Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • medichit

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2002 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor detinatorilor de Opel,

Am un Corsac C din 2002 motor 1,2 benzina.
Am constatat ca am lampa de iluminat portbagajul, dar ea nu functioneaza.
Am luat un aparat de masura si am observat ca exista curent. De asemeni am verificat si becul, care e bun.
L-am verificat si prin conectare la un alimentator de c.c. de 12v si s-a aprins.
Nu inteleg de ce nu se aprinde cand deschid portbagajul.
Intrerupatorul functioneaza atat demontat cat si montat pe haion.
As vrea sa stiu ce tip de bec este bun pentru aceasta lampa, cati wati trebuie sa aiba pentru a se aprinde si sa nu se arda?
Ce siguranta din panou corespunde acestei lampi?

Multumesc anticipat.

Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos

09.03.2011 01:33:49
Skip ads

  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
pai daca ai curent la papuci ar trebui sa mearga.... caci siguranta se pune pe +, iar in cazul in care era arsa nu mai primeai curent in spate.
  • medichit

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2002 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2011

  • Mesaj Privat
scorpio18 a scris:pai daca ai curent la papuci ar trebui sa mearga.... caci siguranta se pune pe +, iar in cazul in care era arsa nu mai primeai curent in spate.


"e pour si muove "

numai ca la mine totusi nu lumineaza
watii la beculet sunt 10
tensiunea 12v, dar nu sunt sigur pt ca nu am un multimetru digital ci unul analog cu ac si pe scara de 3v cc acul se da pt scurt timp peste cap la lim max dupa care scade nitel sub ea.
nici cu contactul pornit nu lumineaza.
Ma gandesc pur si simplu daca nu cumva becul are prea multi wati...

Multumesc
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,964
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@medichit
daca imi aduc bine aminte becul ala de la porbagaj se aprinde decat , cu comutatorul de la lumini pus pe pozitie sau scurta
  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
La mine se aprinde si cu becurile stinse.
  • bavarezu

  • Mesaje scrise: 524
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2007

  • Mesaj Privat
comutatorul de lumini nu are treaba cu lumina din portbagaj .
  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20 aici ai link cu sigurantele.
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Problema e din din cauza masei, daca vine + ºi becul e bun e clar nu ai masã, ia un fir si pune la - de la baterie ºi apoi + de la bec si fã proba, daca merge verifica traseul de - si vezi unde e problema. E simplu, vreo clema ruginita. Nu ai treabã cu siguranþele, daca vine curent la bec, si oricum lumina de la portbagaj nu e singurã pe o siguranþa, ar trebui sa mai fie si altceva defect. Succes!
  • medichit

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2002 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Bluecorsa-PDG a scris:Problema e din din cauza masei, daca vine + ºi becul e bun e clar nu ai masã, ia un fir si pune la - de la baterie ºi apoi + de la bec si fã proba, daca merge verifica traseul de - si vezi unde e problema. E simplu, vreo clema ruginita. Nu ai treabã cu siguranþele, daca vine curent la bec, si oricum lumina de la portbagaj nu e singurã pe o siguranþa, ar trebui sa mai fie si altceva defect. Succes!


Salut si va multumesc tuturor pt sfaturi.
Voi incerca si chestia cu firul, dar ma gandesc in continuare la watt-ajul becului, cred ca e prea mare si o sa achizitionez unul la jumatate adica de 5 watti.
A-ti putea sa va uitati la bec in portabagajele dvs. sa vedem exact de cati watti este?
Cu multimetrul am depistat in contactele becului ambele semne atat + cat si - .
voi incerca neaparat sa verific existenta masei.

Multumesc frumos
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Chiar daca becul e prea puternic se aprinde, se aprinde si becul de la far (55w) dar datorita consumului mare se arde siguranta si se prajeste firul. Eu zic sa lasi becul ala si sa faci ce ti-am zis. Daca vine + si becul e bun nu exista alta varianta. E clar ca nu ai masa. Treaba ta ce vrei sa faci dar daca ai verificat cum trebuie si ai curent poti sa fii sigur de ce iti spun. Sa ne spui ce ai reusit. O seara buna!
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
nu iti functioneaza intreruparorul de la portbaj/ori este intrerupt firul. nu stiu unde este asezat intrerupatorul la corsa C, daca este pe caroserie sau pe usa de la portbagaj. daca este pe usa de la portbagaj atunci ai mari sanse sa fie intrerupt firul la conducta de cauciuc care conecteaza caroseria si usa de la portbagaj. ia aparatul de masura si masoara conductivitatea intre masa si intrerupator(becul primeste +12 continu iar masa este intrerupta de intrerupator).s-ar putea oxida/rugini si la prinderea intrerupatorului daca este slabit surubul(prin surubul de prindere ia masa).

ps. verifica daca ai masa in pozitia deschis pe usa de la portbagaj, deoarece prin balamale cam slab se 'trasmite' tensiunea, iar inchis poate sa ia de la yala care pt iluminatul portbagajului este de prisos. un fir duce masa pt consumatorii din portbagaj(stergator,incalzire luneta)
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
AdamOpel, colegul spune ca are curent la bec si ca becul e bun, deci nu mai ramane decat varianta cu masa....
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,964
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@Bluecorsa-PDG
de ce esti asa sigur ca are 12V Question
medichit a scris:[ watii la beculet sunt 10
tensiunea 12v, dar nu sunt sigur pt ca nu am un multimetru digital ci unul analog cu ac si pe scara de 3v cc acul se da pt scurt timp peste cap la lim max dupa care scade nitel sub ea.
nici cu contactul pornit nu lumineaza.
Ma gandesc pur si simplu daca nu cumva becul are prea multi wati...
Oare?

daca masori cu un aparat pe scara de 3 V asa cum a facut el nu inseamna ca ai 12 V,
firul de + e trecut prin acel buton de pe haion si e posibil sa fie oxidat sau cum zicea colegul @AdamOpel sa nu aiba masa
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Pai si care e posibilitatea sa vina mai putin de 12V? eu zic ca ori vine curent la 12 V ori nu mai vine deloc. Si chiar daca ar fi venit mai putin tot se aprindea becul dar slab.
Experiment ca sa va convingeti: cumparati un bec de 24V(de camion) si legati-l la 12V sa vedeti ca se aprinde dar mai slab.

Eu unul sunt convins de ce spun. Am facut toata instalatia de lumini (fata spate) de la 0 la un camion cu remorca pe care il detin si crede-ma ca m-am lovit de multe faze cu masa. Ca fapt divers camionul are luminile pe 12V si pornirea pe 24V, destul de nasol nu? In fine nu vreau sa poluam topicul asta, propun sa asteptam raspuns de la cel in cauza sa vedem de unde a fost... Cu respect, George!
PS: intrerupatorul de pe hayon nu are nici o treaba cu masa, doar "+" ul e intrerupt, masa trebuie sa fie continuu...
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
becul primeste +12 incontinuu, masa este intrerupta!adica ea trece prin intrerupator
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
AdamOpel a scris:becul primeste +12 incontinuu, masa este intrerupta!adica ea trece prin intrerupator

Ma faci sa ma duc sa verific. Oare nemtii astia chiar sa fi facut masinile astea pe dos? E prima data cand aud ca la un intrerupator se intrerupe masa. Nu te contrazic pana nu verific, mai am ceva de facut si cobor la masina.
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Nu mai trebuie sa verifici, aici este schema:

intrerupatoarele sunt: 109,110,111,112.
toate masinile construite de nemti(vw,mercedes,bmw,porsche) au intrerupator pe -.
1.daca ar avea pe plus ar trebui sa traga 2 fire(la una cu 5usi 10fire) ceeace duce la de2x posibilitate de defectiune(usa fiind o mobile sa poate intampla acest lucru).

2. daca ar fi pe + si la un scurt ai sanse sa-ti ia foc, iar daca este pe - ..... si se 'beleste' izolatia ... cade pe masa, nu se intampla nimic, doar se aprinde becul.

ps. spune-mi te rog un fabricant din lume care face intreruperea pe +?
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
La punctul 1 cum sa traga 2 fire? Unul singur pe + si masa pe caroserie cu intrerupatorul pe +, asa mi se pare normal. Dar in fine pana acum nu m-a preocupat chestia asta, nu ma prind pana nu verific.
Cum o sa verific: Iau + de la lampa de potrbagaj, pun masa pe caroserie si ar trebui ca indiferent de pozitia intrerupatorului sa am lumina nu? Asta daca + este continuu...

EDIT: Am fost la masina si am verificat, intradevar ai dreptate... Scuzele mele! La toate masinile la care am umblat nu am intalnit chestia asta. Omul cat traieste invata!
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
daca ar fi pe + atunci iti trebuie 2 fire deoarece 1 vine la intrerupator cu +12continu iar unul merge de la intrerupator cu +12V 'intrerupt'(in functie de starea intrerupatorului).

cel pe -, ii destul un fir deoarece masa o ia de pe caroserie prin intermediul surubului de prindere, iar sg. fir ce este nevoie vine de la intrerupator la bec.
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ai dreptate, m-am lamurit, mi se parea ciudat, credeam ca este ca la pozitie... O seara buna!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR