Am avut o problema cu aburirea geamurilor. Mai exact, tot drumul de la bucuresti la iasi l-am facut cu aeroterma la maxim si cu ac-ul pornit.
Nici in oras nu-mi era rusine, cam aceeasi problema.
Buun. Aseara m-am enervat si m-am apucat de cautat solutii. Din fericire, am rezolvat problema prin apasarea a doua butoane.
Mentionez ca masina este dotata cu climatronic (nu stiu daca exista b2 fara).
Ce se intampla? Se pare ca la b2, sub 5 grade celsius nu mai porneste compresorul de ac sau nu mai funcitoneaza la parametrii normali. Lucru care la mine s-a confirmat. Diferenta dintre ac-on si ECO era insesizabila. Drept urmare, dezaburirea practic nu se facea (dupa o ora de functionare in continuu geamurile spate tot aburite si parbrizul pe un sfert). Problema insa nu era de aici, cum urmeaza sa aflati din cele de mai jos.
Ce am aflat? Se pare ca la Omega B 2000 2001 2002 cu climatronic ( ECC ) la temperaturi sub 5 grade celsius si cu o baterie neincarcata complet (lucru care poare rezulta foarte usor cu ajutorul mai multor factori), clapete de la recirculare trece automat pe pozitia de reciculare daca voltajul scade sub 9 volti chiar si pentru o fractiune de secunda (12v in baterie, plus pornirea motorului.. se ajunge unde trebuie ). Adica se deregleaza automat.
Cum se rezolva? (binenteles cu motorul pornit si climatronicul functionand)
Se apasa butonul AUTO, apoi se apasa butonul de recirculare (apar pe display cele trei sagetele, fara A in mijloc), se asteapta 2 secunde si se reapara butonul de recirculare. GATA !
Aseara am testat ce am scris mai sus. Nu trebuie sa mai spun ca a functionat, nu? Mai mult, acum nu mi se aburesc geamurile nici pe ECO. (nu stiu cum a ajuns pe eco, nu tin minte sa fi apasat eu buton, mai era cineva in masina, dar vazand ca nu se abureste, am lasat pe eco)
Subject: Electronic air conditioning ECC - Window fogging after engine start
Models: Engines:
Option:
Omega-B 2000...2002 All ECC
Complaint: The windscreen will suddenly start to become fogged at inner side caused due to increasing humidity inside the car.
Cause: At outside temperatures of 5 ° C and less with a battery which is not fully charged, recirculation flap is switching to recirculation mode if the supply voltage drops below 9 V for short time.
Production: As of VIN W0L0VBF6921013332 a corrective action has been introduced in production.
Remedy:
In case of customer complaints see the following instruction. This failure can be identified when the problem disappears after switching-on and off the air recirculation function. Procedure: First switch on Auto mode, switch-on the air recirculation by pressing the button A once (3 round arrows will be indicated, without "A" in the middle). Now the ECC will recognize the correct flap position. Wait 1-2 s and then switch-off the air recirculation by pressing the button A again.
FunctionalGroup: D - Heating/Ventilation/Air conditioning
Complaint Group: 13 - No/Poor Function
Trouble Code: Non
Daca remediul acesta nu functioneaza, este posibil sa aveti scurgeri de antigel de la radiatorul de caldura sau de la o valva de control.
mi se aburesc geamurile nu merge dezaburirea imi ingheata geamurile abur