Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,752
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Acum am citit si eu pe site-ul firmei din Pitesti despre ce este vorba. "Unii" dintre colegii de forum, ori nu stiu sa explice ori nu vor sa vanda "pontul" din motive stiute doar de ei...
Firma respectiva, vinde / monteaza un ansamblu catalitic care inlocuieste catalizatorul original + dpf. Acest ansamblu pastreaza permanent o presiune optima in circuitul de evacuare, "pacalind" ECU.
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
"Acest ansamblu pastreaza permanent o presiune optima in circuitul de evacuare, "pacalind" ECU. "
Poti sa detaliezi un pic?
Mai face sau nu mai face regenerare?
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,752
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Pentru posesorii de auto cu DPF care intampina astfel de probleme, am implementat ca si solutie optima cost/performante, un ansamblu catalitic inlocuitor – DPF metallic catalytic converter (DPF-MCC), prevazut cu socluri speciale pentru sondele de presiune si temperatura. Acesta aduce urmatoarele avantaje :

- asigura oxidarea gazelor de esapament prin monolitul ceramic primar, mentinand un procent optim al nivelului de CO si O2
- reduce nivelul NOx si PPM prin actiunea catalica a monolitului metalic cu grad ridicat de impregnare.
- asigura o contrapresiune optima si creste performanta motorului, gratie permitivitatii mari a substratului metalic (200 cpsi)
- scade cosnumul de combustibil, comanda de regenerare facandu-se practic foarte rar.
- permite functionarea in parametrii normali a senzorilor de presiune si temperatura.


Mai pe scurt, un filtru-dpf care retine doar o mica parte din particule, un fel "frana" in fata gazelor pentru metinerea presiunii optime in esapament.

Ps: compatibil decat cu motoarele 1.3cdti si 1.9cdti.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Frumos enuntat (traiasca marketingu'!), dar gresit pentru ai nostri posesori de Z13DTx si Z19DTx.
Iata ce zice taica TIS:
Question 9: Is the DPF sensor important for the regeneration procedure?
Answer: The sensor does not initiate the regeneration, which is based on a model. The DPF sensor fulfils purely a diagnostic function to monitor the counter-pressure in the DPF.


Adicatelea, pe graiul nostru, oricat de frumos i-as explica eu (depefe-wannabeu) senzorului ca aerul trece frumos p-acilisa si nu e necesara regenerarea, ECU motor nu tine cont de ce-i sopteste senzoru'. Si bang! un dieget!
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,752
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Eu aia am dedus din descrierea lor, cel putin asta da de inteles. Inseamna ca "regenerarile" se vor face la fel de des (normal), doar ca filtrul ala nu prea are sanse sa se mai infunde. (zic eu...)
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Fara a cunoaste direct produsul, asta deduc si eu din textele lor - cumperi un filtru mai permisiv.
Deci scot fum ca unul fara DPF si am in continuare parte de regenerari. Ce am rezolvat?
Motorina in ulei tot voi avea, la semafor voi fi la fel de des alertat ca mi-a luat foc masina (face regenerare), consumul tot ala.

In ultimii ani am constatat ca DPF-ul nu se infunda pentru ca asa vrea el. DPF-ul nu e deloc "the bad guy".
Avem asa: EGR, furtunase DPF, senzori temp, termostat, electrovalva turbo, injectoare, axa fara came si cred ca mai scot vreo 2 factori ce pot duce la blocarea DPF-ului.
Dar pe langa toate astea, cea mai vinovata este gestiunea idioata. Adica software-ul, care nu aude urletele de disperare ale senzorului de presiune diferentiala - saracul, raporteaza presiune tot mai mare dar ECU nu are chef sa faca regenerare!
Si uite-asa ajungi sa ti se opreasca motorul si/sau sa nu mai porneasca, iar ecu raporteaza DPF Saturation sub 80%!

EDIT: Acel filtru trateaza efectul, nu cauza. Uneori ai fi preferat sa se infunde DPF, sa il cureti, sa investighezi si sa gasesti cauza la timp.
Nu dupa ce a picat turbina (2 cazuri concrete in acest topic) sau iti sparge mecanicul gigel DPF-ul, apoi afli ca mai ai si EGR-ul blocat pe deschis iar axa cu came e de fapt fara came (alt caz concret) sau pseudodiagnosticianul tudorel iti scoate ceramica din DPF (slava Domnului ca nu l-a distrus) si apoi te lasa sa te chinui cu pomul de craciun si incercari de regenerare din 10 in 10 km... alt caz concret.

Al doilea edit a fost ca sa scriu "edit" Smile


Ultima modificare făcută de maiandrei la Mie 16 Feb, 2011 2:22 am, modificat de 2 ori în total
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,752
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Normal mi s-ar parea ca si acel senzor sa aibe un rol hotarator in initierea procesului de regenerare. Cand simte ca presiunea depaseste un anumit prag, sa comande regenerarea. (eu defapt asa credeam ca se intampla)
Probabil, contructorul s-a gandit ca ecu va putea fi pacalit prea usor de cine doreste eliminarea filtrului. (Acum imi vin o gramada de idei prin care ai putea simula o presiune oarecare asupra lui.)
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Been there, done that Smile
Am simulat existenta unui DPF cu diferite stari de saturare, chiar si la limita spre eroare de presiune diferentiala prea mica. Degeaba, ECU motor stia una si buna - la cateva sute de km, bang! o regenierare...
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,752
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Care solutie e mai avantajoasa dpdv. financiar? Eliminarea fizica a filtrului + modificarea softului, sau pseudodpf-ul ala?
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Nu am nici cea mai vaga idee.
Daca ai DPF si tinde sa se infunde, cauta-i motivele si rezolva-le.
Daca doar te deranjeaza ca isi face regenerarile si trebuie sa fii mereu atent la el, sa il lasi sa-si faca damblaua, nu stiu cum te ajuta un pseudodpf.
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,752
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Am uitat sa precizez. Minunea aia de pseudodpf, costa 1200lei.
Al meu nu-mi face probleme, doar ca ii port grija. Smile
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
De banii astia iti dezactivezi DPF-ul de doua ori.
  • cnw83
  • Suspendat
  • 11 mesaje
  • din 08 Feb 2011
  • Zafira 2006 z19dt
  • Bucuresti
  • cnw83

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2011

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Fara a cunoaste direct produsul, asta deduc si eu din textele lor - cumperi un filtru mai permisiv.
Deci scot fum ca unul fara DPF si am in continuare parte de regenerari. Ce am rezolvat?
Motorina in ulei tot voi avea, la semafor voi fi la fel de des alertat ca mi-a luat foc masina (face regenerare), consumul tot ala.

In ultimii ani am constatat ca DPF-ul nu se infunda pentru ca asa vrea el. DPF-ul nu e deloc "the bad guy".
Avem asa: EGR, furtunase DPF, senzori temp, termostat, electrovalva turbo, injectoare, axa fara came si cred ca mai scot vreo 2 factori ce pot duce la blocarea DPF-ului.
Dar pe langa toate astea, cea mai vinovata este gestiunea idioata. Adica software-ul, care nu aude urletele de disperare ale senzorului de presiune diferentiala - saracul, raporteaza presiune tot mai mare dar ECU nu are chef sa faca regenerare!
Si uite-asa ajungi sa ti se opreasca motorul si/sau sa nu mai porneasca, iar ecu raporteaza DPF Saturation sub 80%!

EDIT: Acel filtru trateaza efectul, nu cauza. Uneori ai fi preferat sa se infunde DPF, sa il cureti, sa investighezi si sa gasesti cauza la timp.
Nu dupa ce a picat turbina (2 cazuri concrete in acest topic) sau iti sparge mecanicul gigel DPF-ul, apoi afli ca mai ai si EGR-ul blocat pe deschis iar axa cu came e de fapt fara came (alt caz concret) sau pseudodiagnosticianul tudorel iti scoate ceramica din DPF (slava Domnului ca nu l-a distrus) si apoi te lasa sa te chinui cu pomul de craciun si incercari de regenerare din 10 in 10 km... alt caz concret.

Al doilea edit a fost ca sa scriu "edit" Smile

Intradevar am vazut si eu ce au pus pe site, am sunat la ei au un nr de tel acolo mi-au garantat ca masina nu va scoate fum si ca regenerarea se va face mai rar.
Sincer ce sa zic daca iti da garantie si tot ce trebuie poate se merita decat sa il anulez din soft
Eu nu prea sunt adeptul la anulare ce sa zic astep sa intalnesc pe cineva care a facut acolo asa ceva, am inteles ca au fost de prin CT, DB,Ploiesti care au pus dpf la ei si sunt multumiti.
Pot sa spun dor,sa intre aici si sa ne lamureasca si pe noi mai bine
  • catalin052004

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2007 z34es
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2010

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:
crybabyro a scris:...de asemenea, cred cu tarie ca cei care au diesel euro 4 cu filtru de particule SUNT COBAI pentru Opel.
Subscriu.
Au aruncat pe piata un produs slab testat. Posesorii de Euro4 cu DPF au fost un fel de beta-testeri. MOCA!
Ulterior au adaugat un update de soft pentru imbunatatirea gestiunii, au mai bibilit pe ici-colo si iaca noul motor Euro5!

Tin sa iti spun ca acest filtru nu se monteaza numai pe E4 si nu se umbla sa soft
Se monteaza si pe E5 fara probleme si nu se umbla sa soft
Ce zici nu e mai bine sa schimbe omul filtrul sa nu mai intampine probleme garantat 100000 Km,
decat sa resofteze si alte minuni sa dea atatia banii pe resoftari, cand poate sa il schimbe si la revedere Smile Laughing
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,752
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Resoftarea/eliminarea costa jumatate din pretul filtrului respectiv si te scapa pe veci de probleme. Nu 100k km, sau un an - doi cat are garantie.
  • cnw83
  • Suspendat
  • 11 mesaje
  • din 08 Feb 2011
  • Zafira 2006 z19dt
  • Bucuresti
  • cnw83

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2011

  • Mesaj Privat
alexx1402 a scris:Resoftarea/eliminarea costa jumatate din pretul filtrului respectiv si te scapa pe veci de probleme. Nu 100k km, sau un an - doi cat are garantie.

Intreb si eu daca nu te superi, te scapa pe veci dar imi acorda garantie cineva, ca nu imi scoate fum, ca ies la noxe, na nu o sa se mai aprinda in bord becuri si alte cele.
Eu am vazut ca ei iti acorda garantie, asa cum am zis, eu sunt adeptul la inlocuit nu la resoftare si sincer sa fim nu cred ca ti masina o vesnicie si nici chiar 100 mi km
Nu vreau sa crezi ca tin cu cineva sau ceva de genu Doamne fereste
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,752
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Daca vrei garantie 100%, iti cumperi filtru original, care costa vreo 2000eur. (chiar si asa nu e nimic sigur pe termen lung)
Daca ai fi citit topicul asta in intregime si fi gasit raspunsul la toate intrebarile.
  • cnw83
  • Suspendat
  • 11 mesaje
  • din 08 Feb 2011
  • Zafira 2006 z19dt
  • Bucuresti
  • cnw83

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2011

  • Mesaj Privat
alexx1402 a scris:Daca vrei garantie 100%, iti cumperi filtru original, care costa vreo 2000eur. (chiar si asa nu e nimic sigur pe termen lung)
Daca ai fi citit topicul asta in intregime si fi gasit raspunsul la toate intrebarile.

Ai si tu dreptate asa este normal sa cumperi unul nou, dar este 2000 de E asa cum ai zis unele chiar mai mult, daca citeai si tu ce am scris mai acum cateva zile criza asta ne face sa cumparam ceva mai iefti.
Ce vad eu aici pe forum, adevarat este ca sunt nou, dar sunt cativa care, dupa cate mi-am dat eu seama insista numai pe resoftar, asta ma face sa cred ca cineva care detine acest site nu intervine dacat la cei care posteaza pentru schimbarea DPF-ului cei care sustin resoftarea sunt cei mai buni cei mai tari.
Imi cer scuze daca cineva se simte jicnit, dar lasati frate pe toata lumea sa scrie si sa isi dea cu vorba, sa aleaga fiecare ce vrea.Inca odata imi cer scuze si sper, sa nu se supere nimeni Multumesc!
  • crybabyro

  • Mesaje scrise: 696
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2010 A2DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
@cnw83 : cred ca tu nu ai inteles prea bine; cine a eliminat filtrul de particule, a facut-o pentru masini euro 4 prevazute cu filtru de particule. Eliminarea filtrului face ca noxele sa iasa la limita superioara. "Resoftare" este de fapt ignorarea semnalelor pe care le da senzorul din filtru de particule(nu stiu daca si ala se elimina fizic si se rescrie softul astfel incat sa fie ignorat sau se pastreaza si valoarea returnata este fortata in soft sa fie in limitele in care nu se mai produce regenerarea). In afara de faptul ca fumul nu mai e "negru" la cele cu filtru nu cred ca e diferenta. Si mai cred ca daca masina nu e obosita rau si a fost exploatata cum trebuie e imposibil sa nu te incadrezi nu noxele.

Resoftarea asta presupune si nu marirea putetii/cuplului sau altceva.
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,752
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2010

  • Mesaj Privat
cnw83 a scris:
alexx1402 a scris:Daca vrei garantie 100%, iti cumperi filtru original, care costa vreo 2000eur. (chiar si asa nu e nimic sigur pe termen lung)
Daca ai fi citit topicul asta in intregime si fi gasit raspunsul la toate intrebarile.

Ai si tu dreptate asa este normal sa cumperi unul nou, dar este 2000 de E asa cum ai zis unele chiar mai mult, daca citeai si tu ce am scris mai acum cateva zile criza asta ne face sa cumparam ceva mai iefti.
Ce vad eu aici pe forum, adevarat este ca sunt nou, dar sunt cativa care, dupa cate mi-am dat eu seama insista numai pe resoftar, asta ma face sa cred ca cineva care detine acest site nu intervine dacat la cei care posteaza pentru schimbarea DPF-ului cei care sustin resoftarea sunt cei mai buni cei mai tari.
Imi cer scuze daca cineva se simte jicnit, dar lasati frate pe toata lumea sa scrie si sa isi dea cu vorba, sa aleaga fiecare ce vrea.Inca odata imi cer scuze si sper, sa nu se supere nimeni Multumesc!

Ma rog... nu stiu ce vrei sa spui prin " asta ma face sa cred ca cineva care detine acest site nu intervine dacat la cei care posteaza pentru schimbarea DPF-ului cei care sustin resoftarea sunt cei mai buni cei mai tari."
Eu am inca filtrul pe masina si nu am avut nici cea mai mica problema cu el, doar ca... nu se stie niciodata, mai ales ca masina nu am avut-o de noua. De ce as da 1200 lei pe o "cutie" de tabla care defapt nu face nimic, doar "mimeaza" un DPF (?)
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR