Se poate suda aceasta fisura dar din cate am inteles nu va tine foarte mult. In plus, fonta se deformeaza in timpul sudurii si e foarte probabil sa nu se mai "pupe" galeria la remontarea ei pe chiuloasa. O solutie la aceasta problema ar putea fi sudarea galeriei fixata strans pe o suprafata plana nedeformabila.
Va prezint pe scurt, in cateva fotografii, etapele schimbarii unei turbine pe acest tip de motor. Din pacate este o operatie destul de laborioasa din cauza spatiului foarte limitat in zona frontala a masinii.
Asa arata turbina vazuta de sus, fara nici o componenta demontata:
![](http://img580.imageshack.us/img580/7770/dsc01461nw.jpg)
1. Se demonteaza bara si farurile (daca aveti spalator de faruri va trebui decuplat furtunul de la intrarea lui in vasul cu lichid de spalare parbriz):
![](http://img511.imageshack.us/img511/1827/dsc01463o.jpg)
2. Se demonteaza tabla transversala in care se fixeaza capota si pipa de plastic prin care turbina trage aer si marile furtune care incurca accesul (se poate observa traseul destul de intortocheat al intercoolerului):
![](http://img228.imageshack.us/img228/6259/dsc01464q.jpg)
![](http://img818.imageshack.us/img818/4522/dsc01465t.jpg)
![](http://img199.imageshack.us/img199/8100/dsc01466pn.jpg)
3. Se demonteaza radiatorul de clima, intercoolerul si radiatorul de apa. Asa arata intercoolerul:
![](http://img253.imageshack.us/img253/9910/dsc01467v.jpg)
4. Se inlatura tabla de protectie a turbinei (se poate vedea clar fisura de pe galerie). Se greseaza cu sprei special suruburile turbinei si se asteapta 10 min ca acesta sa actioneze. Dupa mult timp acestea sunt foarte ruginite si se pot rupe la dessurubare. Se demonteaza turbina, inclusiv furtunele de alimentare ulei, cel de vacuum, cel care merge spre EGR si colierul care leaga turbina de catalizator:
![](http://img153.imageshack.us/img153/8022/dsc01472r.jpg)
5. Se inlocuieste si garnitura metalica dintre chiuloasa si galeria de evacuare. Se monteaza turbina noua si se remonteaza apoi toate elementele in ordine inversa demontarii. Se acopera partea de admisie aer a turbinei pentru a evita caderea impuritatilor in turbina.
![](http://img402.imageshack.us/img402/3584/dsc01473z.jpg)
![](http://img695.imageshack.us/img695/8350/dsc01475k.jpg)
De remarcat este faptul ca la masinile cu DPF, cand galeria crapa, incepe sa scoata fum de sub capota in timpul regenerarilor. Cam asta e un semn clar ca a aparut aceasta problema. In schimb, la masinile fara DPF, nu scoate fum si nici eroare in bord nu apare.
La masina din poze, singurul indiciu a fost ca uneori se simtea un miros slab de gaze de evacuare in masina.
Toti cei cu masini peste 3, 4 ani sunt expusi riscului de a avea galeria de evacuare fisurata. Se poate verifica destul de greu, accesul e slab fara demontarea radiatoarelor, dar se poate da la o parte tabla care acopera turbina pentru a vedea daca e sau nu fisurata. Se vede greu si trebuie multa atentie, tabla nu se poate da de tot jos.
Sper sa fie de folos cuiva. Daca cineva mai are informatii aditionale despre aceasta problema ii rog sa posteze aici.