- 16V
- OP
- 151 mesaje
- din 04 Apr 2006
- Astra 2000
- Arad
16V
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
Despre ce este vorba. Incepand cu Ianuarie 2007 as dori sa incep o mica afacere cu masini second, in special Opel. Imi plac, am avut si sunt masini bune la un pret bun. Altii au fost cu vreo 2-3 ani mai destepti , dar daca afara merge treaba asta de ce nu ar merge si la noi. As vrea sa aduc 2-3 masini ca si persoana fizica pt a ma convinge ca merge treaba. Daca e ok, intentionez sa deschid un mic autohaus in colaborare cu inca 2 amici. Unul dintre acestia doi e strain si are un prieten foarte bun care are autohaus afara. Si prin prisma asta se poate face o treaba buna. Sarcinile o sa se divida la 3. Prietenul strain o sa se ocupe de tot ce tine de cumpararea masinii (merge sa o vada, negociaza, testeaza, se ocupa de intocmirea actelor), celalalt colaborator o sa se ocupe de transportul masinilor si de intocmirea actelor in tara iar eu de vanzare. Imi permit sa ma ocup doar de vanzare pt ca aportul de capital cel mai mare il aduc eu si in plus stau cam prost cu timpul.
O alta parte a afacerii va fi aducerea de masini la comanda. Pt asta astept propuneri. Clientul spune ce-si doreste, noi cautam, ii spunem ce gasim, poze, date tehnice, etc. Dar in momentul in care clientul se hotaraste asupra unei masini trebuie sa dea un avans ca sa nu o cumparam si sa o aducem pana in tara degeaba. Asta ar fi o problema, nu stiu cum s-ar putea face. In momentul in care va fi firma facuta, nu cred ca vor fi probleme, se va face un contract tip, dar pana atunci... Si una e sa aduc de exemplu un Astra diesel care chiar daca raman cu ea se poate vinde si alta e sa zica cineva sa-i aduc un Bertone de 2.0 si raman cu el(romanul se fereste de motoare mari benzina, stim cu totii). Sau cumparatorul poate sa mearga impreuna cu colaboratorul meu sa vada masina, sa o aduca impreuna si ne intelegem. In conditiile astea as putea asigura transport si cazare. Preturile vor fi rezonabile, zic eu, asta depinde si de ce masini sunt disponibile in momentul respectiv, daca si cat se poate negocia, etc.
Pt asta astept idei si propuneri din partea voastra.
O alta parte a afacerii va fi aducerea de masini la comanda. Pt asta astept propuneri. Clientul spune ce-si doreste, noi cautam, ii spunem ce gasim, poze, date tehnice, etc. Dar in momentul in care clientul se hotaraste asupra unei masini trebuie sa dea un avans ca sa nu o cumparam si sa o aducem pana in tara degeaba. Asta ar fi o problema, nu stiu cum s-ar putea face. In momentul in care va fi firma facuta, nu cred ca vor fi probleme, se va face un contract tip, dar pana atunci... Si una e sa aduc de exemplu un Astra diesel care chiar daca raman cu ea se poate vinde si alta e sa zica cineva sa-i aduc un Bertone de 2.0 si raman cu el(romanul se fereste de motoare mari benzina, stim cu totii). Sau cumparatorul poate sa mearga impreuna cu colaboratorul meu sa vada masina, sa o aduca impreuna si ne intelegem. In conditiile astea as putea asigura transport si cazare. Preturile vor fi rezonabile, zic eu, asta depinde si de ce masini sunt disponibile in momentul respectiv, daca si cat se poate negocia, etc.
Pt asta astept idei si propuneri din partea voastra.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
sa iti faci relatii la RAR, la politie, la vama, etc. Castigi mult pe faptul ca iti ajuti clientul sa isi inmatriculeze masina. TRipul care mi-a adus masina mie m-a ajutat, din kestia asta a mai vandut 2 astre si o zafira (amici de-ai mei trimisi la el)
masina la comanda (o vreau verde, cu 2 jenti de aluminiu si 2 de lemn, etc): cam toti samsarii cer avans. asa ca nu vad de ce ar fi asta o problema
nu manari masinile. mergi pe principiul WYSIWYG. Mai bine dai masina cu km reali, sau urmele de rugina pe aripa, si cu 500 euro mai ieftin, decat sa faci o spoiala peste, si sa pierzi alti 10 clienti pentru ca ti se duce vestea de neserios. Daca faci reparatii la masini, fa-le serios, si daca e vorba de reparat masini lovite, zi-le clientilor, chiar daca nu se vede. Pe termen lung o atitudine cinstita te ajuta.
later edit
a propos de ce a zis alexandrv_b, ca sa eviti situatia aia, stabiliti de la bun inceput responsabilitatile si cotele ficaruia.
Ultima modificare făcută de jE la Mie 06 Dec, 2006 7:10 pm
masina la comanda (o vreau verde, cu 2 jenti de aluminiu si 2 de lemn, etc): cam toti samsarii cer avans. asa ca nu vad de ce ar fi asta o problema
nu manari masinile. mergi pe principiul WYSIWYG. Mai bine dai masina cu km reali, sau urmele de rugina pe aripa, si cu 500 euro mai ieftin, decat sa faci o spoiala peste, si sa pierzi alti 10 clienti pentru ca ti se duce vestea de neserios. Daca faci reparatii la masini, fa-le serios, si daca e vorba de reparat masini lovite, zi-le clientilor, chiar daca nu se vede. Pe termen lung o atitudine cinstita te ajuta.
later edit
a propos de ce a zis alexandrv_b, ca sa eviti situatia aia, stabiliti de la bun inceput responsabilitatile si cotele ficaruia.
Ultima modificare făcută de jE la Mie 06 Dec, 2006 7:10 pm
- alexandrv_b
- **
- 189 mesaje
- din 26 Sep 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
- Aiud-Alba
alexandrv_b
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Aiud-Alba
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
Eu zic ca nu ar fi bine sa te asociezi cu nimeni ci sa ai afacerea ta proprie ca sa nu ai discutii cu nimeni.
Vezi cum e in ziua de azi: Se cearta frate cu frate de la te miri ce, daramite asociatii intre ei de la profit. Tot timpul unul o sa spuna ca el a facut aia, altul ca a facut-o pe cealalta si uite cum vin discutiile si disensiunile. Pana inveti cum sa faci treaba (surse, desfacere, etc.) ar fi bine sa ai niste ajutoare dar dupa aceea e foarte bine sa fii doar tu si cu tine, sa fii sef nu asociat-sef!
In rest total de acord cu jE.
Bafta!!!
Vezi cum e in ziua de azi: Se cearta frate cu frate de la te miri ce, daramite asociatii intre ei de la profit. Tot timpul unul o sa spuna ca el a facut aia, altul ca a facut-o pe cealalta si uite cum vin discutiile si disensiunile. Pana inveti cum sa faci treaba (surse, desfacere, etc.) ar fi bine sa ai niste ajutoare dar dupa aceea e foarte bine sa fii doar tu si cu tine, sa fii sef nu asociat-sef!
In rest total de acord cu jE.
Bafta!!!
- 16V
- OP
- 151 mesaje
- din 04 Apr 2006
- Astra 2000
- Arad
16V
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
relatiile sunt deja facute la rar, politie, etc. bineinteles ca o sa ajut clientul sa treaca prin toate astea. masini lovite nu am de gand sa aduc. stiu ca asta e marea afacere dar nu ma lasa inima sa fac asa ceva. daca au o zgarietura pe bara sau ceva chestii minore de genul asta, ok. ori o repar eu si o repar ca lumea ori o vand asa si las din pret. vreau sa iau masina de acolo in regula si stau cu sufletul impacat. despre km dati inapoi o sa fac tot posibilul sa iau masini cu carte service. sa dau eu km inapoi nici nu se pune problema. din pacate nu toate mai au cartea service. chiar vorbisem cu un tip pt. o astra, un particular. zicea ca e al doilea proprietar al masinii iar primul proprietar nu i-a dat carte service. el zice ca garanteaza ca nu a facut smecherii. era o astra din 2000 cu 140.000km. se poate. in cazul asta nu prea am de ales. ori o iau asa, ori nu o iau.
stiu ca e mai sanatos sa lucrezi de unul singur dar pentru moment cel putin e greu daca nu imposibil. sarcinile sunt impartite in asa fel incat sa se poata imparti si castigul in mod egal si in felul asta ma pot tine si de serviciu. salarul e salar, o masina poti sa o vinzi in 2-3 luni. iar daca mai imparti si castigul la 3, e cam greu de trait din asta. cum spuneam, sunt cei care duc masini varza, le fac si castiga la ele 2-3.000 daca nu mai mult. la mine nu e cazul.
relatiile la rar, vama, etc. nu le am eu ci colaboratorul meu. la fel, afara e celalalt colaborator care face toata treaba. una e cand vorbeste unul de-al lor si alta e cand suna un roman ca vrea sa vina sa ia masina. daca treaba merge bine, vreau sa facem un contract cu un service si sa putem oferi si garantie. cel putin cutie si motor. cu toate ca eu stiu ca pot sa aduc masini bune si nu o sa fie probleme, altfel se uita omul cand ii dai si garantie. asta in viitor.
asadar, daca vreti masina in ianuarie sau dupa, spuneti si sa vedem ce putem face. luna asta nu se mai poate face nimic.
stiu ca e mai sanatos sa lucrezi de unul singur dar pentru moment cel putin e greu daca nu imposibil. sarcinile sunt impartite in asa fel incat sa se poata imparti si castigul in mod egal si in felul asta ma pot tine si de serviciu. salarul e salar, o masina poti sa o vinzi in 2-3 luni. iar daca mai imparti si castigul la 3, e cam greu de trait din asta. cum spuneam, sunt cei care duc masini varza, le fac si castiga la ele 2-3.000 daca nu mai mult. la mine nu e cazul.
relatiile la rar, vama, etc. nu le am eu ci colaboratorul meu. la fel, afara e celalalt colaborator care face toata treaba. una e cand vorbeste unul de-al lor si alta e cand suna un roman ca vrea sa vina sa ia masina. daca treaba merge bine, vreau sa facem un contract cu un service si sa putem oferi si garantie. cel putin cutie si motor. cu toate ca eu stiu ca pot sa aduc masini bune si nu o sa fie probleme, altfel se uita omul cand ii dai si garantie. asta in viitor.
asadar, daca vreti masina in ianuarie sau dupa, spuneti si sa vedem ce putem face. luna asta nu se mai poate face nimic.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
nu e nimic rau in a aduce masini lovite, daca clientul e de acord. Ideea e sa stie exact ce e lovit la masina.
Stiu destui (me included) care au cumparat masini avariate. Ok, cand e vorba de o lovitura care sa fi afectat structurile de rezistenta... pas. dar a mea? avea nevoie de niste ciocane pe capota... un radiator nou... si nitica vopsea. Si, sa nu uitam, masina a venit prin propriile ei puteri din germania.
Ideea e ca tipul mi-a zis "am o masina, lovita, a patit asa, e bulit aia si aia si aia si aia. Daca ti-o aduc, iti iese, adusa in atata. O vrei?" am zis da, si cu ce am dat la reparat, am iesit la pret fain. Daca insa imi zicea ca imi aduce masina buna, si o vedeam lovita, indreptam capota cu capl lui, acolo, in parcare, si faceam economie la tinichingiu
Stiu destui (me included) care au cumparat masini avariate. Ok, cand e vorba de o lovitura care sa fi afectat structurile de rezistenta... pas. dar a mea? avea nevoie de niste ciocane pe capota... un radiator nou... si nitica vopsea. Si, sa nu uitam, masina a venit prin propriile ei puteri din germania.
Ideea e ca tipul mi-a zis "am o masina, lovita, a patit asa, e bulit aia si aia si aia si aia. Daca ti-o aduc, iti iese, adusa in atata. O vrei?" am zis da, si cu ce am dat la reparat, am iesit la pret fain. Daca insa imi zicea ca imi aduce masina buna, si o vedeam lovita, indreptam capota cu capl lui, acolo, in parcare, si faceam economie la tinichingiu
- 16V
- OP
- 151 mesaje
- din 04 Apr 2006
- Astra 2000
- Arad
16V
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
aseara vbeam cu un prieten care are la randul lui un prieten ce aduce masini lovite. dar lovite, lovite. ce e drept, masini tari. le spune clientilor ca nu mai are airbag-uri, etc si aia le cumpara doar sa aiba ei masina tare. bineinteles ca le repara inainte de vanzare. nu e din Arad tipul dar nici nu-s curios sa-l cunosc.
eu nu vreau sa fac asta. cum ziceam daca e putin zgariata, frecat in parcare, ok. merg pe principiul ca omul vrea sa-si cumpere masina buna, nu un A6 spre exemplu toata carna. stiu ce varianta as alege eu. o masina chiar daca mai modesta dar la pret bun si omul sa o foloseasca linistit. sa vedem, e o incercare.
cati oameni, atatea idei. sunt convins ca sunt multi care nu gandesc ca si mine. spre exemplu eu nu mi-as lua alta masina decat nemteasca. si pe asta vreau sa ma si axez. Opel in primul rand, VW si Ford. Ultimele 2 doar daca prind oferte bune.
eu nu vreau sa fac asta. cum ziceam daca e putin zgariata, frecat in parcare, ok. merg pe principiul ca omul vrea sa-si cumpere masina buna, nu un A6 spre exemplu toata carna. stiu ce varianta as alege eu. o masina chiar daca mai modesta dar la pret bun si omul sa o foloseasca linistit. sa vedem, e o incercare.
cati oameni, atatea idei. sunt convins ca sunt multi care nu gandesc ca si mine. spre exemplu eu nu mi-as lua alta masina decat nemteasca. si pe asta vreau sa ma si axez. Opel in primul rand, VW si Ford. Ultimele 2 doar daca prind oferte bune.
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
Cu meseria asta ai toate sansele sa mori de foame!
Este o afacere din care s-au facut bani acum mult timp si ca orice "minune", nu mai dureaza mult. Eu nu vreau sa te descurajez insa nu vor mai ramane decat parcurile auto care isi permit sa tina masini de sute de mii/poate milioane de euro. Iti spun si motivele: Este vorba de temeiul legal, de garantie si de factura de cumparare. Tu daca stai cu o masina 3 luni si nu o vinzi probabil iti vei cauta ceva de lucru insa parcul auto nu baga nici un ban in masini, timpul trece, masinile zac acolo iar ei isi incaseaza chiria/comisionul.
Un amic de-al meu tocmai s-a lasat de sportul asta. Ii este imposibil sa aduca sa zic, o astra buna pe care, dupa acoperirea tuturor cheltuielilor sa o poata vinde sub pretul unei astre la fel de bune de aici. Deci... de ce ar mai cumpara omul de afara masini cand ai sunt destule!? Este cam saturata piata!
Este o afacere din care s-au facut bani acum mult timp si ca orice "minune", nu mai dureaza mult. Eu nu vreau sa te descurajez insa nu vor mai ramane decat parcurile auto care isi permit sa tina masini de sute de mii/poate milioane de euro. Iti spun si motivele: Este vorba de temeiul legal, de garantie si de factura de cumparare. Tu daca stai cu o masina 3 luni si nu o vinzi probabil iti vei cauta ceva de lucru insa parcul auto nu baga nici un ban in masini, timpul trece, masinile zac acolo iar ei isi incaseaza chiria/comisionul.
Un amic de-al meu tocmai s-a lasat de sportul asta. Ii este imposibil sa aduca sa zic, o astra buna pe care, dupa acoperirea tuturor cheltuielilor sa o poata vinde sub pretul unei astre la fel de bune de aici. Deci... de ce ar mai cumpara omul de afara masini cand ai sunt destule!? Este cam saturata piata!
- 16V
- OP
- 151 mesaje
- din 04 Apr 2006
- Astra 2000
- Arad
16V
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
stai putin ca nu e chiar asa. am vazut ce preturi sunt in parcurile auto. astra care o am acum si cer pe ea 7200 in parcuri auto nu o gasesti sub 8000. parcurile auto pierd mai mult daca stau cu o masina decat mine ca pers fizica. pt ca fiind firma, are o gramada de cheltuieli. pe mine nu ma costa absolut nimic sa stau cu masina 3 luni.
dupa cum spuneam, daca nu ai pe cineva afara care sa se si descurce e imposibil sa faci ceva.
am precizat ca pt moment o sa merg in paralel cu serviciul, daca mai intra un salar pe luna e super ok. daca treaba merge si e vorba de un castig mai mare, atunci ma pot gandi sa fac doar asta.
si eu cunosc baieti care se ocupa cu masini de o gramada de ani. si nu le merge tocmai rau. dar nici asa ca ei nu vreau sa fac. unul dintre ei era duminica in piata cu un astra caravan, alb, 1.7 din 2003 si cerea 8600. eu daca aveam masina aia o dadeam sub 8000 si eram super multumit. asta pt ca si stiu unde sa caut. sau ma rog, asociatul meu. si nu luam alba decat daca era super-super pret.
piata nu cred ca e saturata. afara merg de zbarnaie vanzarile de second. de cand le merge asa bine romanilor incat au toti o masina buna? astia cu loganul ce au cam spart piata, ca altfel...
dupa cum spuneam, daca nu ai pe cineva afara care sa se si descurce e imposibil sa faci ceva.
am precizat ca pt moment o sa merg in paralel cu serviciul, daca mai intra un salar pe luna e super ok. daca treaba merge si e vorba de un castig mai mare, atunci ma pot gandi sa fac doar asta.
si eu cunosc baieti care se ocupa cu masini de o gramada de ani. si nu le merge tocmai rau. dar nici asa ca ei nu vreau sa fac. unul dintre ei era duminica in piata cu un astra caravan, alb, 1.7 din 2003 si cerea 8600. eu daca aveam masina aia o dadeam sub 8000 si eram super multumit. asta pt ca si stiu unde sa caut. sau ma rog, asociatul meu. si nu luam alba decat daca era super-super pret.
piata nu cred ca e saturata. afara merg de zbarnaie vanzarile de second. de cand le merge asa bine romanilor incat au toti o masina buna? astia cu loganul ce au cam spart piata, ca altfel...
- b28cxh
- **
- 396 mesaje
- din 22 Jan 2006
- Vectra 1992 C18NZ
- Bucuresti
b28cxh
- Mesaje scrise: 396
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2006
- Mesaj Privat
[quote="16V"]stai putin ca nu e chiar asa. am vazut ce preturi sunt in parcurile auto. astra care o am acum si cer pe ea 7200 in parcuri auto nu o gasesti sub 8000. parcurile auto pierd mai mult daca stau cu o masina decat mine ca pers fizica. pt ca fiind firma, are o gramada de cheltuieli. pe mine nu ma costa absolut nimic sa stau cu masina 3 luni."
16v, ti-as taia putin din elan ca si ceilalti...
1. e cam "fumata" minunea asta cu adusul de masini..daca incepeai prin 2000 sa zicem, era ok..cunosc zeci de exemple, inclusiv colegi de-ai mei (lucrez in aviatie si am transport aerian aproape moka deci imagineaza-ti ca din start obtineau un profit mai mare si cu mai putina bataie de cap).
2. preturi la parcuri auto? pai lumea nu cumpara numai de la parcuri auto ca nu prea suntem in DE unde tot neamtul merge la autohaus (si nici macar acolo nu e asa)...de persoane fizice ce zici? atunci cand cauti o masina second, mai gasesti pe domnisoara X care are un mic amic cu 40 de ani mai batran care i-a luat eu stiu ce vectra si de care s-a plictisit dupa 5.000km si ii va lua eu stiu ce speedster etc. sa nu crezi ca romanul cand vrea masina second, bang, se va indrepta spre autohaus (cu atat mai putin al tau care deocamdata are zero reputatie,sa inteleg) si va lua masina. chiar si cei care vor din DE, lumea deja a invatat sa foloseasca un mobile.de sa vada niste preturi, deja pot lua un WizzAir sau Blue Air si sa faca o tura pana in Vest sa vada la fata locului masinile..etc.
Plus ca la preturile din De, de ex, cu toate taxele RO, ajungi la preturi la care, cu putin noroc si o cautare intensa, poti gasi la un particular, prim proprietar, o masina super ok.
De exemplu, inainte sa comand Astra-ul, gasisem la o tipa, o Kia Shuma cu doar 10mii km la bord, full option, o dadea la 4500 euro, din 2000. Masina era impecabila, tinuta numai in garaj la firma, nu mergea cu ea pt ca cineva "apropiat", intamplator seful ei, ii daduse pe mana o namila de Mercedes ML cu care batea orasul in lung si lat la coafor, probabil din pacate nu aveam banii (mai dura 5 zile) si a vandut-o in a 2-a zi dupa ce a pus-o pe net...si lista poate continua..ce-i drept, nu gasesti mereu pomeni din astea.
3. spui ca persoana fizica nu are cheltuieli..pai cam te dezamagesc, gandeste-te ca ai banii blocati in masina aia pe care nu o mai vinzi. 7-8mii euro pot fi folositi profitabil in alte moduri decat sa astepti un viitor cumparator...timpul trece, masina aia va valora si mai putin peste 3 luni. mai iese o versiune, ai pus-o...nimeni nu mai vrea astra G de ex. deja lumea cauta astra H second. mai apare un facelift, pac, mai pierzi 500-1000e. iar ca persoana fizica, cum va avea clientul incredere in tine? pe baza unui contract v-c? ce credibilitate oferi tu? etc.
ce te faci cand a 5-a zi ii pica masina clientului si iti bate la usa? esti pregatit sa suporti financiar o garantie de minim 6luni? cat de sigur poti fi ca masina care ai adus-o nu se va buli in 1-2luni si te vei trezi cu buyerii cu furci si topoare la autohaus? oricat de bine intentionat esti si chiar daca ai noroc sa prinzi clienti, bataia de cap e suficient de mare.
ai zis ca ai vrea sa aduci 2-3 masini ca sa vezi daca merge treaba...tinand cont ca altor cel putin 200 de indivizi din orasul asta nu le prea mai merge deloc genul asta de treaba, desi au o experienta in spate mult mai mare ca a ta (estimez nr. asta pentru ca numai eu cunosc personal vreo 9, banuiesc ca sunt mult-mult mai multi de 200), cu relatiile aferente....mi-e teama ca o sa fii mai mult decat dezamagit...si mai grav, ca vei pierde si bani.
stiu, nu suna prea incurajator ceea ce iti zic...dar cum a zis si love4cars, asteapta-te sa fii dezamagit (am si eu un prieten care anul asta a venit cu aceeasi idee - din pacate - nu stiu cum de s-a trezit cu intarziere de vreo 5-6 ani si a inceput si terminat pe minus cu 300e, in urma unui ford Ka adus "la comanda"..si inca pt el a fost bine, cumparatorul era verisoara-sa, ca altfel, un strain, nu ii lua masina aia nici pana acum).
sincer, cum ti-a venit ideea? nu te jignesc, doamne fereste, dar sunt curios? de pe google? glumesc, nu te supara, dar ar trebui sa te uiti mai mult in jur si sa vezi ca astfel de business-uri functionau - la trecut - in prezent sansele sa mai agati cate un client, sunt mai mult decat mici.
cauta pe forum, era acum vreo 4 luni , un clubber care oferea aceleasi servicii. titlul era ceva gen : "aduc masini la comanda din DE". ia legatura cu el, poate schimbati mai multe opinii...si iti mai vinde cate un pont.
daca tot aveti fonduri pentru rulaj in achizitia de masini, mai bine cauta alta afacere care e mai de viitor. ti-as da niste ponturi dar din ele traiesc eu si propria firma..deocamdata nu am nimic freeware (sau..daca vrei un website la pret redus... )
anyway..succes...si mult noroc..chiar vei avea nevoie.
16v, ti-as taia putin din elan ca si ceilalti...
1. e cam "fumata" minunea asta cu adusul de masini..daca incepeai prin 2000 sa zicem, era ok..cunosc zeci de exemple, inclusiv colegi de-ai mei (lucrez in aviatie si am transport aerian aproape moka deci imagineaza-ti ca din start obtineau un profit mai mare si cu mai putina bataie de cap).
2. preturi la parcuri auto? pai lumea nu cumpara numai de la parcuri auto ca nu prea suntem in DE unde tot neamtul merge la autohaus (si nici macar acolo nu e asa)...de persoane fizice ce zici? atunci cand cauti o masina second, mai gasesti pe domnisoara X care are un mic amic cu 40 de ani mai batran care i-a luat eu stiu ce vectra si de care s-a plictisit dupa 5.000km si ii va lua eu stiu ce speedster etc. sa nu crezi ca romanul cand vrea masina second, bang, se va indrepta spre autohaus (cu atat mai putin al tau care deocamdata are zero reputatie,sa inteleg) si va lua masina. chiar si cei care vor din DE, lumea deja a invatat sa foloseasca un mobile.de sa vada niste preturi, deja pot lua un WizzAir sau Blue Air si sa faca o tura pana in Vest sa vada la fata locului masinile..etc.
Plus ca la preturile din De, de ex, cu toate taxele RO, ajungi la preturi la care, cu putin noroc si o cautare intensa, poti gasi la un particular, prim proprietar, o masina super ok.
De exemplu, inainte sa comand Astra-ul, gasisem la o tipa, o Kia Shuma cu doar 10mii km la bord, full option, o dadea la 4500 euro, din 2000. Masina era impecabila, tinuta numai in garaj la firma, nu mergea cu ea pt ca cineva "apropiat", intamplator seful ei, ii daduse pe mana o namila de Mercedes ML cu care batea orasul in lung si lat la coafor, probabil din pacate nu aveam banii (mai dura 5 zile) si a vandut-o in a 2-a zi dupa ce a pus-o pe net...si lista poate continua..ce-i drept, nu gasesti mereu pomeni din astea.
3. spui ca persoana fizica nu are cheltuieli..pai cam te dezamagesc, gandeste-te ca ai banii blocati in masina aia pe care nu o mai vinzi. 7-8mii euro pot fi folositi profitabil in alte moduri decat sa astepti un viitor cumparator...timpul trece, masina aia va valora si mai putin peste 3 luni. mai iese o versiune, ai pus-o...nimeni nu mai vrea astra G de ex. deja lumea cauta astra H second. mai apare un facelift, pac, mai pierzi 500-1000e. iar ca persoana fizica, cum va avea clientul incredere in tine? pe baza unui contract v-c? ce credibilitate oferi tu? etc.
ce te faci cand a 5-a zi ii pica masina clientului si iti bate la usa? esti pregatit sa suporti financiar o garantie de minim 6luni? cat de sigur poti fi ca masina care ai adus-o nu se va buli in 1-2luni si te vei trezi cu buyerii cu furci si topoare la autohaus? oricat de bine intentionat esti si chiar daca ai noroc sa prinzi clienti, bataia de cap e suficient de mare.
ai zis ca ai vrea sa aduci 2-3 masini ca sa vezi daca merge treaba...tinand cont ca altor cel putin 200 de indivizi din orasul asta nu le prea mai merge deloc genul asta de treaba, desi au o experienta in spate mult mai mare ca a ta (estimez nr. asta pentru ca numai eu cunosc personal vreo 9, banuiesc ca sunt mult-mult mai multi de 200), cu relatiile aferente....mi-e teama ca o sa fii mai mult decat dezamagit...si mai grav, ca vei pierde si bani.
stiu, nu suna prea incurajator ceea ce iti zic...dar cum a zis si love4cars, asteapta-te sa fii dezamagit (am si eu un prieten care anul asta a venit cu aceeasi idee - din pacate - nu stiu cum de s-a trezit cu intarziere de vreo 5-6 ani si a inceput si terminat pe minus cu 300e, in urma unui ford Ka adus "la comanda"..si inca pt el a fost bine, cumparatorul era verisoara-sa, ca altfel, un strain, nu ii lua masina aia nici pana acum).
sincer, cum ti-a venit ideea? nu te jignesc, doamne fereste, dar sunt curios? de pe google? glumesc, nu te supara, dar ar trebui sa te uiti mai mult in jur si sa vezi ca astfel de business-uri functionau - la trecut - in prezent sansele sa mai agati cate un client, sunt mai mult decat mici.
cauta pe forum, era acum vreo 4 luni , un clubber care oferea aceleasi servicii. titlul era ceva gen : "aduc masini la comanda din DE". ia legatura cu el, poate schimbati mai multe opinii...si iti mai vinde cate un pont.
daca tot aveti fonduri pentru rulaj in achizitia de masini, mai bine cauta alta afacere care e mai de viitor. ti-as da niste ponturi dar din ele traiesc eu si propria firma..deocamdata nu am nimic freeware (sau..daca vrei un website la pret redus... )
anyway..succes...si mult noroc..chiar vei avea nevoie.
- 16V
- OP
- 151 mesaje
- din 04 Apr 2006
- Astra 2000
- Arad
16V
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
dupa cum spuneam, sunt la inceput. mi-am vandut prima astra din necesitate. mi-am luat alta mai ieftina(benzina, prima era diesel), luni s-ar putea sa fie data. de aici mi-a venit ideea ca ar putea merge. poate depinde si de zona, nu stiu. cei pe care ii stii tu, nu stiu ce preturi au. eu stiu ca, cel putin in Arad, pot sa ma incadrez cu destul de mult sub pretul celorlalti care aduc. sunt hotarat sa incerc. nu spun ca o sa si mearga treaba sau ca vezi Doamne o sa ma imbogatesc peste noapte. mai intai trebuie sa o dau pe asta si pe urma o sa aduc, cum spuneam, 2 sau 3. daca astra care o am acum nu se va da pana in ianuarie, probabil o sa aduc doar 1 sau deloc.daca nu o sa aduc, raman cu astra fara nici o problema. e o masina buna si nu am pierdut nimic.
daca dau astra si voi lua altele 2 iar treaba nu merge eu o sa raman cu 1, indiferent care pt ca aduc masini pe gustul meu pt inceput(probabil va fi un corsa si un astra). iar una tot se va da. daca vor fi 3, pt a 3-a nu vor fi banii mei iar prietenul meu stie ca sunt riscuri ca si in orice afacere. este un risc dar atat timp cat nu am 10 masini pe cap, sunt dispus sa mi-l asum. cat despre prietenul tau cu Ford Ka, nu ma mir ca nu a dat-o. fara nici o suparare dar nu m-as baga la asa o masina. cum a dus-o la comanda? pe vorbe? de un contract notarial cu un avans de 500 euro(sau mai mult) a auzit? nu am facut pana acum, dar sunt sigur ca se poate face. indiferent cat de prieten, verisoara, etc. imi e, fara un avans nu ma misc. iar ca sa nu creada clientul ca vrei sa-l fentezi, faci contractul cum vrea el: cu notar, avocat, etc. bineinteles sa fie sigur si pentru vanzator. sau mergi impreuna cu clientul si cumperi masina, urmand ca tu sa incasezi un comision. hai sa zicem daca era o corsa o vindea fara probleme. dar ford ka?!? si inca ceva. castigul celui care aduce masina trebuie sa fie mai mic daca o aduce pe comanda. cel putin asa vad eu lucrurile. e o masina la care castigi imediat, fara sa mai stai cu ea pe piata.
cat despre garantie, asta doar cand va fi un autohaus. daca va fi. iar atunci o sa-ti permiti sa dai garantie pt ca nici pretul nu o sa fie ca si la o pers fizica. si multi prefera sa dea o diferenta consistenta pt o garantie. deocamdata nu are rost sa ma gandesc pana acolo.
oricum, eu va multumesc pt sfaturi. stiu ca era mult mai bine prin 2000 dar la vremea aia eram student sarac si conduceam o Dacie. nu ca m-as plange, dar nu aveam posibilitati atunci.
am citit si posturile colegului de forum care vroia sa aduca masini din DE. mi se parea destul de riscant iar pretul final al masinii ajungea cam departe. fiecare cu treaba lui, nu ma bag.
daca dau astra si voi lua altele 2 iar treaba nu merge eu o sa raman cu 1, indiferent care pt ca aduc masini pe gustul meu pt inceput(probabil va fi un corsa si un astra). iar una tot se va da. daca vor fi 3, pt a 3-a nu vor fi banii mei iar prietenul meu stie ca sunt riscuri ca si in orice afacere. este un risc dar atat timp cat nu am 10 masini pe cap, sunt dispus sa mi-l asum. cat despre prietenul tau cu Ford Ka, nu ma mir ca nu a dat-o. fara nici o suparare dar nu m-as baga la asa o masina. cum a dus-o la comanda? pe vorbe? de un contract notarial cu un avans de 500 euro(sau mai mult) a auzit? nu am facut pana acum, dar sunt sigur ca se poate face. indiferent cat de prieten, verisoara, etc. imi e, fara un avans nu ma misc. iar ca sa nu creada clientul ca vrei sa-l fentezi, faci contractul cum vrea el: cu notar, avocat, etc. bineinteles sa fie sigur si pentru vanzator. sau mergi impreuna cu clientul si cumperi masina, urmand ca tu sa incasezi un comision. hai sa zicem daca era o corsa o vindea fara probleme. dar ford ka?!? si inca ceva. castigul celui care aduce masina trebuie sa fie mai mic daca o aduce pe comanda. cel putin asa vad eu lucrurile. e o masina la care castigi imediat, fara sa mai stai cu ea pe piata.
cat despre garantie, asta doar cand va fi un autohaus. daca va fi. iar atunci o sa-ti permiti sa dai garantie pt ca nici pretul nu o sa fie ca si la o pers fizica. si multi prefera sa dea o diferenta consistenta pt o garantie. deocamdata nu are rost sa ma gandesc pana acolo.
oricum, eu va multumesc pt sfaturi. stiu ca era mult mai bine prin 2000 dar la vremea aia eram student sarac si conduceam o Dacie. nu ca m-as plange, dar nu aveam posibilitati atunci.
am citit si posturile colegului de forum care vroia sa aduca masini din DE. mi se parea destul de riscant iar pretul final al masinii ajungea cam departe. fiecare cu treaba lui, nu ma bag.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- 16V
- OP
- 151 mesaje
- din 04 Apr 2006
- Astra 2000
- Arad
16V
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
- alxgudea
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
nu este vorba nici de incurajari si nici de carcoteli...omul cere o parere... vrea sa incerce si considera ca nu are de pierdut (mare lucru).
pot sa iti spun 16v ca am un prieten aici in blocul in care locuiesc care tot asa ceva face...aduce masini, fie la comanda (dar am observat ca asta nu prea ii convine) fie merge la plesneala si se intoarce de acolo cu diferite masini- de la opeluri pana la vw sau chair si skoda sau peugeot, ce crede el ca e masina onorabila pentru pretul pe care il plateste (daca nu imi sarea mie in fata opelul actual cand am fost cu el la targ acuma eram posesor de vw golf adus de el, e adevarat mai scump cu 500e- pe care nu ii aveam!)
toata chestiunea e ca am vorbit cu el si am aflat ca intr-adevar are bagati vreo 15000 euro in afacere si , de cele mai multe ori, chiar daca sta (statea) cu o masina si 2-3 luni, statea pana o vindea la pretul dorit de el (hai ca mai lasa 1-2 3 sute). oricat statea, nu exista sa nu castige minimum de 4-5 sute la ea, asa ca ii convenea...
el asigura toata povestea cu rar (adica venea noaptea din granita si dimineata, minune! avea rar facut), la expirarea numerelor temporare avea deja numerele rosii in portbagaj, si, in cazul in care gasea clientul, un telefon deschidea usa unei firme de contracte auto care dupa intocmirea actelor te suna acasa sa te duci dupa talon si numere...nu stiu cat de in regula era procedura...mai ales la politie...dar oricum, intrarile erau si mergea treaba ca unsa...inclusiv asigurari, taxe de drum, etc....
mai stiu ca unora le convenea tare sistemul pentru ca aveau posibilitatea recupararii tva (mws), si , profitul mare de aici venea...
acuma iarasi stiu ca baietii umbla ca turbatii sa aduca masini pana mai merge treaba cu taxele ceva mai mici si cu posibilitatea returului de tva si ca sunt un pic speriati de aplicarea noilor reglementari de dupa 1 ian
sper ca te ajuta asta...
oricum, bafta iti doresc!
pot sa iti spun 16v ca am un prieten aici in blocul in care locuiesc care tot asa ceva face...aduce masini, fie la comanda (dar am observat ca asta nu prea ii convine) fie merge la plesneala si se intoarce de acolo cu diferite masini- de la opeluri pana la vw sau chair si skoda sau peugeot, ce crede el ca e masina onorabila pentru pretul pe care il plateste (daca nu imi sarea mie in fata opelul actual cand am fost cu el la targ acuma eram posesor de vw golf adus de el, e adevarat mai scump cu 500e- pe care nu ii aveam!)
toata chestiunea e ca am vorbit cu el si am aflat ca intr-adevar are bagati vreo 15000 euro in afacere si , de cele mai multe ori, chiar daca sta (statea) cu o masina si 2-3 luni, statea pana o vindea la pretul dorit de el (hai ca mai lasa 1-2 3 sute). oricat statea, nu exista sa nu castige minimum de 4-5 sute la ea, asa ca ii convenea...
el asigura toata povestea cu rar (adica venea noaptea din granita si dimineata, minune! avea rar facut), la expirarea numerelor temporare avea deja numerele rosii in portbagaj, si, in cazul in care gasea clientul, un telefon deschidea usa unei firme de contracte auto care dupa intocmirea actelor te suna acasa sa te duci dupa talon si numere...nu stiu cat de in regula era procedura...mai ales la politie...dar oricum, intrarile erau si mergea treaba ca unsa...inclusiv asigurari, taxe de drum, etc....
mai stiu ca unora le convenea tare sistemul pentru ca aveau posibilitatea recupararii tva (mws), si , profitul mare de aici venea...
acuma iarasi stiu ca baietii umbla ca turbatii sa aduca masini pana mai merge treaba cu taxele ceva mai mici si cu posibilitatea returului de tva si ca sunt un pic speriati de aplicarea noilor reglementari de dupa 1 ian
sper ca te ajuta asta...
oricum, bafta iti doresc!
- 16V
- OP
- 151 mesaje
- din 04 Apr 2006
- Astra 2000
- Arad
16V
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
in ianuarie ii dau drumu' la treaba. si la mine e exact situatia prietenului tau. la registru, politie, totul va merge ca uns. ca doar de aia suntem 3 in toata treaba. as fi mers luna asta sa aduc ceva, am si gasit, dar este o problema si nu vreau sa risc. stiti ca in maxim 7 zile de la intrarea in tara trebuie achitate taxele vamale. de la 1 ianuarie se va achita taxa de prima inmatriculare, care nu are nici o legatura cu taxa vamala. sa ii fac inscrierea anul asta e cam greu si nu stiu daca reusesc. in modul asta risc sa achit taxa vamala si anul viitor cand o inscriu sa achit si taxa de inscriere(care pt euro3 va fi putin mai mare decat taxa vamala). nu e reglementata treaba asta inca, nu stie nimeni nimic. ieri am fost pe la registru si toti se inghesuie sa inscrie masinile anul asta pt ca au achitat deja taxa vamala.
stiati ca de luna asta nu se mai face radiere in cazul vanzarii unei masini?
stiati ca de luna asta nu se mai face radiere in cazul vanzarii unei masini?
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- 16V
- OP
- 151 mesaje
- din 04 Apr 2006
- Astra 2000
- Arad
16V
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
sunt sigur, dar nu stiu exact procedura. e ceva de genul asta:
la vanzare se trece noul proprietar pe civ. acest nou proprietar se prezinta la politie cu masina si actele(probabil are un termen) iar cand i se dau numerele si e inregistrat ca nou proprietar se trimite o adresa cum ca vechiul proprietar a vandut masina. atunci se reglementeaza chestiile cu impozit, etc pt fostul proprietar. marele avantaj, din cate am inteles, e ca nu se mai face RAR-ul.
dupa cum spuneam, sunt sigur ca nu se mai face radiere dar nu m-am interesat foarte exact de noile proceduri. luni s-ar putea sa am drum pe la registru, ma informez si va spun exact.
la vanzare se trece noul proprietar pe civ. acest nou proprietar se prezinta la politie cu masina si actele(probabil are un termen) iar cand i se dau numerele si e inregistrat ca nou proprietar se trimite o adresa cum ca vechiul proprietar a vandut masina. atunci se reglementeaza chestiile cu impozit, etc pt fostul proprietar. marele avantaj, din cate am inteles, e ca nu se mai face RAR-ul.
dupa cum spuneam, sunt sigur ca nu se mai face radiere dar nu m-am interesat foarte exact de noile proceduri. luni s-ar putea sa am drum pe la registru, ma informez si va spun exact.
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- b28cxh
- **
- 396 mesaje
- din 22 Jan 2006
- Vectra 1992 C18NZ
- Bucuresti
b28cxh
- Mesaje scrise: 396
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2006
- Mesaj Privat
eu cred ca toti speram sa iti mearga...dar asa cum am zis, parerea mea e sa te astepti la ce-i mai rau...
ex. cu prietenul cu ford ka..era doar un exemplu (de ce s-a bagat la masina aia? pt ca la randul lui, are un prieten care aduce masini si care a vandut cu succes vreo 5 ford ka-uri pana acum pt ca prind mai bine la fatuci cu banutzu in poseta, avand un design care inca e un pic iesit din comun, chiar si dupa 8 ani sau de cand o fi fost lansat)...dar a avut probleme cu masina chiar in DE, unde lucrul amestecat care miroase a..wunderbaum..si-a spus cuvantul..si a trebuit sa lase masina acolo inca 1 luna, etc.
- trebuie sa te astepti ca nici in DE sau de de unde vrei sa le aduci, nu va merge totul ca uns de fiecare data.
La fel, spui ca garantia o vei oferi doar ca p.j. E normal dar, chiar daca te sacai cu intrebarile, mai bine sa pornesti la drum cu lucrurile clare in minte, ca doar de-aia ai postat...
..deci, pune-te in locul unui potential cumparator, care nu te cunoaste, excludem prieteni, rude etc...faci act la notar, iei un avans, cat sa ai de drum etc...in contractul de la notar trebuie sa specifici si o penalizare pt el, nu? valoarea avansului? s-ar putea sa fie putin. mai mult, in schimb, nu vor accepta. -
romanul e foarte suspicios cand e vorba de banul lui si vrea sa vada cu "ochii lui" (de-aceea nici nu prea merge comertul online excelent pe la noi)....cumparatorul va primi o masina vazuta in poze. o aduci aici, si nea caisa spune ca nu-i place, ca are 4 prezoane in loc de 5 (glumesc, dar adevaratii carcotasi ii gasesti peste tot).
sa il duci in DE, cu tine? pai de ce sa iti dea tie bani sa il duci in DE? astia ar fi buyeri din categoria celor care nu au auzit de alte metode de a gasi masina in DE...mai ales in Arad, nu cred ca se pune problema..poate doar la cei mai in varsta....
mai ai reputatia proasta a altora care fac acelasi lucru si care strica piata cu tzepe..te va afecta mai mult decat groaznic. trebuie sa te pregatesti cu nervi tari.
de asemenea, se intampla minunea,...merge o saptamana, si pac , pica debitmetrul...un frumos cadou de vreo 7-8milioane...sau mai frumos, iti pica tie o piesa, pe drumul spre RO. macar aia o rezolvi fara sa afle clientul sa zicem, dar dupa ce i se strica lui ceva la un scurt timp dupa ce a luat-o (de-abia dupa ce trece cam un an, individul va fi convins, probabil, ca nu ai tu vreo vina)...si te trezesti cu el la usa...ce faci? ii zici ca "c'est la guerre" si sa isi ia piesa? oricat de nevinovat ai fi, buyerul te va invinovati tot pe tine, ca doar asa suntem noi.
acum vine partea de marketing..ca persoana fizica cum prinzi clientii? anunturi in ziar? net? cam mare concurenta zic, si bani aruncati aiurea, ca se merge tot din vorba in vorba.
mai bine faci o mica firma de la inceput, nu autohaus-uri etc...incadreaza ca obiect de activitate "consultanta" cum vrei tu sa ii zici - chiar si financiara merge, ca in fond, omul investeste banul intr-un bun mobil.
Iti astepti clientii la costum+cravata, frumos, ca sa nu creada ca vorbesc cu samsarii bucuresteni din Vitan, in geaca de piele. ma refer ca daca tot vrei neaparat treaba asta, fa-o profesionist si incearca sa adopti un look al firmei si al serviciilor cat mai de top...chiar daca bugetul e restrans...clientul nu va avea incredere intr-un intermediar care ii da ca loc de intalnire restaurantul X (nu mai stiu nici unul din Arad, am fost acum vreo 10 ani )
O incadrezi ca microintreprindere pt un impozit mic (aici nu ma bag in detalii ca e treaba contabilului, ma rog, e ceva de genul asta) si factureaza serviciul ca si consultanta. Iti faci un site dragut (gazduire si domeniu cam 160 RON, designul cum poti, daca te pricepi putin il poti face chiar tu, daca nu...ti-l fac eu cadou pt ca esti din clubopel, dar doar prima versiune ...
poate, daca ai posibilitatea, o garsoniera macar pe post de birou pt intalniri (sau daca ai prieteni cu o firma cu sediu ok, roaga-i sa te lase si pe tine intr-o incapere,daca au liber).
incearca sa rezolvi astfel incat omul tau din DE sau cel de la care iei masinile, sa faca poze la rezolutie f.buna si din cat mai multe unghiuri (gen www.autohus.de)....daca poti realiza si o fisa cu defectiuni cum au cei mentionati, chiar daca nu cu stampile de la eu stiu ce firma de specialitate, dar astfel incat sa vada buyerul inca din RO ca sunt trei zgarieturi de pisica pe cotiera sau eu stiu ce tetiera roasa de cainele fostului proprietar --- nu de alta, dar am auzit tot felul de faze la buyerii unor colegi...gen...ca de ce e o zgarietura pe manerul de la usa (era o chestie de vreo 0.5 cm cu latime de 1-2mm. ...
nu ai ce face, trebuie sa te astepti la orice.
anyway daca iti permiti, fa firma inca de acum, se zice ca dupa 1 cresc taxele la Registrul Comertului...sau mai ieftin e sa cumperi una gata facuta, e si mai rapid..eventual ii schimbi denumirea etc.
ex. cu prietenul cu ford ka..era doar un exemplu (de ce s-a bagat la masina aia? pt ca la randul lui, are un prieten care aduce masini si care a vandut cu succes vreo 5 ford ka-uri pana acum pt ca prind mai bine la fatuci cu banutzu in poseta, avand un design care inca e un pic iesit din comun, chiar si dupa 8 ani sau de cand o fi fost lansat)...dar a avut probleme cu masina chiar in DE, unde lucrul amestecat care miroase a..wunderbaum..si-a spus cuvantul..si a trebuit sa lase masina acolo inca 1 luna, etc.
- trebuie sa te astepti ca nici in DE sau de de unde vrei sa le aduci, nu va merge totul ca uns de fiecare data.
La fel, spui ca garantia o vei oferi doar ca p.j. E normal dar, chiar daca te sacai cu intrebarile, mai bine sa pornesti la drum cu lucrurile clare in minte, ca doar de-aia ai postat...
..deci, pune-te in locul unui potential cumparator, care nu te cunoaste, excludem prieteni, rude etc...faci act la notar, iei un avans, cat sa ai de drum etc...in contractul de la notar trebuie sa specifici si o penalizare pt el, nu? valoarea avansului? s-ar putea sa fie putin. mai mult, in schimb, nu vor accepta. -
romanul e foarte suspicios cand e vorba de banul lui si vrea sa vada cu "ochii lui" (de-aceea nici nu prea merge comertul online excelent pe la noi)....cumparatorul va primi o masina vazuta in poze. o aduci aici, si nea caisa spune ca nu-i place, ca are 4 prezoane in loc de 5 (glumesc, dar adevaratii carcotasi ii gasesti peste tot).
sa il duci in DE, cu tine? pai de ce sa iti dea tie bani sa il duci in DE? astia ar fi buyeri din categoria celor care nu au auzit de alte metode de a gasi masina in DE...mai ales in Arad, nu cred ca se pune problema..poate doar la cei mai in varsta....
mai ai reputatia proasta a altora care fac acelasi lucru si care strica piata cu tzepe..te va afecta mai mult decat groaznic. trebuie sa te pregatesti cu nervi tari.
de asemenea, se intampla minunea,...merge o saptamana, si pac , pica debitmetrul...un frumos cadou de vreo 7-8milioane...sau mai frumos, iti pica tie o piesa, pe drumul spre RO. macar aia o rezolvi fara sa afle clientul sa zicem, dar dupa ce i se strica lui ceva la un scurt timp dupa ce a luat-o (de-abia dupa ce trece cam un an, individul va fi convins, probabil, ca nu ai tu vreo vina)...si te trezesti cu el la usa...ce faci? ii zici ca "c'est la guerre" si sa isi ia piesa? oricat de nevinovat ai fi, buyerul te va invinovati tot pe tine, ca doar asa suntem noi.
acum vine partea de marketing..ca persoana fizica cum prinzi clientii? anunturi in ziar? net? cam mare concurenta zic, si bani aruncati aiurea, ca se merge tot din vorba in vorba.
mai bine faci o mica firma de la inceput, nu autohaus-uri etc...incadreaza ca obiect de activitate "consultanta" cum vrei tu sa ii zici - chiar si financiara merge, ca in fond, omul investeste banul intr-un bun mobil.
Iti astepti clientii la costum+cravata, frumos, ca sa nu creada ca vorbesc cu samsarii bucuresteni din Vitan, in geaca de piele. ma refer ca daca tot vrei neaparat treaba asta, fa-o profesionist si incearca sa adopti un look al firmei si al serviciilor cat mai de top...chiar daca bugetul e restrans...clientul nu va avea incredere intr-un intermediar care ii da ca loc de intalnire restaurantul X (nu mai stiu nici unul din Arad, am fost acum vreo 10 ani )
O incadrezi ca microintreprindere pt un impozit mic (aici nu ma bag in detalii ca e treaba contabilului, ma rog, e ceva de genul asta) si factureaza serviciul ca si consultanta. Iti faci un site dragut (gazduire si domeniu cam 160 RON, designul cum poti, daca te pricepi putin il poti face chiar tu, daca nu...ti-l fac eu cadou pt ca esti din clubopel, dar doar prima versiune ...
poate, daca ai posibilitatea, o garsoniera macar pe post de birou pt intalniri (sau daca ai prieteni cu o firma cu sediu ok, roaga-i sa te lase si pe tine intr-o incapere,daca au liber).
incearca sa rezolvi astfel incat omul tau din DE sau cel de la care iei masinile, sa faca poze la rezolutie f.buna si din cat mai multe unghiuri (gen www.autohus.de)....daca poti realiza si o fisa cu defectiuni cum au cei mentionati, chiar daca nu cu stampile de la eu stiu ce firma de specialitate, dar astfel incat sa vada buyerul inca din RO ca sunt trei zgarieturi de pisica pe cotiera sau eu stiu ce tetiera roasa de cainele fostului proprietar --- nu de alta, dar am auzit tot felul de faze la buyerii unor colegi...gen...ca de ce e o zgarietura pe manerul de la usa (era o chestie de vreo 0.5 cm cu latime de 1-2mm. ...
nu ai ce face, trebuie sa te astepti la orice.
anyway daca iti permiti, fa firma inca de acum, se zice ca dupa 1 cresc taxele la Registrul Comertului...sau mai ieftin e sa cumperi una gata facuta, e si mai rapid..eventual ii schimbi denumirea etc.
- 16V
- OP
- 151 mesaje
- din 04 Apr 2006
- Astra 2000
- Arad
16V
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2006
- Mesaj Privat
pt firma nu e problema. ambii colaboratori au firme in Ro, da pe domenii diferite de activitate decat consultanta. asta nu ar fi o problema sa mai adaugam un domeniu de activitate sau sa facem un site. problema e alta: un spatiu in care sa expun masinile. sa-l cumperi costa, sa inchiriezi, la fel. si nu ma refer la orice spatiu. oricum, sunt in cautare si de asa ceva.
cat despre defecte posibile la masini, nu am de gand sa dau tepe sau sa fac carpituri. la astra care o am acum mi-a spus handlerul ca respectivul a cui a fost masina inainte i-a schimbat kitul de distributie. am zis ok, asa o fi. nu avea carte service. mi se parea mie ca se aude un zgomot naspa inca de pe drum. am ajuns acasa si m-am dus la mecanic sa vad ce are. mi-a zis ca e pompa de apa. i-am zis ca e schimbata distributia si mi-a zis ca e cam putin posibil sa fie asa din moment ce pompa de apa face zgomot. am cumparat pompa de apa, curea, role, antigel, tot si le-am schimbat. m-a costat distractia 240 euro dar e totul ok acum. nici nu ma gandeam sa o pun in vanzare asa. prietenul meu a vbit cu handlerul si i-a spus care e treaba. i-am scanat si trimis bonul de la piese, iar piesele inlocuite sunt si acum in portbagaj in caz ca vroia sa i le trimit. mi-a trimis 200 euro, nu ma asteptam la asta. probabil fiindca i-a zis conationalul lui, ca de ii ziceam eu... ma rog, pe mine m-a costat 240, poate n-o fi inteles bine. e ok si asa.
cat despre adus masini la comanda, stiu ca e dificil sa faci un precontract doar dupa niste poze. ma pun si eu in locul cumparatorului. dar o solutie cred ca se poate gasi.
de ce sa vina cu mine afara si sa nu mearga singur? simplu. pt ca el nu o sa gaseasca niciodata, sau daca o sa gaseasca ii va fi foarte greu si va cheltui o gramada, masinile care le gasesc eu. respectiv preturile care i le gasesc. apoi nu ii va fi foarte usor la intocmirea actelor. crede-ma ca am vazut pe pielea mea cum e. si daca eram de capul meu, nu stiu ce faceam. plus de asta, cum ziceai de wunderbaum. fiind cineva acolo care sa vada, testeze masina, isi da seama daca nu e ok si nu mergi ca desteptul iar cand ajungi acolo: surprise!
sunt o gramada de factori. momentan nu vreau sa fac totul ca si p.j. vreau sa incerc cateva masini ca si p.f. sa ma conving ca merge treaba. e nasol in Ro daca vrei sa faci ceva cinstit pt ca romanul e trecut prin multe. stii cum e: daca s-a ars cu supa, sufla si-n iaurt. si are tot dreptul sa fie asa. norocul meu ca sunt o persoana calma si ma enervez foarte greu.
cat despre defecte posibile la masini, nu am de gand sa dau tepe sau sa fac carpituri. la astra care o am acum mi-a spus handlerul ca respectivul a cui a fost masina inainte i-a schimbat kitul de distributie. am zis ok, asa o fi. nu avea carte service. mi se parea mie ca se aude un zgomot naspa inca de pe drum. am ajuns acasa si m-am dus la mecanic sa vad ce are. mi-a zis ca e pompa de apa. i-am zis ca e schimbata distributia si mi-a zis ca e cam putin posibil sa fie asa din moment ce pompa de apa face zgomot. am cumparat pompa de apa, curea, role, antigel, tot si le-am schimbat. m-a costat distractia 240 euro dar e totul ok acum. nici nu ma gandeam sa o pun in vanzare asa. prietenul meu a vbit cu handlerul si i-a spus care e treaba. i-am scanat si trimis bonul de la piese, iar piesele inlocuite sunt si acum in portbagaj in caz ca vroia sa i le trimit. mi-a trimis 200 euro, nu ma asteptam la asta. probabil fiindca i-a zis conationalul lui, ca de ii ziceam eu... ma rog, pe mine m-a costat 240, poate n-o fi inteles bine. e ok si asa.
cat despre adus masini la comanda, stiu ca e dificil sa faci un precontract doar dupa niste poze. ma pun si eu in locul cumparatorului. dar o solutie cred ca se poate gasi.
de ce sa vina cu mine afara si sa nu mearga singur? simplu. pt ca el nu o sa gaseasca niciodata, sau daca o sa gaseasca ii va fi foarte greu si va cheltui o gramada, masinile care le gasesc eu. respectiv preturile care i le gasesc. apoi nu ii va fi foarte usor la intocmirea actelor. crede-ma ca am vazut pe pielea mea cum e. si daca eram de capul meu, nu stiu ce faceam. plus de asta, cum ziceai de wunderbaum. fiind cineva acolo care sa vada, testeze masina, isi da seama daca nu e ok si nu mergi ca desteptul iar cand ajungi acolo: surprise!
sunt o gramada de factori. momentan nu vreau sa fac totul ca si p.j. vreau sa incerc cateva masini ca si p.f. sa ma conving ca merge treaba. e nasol in Ro daca vrei sa faci ceva cinstit pt ca romanul e trecut prin multe. stii cum e: daca s-a ars cu supa, sufla si-n iaurt. si are tot dreptul sa fie asa. norocul meu ca sunt o persoana calma si ma enervez foarte greu.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat