
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Avem prezentat un tutorial care ajuta la schimbarea becurilor cu led-uri pentru plafoniera Vectra B :


Skip ads

  • ichimcornel

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2010

  • Mesaj Privat
salut...miam inlocuit si eu becurile din cabina,torpedou si portbagaj cu leduri albastre...dar este ceva ce ma deranjeaza foarte rau...becu din cabina cel care se aprinde knd deschizi usile ramane tot tmp aprins,adica cand deschid usile sau trag eu de butonu ala de kre se aprinde se aprinde de o intensitate mai mare..adik lumineaza mai tare,si dupa ce inchid usile sau chiar dak inchid cu cheia masina,noapte tot se vede lumina aia albastra de la led...tot lumineaza putin


asa lumineaza cand este deschisa vreo usa sau trag eu de butonu respectiv sa se aprinda

si asa apare tot tmp si cand ii inchisa masina




care ar fi cauza din care sami stea tot tmp aprins? noapte este chiar deranjanta lumina,pt se vede in interior si daca cumva uiti cv prin interior se vede foarte bn
  • SbVampire

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2012 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2010

  • Mesaj Privat
ichimcornel a scris:salut...miam inlocuit si eu becurile din cabina,torpedou si portbagaj cu leduri albastre...dar este ceva ce ma deranjeaza foarte rau...becu din cabina cel care se aprinde knd deschizi usile ramane tot tmp aprins,adica cand deschid usile sau trag eu de butonu ala de kre se aprinde se aprinde de o intensitate mai mare..adik lumineaza mai tare,si dupa ce inchid usile sau chiar dak inchid cu cheia masina,noapte tot se vede lumina aia albastra de la led...tot lumineaza putin


asa lumineaza cand este deschisa vreo usa sau trag eu de butonu respectiv sa se aprinda

si asa apare tot tmp si cand ii inchisa masina




care ar fi cauza din care sami stea tot tmp aprins? noapte este chiar deranjanta lumina,pt se vede in interior si daca cumva uiti cv prin interior se vede foarte bn

Iti ramane asa pentru ca ledurile consuma foarte putin iar tu ai cel mai posibil o scapare foarte mica de curent acolo
  • ichimcornel

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2010

  • Mesaj Privat
nui problema ca consuma curent..ca nu ma lasa ledu fara baterie,problema e ca noapte se vede in masina si e cam deranjant
  • SbVampire

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2012 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2010

  • Mesaj Privat
ichimcornel a scris:nui problema ca consuma curent..ca nu ma lasa ledu fara baterie,problema e ca noapte se vede in masina si e cam deranjant

pai da eu ti-am spus cauza Very Happy vorbeste cu un electrician . tre sa mai legi un consumator mic cu ele in serie sa consume ala ce ramane in plus cand e stins
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
foloseste o dioda si vezi daca mai ramane aprins.
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,271
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
@ichimcornel
Ca sa scapi de acest inconvenient, pune un rezistor de 1,2-1,8 K. in paralel peste montajul cu leduri! Acest rezistor anuleaza curentul rezidual generat de timerul electronic. Deh...ledurile au o rezistenta infinit mai mare decat rezistenta unui bec cu incandescenta! Ma asteptam sa fie specificat in tutorial...... Rolling Eyes
Iar daca vreti cu adevarat o plafoniera utila chiar si pentru citit in conditii perfecte, nu mai cumparati toate chinezariile oferite de diversi...cumparati-va leduri Piranha de 5,5 lm. la 120 sau 170 de grade difuzie, cativa rezistori de limitare a curentului, un cablaj de dezvoltare proiecte....acel cablaj gata perforat...si aveti pe viata o plafoniera beton....Ar fi bine ca initiatorul acestui topic sa ne mai scrie si peste 2 -3 luni cand ledurile lui (chinezarii curate) vor incepe sa falfaie! Smile Smile
Un model poate fi cel din poza... daca lumineaza beton? Imi este frica sa-i fac poze aprins....nu de alta dar risc sa distrug CCD-ul camerei foto...

Aveti aici si un calculator al rezitorului de limitare curent...functie de nr. de leduri, tensiune si curent!
CALCULATOR
  • sky.adrian

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2009

  • Mesaj Privat
salut fratelo4u! am urmarit tutorialul si am decis sa schimb si eu becul de la plafoniera cu leduri! si cu mici modificari a iesit exact la fel ca la tine chiar daca eu le-am schimbat pe o calibra! STIMA!
  • fratelo4u

  • Mesaje scrise: 415
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Bravo ! Cool
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,216
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
De ceva timp am mesterit si eu pe la plafoniera.
Am folosit cablaj de teste,led-uri albe si o rezistenta de 2kohm/1w.
Lumina pe care o dau este foarte puternica,mai mult de atat nu trebuie.

Intre timp au murit 2 led-uri dar cred ca din cauza lipiturilor si a gropilor
Noaptea imi raman doar 2 led-uri foarte putin aprinse si nu deranjeaza,oricum cand o sa umblu iar o sa pun inca rezistenta sau dioda.
Am pus doua poze una noaptea si una ziua.


  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,374
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Salut,

Buna ideea cu tutorial video, dar data viitoare te rog sa postezi tutorialul si in format text + imagini, nu doar video.
In felul acesta oamenii pot printa tutorialul pentru a avea la indemana instructiunile atunci cand le aplica.
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Salutare!
In primul rand vreau sa felicit initiatorul topicului pentru tutorial.
In al doilea rand as vrea sa fac o remarca: consider ca un tutorial video este mult mai util decat unul foto si cu explicatii si asta pe motivul ca de foarte multe ori operatiunea in sine nu poate fi surprinsa in poza la fel de bine ca intr-un filmulet. Era o vorba ca o poza face cat 1000 de cuvinte, nu vi se pare ca un video face cat un numar destul de mare de poze? Si pana la urma suntem in secolul 21, daca avem posibilitatea sa facem ceva si sa ne folosim de mijloacele tehnice de care dispunem de ce sa nu facem. Nu cred ca ar fi mai utila o abtinere de la a face un tutorial decat un tutorial video.
Asta e parerea mea, si sper sa nu deranjez pe nimeni prin asta!
Cu stima, George!
PS: Nu cred ca vreti ca printurile de pe tutorialele noastre sa faca bani prin service-urile de incompetenti din Romania...
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Mr.Opel a scris:Salut,

Buna ideea cu tutorial video, dar data viitoare te rog sa postezi tutorialul si in format text + imagini, nu doar video.
In felul acesta oamenii pot printa tutorialul pentru a avea la indemana instructiunile atunci cand le aplica.


Domnule Admin.In primul rand chiar imi pare rau de offtopic.Din textul dumneavoastra reiese faptul ca: ,,este buna ideea cu tutorialul video,dar...mai bune sunt cele text+poze,,.Aici tin sa precizez ca gresiti .Fiecare membru(care ,,aduce,, tutoriale) NU trebuie sa fie OBLIGAT sa puna pe forum un anumit tip de tutorial.Nu specifica in regulament acest lucru.Daca se ,,ingradeste,, acest lucru,atunci este nasol,sincer.In loc sa promovam tutorialele mai des,INDIFERENT de natura lor(text,text+poze,video),noi venim repede si ....subtil asa ,,rugam,, sa complicam lucrurile.Tipic romanesc...De ce sa fie usor ,cand poate sa fie complicat.In cele din urma subscriu la cele relatate de Bluecorsa-PDG,care face referire la service-urile din Romania.Fara suparare.Numai bine.
  • markoopapa

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 1997 X16XLL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2011

  • Mesaj Privat
SbVampire a scris:
ichimcornel a scris:salut...miam inlocuit si eu becurile din cabina,torpedou si portbagaj cu leduri albastre...dar este ceva ce ma deranjeaza foarte rau...becu din cabina cel care se aprinde knd deschizi usile ramane tot tmp aprins,adica cand deschid usile sau trag eu de butonu ala de kre se aprinde se aprinde de o intensitate mai mare..adik lumineaza mai tare,si dupa ce inchid usile sau chiar dak inchid cu cheia masina,noapte tot se vede lumina aia albastra de la led...tot lumineaza putin


asa lumineaza cand este deschisa vreo usa sau trag eu de butonu respectiv sa se aprinda

si asa apare tot tmp si cand ii inchisa masina





care ar fi cauza din care sami stea tot tmp aprins? noapte este chiar deranjanta lumina,pt se vede in interior si daca cumva uiti cv prin interior se vede foarte bn

Iti ramane asa pentru ca ledurile consuma foarte putin iar tu ai cel mai posibil o scapare foarte mica de curent acolo


Si La mine lumineaza putin cand e stins exact ca si la tine numai ca eu am pe alb!
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Pune o rezistenta de circa 1000 ohm in paralel cu "becul" (ma rog, modulul de LED-uri)
  • jambonel

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Ma bag si eu sa-mi fac.
  • viorelxxx

  • Mesaje scrise: 309
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
eu am facut schimbarea luminilor la b2 cu leduri
cateva poze sugestive !
  • ssergiiu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2011

  • Mesaj Privat
viorelxxx a scris:eu am facut schimbarea luminilor la b2 cu leduri
cateva poze sugestive !


ce fel de becuri ai folosint lateral, ce model?arata super Very Happy
  • viorelxxx

  • Mesaje scrise: 309
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
o poza face cat o mie de cuvinte !

cele(cu 6 leduri )-cu albastru am folosit si la usi si la portbagaj =18ron setul
-cu alb la numere spate

cele albe (4 smd) am folosit la plafoniera si la semnalizare pe aripa =18 ron setul



au fost luate din comert ( magazin tuning )
  • narcky_cypycu

  • Mesaje scrise: 619
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Nemultumit de lumina becurilor (lumina aia palida ii da un aer invechit interiorului) am montat un modul cu 6 led-uri.Ca lumina erau ok, alb rece,dar cand aveam nevoie de lumina mai multa gen scapat ceva pe jos sau citit nu erau de ajuns. Dupa o caruta de nervi am decis sa cumpar alta plafoniera, am umblat cateva zile pe la dezmembrari si nimic.
Aveam tot ce imi trebuia nu-ma chef nu Very Happy atunci am decis sa las comoditatea la o parte si sa-mi fac una pe gustul meu.

Pt. cei cu mai mult chef ca mine, pozele is un pic neclare,sper sa intelegeti.
Masina in cauza este o Astra G , metoda folosita se poate adopta pe orice model de masina.


1. led-uri superflux 3000 mcd alb rece -- 3 led-uri + 1 rezistenta (inseriate)
2. rezistente smd (se vor calcula in functie de led-urile folosite)
3. intrerupator cu 3 faze (a) sa aprinda doar cele din mijloc, (b) toate aprinse sau (c) toate stinse (ultima varianta va fi folosita 100% dupa ce voi trage alt cablaj si nu voi mai folosi butonul on/off din blocul de lumini)
4. placuta cablaj conectare in loc la soclurile becurilor (aceeasi lungime ca becul, se poate lipi la capete soclurile metalice a becului, da n-am mai avut chef de bibileli)
5. rezistor (rezistenta) am optat la una de 2.2kohmi ...daca folositi valori mai mici, testati-o sa vedeti daca se incalzeste la stingerea lumini (aceasta consuma tensiunea reziduala din circuit)
6. Intrebari?

Cateva poze cu ce a iesit.

Aici doar modulul din mijloc


Am modificat un pic si am pus 4 led-uri albastre la pozitia din mijloc. Pe pozitia mijloc lumineaza doar cele 5 albe+ cele 4 albastre (alb mult mai rece Smile )
Daca as fi pus doar albastru, lumina in masina ar fi fost prea chioara.
Acuma am cereri dar astept chefu sa-mi vina Smile)
Ulterior am facut si pentru usile spate,torpedou,portbagaj si nr de inmatriculare.
Sa numai incarc discutia mai multe poze gasiti pe topicul de prezentare a masini.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR