Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • marian-andi

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 y17dty
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
am un astra caravan 2002 motor1.7dti climatronic
vara trecuta am incarcat cu freon a mers 2 saptamini si gata nu mai cupleaza
am gasit ulei la fulia compresorului si capota murdara deasupra lui
mai poate fi reparat? ce are?unde?
sunt din vrancea


Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General

Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.

Skip ads

  • malexis

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1994 x17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2010

  • Mesaj Privat
- costurile de reparatie ale compresorului probabil sunt mai mari decat cele de achizitionare a unui compresor second hand.

IMP. freonul din instalatia A/C se tederioreaza daca compresorul nu este pornit pt o perioada indelungata; * se recomanda pornirea compresorului de A/C cel putin odata in fiecare luna pt cateva minute .. chiar si iarna.[b]
  • ursuarmy

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 1998 x22xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2011

  • Mesaj Privat
salut! sunt nou proprietar opel corsa b benzina 1,2 fiind iarna, nu am fost atent, si pare ca nu cupleaza ac
ce pot face, deoarece masina fara ac mi se pare 'coaja"?
mai ma 2 probeleme:
- butonul deschidere portbagaj blocat. nu lasa cheia sa invarta, dar centralizata se aude ca declanseaza
- antena plafon rupta.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@malexis: Nu freonul, nu se deterioreaza, ci numai O-ringurile si garniturile daca nu sunt "udate de freon", de aceea se recomanda pornirea macar o data la doua saptamani. Dar as avea o intrebare: Cum faci dezaburirea daca nu pornesti AC?

@ursuarmy: Citeste aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7350


Ultima modificare făcută de LDivora la Vin 04 Mar, 2011 7:19 pm
  • marian-andi

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 y17dty
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
care oringuri (cate) trebuie schimbate? nu mai cupleaza de 8 luni
vreau sa-i schimb presetupa si filtru dehidrator
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Daca ai noroc, nici unul, daca nu, unul, mai multe sau toate, depinde pe unde pierde freonul. Asta daca nu ai si pori sau fisuri la condensor sau conducte.
  • marian-andi

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 y17dty
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
pentru a gasi toate pierderile trebuie sa-i fac o verificare cu UV inainte sau dupa schimbarea presetupei?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Dupa.
  • marian-andi

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 y17dty
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
multumesc
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
[quote="marian-andi"]am un astra caravan 2002 motor1.7dti climatronic
vara trecuta am incarcat cu freon a mers 2 saptamini si gata nu mai cupleaza
am gasit ulei la fulia compresorului si capota murdara deasupra lui
mai poate fi reparat? ce are?unde?
sunt din vrancea

Salut! am avut exact aceeasi problema.ulei la fuia compresorului=semering presotupa dus.daca ai incarcat,asta inseamna ca problema era mai veche...Am cumparat semeringul cam 50 lei numai,nu am gasit tot kitul de garnituri,(cum este recomandat sa-l schimbi la fiecare demontare a compresorului) apoi am fost la un "nea'' gica sa-mi faca presa extractoare a fuliei ,25 de lei,un surub mai mare cu un alt surub in interior,daca-i duci compresorul,stie ce sa-i faca un strungar,apoi m-am apucat de demontat.la reansamblare am uns cu ulei oringurile capacelor pentru a nu produce zgarieuri la inchidere,apoi am fost la incarcare freon/ulei si am 2 ani deja de cand nu mai exista probleme.posibil costul actual sa fie un pic mai mare,dar un compresor SH sare de 200E si ..s-ar putea sa tina o luna,doua,tinand cont de faptul ca a fost demontat de pe o masina cine stie cand.. la care adaugi costul reincarcarii... daca nu ai curaj,apeleaza la un service si pune pretul la balanta.succes!
  • marian-andi

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 y17dty
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
pt micky001
multumesc de informatie
trebuie sa schimb presetupa sau semeringul?sunt acelasi lucru?
piesele de unde le-ai procurat?kitul de garnituri ce implica?
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat



semeringul l-am cumparat de pe stoc la Auto Pro Dac Constanta,de unde sunt.O ring-urile sunt inelele alea mari care etanseaza capacele compresorului,pe care nu le aveau pe stoc si ma cam grabeam ,asa ca nu le-am mai schimbat.recomandat este insa sa fie si alea schimbate.dupa reparatie e necesara si o verificare UV sa nu ai si alte pierderi.In cazul meu,mi-am incarcat singur instalatia,ca ma saturasem de dat banii pe la service,asa ca mi-am facut rost de furtune,quick connect pt instalatie,robineti,bateria de manometre joasa si inalta,butelia de freon...nu e tocmai automatizat sistemul,dar m-am descurcat si nu am mai avut probleme,apoi am mai lucrat cateva compresoare.Sigur asta este problema si rezolvarea ei evident.freon 134A,950 cl,ulei pt 134 A 250 cl,dar asta stiu cei ce-ti vor incarca instalatia.
  • marian-andi

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 y17dty
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
semeringul are cauciucul verde sau negru?
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
verde.corect,inseamna ca esti pe drumul bun!succes!
  • marian-andi

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 y17dty
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
presa pt extractia semeringului este mai speciala sau merge una obisnuita in 3 brate pt rulmenti?
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
nu am piesa acum sa-i fac o poza,dar e simpla,oricum trebuie sa dai jos compresorul.apoi dupa ce desurubezi piulita din capul axului care fixeaza fulia,ai sa observi ca peretii interiori ai fuliei,unde a stat piuluita "ingropata",sunt filetati.acesta este filetul si pasul filetului exterior al presei,care o sa se insurubeze in fulie.apoi prin aceasta piesa,strungarul o sa dea o alta gaura cu filet,prin care va introduce un surub,care prin strangere va impinge in ax,extractand fulia.apoi o sa dai in spatele fuliei de o siguranta szeger interioara,care fixeaza semeringul.in rest e simplu.atentie la oringurile dintre compresor si conducte,in mod normal ar trebui schimbate si acestea odata desfacute.sunt ca niste saibe cu camase de teflon pe interior.cum am mai spus,eu unul am schimbat numai semeringul,dar recomandat este sa le schimbi si pe acestea,sa nu ai surpriza sa piarda freon ulterior pe acolo.
deci presa se insurubeaza pe fulie,iar surubul care trece prin ea impinge in ax.nu merge cu altceva,gen presa cu gheare(extractoare).si bineanteles,nu incerca sa bati in ax...
acum mi-am amintit ca nu o sa ai nevoie decat de scoaterea fuliei(discul ala care se invarte cu ax cu tot),nu dezansamblezi tot compresorul cum am facut eu.tu schimbi numai semeringul
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat



in imaginea cu presa,piesa din dreapta sus este cea car se insurubeaza pe fulie,si prin interiorul ei trece surubul care va presa in ax,fortand astfel extragerea fuliei.asta este presa de pe TIS,dar si a mea arata cam tot asa,cu toate ca a fost gandita direct de "ne'a Gica"

in imaginea din stanga jos,este reprezentata introducerea semeringului ,cu un tub,pentru a putea presa uniform in semering la fixarea lui
  • marian-andi

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 y17dty
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
pot face reparatia cu compresorul pe masina?
garnituri; oringuri se gasesc la set separat sau cu semeringul?
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Mai sincer la asta nu m-am gandit.E o idee.Personal nu cred ca ar fi vre-o problema in afara pozitiei totusi cam inghesuite,si a faptului ca totusi trebuie sa-ti confectioneze careva presa aia.Cum ti-am spus,eu am gasit semeringul numai,dar tipul de la magazin mi-a spus atunci ca nu mai are kit de reparatie,decat semering separat.Asa ca banuiesc se gasesc si celelalte oringuri.Dar daca tu nu demontezi compresorul de pe pozitie,nu ai alte chestii de schimbat,decat semeringul.Uleiul pe care l-ai gasit pe fulie si pe capota sau elementele din jurul fuliei provine de la semering si a fost aruncat de miscarea centrifugala a fuliei,impins de presiunea freonului pe care ulterior l-ai pierdut.
  • marian-andi

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 y17dty
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
trebuie sa schimb distributia este necesara schimbarea pompei de apa?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR