- Sezran
- OP
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
pentru ca popma centrala scapa lichid de frina, e timpul sa i se schimbe garniturile. nu mai am incredere deloc in service-uri (desi aveam programare, cilindrul de frina din spate l-am schimbat singur) as vrea sa ma ocup si de garniturile astea.
as avea nevoie de un ghid, preferabil din partea cuiva care a facut aceasta operatie.
multumesc.
as avea nevoie de un ghid, preferabil din partea cuiva care a facut aceasta operatie.
multumesc.
- Sezran
- OP
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
pletero
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 fsi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2006
- Mesaj Privat
- razvu77
- **
- 201 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Astra 1995 C20XE
razvu77
- Mesaje scrise: 201
- Locatie:
- Masina: Astra 1995 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
- razvu77
- **
- 201 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Astra 1995 C20XE
razvu77
- Mesaje scrise: 201
- Locatie:
- Masina: Astra 1995 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
operatia in sine: scoti likidul de frana din borcan cu o seringa,desfaci conductele metalice de pe corpul pompei(keie de 10 parca),desfaci cele 2 suruburi care prind corpul pompei pe tulumba servofranei(keie de 13 parca)....e voila ...cand scoti pistonul din corpul pompei daca i l ajuti prin orficiile conductelor sa folosejti plastic sau lemn nicidecum metal ca zgarii cilindrul...skimbi garniturile....operatia inversa...completat likid...aerisit frane...si ne spui tu ce s a mai intamplat si sa nu uiti sa pui o carpa cand faci operatia de desfacere a pompei sa nu pice likid de frana pe caroserie; succes!
- Sezran
- OP
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
bineinteles ca nu vreau sa ma joc cu nimic. de aia si intreb inainte, ca sa fiu pregatit. am prins curaj dupa operatia cu cilindrul de la roata din spate, care mi-a iesit foarte bine.
totusi prefer sa schimb garniturile decit sa iau o pompa noua cu totul, daca cea actuala are cilindrul bun; raportul de pret e 1 la citeva zeci. (pompa sh oricum nu iau). am luat in considerare si varianta pompei noi, in caz de nevoie.
in afara de rugina (de asta scrie in tis) ce altceva ar mai putea fi defect la cilindru? zgirieturi?
Ultima modificare făcută de Sezran la Mie 19 Sep, 2007 4:42 pm
totusi prefer sa schimb garniturile decit sa iau o pompa noua cu totul, daca cea actuala are cilindrul bun; raportul de pret e 1 la citeva zeci. (pompa sh oricum nu iau). am luat in considerare si varianta pompei noi, in caz de nevoie.
in afara de rugina (de asta scrie in tis) ce altceva ar mai putea fi defect la cilindru? zgirieturi?
Ultima modificare făcută de Sezran la Mie 19 Sep, 2007 4:42 pm
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Sezran
- OP
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
azi mi-am luat inima in dinti si taurul de coarne si am facut operatia. cost total: 180.000 lei vechi (pretul setului de garnituri). manopera nu se pune.
intr-adevar o operatie foarte simpla (multumesc pentru incurajari). cu gindul la povestile cu garnituri puse invers am facut si poze in timpul demontarii, ca sa fiu sigur ca pun totul cum trebuie.
puncte mai dificile: demontarea conductelor de frina - la doua din ele piulita de fixare s-a lasat mai greu - si spalarea rezervorului de lichid de frina. incredibil cit de multa mizerie (noroi de-a dreptul) era in acel borcan si in pompa. din pacate rezervorul are un compartiment aproape inacesibil, pe care nu am putut sa il curat ca la carte, doar la un nivel acceptabil.
am facut si aerisirea si acum am frina foarte buna (facut si test de drum, prin cartier).
intr-adevar o operatie foarte simpla (multumesc pentru incurajari). cu gindul la povestile cu garnituri puse invers am facut si poze in timpul demontarii, ca sa fiu sigur ca pun totul cum trebuie.
puncte mai dificile: demontarea conductelor de frina - la doua din ele piulita de fixare s-a lasat mai greu - si spalarea rezervorului de lichid de frina. incredibil cit de multa mizerie (noroi de-a dreptul) era in acel borcan si in pompa. din pacate rezervorul are un compartiment aproape inacesibil, pe care nu am putut sa il curat ca la carte, doar la un nivel acceptabil.
am facut si aerisirea si acum am frina foarte buna (facut si test de drum, prin cartier).
pluciro
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2006
- Mesaj Privat
Daca tot ai facut poze in timpul demontarii, pune-le te rog pe forum, sa se mai lamureasca curiosii.
Si pe mine m-ar bate gandul la asa ceva, ca franele mele sunt tare moi, si nici lichidul de frana nu cred ca se fi shimbat in ultimii ani (fostul proprietar).
In mod special am remarcat ca roata (geanta) fata stanga se incalzeste bine, chiar si dupa un drum relativ scurt de 2-3 km; in timp ce celelalte genti sunt relativ reci. Cred ca unul din cele 2 circuite de frana functioneaza mai bine decat celalalt.
Vectra A-1992, C18NZ
Si pe mine m-ar bate gandul la asa ceva, ca franele mele sunt tare moi, si nici lichidul de frana nu cred ca se fi shimbat in ultimii ani (fostul proprietar).
In mod special am remarcat ca roata (geanta) fata stanga se incalzeste bine, chiar si dupa un drum relativ scurt de 2-3 km; in timp ce celelalte genti sunt relativ reci. Cred ca unul din cele 2 circuite de frana functioneaza mai bine decat celalalt.
Vectra A-1992, C18NZ
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
pluciro
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2006
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
pluciro
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2006
- Mesaj Privat
- Sezran
- OP
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
iata si pozele:
in poze se vad partile componente ale pistonului pompei de frina. "pistonul" e format de fapt dn doua pistoane si un arc separat (cel din stinga). piesele sint asezate in ordinea in care se afla in interiorul pompei, capatul cu arcul la "virf" (in partea din fata), celalalt capat la tamburul servofrinei.
1, 2, 3, 4 - garniturile care trebuie schimbate. 1, 2 si 4 sint identice, 3 este diferita. din poza se vede pozitia pentru 2 si 4, celelalte doua sint puse invers.
garnitura 1 se scote usor cu o surubelnita, fara a afecta interorul cilindrului (oricum nu ajunge acolo pistonul). ea etanseaza capatul pompei, la trecerea spre tamburul servofrinei.
cu un instrument de lemn (am folosit un betisor din cele care sint legate de borcanele de miere la supermarket) se comprima pistonul si se extrage inelul acela incomplet care se vede in prima poza. el impiedica pistonul sa iasa din cilindru.
se comprima pistonul cu betisorul de lemn si arcurile arunca afara primul piston, cel mic. nu iese complet, dar suficient cit sa il poti apuca cu 2 degete si sa il tragi afara.
pentru al doilea piston, cel cu arcul pe el, manualul zice ca se baga aer comprimat in cilindru ca sa iasa. eu l-am comprimat cu betisorul de lemn, am intors cilindrul cu gura in jos si am tras repede betisorul afara. arcurile l-au aruncat afara.
garniturile 2 si 4 se schimba usor. pentru numarul 3 e mai putin mai complicat, trebuie trasa afara peste arcul de pe pistonul mare. se scoate de pe pozitie si apoi se roteste urmarind spirele arcului pina in virf. cea noua se pune asemanator.
se pun inapoi in cilindru arcul, pistonul mare, pistonul mic, se comprima pistonul si se monteaza siguranta, apoi se pune si garnitura 1. pompa e completa si gata de montat pe masina.
ps: dupa demontare, am curatat totul cu o cirpa, de resturile de lighid de frina si mizerie.
in poze se vad partile componente ale pistonului pompei de frina. "pistonul" e format de fapt dn doua pistoane si un arc separat (cel din stinga). piesele sint asezate in ordinea in care se afla in interiorul pompei, capatul cu arcul la "virf" (in partea din fata), celalalt capat la tamburul servofrinei.
1, 2, 3, 4 - garniturile care trebuie schimbate. 1, 2 si 4 sint identice, 3 este diferita. din poza se vede pozitia pentru 2 si 4, celelalte doua sint puse invers.
garnitura 1 se scote usor cu o surubelnita, fara a afecta interorul cilindrului (oricum nu ajunge acolo pistonul). ea etanseaza capatul pompei, la trecerea spre tamburul servofrinei.
cu un instrument de lemn (am folosit un betisor din cele care sint legate de borcanele de miere la supermarket) se comprima pistonul si se extrage inelul acela incomplet care se vede in prima poza. el impiedica pistonul sa iasa din cilindru.
se comprima pistonul cu betisorul de lemn si arcurile arunca afara primul piston, cel mic. nu iese complet, dar suficient cit sa il poti apuca cu 2 degete si sa il tragi afara.
pentru al doilea piston, cel cu arcul pe el, manualul zice ca se baga aer comprimat in cilindru ca sa iasa. eu l-am comprimat cu betisorul de lemn, am intors cilindrul cu gura in jos si am tras repede betisorul afara. arcurile l-au aruncat afara.
garniturile 2 si 4 se schimba usor. pentru numarul 3 e mai putin mai complicat, trebuie trasa afara peste arcul de pe pistonul mare. se scoate de pe pozitie si apoi se roteste urmarind spirele arcului pina in virf. cea noua se pune asemanator.
se pun inapoi in cilindru arcul, pistonul mare, pistonul mic, se comprima pistonul si se monteaza siguranta, apoi se pune si garnitura 1. pompa e completa si gata de montat pe masina.
ps: dupa demontare, am curatat totul cu o cirpa, de resturile de lighid de frina si mizerie.