In viitor, cumparatorii de autovehicule Astra vor putea alege intre unsprezece variante de motorizari, avand intre 90 si 240 CP. Gama de motorizari Astra s-a extins cu doua motoare noi pe benzina extrem de eficiente de 1,6 litri si doua unitati turbo-diesel common-rail 1,7 CDTI, care sunt deja capabile sa atinga standardele de emisii viitoare.
Noul ECOTEC de 1,6 litri (85 kW/115 CP) cu masa optimizata, echipat cu arbore cu came variabil, se alatura motorului cel mai bine vandut TWINPORT de 1,6 litri (77 kW/105 CP). Cu motorul de 115 CP cuplat la o transmisie Easytronic cu cinci trepte, Astra are nevoie doar de 6,3 litri de combustibil la 100 de kilometri. Controlul variabil continuu asupra celor doi arbori cu came este cel care aduce performanta. Cu acest sistem “Cam-Phase”, distributia supapelor poate fi variata, in functie de viteza si de nivelul de incarcare al unitatii de patru supape, pentru o performanta sau un consum optim. Noul motor turbo de 1,6 litri (132 kW/180 CP), care inlocuieste motorul turbo de 2,0 litri cu 125 kW/170 CP si este cuplat la o transmisie de sase trepte in varianta standard, se poate lauda cu o reducere si mai mare a consumului. In comparatie cu predecesorul sau, consumul total este redus cu mai mult de 13 procente, la 7,7 litri la 100 de kilometri.
Noile motoare CDTI de 1,7 litri cu 81 kW/110 CP si 92 kW/125 CP sunt ambele cuplate la o transmisie manuala cu sase trepte si sunt prevazute cu injectie common rail, tehnologie cu patru supape cu control al rotatiei si un filtru de particule care nu necesita intretinere. Disponibile incepand cu primavara anului 2007, acestea vor inlocui unitatile CDTI de 1,9 litri cu 74 kW/100 CP si 88 kW/120 CP.
