- ammorex112
- OP
- 88 mesaje
- din 02 Jul 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
ammorex112
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2007
- Mesaj Privat
salutare tuturor. motorul are 220000km, in vara i-am marit putin presiunea din pompa de ulei ( am comprimat arcul cu 3-4mm) si de atunci am mers citeva mii de km fara probleme. atunci am schimbat si uleiul+filtre, folosesc Q8 Excel 5W-40 cam de 3 ani. mentionez ca am mers cu ea si am folosit-o si in aceasta iarna cind afara erau -12/ -15 grade, fara nici o problema. acum citeva zile (dupa o saptamina de stat) am pornit-o normal, am incalzit-o putin si am plecat. dupa circa 300 metri mi s-a aprins becul de ulei, s-a stins si s-a aprins din nou. am tras imediat pe dreapta si am oprit motorul. de sub capota iesea fum serios, cind m-am uitat, garnitura de la filtrul de ulei era impinsa in afara si improscase ulei pe esapament si pe toata partea din fata a masinii. m-am gindit ca a fost o intimplare, poate s-a slabit filtrul si a sarit cumva ulei pe linga. am dus-o acasa, a doua zi am schimbat filtrul, am pus ulei si cum a pornit motorul iar mi-a aruncat garnitura afara si ulei pe motor. am scos filtrul, i-am pus garnitura la loc, l-am infiletat cu grija, am completat cu ulei si am pornit-o. nu a mai aruncat afara garnitura si nici uleiul, am tinut motorul pornit cam doua ore, l-am turat, l-am curatat si a parut ok. ieri i-am mai dat doua chei si am mai lasat-o la incalzit, de asemenea nu a mai facut probleme. nu am umblat sa ma plimb cu ea, nu eram convins ca s-a rezolvat problema. bine am facut, pentru ca in seara asta i-am dat o cheie si am auzit cum imediat a sarit garnitura de la filtrul de ulei si a curs ulei sub masina. mentionez ca am apasat si pe supapa cu bila de sub filtrul de ulei si functioneaza normal (cel putin asa pare). nu am ulei in lichidul de racire sau invers, uleiul este curat si a stat la nivel cit a mers masina acum doua zile, nu scoate fum si daca scot joja de ulei si tin degetul nu pare sa fie presiune pe acolo.nu scuipa ulei pe la joja iar pe la busonul de umplere sare ulei "normal" cind il scot. daca ar fi presiune prea mare la ulei, nu era mai normal sa sara garnitura cind afara erau -15 grade si uleiul era mai gros?. ce s-ar putea bloca? astept sfaturile voastre. multumesc.
- ammorex112
- OP
- 88 mesaje
- din 02 Jul 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
ammorex112
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2007
- Mesaj Privat
am intrebat prin service-uri si raspunsul majoritar pe care l-am primit a fost "cel mai probabil returul de la pompa de ulei se blocheaza". intrucit vremea nu mi-a permis sa lucrez la masina momentan mai pun intrebari. am rugamintea sa imi spuneti si mie care este traseul uleiului prin motor (in sensul de baie ulei-pompa ulei-filtru ulei-rampa..., cel putin asa banuiesc) si daca mai sint eventual ceva supape pe traseu in afara de cea cu bila din pompa si cea de retinere a uleiului de sub filtrul de ulei. ma gindeam ca poate as mai avea de verificat si alte parti ale circuitului de ungere inainte de a ajunge sa verific supapa cu bila din pompa, sau mai rau, sa schimb pompa de ulei. multumesc pentru orice sfat.
nicu_opel- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2011
- Mesaj Privat
salut,
sunt curios daca ai rezolvat problema.
as fi fost tentat sa pun si eu un distantor de 1-1.5mm grosine ca sa mai comprim putin arcul supapei de suprapresiune a pompei de ulei (din cauza ca la ralanti am bataie la culbutori).
Ai idee daca surubul acela al supapei de presiune, cel cu hexagon de 24 se poate demonta si ,monta la loc fara sa dau jos suportul compresorului de AC, sau suportul motorului.
De asemenea ai cumva idee cam ce diametru are arcul supapei? ca sa stiu ce diametru trebuie sa aibe distantorul
multumesc anticipat
sunt curios daca ai rezolvat problema.
as fi fost tentat sa pun si eu un distantor de 1-1.5mm grosine ca sa mai comprim putin arcul supapei de suprapresiune a pompei de ulei (din cauza ca la ralanti am bataie la culbutori).
Ai idee daca surubul acela al supapei de presiune, cel cu hexagon de 24 se poate demonta si ,monta la loc fara sa dau jos suportul compresorului de AC, sau suportul motorului.
De asemenea ai cumva idee cam ce diametru are arcul supapei? ca sa stiu ce diametru trebuie sa aibe distantorul
multumesc anticipat