ion-marin
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 1999 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2011
- Mesaj Privat
ion-marin
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 1999 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2011
- Mesaj Privat
- draghici florin
- *
- 44 mesaje
- din 21 Dec 2010
- Astra 2000 1,7dty
- Bucuresti
draghici florin
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 1,7dty
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2010
- Mesaj Privat
Pt inceput se scoate borna de la baterie, apoi cureaua de accesorii prin detensionarea intinzatorului.
Apoi se scoate scutul mare(cu tot cu cel mic), se desfac cele doua claxoane cu tot cu supotul lor comun de prindere, se desface furtunul de ungere a pompei de vacuum( ai grija sa nu pierzi garniturile de cupru) se scot furtunele de vacuum din pompa(parca sunt 2)(vezi ca mai e un furtun de retur pentru ulei, in total 4 furtune cu tot cu cel de ungere), se scoate mufa de excitatie, se desface cablul de + (cu grija ca are un fel de izolatie in jurul surubului prins de punte care e casanta). Apoi se desfac cele doua suruburi de prindere a alternatorului.
Dupa scoaterea celor doua suruburi alternatorul trebuie rasucit inspre zona claxoanelor caci pe acolo se scoate, cu fulia inainte(parca). Dupa ce l-ai scos desfaci cele 3 suruburi ale pompei de vacuum(cu grija sa nu strici capul suruburilor pt ca daca ai facut asta te vede Doamne-Doamne), inainte de a da jos pompa e bine sa marchezi pozitia acesteia cu un marker printr-o dunga atat pe pompa cat si pe alternator pentru a nu avea surprize la montare. Se da jos pompa apoi se desfac suruburile ce tin capacul alternatorului si piulitele ce tin puntea si releul prinse de acesta(ai 5 suruburi mici, 2 de la releu si 3 de la punte. Mai trebuie desfacuta si cea de a doua piulita de la surubul mare pe care vine prins firul de + la alternator). Se scoate cu grija capacul prin ciocanire usoara pana acesta iese. Vei vedea puntea de diode si regulatorul. Ai nevoie de un letcon puternic pentru a desprinde cele 4 fire ale alternatorului de pe punte. Mare grija cu capacul de plastic in care e prinsa puntea cu suruburile gen prezon. Se vor scoate aceste suruburi cu mare grija prin bataie cu un ciocan, fara a crapa respectivul capac. Apoi se demonteaza puntea si regulatorul, se inlocuesc aceste 2 repere cu altele noi(se vor uni intre ele cu surub si cate doua piulite sau cu pop-nituri) si se fac toate operatiile in ordine inversa
Apoi se scoate scutul mare(cu tot cu cel mic), se desfac cele doua claxoane cu tot cu supotul lor comun de prindere, se desface furtunul de ungere a pompei de vacuum( ai grija sa nu pierzi garniturile de cupru) se scot furtunele de vacuum din pompa(parca sunt 2)(vezi ca mai e un furtun de retur pentru ulei, in total 4 furtune cu tot cu cel de ungere), se scoate mufa de excitatie, se desface cablul de + (cu grija ca are un fel de izolatie in jurul surubului prins de punte care e casanta). Apoi se desfac cele doua suruburi de prindere a alternatorului.
Dupa scoaterea celor doua suruburi alternatorul trebuie rasucit inspre zona claxoanelor caci pe acolo se scoate, cu fulia inainte(parca). Dupa ce l-ai scos desfaci cele 3 suruburi ale pompei de vacuum(cu grija sa nu strici capul suruburilor pt ca daca ai facut asta te vede Doamne-Doamne), inainte de a da jos pompa e bine sa marchezi pozitia acesteia cu un marker printr-o dunga atat pe pompa cat si pe alternator pentru a nu avea surprize la montare. Se da jos pompa apoi se desfac suruburile ce tin capacul alternatorului si piulitele ce tin puntea si releul prinse de acesta(ai 5 suruburi mici, 2 de la releu si 3 de la punte. Mai trebuie desfacuta si cea de a doua piulita de la surubul mare pe care vine prins firul de + la alternator). Se scoate cu grija capacul prin ciocanire usoara pana acesta iese. Vei vedea puntea de diode si regulatorul. Ai nevoie de un letcon puternic pentru a desprinde cele 4 fire ale alternatorului de pe punte. Mare grija cu capacul de plastic in care e prinsa puntea cu suruburile gen prezon. Se vor scoate aceste suruburi cu mare grija prin bataie cu un ciocan, fara a crapa respectivul capac. Apoi se demonteaza puntea si regulatorul, se inlocuesc aceste 2 repere cu altele noi(se vor uni intre ele cu surub si cate doua piulite sau cu pop-nituri) si se fac toate operatiile in ordine inversa
ion-marin
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 1999 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2011
- Mesaj Privat
Multumesc florine pentru raspuns,problema mea e alta eu am probleme cu electromotorul nu cu alternatorul dupa ce dau la automat si porneste motorul, bendixul nu revine imediat ramane cuplat pe volanta inca vreo 10- 12 secunde timp in care scoate un sunet ciudat .Nu stiu unde amplasat la motoarele y17dti,la mine la x17dtl este amplasat pe motor in partea dinspre habitaclu,o pozitie destul de incomoda si inaccesibila. Daca ai vreo idee despre cum se demonteaza de pe motor da-mi si mie un sfat,mersi.
- draghici florin
- *
- 44 mesaje
- din 21 Dec 2010
- Astra 2000 1,7dty
- Bucuresti
draghici florin
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 1,7dty
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2010
- Mesaj Privat
- acsic
- ***
- 669 mesaje
- din 23 Aug 2010
- Constanta
acsic
- Mesaje scrise: 669
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2010
- Mesaj Privat
am avut si eu aceiasi problema cu electromotorul cand porneam masina se auzea un sunet ciudat un fasait... am fost la un meserias mi-a dat electromotorul jos credeam ca este de la carbuni dar este un plastic pe deasupra bendixului si era crapat spart facut tandari... m-a costat plasticul acela cu zimti 15 ron + manopera 100 ron !
- tudor-d
- **
- 103 mesaje
- din 10 Aug 2008
- Astra 1999 X17DTL
- Galati
tudor-d
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 1999 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2008
- Mesaj Privat
La X17DTL electromotorul este pozitionat inspre habitaclu sub galeria de evacuare, implicit turbina. In afara de demontat scutul nu scapi pana nu demontezi galeria de evacuare, o conducta de la turbina. Spatiul de lucru e foarte restrans, de preferar este odata demontat electromotorul e sa-i faci o reparatie capitala, pentru a te scuti o vreme indelungata de probleme in acel sector.
ion-marin
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 1999 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2011
- Mesaj Privat
- tudor-d
- **
- 103 mesaje
- din 10 Aug 2008
- Astra 1999 X17DTL
- Galati
tudor-d
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 1999 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2008
- Mesaj Privat
Ideia este ca pompa de vacuum trage aer nu baga, deci uleiul nu prea are de unde sa vina decat din valva egr sau pompa de vacuum este uzata si nu face sufucienta presiune. Pedala de frana cum este? tare sau moale.
Ulei am gasit si eu in convertorul presiune, dar l-am schimbat. Se poate monta o supapa unisens, experimental, nu cred ca influenteaza cu vre-o ceva functionarea motorului.
On topic: Pasii de demontare al electromotorului il gasesti in manualul de reparatie astra g. Pentru alte detalii trimite-mi PM.
Ulei am gasit si eu in convertorul presiune, dar l-am schimbat. Se poate monta o supapa unisens, experimental, nu cred ca influenteaza cu vre-o ceva functionarea motorului.
On topic: Pasii de demontare al electromotorului il gasesti in manualul de reparatie astra g. Pentru alte detalii trimite-mi PM.
Andr3yoo
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2010
- Mesaj Privat
acsic a scris:am avut si eu aceiasi problema cu electromotorul cand porneam masina se auzea un sunet ciudat un fasait... am fost la un meserias mi-a dat electromotorul jos credeam ca este de la carbuni dar este un plastic pe deasupra bendixului si era crapat spart facut tandari... m-a costat plasticul acela cu zimti 15 ron + manopera 100 ron !
salut poti sa imi zici si mie de unde ai achizitionat acel plastic. Daca vorbesti despre plasticul acela pe care sa pimba cele 3 pinioane din electromotor. RESPECT
ploscnicu
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
- electronistul21
- **
- 270 mesaje
- din 02 Feb 2011
- Astra 2009 z14xep
- Galati
electronistul21
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2009 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2011
- Mesaj Privat
- Petre Valentin
- **
- 70 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Astra 2004 z17dtl
- Bucuresti
Petre Valentin
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Imi cer scuze ca reinvii acest topic...dar am tot cautat pe la noi pe aici pe forum dar nu am gasit nimic care sa ma lamureasca exact.Este vorba de electromotorul la z17dtl,se pare ca aproape 9 ani ia fost deajuns.Ideea este ca vreau sa il dau jos de masina sa vad ce are.Pe sus pe la motor nici o sansa sa il dau jos,am reusit cat de cat sa pun mana pe el dar nu imi dau seama nici macar pe unde vine vreun surub.Am suspendat masina (partea din fata) si am dat jos capacul de la scutul din plastic (cel care se da cand faci schimbul de ulei)....dar nici o treaba tot nu ajung la el.Zic sa desfac tot scutul de plastic sa vedem daca reusesc sa fac ceva.Din ce am observat eu...oare nu cumva trebuie sa desfac si planetara din dreapta?Un coleg spunea un pic mai sus ca la XDTL trebuie demontata galeria de evacuare si o conducata de la turbina.Oare la Z17DTL tot asa trebuie?Rog pe cineva care s-a lovit de aceasta problema sa ma lumineze si pe mine...
- Petre Valentin
- **
- 70 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Astra 2004 z17dtl
- Bucuresti
Petre Valentin
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Numai pe elevator sau rampa se ajuge la electromotor, este pozitionat deasupra planetarei dreapta acolo unde intra in cutie ,dai jos acumulatorul si suportul pe care sta desfa cu cu 19 surubul care fixeaza dinspre carcasa cutiei una dintre prinderi ,surubelnita in cruce scurta pentru firul de la starter,cheie de 13 pentru plusul de pe starter, pe jos cu 13 desfaci piulita de pe prezonul de jos si scoti firul de masa,apoi cu 17 dai jos prezonul si electromotorul este liber.Sa-l scoti pe langa planetara e cam problema ca se desface returul care intra in baie de la termoflot se da intr-o parte acel furtun sa fie mai mult loc si dupa ce rotesti de el are o pozitie cand iese printre pompa de injectie planetara si suportul timoneriei.Simplu nu?
Ieri am executat unul,dureaza mai mult sa-l scoti dupa ce-l desfaci decat reparatia propriuzisa.
Ieri am executat unul,dureaza mai mult sa-l scoti dupa ce-l desfaci decat reparatia propriuzisa.
- Petre Valentin
- **
- 70 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Astra 2004 z17dtl
- Bucuresti
Petre Valentin
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Multumesc mult colegu" pentru detalii.Vreau sa spun ca am stat ieri o jumatate de ora pe sub ea si nu mai puteam de spate.O mai las un pic sa mai se incalzeasca afara,sa vina macar cateva grade cu plus.Pana atunci am apelat la vechea Dacie 1310.
As mai avea o rugaminte la voi.Are cineva vreo poza la acest tip de motor dar facuta din spate pe partea unde vine electromotorul?eu am gasit una dar nu ma ajuta cu nimic
As mai avea o rugaminte la voi.Are cineva vreo poza la acest tip de motor dar facuta din spate pe partea unde vine electromotorul?eu am gasit una dar nu ma ajuta cu nimic
- Petre Valentin
- **
- 70 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Astra 2004 z17dtl
- Bucuresti
Petre Valentin
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Gataaa!Am rezolvat problema.Am suspendat masina de fata pe doi butuci de lemn,cam o jumatate de metru de la pamant astfel incat sa aibe loc sa iasa scutul lejer pe sub ea,mi-am improvizat un bec ca sa pot sa vad bine tot ce este pe sub ea si am inceput sa desfac dupa spusele colegului "mecaNIK".Am reusit sa dau electromotorul jos(nu am mai desfacut returul care intra in baie de la termoflot).Eu am avut cheie cu "criket" (sau cum ii zice) si intr-adevar s-a dovedit foarte utila.Intr-adevar carbunii erau dusi si un pic rotorul imuscat dar cu ocazia asta l-am desfacut bucata cu bucata,l-am curatat bine,bine si apoi uns cu vasilina fiecare particica.Multi de la piese auto va vor spune ca nu se produc piese pentru acest tip de electromotor "hitachi" ca se achizitioneaza cu totul.Din cea am observat eu se potriveste si platoul de carbuni de la solenza 1.9 diesel cu mici adaptari sau daca nu se scot doar carbunii si se lipesc pe platoul vechi.Acum vin si eu cu doua intrebari...
Aveti idee daca rotorul de la electromotrul de logan 1.5 dci se potriveste si la cel de opel ca din cate am observat eu sunt cam la fel?
Cand am montat scutul de plastic la loc am scos aceea pasla care era pe el pentru ca era imbibata cu apa cu toate ca numai circulasem de o luna cu masina.Am facut rau sau am facut bine..?
Aveti idee daca rotorul de la electromotrul de logan 1.5 dci se potriveste si la cel de opel ca din cate am observat eu sunt cam la fel?
Cand am montat scutul de plastic la loc am scos aceea pasla care era pe el pentru ca era imbibata cu apa cu toate ca numai circulasem de o luna cu masina.Am facut rau sau am facut bine..?
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
- dixanu86
- **
- 116 mesaje
- din 21 Jun 2010
- Astra 1999 x16xel
- Vrancea
dixanu86
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2010
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Intre 40-60 lei,la pretul asta adaptarile nu-si mai au rostul chiar daca nici CARGO nu-i o firma de top.Referitor la vaselina folosita...e foarte important sa se greseze absolut la limita angrenajele reductorului doar sectorul dintat si rulmentii cu ace din fiecare roata dintata(3buc.) furca bendixului iar bucsile grafitate se ung doar cu o picatura de ulei,daca se pune acolo vaselina in timp poate sa se usuce si impreuna cu materialul din uzura devine abraziva si distruge bucsa.